Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 4
UDubu první etapa stavby právě skončila adruhá se nedávno rozeběhla
Developerský projekt vPraze řídí také tým Petra Kratochla zdivize 1, který vrámcizakázky UDubu pvě
dokončil první obytný dům se 157 byty (foto č. 1 a2). Nazačátku srpna zahájil ipráce nadruhé etapě výstavby,
jejímž výsledkem budou vúnoru 2018 další dva objekty se 77 byty (obr. č. 3, vizualizace ABM architekti). Zam ale
vMoanech roste jen stavební jáma (foto č. 4), vníž narozdíl odprvní etapy díla stavbi bojují se spodní vodou.
Divize 6 dokončila nárnou stavbu bytového komplexu vpražském Hloubětíně
Park Hloutín, navržený ateliérem MS architekti, obsahuje tři postupně budované nízkoenergetické objekty s prvky
pasivch domů. Podle smlouvy s investorem musely mít vzduchosnou obálku nejen všechny budovy – A (foto
č.1), B (foto č. 2) i C (foto č. 5) –, ale také obvodové konstrukce všech 127 bytů, což byla pro Metrostav novinka.
Tým divize6, který od zátku podporovali odborci z úseku výrobně-technického ředitele a od června2015 vedl
Ing. Jaroslav Kazatel, si s nárným požadavkem poradil, jak potvrdily i Blower-door testy. Dnes je komplex hotový
etně vnitřho parku a od září už mohou jeho obyvatelé vstupovat do domů všemi osmi vchody, pojmenovami
podle stromů a ků (foto č. 4). Pro sjezd do garáží domu A musí použít parkovací výtah (foto č. 3). „Za úspěšné
dokončení díla musím poděkovat vstřícnosti projektoho týmu, jehož řízení jsem převzal po skoro dvou letech
stavby. Společně se nám podařilo zefektivnit koordinaci prací a narovnat vztahy s dodavateli iinvestorem. Ve
srovní s tím už bylo řešení technických probmů třeba s akustikou o dost snazší,“ říká Ing. Kazatel.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Volby doorgánů základní organizace
Vprůhu 3. čtvrtletí letho roku se uskutečnily
volby doorgánů základní organizace navolební obdo-
bí 2016–2020. Vsouladu svolebním řádem se konaly
nejdříve na úrovni jednotlivých úse, ve kterých
sobí dílenské organizace akde byly zvoleny dílen-
ské výbory. Vedruhé fázi byl dílenskými výbory zvo-
len výbor základní organizace jako statutární orgán
adále revizní komise. Posledním krokem byla volba
edsedy výboru ZO, která se uskutečnila navoleb
konferenci 22. září 2016. Ofunkci předsedy se nako-
nec uczeli hned čtyři kandidáti. Volební konference
zvolila dofunkce předsedy výboru ZO nadalší fun
období Ing.Petra Půtu.
SLOUPEK ODBORŮ
Handbike pro Martina
Kromě Daniela, okterém jsme psali vminulém čísle no-
vin, se Metrostav rozhodl prostřednictvím aplikace EPP
– nawww.pomahejpohybem.cz – přist ihandbikerovi
Martinu Zárubovi (foto). Můžete pro něj sbírat body bě-
hem, cyklistikou, czí nebo řadou jiných aktivit.
Také Martin Záruba (1987) se letos zúčastnil Metro-
stav Handy Cyklo Maratonu. Bojoval vtýmu Metrostavu
avrámci závodu odjel nahandbiku 255 km běhemnece-
ch 80hodin. Naokruhu vsku dokonce vyhrál časovku.
Martin měl vždy blízko kesportu. Atletika, kolo, lezení,
lyže… Vtě 2015 se ale něco znilo. Martin při vyžďce
popráci spadl zkola amusel vyměnit většinu sportovch
bot zainvalidní vozík. Přesto má stále bzko kesportu,
zkoí jezdit nakajaku či namonoski. Vlétě se posadil
na půjčený handbike a zapár týdnů najezdil skoro tisíc
kilometrů! Handbike je pro něj něco víc než jen sportov
činí. Poskytuje mu určitou formu svobody. Umožní mu
totiž dojet itam, kam se navozíku sám nedostane.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 18/2016 vyšlo 7. 10. 2016 (19/2016 vyjde 25. 10. 2016) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,
Ing.L. WeinfurtoaIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Metrostav pomáhá
Před dma lety daroval Metrostav spolku Slun
domov dodávku, která pomohla při výstavbě objektu pro
chráné bydlení, který je nyní připravený na první oby-
vatele. Bude sloužit jako týdenní stacionář s 24hodinovou
čí pro dospívající a dospělé osoby s kombinovam
postižením a jejich asistenty, respitní centrum pro děti
skombinovam postižením a pro doprovodné služby.
Transport hendikepovach osob je nárný, pro je-
jich převoz z a do stacionáře, k lékům a občas na nějaký
výlet je poeba speclní auto. K tomu dostal Sluneční do-
mov od spolnosti Metrostav vysloužilý VW Transporter,
který si spolek upraví pro dopravu vozíčkářů. Od zástup
firmy si ho 16. září převzal Miloš Karas, technik divize 1,
který je soasně zakládajícím členem spolku a otcem
jednoho z budoucích obyvatel chráho bydlení. Pře-
jeme, ať vůz ještě dlouho doe sloí!
Martin Patřičný
Řemeslo má zlaté dno
Metrostav podporuje učební obory stavebních řeme-
sel, aproto byl ot partnerem mezinárodní soutěže
