Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 3
V úterý 14. října edala divize 4 do ívání zre-
konstruovaný most nad železni v karlovarské ulici
U Trati. Díky změně původně navržené konstrukce tým
Ing. Zdka Rozsylka stavbu o 20 % zrychlil a do-
končil ji 37 dní ed termínem. Dodržel přitom echny
bezpečnostní předpisy a bez vad a nedodělků ji provedl
za nepřetržitého vlakového provozu bez výluky.
Z archivu jsme zjistili, že starý most postavili na pře-
lomu 19. a 20. století,“ poznamenal i otevření ředitel
divize 4 Ing. Josef Neuwirth a doplnil: „Věříme, že naše
lo (foto č. 1, 2) bude stejkvalita vydrží podobně
dlouhou dobu.“ Spolu s projektantem a zástupci karlovar-
ského magistrátu v čele s městkem Ing. Petrem Keřkou
most otevřel přesižením symbolické pásky.
Neformální slavnosti edczela sice ktká, ale
náročná stavba. Přemosťovaná trať slouží v Karlových
Varech jako spojka Horního a Dolního nádraží a intenzitou
provozu připomíná spíše tramvaj, protože vlaky po ní jezdí
každých 20 až 30 minut. V létě jsou navíc posíleny výlet-
mi soupravami. Čes dráhy proto Metrostavu nepovo-
lily žádnou železniční výluku v prázdninových sících
a ostatní výluky požadovaly ohlásit tři měsíce předem.
Stavba zala koncem května a v přípa dodrže
podmínek Českých drah by ji nebylo mož dokončit
v termínu. Po vybourání svršku proto lníci pod starý
most podvěsili ochrannou ocelovou konstrukci, původní
ocelobetonovou konstrukci ručně odbourali a zbylé nos-
níky vyzvedli pomocí jeřábu, takže výluku nepotřebovali.
Spodní stavbu, včetně zdiva křídel a opěr mostu, zasano-
vali a zesílili vrtanými mikropilotami s trubkovou výztuží.
Vodorovnou jednopolovou konstrukci mostu jsme
li betonovat na skruži,“ vysvětlil Ing. Rozsypálek. To
by ale bez výluky nešlo, a proto jsme vodně navrže-
železobetonový most nahradili spřaženou konstrukcí
z 11 m dlouhých prefabrikovaných nosníků, které jsme
následně zmonolitnili na původně navrženou tloušťku.“
Nosníky mohl na opěry ukládat jen malý jeřáb, pro-
tože zko nad mostem proc trasa elektricho ve-
dení. Hmotnost jednotlivě ukládaných prvků tak omezila
únosnost monžtechniky, která tím ovlivnila i počet
nosníků. Na šířku mostu jich nakonec muselo t sedm
a podilo se je po jednom ulit pokaždé jen v intervalu
mezi průjezdy pravidelných spojů. Akci zajišťoval pracov-
ník Českých drah, který odjezd vlaků z nejbližší stanice
povolil až po bezpečném uložení jednotlivých nosníků.
Rekonstrukce mostu v Karlových Varech paila svý-
mi parametry mezi mastavby. Pro městskou dopravu
ak byla velmi důležitá. Sto let starý most totiž nepočítal
s rozvojem provozu a jeho zúžená zatáčka byla nebezpeč-
ná pro chodce i motoristy. Rozšířená a moderní vozovka
na novém ehledném mostě dnes umňuje naráz bez-
problémový průjezd protijedoucích vozidel. Zkrácením
stavby dala divize 4 všem obyvatelům Karlových Varů
nac íjemdárek, když o měsíc dřív zvýšila bezpeč-
nost a plynulost automobilové i městské dopravy.
Lenka Svobodová, foto Stanislav Kožený
Téměř po půl roce se obyvatelé Plz a okodočka-
li. V pondě 13. října byla tot slavnost uvedena
do provozu prvčást rekonstruované Americídy,
jedné z nejfrekventovanějších tepen ve městě. No-
otevřeúsek spojuje Wilsonův most s Resslovou
ulicí. Současná stavba také navazuje na rekonstrukci
spodčásti ulice směrem k draží, která byla prove-
dena před patnácti lety.
Otevření první třetiny rekonstruované třídy (foto č. 1)
se zúčastnil ministr spravedlnosti JUDr. Jiří Pospíšil, pri-
mátor Plzně Ing. Pavel Rödl a za zhotovitele stavby ředitel
divize 1 Metrostavu Ing. Milan Veselský a ředitel oblasti
Plzeň Ing. Václav Apolín.
V novém úseku je vozovka nyžena na jeden pruh
