Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 2
Z prvch smluvch žáků už jsou zaměstnanci
Program Metrostavu na získání dělnicho personá-
lu se osvědčil. Jeho pilotní projekt dokázal, že podpora
smluvch žáků ináší očekávaný výsledek. Do za-
městnání k nám nastoupili všichni absolventi Sední
školy technické z Prahy 4, které ne společnost vloni
podporovala v posledním roce jejich studia.
Praktickou přípravu v průběhu školy vykonávali pří-
mo na pracovtích divizí, se kterými podepsali smlouvu
a kam po absolvování nastoupili. Nešli tedy do neznáma
a ani oni nebyli pro zkušenější kolegy úplnými nováčky.
K divizi 6 nastoupil čerst vyučený elektrikář Ro-
man Kupka (na foto s personálním ředitelem Metrostavu
PhDr. Josefem Škorpilem, v pozadí Ing. Pavel Šplíchal).
Pracuje u nás pořád a jsme s ním spokojení,“ potvrdil je-
ho instruktor Bohumil Zelinger, který Romanovi pomáhal
i praktické přípravě. Aby jeho pomoc byla účelná,
složil spolu s ostatními instruktory Metrostavu zkoušky
z tzv. pedagogického minima, kte potvrdily, že své od-
borné znalosti doplnil i o itelsdovednosti.
Další dva mlaelektrikáři nastoupili k divizi 9. Václav
Janoušek i David Rambousek mezi nás dobře zapadli,“ ří-
ká jeden ze tří instruktorů divize 9 Jiří Ghünter a doplňuje:
V projektu chceme pokrovat, prote m nejen po-
máhá doplnit počet profesních specialistů, ale umožňuje
zaučit si budoucí kolegy od začátku, jak potřebujeme.“
Na zámečníka se vloni vyučil jen jediný smluvní žák
Jan Schäfer. Doplnil řady specialisv divizi 7 a jeho
instruktor Pavel Štefák o m a o projektu prozrazuje:
„I když Honza pracoval v naší lně už v průběhu školy,
stále ho me co učit. Vítáme možnost, že žeme sami
ovlivnit výuku budoucích zaměstnanců našeho provozu.
Zapojíme se proto i do pokračování projektu.
Po skončení letošního školního roku by k nám mělo
nastoupit 7 smluvních žáků, kteří do pilotního projektu
vstoupili ve 2. roce studia. O rok později 9 dalších, jež na-
še společnost v rámci pilotního projektu podporovala už
od 1. ročku. V červenci 2011 by potom ne řady mělo
doplnit asi 80 profesních specialiszedníků, tesařů,
elektrikářů a zámečků. S Metrostavem podepsali pra-
covní smlouvu s odloženou dobou nástupu letos v září,
v prvním roce regulérního běhu programu.
- ls -, foto Jaroslav Čvančara
Tunely Blanka změní
také území na povrchu
Po svém dokončení v roce 2011 tunelový komplex Blan-
ka, jehož výstavbu zajišťuje divize 2 Metrostavu, zkrátí
průjezd Prahou a odvede část dopravy do podzemí.
Stavba však zní víc než dopravní toky. Ovlivní k lep-
šímu i úze nad svou trasou, kde bude nejen čistší
vzduch, ale vzniknou i nové parky a cyklostezky.
Celá trasa Blanky je dlouhá ibliž6,5 km. V prů-
běhu pracovního týdne by mělo projížt na 50 tisíc
motorových vozidel denně. Tím, že se automobilový
provoz ukryje do podzemí, ztiší se život na povrchu.
Široké, hlučné a plynovými výfuky zamořeautostrády
se změní na klidnější bulváry osázené stromy. Podél nich
zbyde prostor na bezpečné cyklostezky. Změna k lepšímu
se dotkne i mnoha dnes zanedbaných míst, která se po
dokončení stavby promění v upravené zahrady.
V okolí Myslbekovy ulice a Prašho mostu vyroste nový
park s odpočinkovými sty a vyhdkou
Součás nového parku bude i kompletní obnova potoka
Brusnice s nově zbudovaným jezírkem
Mezi stani metra Hradčanská a dejvickým drím
bude zřízen nový park s fontánou a relaxačními místy
Na zrekonstruovach ulicích Milady Horákové a Hraan-
ské vyniknou nové tramvajové i autobusové zastávky
ky stavbě tunelů se červeně znecyklotrasy na úze-
Prahy 6 a 7 rozrostou až o šest nových kilometrů
Tunely i podzemní garáže na Letenspláni skryje park,