Řemeslo/Skill 2016, která se letos v září konala už
pošesté ve Vysom Mýtě. Stavbyvedoucí František
Ptáček zdivize 9 byl členem odborné poroty.
Soutěží voborech zedník/zednické práce, montér su-
chých staveb, instalatér, obkladač atruhlář se zúčastnilo
celkem 62 učňů z18 škol zČeska, Slovenska aMar-
ska. Jejich dvoučlenné týmy musely při klání řešit úkoly
avzniklé problémy jako nareálné stavbě, prote zadání
kterých oborů na sebe navazovala a jednotlivé týmy
musely vzájemně spolupracovat. „Letos se mi veVyso-
kém Mýtě opravdu líbilo. Nejenže nám přálo pa, ale
hlavně úroveň soužících rok od roku stou, ato mě
ší,“ konstatoval František Ptáček (foto uprostřed).
1
2
3
4
1
2
3
4
5
Běžné materiály jinak
evo, sklo či cement jsou běžné stavební materiály.
Nevno jim ale vědci dozali vdechnout neobvyk
vlastnosti. Dřevo tak může být průhledné jako sklo
acement by vbudoucnu mohl vnoci svítit nacestu.
Informace ophledném dřevu se včeských médiích
zaly objevovat vprvním pololetí letošního roku. Pomocí
zných metod jej vyvinuli vědci zamerické Marylandské
univerzity pod vedením dr.Liangbinga Hu atým prof.Lar-
se Berglunda ze švédského Královského technologického
ústavu stockholmské univerzity KTH.
Dva různé způsoby výroby dřevěho skla
VeSpojených státech vytvili dva typy velmi průhled-
ch a opticky rozlných kompozitů na bázi lipového
eva – jeden byl uříznutý kolmo navlákna celulózy adru-
hý podél nich – a oba propouští až 90 % světla. Nejdříve
ale dřevo dvě hodiny vařili ve vodě, hydroxidu sodném
adalších chemických látkách, čímž je zbavili ligninu, který
evu dává tmavě hnědou barvu. Vědci potom potřeli blok
eva či sše celulózového zbytku epoxidovou pryskyřicí.
VeŠvédsku použili zazáklad vysušené balzové dřevo.
Aby odstranili lignin, extrahovali dřevo zateploty 80 °C
roztokem chloritanu sodného. Průhledný materiál pak
vytvořili impregnací methylmetakrylátem apolymerací.
Transparentní dřevo má v porovní s klasickým
sklem mnohem nižší tepelnou vodivost avýrazně vší
pevnost. Představuje tak lepší tepelněizolační stavební
materiál snší uhlíkovou stopou asvším bezpečnost-
ním efektem. Jediný problém je, že jeho nejtší bloky,
které se zam podařilo vyrobit, mají tvar 1 cm silné desky
orozrech asi 12 x 12 centimetrů.
Cement zářící vetmě může změnit ostlení světa
Autorem svítícího cementu je José Carlos Rubio Avalos,
mexický vědec z Univerzity Michoacana de San Nicos de
Hidalgo. Poznil mikrostrukturu běžho pojiva apřidal
doněj fotoaktivní složku, jež způsobuje, že beton během
dne absorbuje UV paprsky a v noci je vyzařuje – a to
dokonce ivinteriérech. Inovovaný beton je možné poít
ipro ví aplikace, třeba napovrchy domů, cyklistic
trasy, dálnice adokonce ibany.
Beton si prý uchová své zářící vlastnosti nejméně
100let ajeho technologie funguje dokonce itehdy, když
je pod mrakem. Vsoučasnosti jsou pro sticí konstrukce
dostupné dvě barvy – mořská modrá ajasná zelená, ale
Rubio Avalos už pracuje inabí, červené afialové. Kvůli
složité strukte je však výroba zářího cementu asi pět-
krát dražší než obyčejného. Není ale nutné stavět z něj ce
stavby. Stí je jen pokrýt vnější vrstvou. Ani to ale není
levné.„Díl ople jednoho čtverho metru stloťkou
asi tři milimetry by stál zhruba 60 až 70 dolarů,“ tvr
Rubio Avalos, jenž je přesený, že jeho nápad pomůže
bez oslnění rozstit nejen města, ale icelé krajiny.
Vltava se spojuje
Poslední překážkou plavby po Vltavě z Českých Bu-
jovic na Ork je plavební komora, kterou v Hvkovi-
ch buduje od prosince roku 2014 tým Jana Prokeše
zdivize 6. Na rozestavěné dílo se 24. září při dni ote-
vřených dví přly podívat stovky obyvatel z okolí.
Mottem akce, kterou pádalo Ředitelství vodních
cest ČR, bylo Plníme 700 let odkazu císe Karla IV. Ten
totiž už v roce 1340 ustavil Cech přísežných mlyřů
zemských, který dostal za úkol umnit plavbu na Vlta
pro podporu obchodu Českého království.
Pracovníci divize 6 si pro návštěvky připravili od-
borný výklad o stavbě, která by měla skončit v dubnu
2017. Kviní byla také přehlídka plavidel Povodí Vltavy,
policie ČR, hasičského sboru Jihočeského kraje aStátní
plavební správy. Na oslavu byla z Českých Budějovic přes
Hlubokou nad Vltavou vypravena speciální plavba.
Metrostav_18_2016.indd 4 05.10.16 11:47

 

Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2016, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (402 ms)

Rendering Strana 4 (102659): (0/1) (433 ms)

Rendering Strana 3 (102653): (0/1) (433 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2966/vth118989-1.jpg

 i2966/vth118995-1.jpg

 i2966/bg102659.svg

 i2966/vth118972-1.jpg

 i2966/vth118975-1.jpg