a byly rozšířeny chodníky, kde jsou k dispozici dvě nová
tka a dfontány (foto č. 2). Bylo zde vysázeno i 13 ja-
sa. Smyslem rekonstrukce Americtřídy je totiž pře-
devším zklidněa zpříjemněíve rušné části Plzně.
Výraznou změnou je pak tanovybudovakruhový
objezd, který byl v této části bulváru zprovozněn již před
dvěma měsíci. Kro viditelných úprav byly komplex-
zrekonstruovány inženýrské sítě zahrnující výstavbu
vodovodů, plynovodů, horkovodů a kabelových vedení.
Vodovodní potrubí už bylo třeba staré 110 let a obyvatele
trápilo častými poruchami. Nobude měřit 1,5 kilomet-
ru. Celkem bude pod bulvárem téměř 23 kilometrů kabelů,
včetně sdělovacích, rozhlasu a světelné signalizace.
„Reakce veřejnosti ihned po otevření nového úseku je
vynikající a všichni si chválí moderní podobu této páteř
komunikace s novou kruhovou ovatkou a oddechovou
zónou s vysázenými stromy, lavičkami a fontánami,“ říká
vedoucí projektu Ing. Radek Böhm a vzpomíná, jak se
tým Metrostavu pod jeho vedením musel vyrovnat se ztí-
ženými podmínkami, když v právě otevřeném úseku přes
staveniště projížděly dvě trolejbusové linky.
Stavba v Plzni byla výjimečná už jen svým umístěním,
protože jde o nejrušnější městskou tepnu, kterou projdou
denně desítky tisíc lidí. „Bylo a stále je nutné zajistit jejich
bezpeča plynulý pohyb po staveništi, stejně tak i í-
stup do ech nemovitostí, obchodů, restaurací a úřadů
a zachovat zásobovácelé oblasti,“ dodal vedoupro-
jektu Ing. Radek Böhm.
I es slavnostokamžiky mají pracovníci divize 1
i nadále plné ruce práce. Pokračuje totiž rekonstrukce dal-
ší části Americídy mezi ulicí Martinskou a křižovat-
kou Jungmannova/Škroupova a dále v horní části bulváru.
„Provádíme práce na komunikaci a chodnících středního
úseku a dokončujeme pokládky inženýrských sítí v hor
části stavby,říká Ing. hm. Další část Americídy
by měla být otevřena zhruba za měsíc. Termín dokončení
celé rekonstrukce za asi 200 miliokorun je stanovený
na 31. prosinec letho roku. m divize 1 lá vše pro
to, aby se jej podilo dodržet.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Rekonstrukce se podařila bez výluky na trati
1
Část Americké třídy v Plzni je opět otevřena
2
Z autobusového nádraží multifunkční centrum
Divize 1 staví v Plzni nový zimní stadion
Dvoulodhalu pro dvě ledové plochy nového zimního
stadionu staod letošního července v plzeňsčásti
Košutka tým Ing. Miroslava Kšíra z plzeňs oblasti
divize 1. V současnosti dohlíží na betonáže svisch
konstrukcí 1. podlaží. Kvalitu nových kluzišť vyzkouší
bruslaři už v září příštího roku.
Investorem stavby je va vynikající cyklokros
Roman Kreuziger, otec snad nejznáměího současného
českého cyklisty. Na stavbu se mu podařilo získat více
než sto milionů z Evropského fondu pro regionální rozvoj,
které představují asi 56 % z celkových nákladů.
Sportovní stadion bude dvoulodní a zastřeší dvě ledo-
plochy, oddělené středním dvoupodlažním zemím.
Kromě technologické části v něm budou i šatny, fitness,
restaurace a prostory pro další sportovní vyžití.
Hala A bude mít malou tribunu pro asi 250 diváků
a bude sloužit výhradně pro tréninky a ligová ut
nižších hokejových souží. Hala B bude k dispozici brus-
lařům z řad veřejnosti.Obě plochy budou sloužit celoroč-
ně,“ vysvětlil Roman Kreuziger. Pokud by druhá nebyla
mimo sezónu dostatečně vyžena při bruslení, využijeme
ji pro takosporty, jako je eba florbal.“
Maximálvýška klenutých hal dosáhne 14 m, dvou-
podlažní zázemí s plochou dvouplášťovou sechou bude
o pět metrů nižší. Obvodový plášť stadionu bude vyzdí-
vaný, doplněný sendvičovými fasádními panely.
„Založení objektu na základových pasech a patkách
jsme už dokončili, máme hotové i vrtané piloty pod sloupy
