Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 1
Setkání vSenátu Parlamentu ČR
Vrámci Dnů stavitelství aarchitektury se 8. října
uskutnila vSetu oslava 25.výrí založení Svazu
podnikatelů vestavebnictví. Za Metrostav se jí zúčastnili
také generální ředitel Ing.Pavel Pilát aobchodní ředitel
Ing.Milan Veselský. Na programu setkání bylo ipředání
cen ze soutěží. V TOP INVEST2014 získal čestné uz
Palmovka Park II. VSoutěži ostavbu sekologickým
ínosem obdržely ocenění UCEEB vBtěhradu
avelkokapacitní kravín vUhelné Příbrami.
Prorážka se blíží
Razi divize 5 vede
Ing.Pavlem Bürgelem s
vNorsku kekonci díla.
Po třech týdnech ražby
tektonickou poruchou,
kde byl výrub klasifikován
dovystrojovací třídy IV, jež
vyžaduje jehlování asystémové kotvení, se horninové
prostředí v trase tunelu skokově znilo apráce dnes
prohají ve tříděII. Přestože teď tuneři razí větší profil
bezpečnostho zálivu, dosahují leích výkonů než dřív.
Návšva vmuzeu
Historickou budovu
rodho muzea, jež
rekonstrukci řídí tým
techniků zdivizí 9 a1 pod
vedením Jana Kučery (foto),
navštívil 1. října ministr
kultury Daniel Herman,
aby se sezmil saktuálm průběhem stavebch
prací. Vsoasnosti může dílo Metrostavu sledovat také
veřejnost – on-line nafiremních webových stránkách.
Oslava uvody
Namole uVltavy vPurkarci
se 8. října setkali zástupci
ministerstva dopravy,
Ředitelství vodních cest ČR
aSFDI sdalšími pozvanými
hosty, aby slavnostně
ukončili projekt výstavby
tamějšího přístavtě. Vzhledem ktomu, že jeho stavbu
řídil tým Ing.Milana Hrodky zdivize 6, akce se zúčastnil
ijejí oblastní ředitel pro Jihočeský kraj Miroslav Führer.
Norðfrður bude vroce 2017 nejdeím silnm tu-
nelem naIslandu. Už letos vzáří se ale stal nejdelší
vyraženou podzemní stavbou mezi referencemi Me-
trostavu. Hotové dílo razičů divize 5 (titulní foto) mohli
25. září při slavnostní prorážce (foto) posoudit pozva
hosté včele s ministryní dopravy Óf Nordal aHre-
innem Haraldssonem, generálním ředitelem společ-
nosti Vegagerdin, jež je místní obdobou ŘSD. ZČeska
ijeli kolem pogratulovat ředitel zahraničho pod-
niní Skupiny Metrostav Ing.Václav Soukup apředse-
da dozorčí rady Metrostavu Ing.Jinich Hess.
„Čekáme jtě nafinální vyrov, ale víme, že výš-
ková chyba, sníž se ražby zprotilehlých portálů setkaly,
se pohybovala kolem 15 mm, ve staničení nepřekročila
35 mm avesměru 95 mm,“ řekl vedoucí projektu Ing.Al
Gothard. Vzhledem ktomu, že nadloží tunelu dosahovalo
až 900 metrů akprorážce dlo zhruba 4,5 km odpor-
tálu Eskifur a3 km odportálu Fannardalur, pracovali
zaměstnanci Metrostavu sobdivuhodnou přesnos.
stní obyvatelé přitali ukončení ražeb s nae-
ním, veřejnoprávní televize RÚV této události věnovala
pozornost v hlavním zpravodajství. Zlepšení dopravní
infrastruktury totiž paí ke klíčovým opatřením, jimiž
chce islandská vláda podpořit tradiční způsob života
azamezit vyliování sídel podél fjordů. Dokoení tunelu
Norðfjörður se nemohou dočkat hlavně obyvatelé vesnice
Eskifur aměstečka Neskaupstaður, vněmž se nachází
střední škola aregionální nemocnice. Dosud je totiž spo-
juje jen silnice č. 92, jejíž zvládnutí vyžaduje zvšť vzi
notnou dávku řidského umění. Ajak dodává Ing.Got-
hard, první mrazy asníh se už letos naIslandu objevily.
Prožkou tunelu ale stavba neskončila. „Kolegové
ještě od Eskifjörður vyrazili tři bezpečnostní apendixy
apracují nafinálním vystrojení tunelu. Islandský subdo-
davatel, firma Thorsverk, buduje hloubený tunelový úsek
u portálu Fannardalur. Rubaninu, kterou jsme odtěžili,
vyije na íjezdové cesty či protilavinový val a jako
zásyp přes hloubené úseky tunelu. Vjeho ražené části už
š partner vesdruže, firma Suðurverk, zahájila práce
nakomunikaci ainstalaci potrubí akabelů,“ říká Ing.Got-
hard, snímž dnes naIslandu zůstala už jen asi polovina
způvodních padesáti českých aslovenských kolegů.
„Někteří zs působí naIslandu sestávkou už té-
ř 10 let, tak se už trochu považujeme zaIslanďany. Tato
