Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 3
Rekonstrukce změnila nejen obvodový plášť
Budovu A1 varlu Fakulty strojho inženýrství VUT
vBrně zabydlí profesoři astudenti až příští akademic-
ký rok. Po stavební stránce je sice hotová (foto), její
interry však jtě investor musí nechat vybavit. Ato,
jak ukázal příklad první budovy kampusu Univerzity
Karlovy vHradci Králové, který zmiňuje vedlejší článek
novin, může být ih nadlouhou trať.
Když na stavbu pohlížím jako na celek, za nejtší
úspěch pokládám její dokončení. Koordinace zakázky
takto velkého rozsahu ičlení nebyla vůbec jednoduchá.
ročné bylo i zakomponování všech zn v průběhu
výstavby, zejna dispozic vprostorách děkanátu, s ni-
miž zadavatel přišel pouhé tři měsíce před dokončením,“
ohlédl se zadílem vedoucí projektu Ing.Radomír Richter
zjihomoravského zastoupení divize 1. Adodal: „Nesmím
itom zapomenout naskvělý kolektiv, se kterým děm
už několikátou stavbu. Můžeme se jeden nadruhého spo-
lehnout avíme, co odsebe máme čekat. Asamozřejmě tu
je ještě tým našeho partnera vesdružení, technici zfirmy
IMOS Brno. Všem chci poděkovat zaperfektní práci.
Přestavba objektu začala jako rekonstrukce obvodo-
vého pláště s vyvolami úpravami a skoila jako zá-
chrana nosch konstrukcí 19podlažní budovy skomplet-
ní přestavbou dispozic avýměnou technického zařízení,
kde nová fada představovala jen polevu nadortu.
V průhu zakázky stavbi použili několik speciál-
ch technologií apostupů, ato zejména vsouvislosti se
ztužením objektu, sanací železobetonových konstrukcí
ajejich předpětím. Moderní technologie navrhli technici
ivoblasti vzduchotechniky, chlazení či technických insta-
lací výškové budovy. Sluší se připomenout ispeciální typ
osvětlení, při kterém bylo použito tzv. světelných zrcadel.
Strojní fakulta díky tomu zne vyívat moderní bu-
dovu, jejíž chod poží hladce jako doe sízený stroj.
Akademická čtvrthodinka se protáhla narok
Latinské přísloví Fīnis corōnat opus se volně překládá
jako Konec dobrý, všechno dobré. Aprávě takový pocit
asi měli hosté orok opožného otevření první budovy
kampusu UK vHradci Králové, jejíž stavbu vesdre
dokončil tým divize 9 pod vedením Ing.Ivana Millera.
Novou společnou budovu Lékské fakulty aFarma-
ceutické fakulty UK vHradci Králové (foto č. 1) měli aka-
demici astudenti původně zaplnit už před rokem. Doda-
vatelské sdrení, složené zMetrostavu jako lídra afirmy
Chládek aTintěra, Pardubice, stavbu sice dokončilo včas
už vloni před letními prázdninami, zpozdily se ale dodávky
interiérů aAV techniky, které zajišťoval investor. Atak se
otevření Výukového avýzkumného centra UK vedle krá-
lovéhradecké fakultní nemocnice o12 měsíců protáhlo.
„Pomonži interiérů jsme měli mít podle smlouvy
šest týdnů na dokončení díla. Ve skutečnosti zde ale
bytkáři pracovali ještě týden před 30. zářím, kdy jsme
podle dodatku smlouvy měli hotovou budovu předat in-
vestorovi. Vybavení navíc neodpovídalo návrhu z projektu
– třeba lavice vučebnách měly jiné rozry arozteče, než
předpokládala dokumentace, aneodpovídalyrozvodům
ipravem v podlahách, které jsme museli předělat.
Ato nebylo jednoduché, protože podlahovou krytinu tvo-
řila epoxidová stěrka. Rovněž bylo nutné přestit značné
množství elektrikářských krabic. Nakonec jsme všechno
