Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 1
Ptáme se: Ing.Tomáše Fuksy,
vedoucího projektu zdivize 3 str. 2
Metrostav pomáhá zajistit teplo pro
Plzeň str. 2
Chomutovská cesta odminulosti
kbudoucnosti str. 3
Stavba Prodloužené Místecké
dodržuje harmonogram str. 3
Pomoc absolventům
vysokých škol při adaptaci
více vefotosloupku na str. 2
23. října 2009 / 19 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Programová konference 2009
Změny vÚsteckém kraji
Ing.Radek Zeman zdivize 8, který vsoasnosti pracuje
jako ředitel výstavby hlavního výrobního bloku vElektrár
Ledvice, se1. října stal novým oblastním ředitelem s
divize vÚsteckém kraji. Pro Metrostav vněm už jako
vedoucí projektu zdárně dovedl dokonce stavby výrobho
závodu firmy Flexfill vLovosich anákupní galerie Central
Most, která sousedila snovostavbou rezidence Odeon.
Hlasujte vsoutěži
Nejlepší zrealit
Dosoutěže Nejlepšízrealit
– Best of Realty 2009 byly
nominovány iRezidence
Odeon vMostě, AFI PALACE
vPardubicích aprské
novostavby Centra Opatov
(foto) aNárodní technické knihovny,nakterých se velkou
rou polely divize Metrostavu. Můžete je podpořit
takéhlasováním nainternetových stránkách sadresou
www.bestofrealty.com/?do=80 aovlivnit tím vítěze
vsoutěži oCenu čteřů. Projekt snejlepší průměrnou
známkou bude vyhlášen naslavnostním galaveru, který
prohne 12.listopadu vKongresovém centru Praha.
Večtvrtek 8. října se vhotelu Olympik setkalo více než
dvě stě manažerů Metrostavu na Programové konfe-
renci. Ředitelé divizí je sezmili se stavem výrobních
jednotek anastínili způsoby, jak chjí překonat období
současné hospořské recese. Vhlavm projevu ge-
nerální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pilát objasnil svůj
názor navoj stavebního trhu, shrnul stav společnosti
a iblížil možnosti i rizika, která ji v budoucnosti
čekají. Navrhl opatření pro jejich zvládnutí a vyložil
aktualizovanou strategii Metrostavu. Nazávěr setkání
ednesli vybraní zastnanci divizí svoje osobní zku-
šenosti apoukázali naoblasti práce avztahů, které je
podle jejich názoru vhodné amožné zlepšit.
„Sešli jsme se proto, abychom prodiskutovali m-
nosti, jak úsšně překonat současnou recesi,“ přital
Ing.Pavel Pit (titulní foto) účastky konference (ma
foto). Poté dostali slovo ředitelé jednotlivých divizí.
Soasný propad počtu soukroch investorů nejvíc
zasáhl divize 1, 3, 6 a9, které se orientovaly převáž
napozemní stavitelství. Mimo snížení nákladů chtějí jejich
ředitelé zkvalitnit aoptimalizovat stav dělnicho itech-
nického personálu azintenzivnit obchodní činnost hlav
vregionech. Posilují vnitropodnikové nosné technologie
apřáli by si zlepšit informovanost avztahy vefir.
Ředitel divize 2 Ing.Miloslav Hadrava připomněl, že
výstavba komplexu Blanka, pro niž byla divize zalena,
je už plně rozpracovaná. Vbudoucnosti se chystá zařit
namarketing apřípravu nadaí stavební souže.
Divize 4 a5, které se specializují nadopravní infra-
strukturu, se potýkají sprobmy nedostatné legislativ-
ní připravenosti liniových staveb. Obě aktivně spolupra-
cují sinvestory naodstraňování překážek při uvolňování
stavenišť a podporují rozvoj a zvýšení efektivity svých
nosných technologií. Ředitel divize 5 Ing.clav Soukup
ipoml, že rozhodně nechtějí zůstat stranou, až se
unás objeví padavek naražbu tunelů pomocí TBM.
Divizi 6 se podařilo vyžit skladbu výrobního progra-
