Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 2
Třináctý pramen“ vytryskne vBohaticích
Naokraji Karlových Varů vBohaticích vyrůstá moderní
areál orozloze asi 1650 m² navýrobu světoznámého
likéru Becherovka (foto). Divize 9 by měla stavbu
výrobní haly adalších objektů, jejichž soástí bude
i sklad lihu, dokončit v únoru příšho roku. Poté se
donových prostor zne přesouvat výroba proslulého
„třictého pramene“ zcentra města. Spolu stím bu-
de moci investor, společnost Jan Becher – Karlovarská
Becherovka, rozšířit výrobní kapacity až o40 procent.
Projekt zahrnuje čti hlavní stavební objekty, největší
pol prací připadá navýrobní halu. Ta je navržena jako troj-
lodní prefabrikovaný skelet spředpjatými vazky, ztidly
asoklovými panely sčástnou patrovou vestavbou. Ráz
budovy dotváří klasické opláštění PUR panely doplněné
výplmi. Hala má půdorys vetvaru písmene L vnepravi-
delném rastru, přemž jednotlivé lodě mají rozry 5 x 60,
19 x 60 a 9 x 18 met. Ostatní stavební objekty – požár
drž se strojovnou sprinklerů, retení nádrž a objekt
pro stáčení kapalných surovin – zajišťují technologické,
provozní abezpečnostní požadavky stavby.
„Poté, co jsme dokoili prefabrikované konstrukce,
momentálně montujeme sechu aopštění haly. Situaci
m komplikuje slitá koordinace všech činností sou-
visejících smontáží technologického vybavení, protože
to bude v budoucnu znamenat zžené podmínky pro
realizaci stavební části díla,“ říká stavbyvedoucí divize 9
Ing.Karel Hes ado, že během stavby občas dochází
kezměně zadání nebo zsobu řešení určitých návazch
činnos, což se logicky protá dozny projektu a-
sledného přehodnocení dalších prací. Přesto by však měl
t areál dokončen podle harmonogramu vúnoru příštího
roku, tedy zapouch devět měsíců odzajení stavby.
Dokonce roku bude podle Ing.Hese sžejní dokoit
opláštění budovy, a zabezpit tak stavbu proti nepří-
znivému počasí. Významné bude i zhotovení přípojek
jednotlivých inženýrských objektů adůsledná koordinace
vazných činností vtechnologické istavební části.
Zvláštností projektu je zejména začlenění technologie
výroby dostavebho objektu vsouvislosti se zvýšený-
mi požadavky napohyb vevýbušném prose. Ztoho
vyplývá celá řada úprav použitých prvků a konstrukcí
– počínaje specifickými ovládacími prvky, které jsou
určené dodaho typu prosedí, akoe konstrukcemi
opláštění či dělicími stěnami, navrhovanými napřenese-
ní případného výbuchu. Jsou to opět nové zkenosti,
které rozšiřují obzory nejen našeho týmu, ale vypovídají
také ouniverzálnosti Metrostavu při realizaci podobných
technologicky náročch projektů,“ uzavírá Ing.Hes.
Martina Vampulová, foto archiv investora
Pomoc absolventům
Metrostav pomáhá všem svým novým zaměstnancům,
aby se dopráce vnaší společnosti dobře zařadili. Ab-
solventům vysokých škol nazí speclní adaptní
kurz, který jim vetřech dvoudenních blocích přibližuje
nejpodstatnější činnosti firmy ajejích divizí.
„Ročně knám zvysokých škol nastoupí kolem deva-
desáti nových zaměstnanců,“ říká PhDr. Lenka Lová
zútvaru pracov-právních vztahů centrály apostup je-
jich adaptace přibližuje: „Aby se lépe přizpůsobili, připra-
vujeme pro ně pouplynutí zkební doby adaptační pro-
gram, vektem se při přednáškách iexkurzích sez
snaší společností. Díky patronům nadivizích aprovozech
také mnohem rychleji pochopí, jak pracujeme.
Posledního září se na25 absolven, nových zast-
nanců Metrostavu, vypravilo vrámci svého adaptačního
kurzu naexkurzi dostavebho dvora vHorch Per-
nich. Mladí lidé ze všech divizí ist České republiky,
ktí naši společnost často znají už zbrid během studia,
se pod vedením Ing. Petra Obitka nejprve sezmili se
střediskem výroby ocelových konstrukcí divize 7 (foto