stačili dokoit včas, bylo to ale hodně hektic,“ vzpomí-
ná Ing.Miller, který stavbu převzal jako vedoucí projektu
v únoru 2014 a za jeden ze svých nejtších úspěchů
natomto komplikovaném díle mimo jiné považuje ina-
rovnání pošramocených vztahů a átelské rozloučení
svedoucím manažerem projektu Ing.Pavlem Růžičkou.
Ředitel divize 9 Ing. Petr Zábský (foto č. 2) před
přesižením symbolické pásky ještě připomněl obtíže
spojené se založením budovy, které značně zkomplikovala
vysoká hladina podzemní vody, takže všechny obvodové
konstrukce 1. PP musely být provedeny jako bílá vana.
Fīnis corōnat opus. Novým akademickým rokem zača-
la budova sloit výuce idě. Splochou téměř 7000m²
nazí prostory pro více než 3400studentů a400dokto-
randů. Navíc splňuje podmínky pro zařazení mezi úsporné
stavby, což potvrdil i blower-door test.
red–, foto Ctibor Košťál aJiří Junek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1
2
Berounka je vČernošicích milosrdná
Dnes se podíváme do Černošic u Prahy, kde od zá-
ří 2014 probíhá rekonstrukce jezu naBerounce. Když
jsme ostavbě psali loni koncem roku, zmiňovali jsme,
že řeka několikrát donutila tým Ing. Jiřího Škrance
zdivize 6 práce přerušit. Odté doby se ale umoudřila.
Metrostav vČernošicích kompletně přebudová jez
z20. let minulého století. Je jas, že standardy pro rea-
lizaci takové vodní stavby se zatakřka století její existence
podstatně změnily. Bude proto vypadat zcela jinak ai
respektování migrch potřeb ryb zachová či sše nově
zajistí idiverzitu říčního života. Ktomu má pomoci ry
echod, který už stojí a vnejblších dnech se připra-
vuje nazaplavení. Pro připomenutí – jeho délka je téř
80metrů ašířka skoro tři. Takový rozr není náhodný.
Aby přechod fungoval, musí ksobě ryby přitáhnout, če-
hož se dosahuje pomocí vábicího proudu, jenž musí pod
jezem zasahovat co nejdále dodolní vody. Rybochod bude
t kromě praktického významu iestetickou funkci, pro-
tože jej vytvořily žulové menhiry velkých objemů (foto).
Vzhledem koblibě Berounky mezi vodáky, nemohlo se
zapomenout ani naně, aproto nadruhém břehu vyrostla
vocká propusť. Obě stavby by měly být dokončeny
do začátku letošho listopadu, u ryho přechodu už
proběhla ikolaudní prohdka. Podle slov Ing.Škrance
tak běží stavba podle plánu. Dělci sice nečekaně narazili
nakamenné záhozy naobou březích, které znemožňovaly
navrtání pilot, nadruhou stranu vyšlo počasí asuché léto
stavbařům velice pomohlo, protože nemuseli přerušovat
práci. Naotázku, jak si snavrtáváním pilot poradili, odpo-
l Ing.Škranc: „Část kamení jsme odtěžili avněkolika
případech jsme záhozy převrtali.“
Celá zakázka má být dokončena 28. června 2016, tak-
že naíští rok zbývá stavba jezu, ato vedvou etach.
Ve výsledku bude nejen okyslovat vodu, ale hlavně
regulovat vodní tok azajistí spád pro zdeí malou vod
elektrárnu. Její majitel ji právě rekonstruuje adivize 6 pro
j zároveň spřestavbou jezu provádí zemní abetonářské
práce. Tomu se říká zat dvě mouchy jednou ranou.
žeme jen popřát, ať je inale Berounka vdným
hostitelem našich stavebníků a nechá ozdobit svůj tok
další prospěšnou stavbou bez povodňových překvapení.
ad.ka–, foto Jiří Junek
Zakázka sextrémně krátkou lhůtou výstavby
Vybudovat železobetonový, byť pouze dvoupodlažní,
objekt a kompletně jej dokoit za sedm měců je