mu, když se víc sousedila natradiční segmenty staveb-
nictví, zejména navodohospořské aekologické stavby.
Její provoz železobetonových konstrukcí se vesvémobo-
ru stal vMetrostavu dominantní. Obchodníkům divize se
nac podilo získat zakázky naVysočině. Divize7, jež
má víc servisní charakter, se prosadila vevýrobě velkých
ocelových mostů asnaží se ooptimalizaci amodernizaci
strojoho parku. Divize 8 se kromě pražsho metra za-
řila naenergetiku astavba vElektrárně Ledvice letos
naplnila její výrobní program více než zpoloviny.
Ing.Pilát konstatoval, že ředitelé divizí obsáhli vpří-
spěvch vše důleži, čeho chce vedení firmy dosáhnout.
Poukázal nasouvislosti evropského ačeského stavební-
ho trhu, jehož budoucnost vidí optimisticko-realisticky.
„Poroce 2013 se ale utlumí financování staveb zfon
EU,“ připomněl apodotkl, že mná právě soasná re-
cese nám pože připravit se nasledný pokles trhu.
Vdalší části projevu konstatoval, že naše spolnost
provedla revizi režijních nákla, výkonových paramet
a snížila výdaje na propagaci, reklamu a investice. Pro
ekonání obží však musí být dobudoucnosti flexibil-
jší amusí se víc věnovat aktivní obchodní politice. Je
také dál nutné zjednodušovat organizaci řízení, posilovat
vnitropodnikové nosné technologie a využívat všechny
možnosti Metrostavu, ale iSkupiny Metrostav acelé DDM
Group. „Abychom udrželi produktivitu irentabilitu práce,
musíme hledat, jak omladit nejen dělnický personál,
zdůraznil dál Ing.Pilát a ipomněl nutnost pokračovat
vesnižování nákladů, doplnit portfolio technologií, zlepšit
práci vregionech azvýšit zastoupení voblasti energetiky
iekologických aprůmyslových staveb.
Vevšech úrovních strategií Ing.Pilát zdůraznil nutnost
optimalizace stavu akvality personálu, upevnění pozice
natrhu, rozvoje nosch technologií azlepšení systémů
řízení. Pro Metrostav přitom bude strategicky nejleži-
jší naplnit výrobní program. „Krize přiczejí aodchá-
zejí, ale silné podniky zůstávají apřekoní obtíží je může
ještě polit,“ uzavřel své vystoupení generální ředitel.
Vybraní pracovci zdivizí nazávěr promluvili oosob-
ch zkušenostech z projektů a o způsobech, které by
práci všech pomohly zlepšit. Kromě claimového mana-
gementu zmínili i způsoby, jak zefektivnit procesy při
vedení zakázek. Ústředním motivem většiny referátů byla
nutnost zleit spolupráci a komunikaci mezi divizemi
ispolečnostmi ní Skupiny. Ing.Pilát přisbil, že se ve-
dení bude podty zabývat, protože vzájmu Metrostavu je
nejen projít obdobím krize se ctí, ale inavýšit kredit firmy,
kterou chceme předat našim následovkům vplné síle.
Další zahájení ražeb
Práce natunelovém komplexu Blanka se od1. října ro-
zeběhly inaposledním úseku ražeb zjámy Myslbekova
směrem naPrašný most. Symbolicky je zajil praž-
ský primátor Pavel Bém, když doportálu tunelu uložil
evěnou sošku sv. Barbory, která bude jako patronka
horků chránit podzemní dílo ijeho pracovky.
„Oba tunelové tubusy, které začneme ze stavební jámy
Myslbekova razit, budou třípruhé, dlouhé kolem 550 m
aspome je dvěma průjezdnými propojkami,“ říká vedou
projektu ražeb Ing.Miloslav Zelenka zdivize 5 apokruje
spopisem: „Jejich běžný profil oploše téř 173 m² začne-
me uprvní tunelové trouby (foto č. 1) razit Novou rakous-
kou tunelovací metodou (NRTM) shorizontálním členěním
výrubu nakalotu, jádro adno, které budeme smalým od-