nosné ocelové konstrukce. V současné době dokončuje-
me železobetonové stěny 1. NP (foto),“ popisuje Ing. Kšír.
„Montáž parabolických rámů ocelové konstrukce zastře-
šení hal zahájíme asi za měsíc, na přelomu ledna a února
ji pak dokončíme, etpokládky trapézových plec.“
Divize 1 je generálním zhotovitelem nejen stavební
části stadionu, včetně přilehlého parkoviště a zpevněných
ploch, ale i dodavatelem moderní technologie chlazení.
Pokud by potřebovala poradit, má se kam obrátit. Me-
trostav v posledních letech postavil či zrekonstruoval
řadu zimních stadionů. Na nejtším a nejsložitějším teď
pracuje divize 9 v Karlových Varech, kde dokončuje velkou
multifunkč arénu se dvěma ledovými kluzišti.
Lenka Svobodová, foto archiv divize 1
1 2
Za pomoci divize 8 vyrůstá v Chomutově na místě pů-
vodního autobusového nádraží nový projekt s zvem
CHOMUTOV CITY CENTER, který v sobě zahrnuje jak
komerční, tak i obytnou část. Obyvatelé Chomutova by
se do roka li dkat dvoupatroobchodní galerie
a do 16 měsí 20 moderních bytových jednotek a no-
vých parkovacích prostor.
Vznikající projekt uzavírá a dotváří stavbu v západní
části městské památkové zóny. Navazuje na Táboritskou
ulici, která bude díky vznikajícímu obchodnímu centru
celkově oživena. Bytový m, který je soástí projek-
tu, vytví propojova článek mezi historickým cent-
rem a novostavbou obchodní galerie. Po architektonické
stránce se snaží co nejvíc ibžit navazující stávající
zástavbě historického centra. Je rozčleněn tak, aby nepů-
sobil příliš mohutně, a k tomu ispíi člejeho fa-
sády do barevných kombinací více typů strukturovaných
omítek a obkladů z cihelných pásků (vizualizace).
Obytná část má pět nadzemních podlaží. V přízemí bu-
dou garáže pro 16 vozidel a prostory technického zázemí
objektu. Druhé až páté nadzemní podlaží je určeno dvaceti
bytovým jednotkám ve velikostech od 1+KK po 4+KK.
Větší část projektu tvoří dvoupatrová kupní gale-
rie, které dominuje atrium krykruhovým tubusem se
šikmým proskleným střešním světlíkem. Budou zde pře-
vážně obchodní jednotky a v pasáži kavárny s rychlým ob-
čerstvením. Na střeše galerie najde své místo parkov
pro 52 motorových vozidel. K vertikální dopravě poslouží
dva výtahy a dva eskalátory. Celý projekt multifunkčního
centra je opatřen bezbariérovými vstupy.
Stavba byl zahájena letos v srpnu. S dokončením ob-
chodní galerie se počítá v ří 2009, celý projekt pak bude
završen v lednu 2010, kdy budou hotovy bytové jednotky.
Jak nám sdělil vedoucí projektu, Ing. Radek Zeman, v sou-
časné době se provádějí základy pro obchodní galerii.
„Stavba probíhá standardně bez tších problémů.
Menší komplikace se projevují v jejím založení, protože
podloží bylo značně narušeno předchozím archeolo-
gickým výzkumem, který v vodním terénu nenechal
kámen na kameni,“ říká Ing. Zeman. „V průběhu likvidace
původního autobusového nádraží zde byly objeveny po-
statky sahaaž do 13. století. Vedle románských zá-
kladů tu průzkumníci narazili i na nacistický archiv z druhé
světové války. Náročný archeologický průzkum jim zabral
šest měsíců. Stavbu noho centra značně opozdil a pro-
váděmonolitických železobetonových konstrukcí nám
posunul do nepříznivého zimního období.
Tereza Regnerová, vizual. archiv stavby
Metrostav_19_08.indd 3 10/29/08 6:08:33 PM
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (274 ms)

Rendering Strana 4 (104306): (0/1) (267 ms)

Rendering Strana 3 (104305): (0/1) (309 ms)

Rendering Strana 2 (104304): (0/1) (308 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3162/vth120975-1.jpg

 i3162/vth120976-1.jpg

 i3162/bg104305.svg

 i3162/vth120977-1.jpg

 i3162/vth120974-1.jpg