země nám ale vždy připraví nějaké překvapení. Při minulé
zakázce jsme se brodili popás vledové vodě, teď nás za-
se trápily velmi nesoudržné sedimentární vrstvy ajejich
časté kolapsy načel. Nakonec jsme se ale se vším do-
kázali vypořádat amohli jsme úsšně dokoit hrubou
stavbu podle harmonogramu. Chl bych zato pochlit
všechny spolupracovníky, mohou být nasvou práci pyšní.
Metrostav už díky nim vyrazil naseveru Evropy více než
22 km tunelů. Otom, že zde všichni odvádíme kvalitní prá-
ci, kterou klienti ocují jako velmi profesiolní, svědčí
dobré vztahy, které jsme si už spartnery vrůzných seve-
roevropských zemích vybudovali,“ uzavírá Ing.Gothard.
red–, foto archiv stavby
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Prorážka nejdelšího tunelu
Neodešli s prázdnou
I když si Metrostav ze souže Stavba roku 2015 ne-
odnesl výjimečně žádný hlavní titul, jeho zástupci
– generální ředitel Ing. Pavel Pilát a obchodní ředitel
Ing.Milan Veselský (foto zprava) – neodešli 13. října
ze slavnostho vyhlášení výsledků s prázdnou.
Optimalizace železniční trati Bubeneč–Holešovice,
kterou pod vedením týmu Ing. Tomáše Kohouta z divi-
ze 5 provedlo sdružení Metrostavu a Subterry, získala
Cenu Státního fondu dopravní infrastruktury. Energeticky
sostný AIR House z kampusu ČVUT v Praze, který
Metrostav podpil ana jehož projektu i postavení se po-
lel Ing. David Tůma zdivize 6, si odnesl Cenu ABF a Cenu
veřejnosti. Subterra obdržela hlavní titul Stavba roku za
dostavbu základní školy v Dobřichovicích. Gratulujeme!
Novinkou letošního ročníku soutěže byl Rating Nada-
ce pro rozvoj architektury a stavitelst, který je bodovým
vyjádřením kvality účastků soutěže Stavba roku a je
sestavený na základě do ní přihlášech staveb. Body
jsou přidělovány jak za účast, tak za postup do 2. kola,
zvštní ceny, nominace a nejvíc za titul Stavba roku.
Metrostav suvenně vyhrál jak Rating kvality stavebních
firem vletech 2011–2015, tak jeho analogii za tříleté ob-
dobí. Prvně nasbíral 33 800 bodů a ztězil před druhou
spolností Skanska s 11 400 body. Ve druhém případě
skal 18 450bodů aporazil Subterru na drum místě se
7900 body. O kvalitní práci Metrostavu není pochyby!
red–, foto Milan Maček
Ptáme se: Ing. Josefa Kafky,
vedoucího střediska divize 11 str. 2
V Německu umějí dobrou práci
tunelářů ocenit str. 2
Akademická čtvrthodinka se protáhla
na celý rok str. 3
Rekonstrukce v Brně znila nejen
obvodový plášť strojní fakulty str. 3
Tak účinně probíhající
modernizaci jsem neviděl
více ve fotoreportáži na str. 4
22. října 2015 / 19 / XXVII
Tunel Norðfjörður
lka ražené části tunelu 7,566 km
Maximál nadloží 900 m
Počet bezpečnostních zálivů 14
Dovrchní stoupání 1,53 %
Standardní profil 54,7 m
2
Profil vmístě bezpnostních zálivů 77,3 m
2
Objem vyrubané horniny 435000 m
3
Průměrná rychlost (východní portál) 55 m/týdně
Průměrná rychlost (západní portál) 49,5 m/týdně
Jeřábová kytice
Pražské Garden Towers, česky Zahradní věže, rostou
k nebi pomocí čtvice věžových jábů. Nedávno
všechny vyšplhaly dosvé nejvyšší poebné polohy.
Na stavbě u Olšanských hřbitovů, kterou řídí tým
Ing.Davida Štochla zdivize 6 abudují její betoři pod ve-
dením Ing.Vladislava Horáčka, tančí jeřáby čtverylku. Ten
nejvyšší, LIEBHERR 110 EC-B6 FR.tronic/500 HC, zajistila
divize 11 ajeho hák vyšplhal dovýšky 90 m. Zbylé jáby
stejné značky mají háky zhruba 88, 73 a67 m nad svými
základy. Vyšší jábovou kytici dnes vČechách nenajdete.
red–, foto František Kalina
Metrostav_19_2015.indd 1 20.10.15 13:36
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2015, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (1118 ms)

Rendering Strana 2 (102779): (0/1) (1119 ms)

Rendering Strana 1 (102775): (0/1) (1155 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2993/vth119118-1.jpg (3x)

 i2993/bg102775.svg

 i2993/vth119122-1.jpg (3x)

 i2993/vth119125-1.jpg

 i2993/vth119128-1.jpg