Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 3
Divize 4 pokládá CB kryty nejen nadálnicích
Sedisko betonových vozovek divize 4 začalo koncem
srpna pod vedením Ing. Jana Růžičky spolupracovat
se společností Hochtief CZ na modernizaci letiště
vČeských Budějovicích. Jde orekonstrukci arozšíření
odbavovací plochy APN M (Middle) arekonstrukci po-
jezdových drah TWY T aTWY B (foto č. 1).
„Ikdyž máme zkušenosti spvě ukončenou rekon-
strukcí pojezdových drah naletišti Kbely, zátek činnosti
vČeských Budějovicích byl hektický. Asi tři týdny před
jejím zajením nám totiž sjednaný dodavatel materlu
odmítl spolupráci. Takže jsme museli co nejrychleji pře-
sunout naši mobilní betonárnu SBM Euromix 3000 CCE
z Osedku, kde zajišťovala ssi pro celkem tři úseky
modernizace dálnice D1, apostavit ji přímo vareálu le-
tiště (foto č. 2). Přitom bylo nutné vymyslet recepturu
betonu, poptat komodity najeho výrobu vobjemu zhruba
8000 m³ adopravit je namísto. Podařilo se nám to jen
ky vedoucímu útvaru nakupování ní divize Ing.Marti-
nu Jedličkovi avelkému nasazení našeho týmu techniků.
Nyní uobou stavebních objek, kde působíme, dokoují
kolegové ze střediska asfaltových vozovek vedení Rosti-
slavem Kamekem pokládku cementové stabilizace amy
pod vedením Ing.Petra Štědronského vyrábíme betono-
vou ss apokme cementobetonový kryt, což ří
Ing.Petr Stejskal,“ vypočítává Ing.žička.
Upřestavby namezinárodní letiště
Pojezdové dráhy byly nejen vhavarijním stavu, ale nevy-
hovovaly přestavbě letiště zvnitrostátního namezinárod-
ní. Aby tu mohla přistávat letadla s kódovým písmenem C
(třeba typu Boeing 737 či Airbus A320), je nutné obnovit
aztšit únosnou betonovou plochu APN M zvodních
rozměrů 30,5 x 157 m na 77 x 178,3 m arekonstruovat
poslední dvě části betonové pojezdové dráhy.
„Máme na starosti všechny plně únosné cementem
stmelené vrstvy betonové plochy, které jsou navrženy
vcelkové tloušťce 550 mm – naštěrkodrti je tvoří 230 mm
cementové stabilizace a320 mm silná CB deska. Tu beto-
nujeme v10 m širokých pásech ob jeden – mezilehlé pásy
dopujeme teprve tehdy, až to dovolí pevnost betonu
těch prvně provedených. Při této technologii je nesmír-
ně důležité betonovou směs vyladit, aby měla pocelou
dobu pokládky stejnou konzistenci, a správně nastavit
finišer. Kdyby totiž pásům poklevaly hrany, vznikaly by
vespárách mezi nimi velké nerovnosti. Betonáže musíme
dokončit vříjnu, do31. 12. potom předáme dokumentaci
askončí všechny potřebné zkoušky,“ uzavírá Ing. Růžka
Lenka Svobodová, foto Jan Luxík
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Stavbu haly komplikovalo jílovité podloží
Vevýrobním závodě spolnosti Unipetrol RPA vZá-
luží u Litvínova vyrostla nová skladovací hala (foto).
Rekonstrukcí prošly i nedaleké původní kovovýrob
lny, aby pomodernizaci mohly také sloužit keskla-
doní pytlovaného granulátu, který česká chemka
vyrábí. Rekonstrukce adostavby skladů se ujala divi-
ze8 Metrostavu, konkrétně tým Ing.Petra Placho.
vodní hala, vž bylo třeba provést novou elektro-
instalaci arozvody parního topení, má sedm lodí oroz-
rech 72 x 18 m aporekonstrukci disponuje skladovací
plochou o velikosti 9000 m². Nová hala, která vznikla
nanedaleké zelené louce, má zhruba poloviční skladovací
plochu a rozry 168 x 27 m. Její ocelová konstrukce,
která je ukotvena nazákladových patkách, je dílem divi-
ze 3 stejně jako ocelová konstrukce zastřešení nakda-
ch ramp i překládaného potrubního mostu.
hem zemních prací jsme zjistili, že podloží,
naněmž měly vzniknout nové komunikace askladova
hala, je jílovité. Ze zkoušek vyplynulo, že podloží má pouze
desetinu potřebné únosnosti oproti projektové dokumen-
taci. Bylo tedy nutné provést jeho sanaci,“ říká vedoucí
projektu Ing.Petr Plachý.
Zapomoci popílku abetonového recyklátu
Ktomu stavbaři použili místní materly, především adi-
tivovaný polek zblízké teplárny Komořany. Ten museli
pocelé ple nového objektu, tedy asi na9000 m² navrst-
vit dovýšky 30 cm anásledně překrýt betonovým recyk-
tem zpředchozích demolic. „sledně bylo provedeno
nové měření únosnosti, kdy se hodnoty pohybovaly mezi
200 až 300MPa, přičemž projektová dokumentace poža-
dovala 60 MPa,“ doplňuje inžer Plachý. Stavba nové za-
střené haly tedy mohla začít. Nicméně nezbytná sanace
prodloužila termín realizace asi očtvrt roku.
Vrámci stavby si tým Inženýra PetraPlachého musel
poradit takéstechnicky zajímavou přeložkou potrubního