stupem ihned uzavírat. Předpokdáme, že podle zastiže
geologie zhruba vpolovině trasy budeme muset člení při
NRTM změnit navertikální se sedmi výruby. Druhou již
troubu budeme kvůli horším geologickým podmínkám už
odzačátku razit svertikálním člem.“
Stavbu podle starých hornických tradic chrání dře-
ná ska sv. Barbory, kterou zavelkého zájmu noviřů
pražský pritor aIng.Zelenka (foto č. 2 zprava) společně
uložili dovýklenku porlu. „Její ochrana je zde nac sym-
bolická itím, že tyto tunely povedou pod dělostřeleckými
šancemi, které vymezují prostor staré Prahy,“ řekl při
malé slavnosti primátor Pavel Bém, který tak připomněl,
že stice byla podle legend nejen patronkou horků
astavebch dělníků, ale iloselců.
Vprostoru mezi Patočkovou aMyslbekovou ulicí na-
stoupili razi divize 5 už dozajištěné stavební jámy, chrá-
něné stěnou zvelkoprůměrových pilot sosmi kotevními
úrovmi. Spolu se zařízením staveniště jim ji předala
divize 2, která celou stavbu tunelového komplexu Blanka
ří. Nezbytnou soástí zdejšího vybavení je ikrytá opra-
renská hala, vž bude mné vzimě prot opravy
aúdržbu stavebních mechanismů.
Jáma naPrašném mostě, kde tunely vyústí, je zam
vyhloubena jen asi dotřetiny. Najejím území se břidlicová
hornina mění vespraše asprašové hlíny scharakterem
zeminy. Poslední část ražeb proto pracovci divize 5
provedou pod ochranou chemických injekží.
Ing. Zelenka se svými lidmi naposledy razil druhou
troubu tunelu Lice v Chorvatsku na dálnici A6 mezi
Záhřebem a Rijekou. Úsšně završenou práci jim tam
komplikovaly nejen rozhlé kaverzní dutiny, návštěvy
medvědů a v zimě přívaly sněhu, ale zejména některé
místní zvyklosti v oblasti platební discipny. A prote
na Brusnici nic z toho nehrozí, zkený tým divize 5
soasnou ražbu posledního úseku tunelu Blanka jis
dokončí včas, to znamená dokonce příšho roku.
Úspěch naSlovensku
Divize 6 Metrostavu získala v 15. ročku sloven-
ské soutěže Stavba roku cenu Bytový dům roku 2009
zaobytný soubor Parkville (foto), který vloni vříjnu do-
stavěla vBratislavě. Její úsch je oto významnější,
že se jí podařil vevelké zahraniční konkurenci.
Porota ukomplexu Parkville ocenila nejen originální
urbanistické řešení architektonicky výrazných vil zasa-
zech do terasovitě řešených zahrad, ale imimořádně
kvalitní zhotovení stavebních konstrukcí včetně jejich po-
vrchových úprav. Stavbu pro společnost ORCO Develop-
ment realizoval tým Ing.Josefa Dufka, cenu zaMetrostav
evzal 1. října vBratislavě ředitel divize 6 Ing.Jan Cuc.
V soutěži uspěl i úsek dálnice D3 z Hričovského
Podhradí do Žiliny, který ve sdrení jako lídr stal
Doprastav.lo našich slovenských kolegů získalo Cenu
ministra výstavby aregiolního rozvoje SR aCenu Svazu
stavebních podnikatelů Slovenska zamimořádnou kvalitu
stavebního díla, dosaženou netradiční technologií.
red–, foto Josef Dufek
Daruj krev
sMetrostavem
pátek 6. listopadu, 7,30–11 hodin
centrála Metrostavu
Koželužská ulice, Praha 8
Bližší informace najdete naintranetu.
Všem dobrovolným dárcům krve děkujeme!
2
1
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (368 ms)

Rendering Strana 2 (104218): (0/1) (361 ms)

Rendering Strana 1 (104217): (0/1) (404 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3141/vth120888-1.jpg

 i3141/bg104217.svg

 i3141/vth120889-1.jpg

 i3141/vth120890-1.jpg

 i3141/vth120891-1.jpg