nahraně proveditelnosti vzhledem knutm technolo-
gickým přestávkám,“ ohodnotil odvedenou práci svého
týmu vMladé Boleslavi vedoucí projektu Ing.Jan Kraj-
dl zdivize 3. Pro investora, společnost NISA AIR, zde
letos vobdobí mezi březnem azářím vystavěl servis
středisko arestauraci sobytnými apartny.
Moderní arl, který podle návrhu Ing.arch. Martina
Hradečného aIng. arch. Elky Špatzové vyrostl vbz-
kosti mladoboleslavsho letiště, obsahuje prostory pro
servis malých vrtulků aškolicí sedisko letecké školy.
V sousedství na ně navazují potřebné sklady a kolik
hangárů. Vklidové části pozemku postavil tým divize3
dvoupodlažní objekt s restaurací, multifunm sálem
ačtyřmi obytnými apartny. Tato budova poutá pozor-
nost polootevřem atriem vetvaru kruhu (foto).
i šibenm ternu zakázky jsme se našstí se-
tkali jen sr komplikacemi, které se nám podilo včas
vyřit. Jednalo se zejména osadní znu gastrono-
mického provozu, která se odrazila vkomplexním přepro-
jektování kuchyně. Také některé navržené materiály byly
nestandardní a i přesto, že jsme jich potřebovali málo,
ly dlouhou dodací dobu. Jednalo se zejna ofasád
desky Alpolic skresbou dřeva aAlucobond vbarvě mědi.
tšinu ostatních fasád jsme uzavřeli stěrkovou omítkou
BetonOptik imitující vzhled betonu,“ popisuje Ing.Krajdl.
Metrostav své dílo dokončil podle plánu v polovi
září adnes pouze dohlíží naodstraňoní drobch ne-
dolků. Investor už poívá hangáry azázemí servisu,
slavnostní otevření restaurace pnuje přesně naden vy-
ní tohoto čísla novin – na22. říjen. Vzhledem ktomu,
že zařizovací předměty, které stavba podle přání investora
osazovala, byly vyšší cenové kategorie, než je běž,
atřeba dve měly povrchovou úpravu zkartáčované na-
kuřované dýhy, získají zákazníci ihosté společnosti NISA
AIR v jejích nových prostorách v Mladé Boleslavi jistě
nejen kvalitní nabídku služeb, ale také estetický zážitek.
Vzhledem ktomu, že Země ohá kolem Slunce
poelipse, může se časový rozl mezi okamžikem, kdy
je Slunce nejvýše, amomentem, vekterém hodiny
ukazují pravé poledne, lit až o16 minut, což nastává
11. února a 3.4. listopadu. Vzhledem ktomu, že se
včase pomocí Slunce často orientovali profesoři, vžil
se nauniverzitách ze zdvořilosti pojem akademic
čtvrthodinka, jenž je dodnes poíván jako období,
pokteré studenti čekají napříchod pedagoga.
TECHNOLOGIE A STROJE METROSTAVU
Jednodušší základ pro stavební výtahy
Středisko zdvihací techniky divize 11 vedené Ing. Lu-
kášem Müllerem disponuje osmi výtahy NOV 1530,
dvěma NOV 1232, jedním NOV 2032 adalším smenší
nosnos. Aby ušetřilo čas i finance stavbám, pídilo
pod ně nedávno ocelové základové desky, které se dají
ustavit inazhutný terén a nahrazují betonový základ.
Stavební výtah typ NOV 1530 UP
íkon 27,6 kVA
Nosnost 1500 kg nebo 12 osob
Max. dopravní výška 100 m
Dopravní rychlost 30 m/min
Rychlost větru při provozu výtahu do 20 m/s
Metrostav_19_2015.indd 3 20.10.15 13:36
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (375 ms)

Rendering Strana 4 (102785): (0/1) (366 ms)

Rendering Strana 3 (102782): (0/1) (408 ms)

Rendering Strana 2 (102779): (0/1) (407 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2993/vth119122-1.jpg

 i2993/vth119125-1.jpg

 i2993/bg102782.svg

 i2993/vth119128-1.jpg

 i2993/vth119118-1.jpg