č.1). Následně postoupili kdivizi 6 dotesárny avýrobny
vazků, kde je doprovázel mistr Jan Knotek (foto č. 2),
aMgr.Marcel Dejdar je provedl půjčovnou bednění aleše-
ní (foto č. 3). Výrobní náměstek divize 11 Ing.Jiří Čermák
jim představil náš strojní park (foto č. 4) aDan Múdry
ibžil práci Armozávodu divize 6 (foto č. 5).
Adaptační program pro absolventy vysokých škol je
vMetrostavu už řadu let vítanou pomocí pro mladé za-
stnance, kteří naší společnosti zvěiny zůstávají věr
ipořadu daích let sho zastnání.
Ing.Tomáše Fuksy,
vedoucího projektu zdivize 3
Ing.Fuksa zdivize 3 řídí odletošho 10. srpna stavbu
obchodního a administrativního centra Galerie Harfa
vpražských Vysočanech. Odmalé vody, kterou vy-
studoval naČVUT, jej před 18 lety profesní život odpla-
vil přes projektový ústav alnickou praxi nastavbě
až kMetrostavu. Zakotvil u divize 3, ke které přešel
se zkušenostmi z výstavby administrativního centra
naTěšnově izbudování metra naČerm Mostě.
Před rokem jste stavěl skladovací haly vRudné. Čím se
odnich vaše současná stavba liší?
edstavuje pro mě výzvu, prote je prvm obchodním
centrem, jehož stavbu řídím. Zatímco skladové haly zabí-
raly volné plochy okolo města, ato se mi zprincipu ne-
líbilo, naše Galerie vyrůstá uprostředvalé průmyslové
zóny. Nejen, že nahradí původní nevzhledné výrobní haly,
ale přežná část její střechy bude pokryta uměle zavlažo-
vanou zelení, sportovti, dětskými hřti avodními prvky.
Harfa kromě obchodů nadne i malou kulturní snu,
takže bude opravdu multifunní aiví své oko.
Metrostav převzal základovou jámu včetně podklad-
ních betonů od pracovníků firmy HOCHTIEF CZ letos
vkvětnu. Co jste odté doby vybudovali nového?
Pozhotovení základové desky už se betonáři naší divize6
vyšplhali zdruho podzemního až doprvho nadzem-
ho podlaží anadilataci A7 už betonují dokonce svislé
nosné konstrukce druho nadzemního podlaží. Železo-
betonové konstrukce hrubé stavby by měli dokončit letos
vprosinci, zarok zde budou nakupovat první zákazci.
Co ssebou nezvykle rychlá stavba přináší?
Vesdružení ji říme vespolečm týmu se zaměstnanci
firmy Porr (Česko) azatím spolupracujeme nadstandard-
ně dobře, takže věřím, že si srychlostí ikvalitou stavby
porame. Investor je ale velmi náročný, aprotože jako
dodavatelé neseme důkazní břemeno, mnoho času nám
zabírá administrativa, kdy změny, kterých je spousta,
musíme dodetailu popsat, doložit aprokázat jejich ne-
zbytnost. Nato jsem nebyl vtakové míře zvyklý araději
bych se víc věnoval technickým řením stavby.
Co vás napráci architektů zateliéru Moshe Zur Archi-
tects aze spolnosti HELIKA nejvíc zaujalo?
Unávrhu Galerie Harfa kladou víc důraz najednoduchost
tvarů ačistotu linií než naluxusní nebo neobvyklé materi-
ály. Budova má slitou fasádu, složenou zvíce systémů.
evažovat budou obkladové moduly ze skla avelkofor-
tových hladkých desek TRESPA. Směrem doČesko-
moravské ulice oživí prosklené plochy zajímavý potisk.
Poprováděcí stránce bude zajímavá nákupní pasáž, která
má vetřech vrcholech své trojúhelníkové trasy navržena
shora prostlená obchodní náměstí. Dvě znich budou
t eliptický půdorys, který zkopíruje i jejich velkoryse
pojaté stkové zastření. Srem vzru se náměstí
budou rozšiřovat, protože jejich patrové komunikační ga-
lerie povedou nastřeše přízemch obchodů. Ve2. i3. NP
se přes pasáž překlenou ocelové mosty. Nejvíc se mi ale
naHarfě líbí zelená střecha, okteré jsme už mluvili.
Nebaví vás sedět vkanceláři. Dáváte přednost tvůrčí
práci nastavbě arád jednáte slidmi. Je nějaká zaz-
ka, naž byste se rád někdy vbudoucnu polel?
Lákají mě neobvyklé stavby. Asi se mi ale nepošstí sta-
t třeba rotucí mrakodrap, který plánují vDubaji... Zto-