mostu. Jednalo se opotrubní rozvody páry akondenzátu,
které slouží jednak pro vytápění objektů aohřev vody pro
arl litvínovské chemičky a jednak pro vytápění nedale-
kých bytových domů. „Vtomto případě jsme byli velmi
limitováni časem. Museli jsme přesně dodržet zahájení
elky, využít naplánované odstávky azase včas pře-
ložku dokončit,“ vzpomíná inžer Plachý.
Dnes je rekonstrukce istavba skladu dokončena apro-
há příprava na kolaudaci nové skladovací haly. „Chci
pokovat svému týmu, konkrétně Martině Mankerové
a Danielu Lipertovi, který se dokázal prokousat občas
obžmi atvrdými podmínkami prosedí akomplika
ze strany investora,“ uzavírá vedoucí projektu Petr Plachý.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Metrostav předává byty vHradci Králové
Tým divize 9 v říjnu odevzdá stavbu čtyřpodlažho by-
toho domu vlokalitě Moravské předměstí naokraji
východeské metropole. Projekt s názvem Medium
park (foto) předá po 23 měcích odzahájení stavby.
Stavbi Metrostavu zali na staveništi v blízkosti
základní školy apanelového sídliště pracovat vlednu mi-
nulého roku. Harmonogram prací se jim vpřípadě tohoto
projektu podilo dodržet s nepatrm zpním. Pů-
vodně pnovaný termín předání stavby se posunul hlavně
kvůli čekání navyřízení změny stavby před jejím dokoe-
ním. Stavbi se přitom během prací potýkali sřadou pro-
blémů. „Co nás nejce zaskočilo aco nám zkomplikovalo
průběh výstavby, byl masivní kolaps ašpatné fungo
dopředu nasmlouvaných subdodavatelů,“ říká vedoucí
projektu Ing.Pavel Trojan. Vtéto souvislosti naopak oce-
ňuje profesionální práci celého realizačního týmu Metro-
stavu pod vedením stavbyvedoucího Roberta Kata.
m vetvaru písmene U
Vedle divize 9 nastavbě pracoval jako zhotovitel železo-
betonových konstrukcí také tým divize 6 vedený Vlastisla-
vem Horáčkem. Inženýr Trojan připomíná, že stavba nako-
nec probíhala podle očekávání aplánu díky tomu, že také
tito lidé zMetrostavu odvedli svou pci vpožadovach
ternech a vysoké kvalitě. Rezidenční stavbě Medium
park dominuje bytový dům vetvaru písmene Udoplně
dvorem voteeném vnitrobloku.
Blízko moderního sportoviště
Vminulosti se ovšem místní lidé zrůzných důvodů snažili
stavbě zabránit. Nelíbilo se jim to, že zástavbou sousední-
ho území přijdou o zeleň louky a lesoparku.sto zde už
ed lety jeden ze čtyř tehdy plánovaných bytových pro-
jektů zastavilo. Medium park je však nakdysi „zelených“
pozemch už druhou stavbou, vyrostl vedle dříve vybu-
dovaného bytového domu Pilot 3. Protesty ale našs
utichly. Možná také proto, že magistrát východeské
metropole pozji přišel sm, že vmístě vybuduje spor-
tovní komplex. „Přes hustou okolní zástavbu jsme během
výstavby nezaznamenali žádné významné stížnosti okol-
ch obyvatel ani veřejných institucí,“ uzavírá Pavel Trojan.
Blanka Růžičko, foto Drahoslav Rak
Medium park nabízí devět ateliérů a108 bytových
jednotek – odnejmenších bytů 1+kk svýrou
od37m² až po4+kk ovelikosti téměř 100m². Dům se
čtyřmi nadzemními ajedním podzemním podlažím je
rozlený natři samostatné bloky. Soástí projektu
je 158 parkovach stání, ztoho 126 vevnitřch
prostorách arlu. Nedostatek parkovacích míst byl
vminulosti jedním z argumentů místních obyvatel,
ktí se před lety snažili nové výstavbě zabránit.
Aktuálně ze stavby obchvatu Kongsbergu: tunel Moane je téměř hotov!
Projekt E134 Damasen – Saggrenda vKongsbergu vNorsku, kde se Metrostav polí navybudoní pět kilometrů
dlouhého silničního obchvatu, zdárně pokračuje. Součástí stavby jsou tunely Moane aVollåsen. Zatímco portál tunelu
Moane je již téměř dokončen (foto č. 1), vtunelu Vollåsen se pracuje naizolacích proti vodě amrazu (foto č. 2) astavbi
ipravují bednící formy portálu č. 3. Mohutný most Saggrenda přes řeku Kobberbergselva je už nepřehlédnutelný any
tam prohá betož posledho úseku mostu (foto č. 3). Připomeňme, že tyto náročné stavby jsou součástí silničního
spojení, které v oblasti za rok nahradí původní úzkou cestu svysokým počtem nehod.
Foto archiv stavby
1
2
3
Metrostav_18_2018.indd 3 12.10.18 14:29
Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (327 ms)

Rendering Strana 4 (102460): (0/1) (321 ms)

Rendering Strana 3 (102454): (0/1) (358 ms)

Rendering Strana 2 (102449): (0/1) (358 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2920/vth118628-1.jpg

 i2920/vth118633-1.jpg

 i2920/bg102454.svg

 i2920/vth118640-1.jpg

 i2920/vth118622-1.jpg