kolem kterého se uklidi automobilová doprava
–ls–, vizualizace SATRA, spol. s r.o.
Ing. Jana Cuce,
ředitele divize 6 Metrostavu
Do Metrostavu Ing. Cuc nastoupil ed 27 lety, ihned
po skončestudia na stavebfakulČVUT v Praze.
Od stavbyvedouho metra se vypracoval na obchod-
-technického náměstka divize 9, odkud v roce 1997
postoupil na sto zástupce obchodního ředitele celé
naší společnosti. Z centrály odešel letos na je, aby
se ujal vedení naší divize 6.
V nové funkci sobíte téměř půl roku. Setkal jste se
za tu dobu s něčím, co vás překvapilo?
děl jsem, co čeká. i práci na centrále jsem byl
po zakázkové stránce v kontaktu se všemi divizemi a díky
svému dlouhémusobe v Metrostavu jsem znal i vět-
šinu svých nových spolupracovků. Tady jsem se jen
utvrdil v tom, že lina divizi 6 mají o svou práci jem
a chtějí se pustit do plně úkolů tak, jak se očekává.
V posledním roce divize 6 procházela obtížným obdo-
bím. Co chcete změnit, aby byla úspěšnější?
Upravujeme zejména výrobní program. V posledních dvou
letech obsahoval příliš mnoho projektů z oblasti bytové
výstavby, od kterých trochu ustupujeme. Chceme tot
vyrovnat jednotlivé segmenty, ve kterých divize působí.
Perspektivjsou pro nás vodohospodářské stavby, které
se v posledních letech dostaly do útlumu, protože dlouho
nebyly ipravené žádné no projekty. ky dotacím
z Evropské unie, které do to oblasti směřují dnes, se
jich ak opět chystá celá řada. Budeme se o ně ucházet
a snažit se, aby naplnily až čtvrtinu našeho výrobního
programu. I proto, že v jejich realizaci divizi 6 dlouhou
tradici a pracují v ní lidé, kteří s nimi mají zkenosti. Bu-
deme také pokračovat v zakázkách ze segmentů občanské
a průmyslo výstavby a rozjet provoz železobetono-
vých konstrukcí, včetně armozávodu a tesárny.
Které zakázky jsou teď pro divizi 6 nejvýznamnější?
Naším největším projektem je na Vypichu výstavba ob-
chodního centra Kaufland, včetně administrativní budo-
vy. znamná je i stavba bytového komplexu Metropole
na Zličíně, kde jednu etapu dokončujeme a druhou, větší
me rozpracovanou. le budujeme malou vodní elek-
trárnu v Troji a čerstvě se rozběhly práce na dvou zakáz-
kách v jižních Čechách – na obchodním středisku Aventin
v Táboře a na úpravě jezu a prohrábce Vltavy v Českém
Vrbném. V Bratislavě realizujeme bytový soubor Parkville
a š provoz železobetonových konstrukcí spolupracuje
s ostatními divizemi Metrostavu na řadě dalších projektů
– včetně tunelového komplexu Blanka.
Co vás v posleddobě v práci nejvíc potěšilo?
Každý den mám alespoň malou radost, že se co po-
vedlo, podle okolností. Od 8. října mám ale radost velkou,
protože nabyla právní moci kolaudace bytového projektu
Parkville v Bratislavě. Čekají nás teď náročné přejímky, ale
věřím, že celý projekt dospěje ke zdárnému konci.
Jak chcete dál postupovat v zahraničí a v regionech?
Na Slovensku bychom se rádi udrželi. V Bratislavě se dnes
hodně staví a chtěli bychom tam trvale zaměstnat alespoň
jeden tým. V jižních Čechách máme rozestavěné dnové
zazky, o kterých jsem již mluvil, a ucházíme se o další.
Na Vysočině, kde ta máme regionální zastoupení, je
situace složitější. Staví se tam výrazméně než jinde,
ale ve výhledu právě tam očekáme některý z vodohos-
podářských projeka věříme, že íští rok bychom
i tady měli plnit standardní objemy.
Vloni v prosinci jste vyhrál tradič tenisový turnaj
ve čthrách Metrostav Open. Máte čas ipravit se
na jeho letoš desátý, jubilejní ročník?
Moje práce je stále časově velmi náročná a dokonce pes-
třejší než dřív, protože musím okamžitě řešit úkoly, které
se každý den objevují ve všech oblastech, s nimiž divize