ho, co je reálné, by se mi líbilo pracovat naekologických
vodohospodářských stavbách nebo najiných zakázkách,
které budou mít příznivý dopad naživotní prostře. Mezi
ně paí iúpravy říčních toků, při kterých bych se vrátil
koboru, jejž jsem vystudoval. Jsem také přesvědčen, že
bychom lidská sídla neli dál rozšovat dovolné krajiny.
Vestech proto naobnovu čekají nejen historické pa-
tky, ale ivšechny starší objekty, včetně průmyslových,
ato je spousta zamavé práce. Narekonstrukcích jsem se
zatím moc nepolel, Galerie Harfa ale také paí dorege-
nerace města ajsem rád, že naní mohu pracovat.
strana 2
PME SE
1
Metrostav pomáhá zajistit teplo pro Plzeň
Před pár dny uplynul přesně rok, co pracovníci divize 1
vstoupili doareálu Plzeňské teplárenské sjednoznač-
m zam: připravit postavební stránce dokonce
ezna 2010 vše kzajištění výroby pro nejtšího do-
davatele tepla ačástečně ielektrické energie vPlzni.
Celá akce vyjde zhruba namiliardu korun. Jejím ge-
nelním dodavatelem je ČKD PRAHA DIZ arozsah prací
Metrostavu činí 125milionů korun. Věcně to představuje
demolice, přestavbu anovou výstavbu celkem dvaceti ob-
jektů. Nejležijší znich jsou energetický blok slený
zkotelny K7 astrojovny TG3 amezistrojovna. Působení
divize 1 však bude vPlzni hodnoceno ipodle toho, jestli
budou včas akvalitně dokončeny iostatní části zakázky
jako vnitroareálové komunikace, osvětlení, potrubní aka-
belové mosty apod. Tím spíše, že natéto, vPlzni aokolí
zdaleka největší průmyslové investiční akci, je v centru
pozornosti i architektonické řeše. To se kromě jiného
vyznuje ivýraznou barevností (foto č. 1).
Zatím se držíme harmonogramu,“ řekl vedoucí pro-
jektu Ing. Pavel Bzdil. „Pohybujeme se v omezeném
prostoru, takže výraznější porení časových návazností
by znamenalo zpní vmontáži technologie apletli by-
chom se tu. Máme ale korektní vztahy se všemi partnery
avelmi dobrá spolupráce je isnašimi divizemi 6 a7, které
zde dělají např. železobetonové konstrukce, základovou
desku či část výroby ocelových konstrukcí. Chl bych
vyzdvihnout ivstřícnoupráci svých týmových kolegů.
Kotelna K7, která se staví nastě té původní, má už
hotovou isnu, odlucí stávací funkční kotel odno-
vostavby, skončila isanace podloží mikropilotáží aje po-
ložena inová 1200 mm silná základová deska pro montáž
kotle. Divize 1 natomto objektu vsoučasné době montuje
ocelové konstrukce aoplášní (foto č. 2).
Vmezistrojovně je stavebně připraven prostor pro zá-
sobník štěpky, protože nový kotel bude nabiomasu. Jsou
hotovy nosné stropy pro technologii aopláštění fasád-
ními panely. Momentálně se dokoují stavební úpravy
místnos, které budou převážně sloužit jako rozvodny.
Ve strojovně je připravena základová deska stolice pro
montáž turbosoustrojí TG3 anyní se zde montuje ocelo
konstrukce plošin alají nástavby nastřeše afasáda.
stavba tedy zatím prohá doe ae nasdčuje
tomu, že nový energetický blok bude sptěn včas. Poje-
ho dokoení bude Plzeňská teplárenská dodávat dosítě
energii vhodnotě 10 MWe. Kromě toho bude její nová jed-
notka sloit jako záložní zdroj páry otlaku 11,8baru pro
plzeňský Prazdroj avedle toho i jako částečná náhrada
stávajících horkovodních kotlů. To umožní nový ohřívák
ovýkonu 15 MWt ustěný vestrojovně S1.
rip–, foto Josef Huk
2
1
2
3
4
5
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (397 ms)

Rendering Strana 3 (104219): (0/1) (391 ms)

Rendering Strana 2 (104218): (0/1) (437 ms)

Rendering Strana 1 (104217): (0/1) (436 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3141/vth120888-1.jpg (3x)

 i3141/vth120889-1.jpg (3x)

 i3141/bg104218.svg

 i3141/vth120890-1.jpg (3x)

 i3141/vth120891-1.jpg