přichá do styku. Přesto tenis sle pevné místo
v m rozvrhu a snažím se dostat na kurt alespoň jednou
týdně. Rád bych totiž vízstv Metrostav Open po roce
obhájil v barch naší divize 6.
strana 2
PTÁME SE
1
Doprastav staví až v dalekém Ázerbájdžánu
Slovens společnost Doprastav, člen DDM Group,
dokončuje náročnou stavbu až v dalekém Ázerbájdžánu
(mapa). Do konce prosince předá investorovi v předsti-
hu téměř 8 km nové dálnice. Její vybudování umožnily
výkopy o objemu 561 tisíc m³, 697 tisíc kubíků spů
a 228 tisíc tun spotřebovaných asfaltových směsí.
Reconstruction and Upgrading of Airport Road from
Roundabout Azizbekov to Heydar Aliyev International Air-
port, Baku paí vedle dálnic mezi Ázerbájánem a sou-
sedními státy k nejím nově prováděným projektům.
Propojuje centrum hlavho města Baku s mezinárodním
lettěm Heydara Aliyeva. Stavba je rozdělená na čti
úseky, na něž byly jednotlivě vypsány tendry. Doprastavu
se podařilo uspět v posledních dvou, jež zahrnují úsek
od km 5,5 do km 13,169. Jeho organizační složka v Baku
je od října 2007 realizuje (foto č. 1).
Stará cesta měla malou šířku, směrově neoddělené
pruhy a úrovňová křížení s místními komunikacemi. Nová
komunikace, která ji směrově a výškově kopíruje, bude
mít dva oddělené pásy se 4 až 6 jízdními pruhy. V prvním
kilometru od začátku až po křižovatku Sabunchu jich cel-
kem bude 12, dál k letišti jich bude pokrovat jen osm.
Doprastav má na starost stavbu 7,669 km dlouhé dál-
nice s 8 směrově rozdělenými jízdními pruhy. V trase leží
mimoúrovňová křižovatka Surakhani, dispozičně řeše
jako dálnič„čtlístek. Její součástí je i železobetonový
most tvořený dvěma samostatnými mostními konstruk-
cemi se společmi orami. Protože se nachází v seis-
micky aktiv oblasti, jsou na ech pilířích seismic
zarážky a elastomerové tlumiče nárazu. Do úseku Dopra-
stavu jsou zahrnuty i čtyři lávky pro pěší, kryté ze ech
stran eloxovanými plechy s polyakrytovými výplněmi.
Stavba už od zátku respektovala ochranu životního
prostředí. echny stromy, které na staveništi ekážely
a u nichž to bylo možné, byly speclním strojem vyrýp-
nuté i s kořenovým balem a esazené jinam. Doprastav
se však v Baku setkal i s řadou odlišností, které ze
Slovenska žně neznal. Trasa nové komunikace eba
procházela valými i stále ženými ropnými poli, takže
na některých místech bylo nutné vyměnit kontaminované
podloží. V okolí také nebyl dostatek vhodných materiálů
na konstrukční vrstvy dálnice, a tak 300 nákladních aut
nepřetržitě 24 hodin denně naváželo potřebných 600 tisíc
tun štěrkopísku na technologickou základnu v Baku k dal-
šímu zpracováaž ze vzdálenosti 165 km. Úplně popr
v Ázerbájdžánu byl na kryt vozovky použit modifikovaný
asfalt, takže ho asfaltéři museli vyrábět přímo na mís
ve vlastní výrobní lince.
V průběhu výstavby se ukázalo, že nejdůležitějším
momentem kontraktu byl správný výběr hlavho subdo-
davatele. meckozerbájdžánská stavební společnosti
AzWirt se projevila jako nejlepší v celé zemi. Hlavně díky
se 22. října podilo lnici odevzdat do přeasného
užívání. Všechny práce by na stavbě měly skončit do kon-
ce letošního prosince, včetně jejího předání investorovi.
Jarmila Šnoblová, foto archiv Doprastavu
Baku

K
a
s
p
i
c
k
Ázerbajdžán
2
EVROPA
AFRIKA
Metrostav_19_08.indd 2 10/30/08 10:47:43 AM
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (678 ms)

Rendering Strana 3 (104305): (0/1) (123 ms)

Rendering Strana 2 (104304): (0/1) (104 ms)

Rendering Strana 1 (104303): (0/1) (104 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3162/vth120974-1.jpg (3x)

 i3162/vth120975-1.jpg (3x)

 i3162/bg104304.svg

 i3162/vth120976-1.jpg (3x)

 i3162/vth120977-1.jpg (2x)