Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 2
Nová práce divize 6 ve slovenských Bánovcích
novce jsou na Slovensku dvoje – nad Bebravou
anadOndavou. Vtěch prvch (mapa), v Trenčiansm
kraji, staví od zářítým Ing. Lubora Mika z divize 6
obchodní galerii Primum. Skončit by měl 1. února 2017.
Stavebně bychom ale měli být hotoví už do konce
letošního roku, leden si totiž necme na vyřízení ko-
laudace, která je soástí naší zakázky. Práce nám zatím
ží podle harmonogramu, tak doufejme, že se na zár
nezasekneme na úřadech,“ říká Ing. Mik, který říze
projektu na Slovensku považuje ve srovnání s Českou
republikou za administrativně náročnější. Narazil už také
na komplikovanou komunikaci smístními úředníky.
Pod vedením jeho týmu zatím na staveništi kvůli seis-
micitě oblasti zapustily „kořeny“ hluboké vrtané piloty. Je
elená kanalizace, vybudované přípojky a vyrostl pre-
fabrikovaný skelet. Montéři připevňují střešní trapézové
plechy a opláštění, betoři lijí drátkobetonové podlahy.
Stavba nového nákupního centra prohá přímo upar-
kovtě obchodního řezce Lidl, jehož provoz nesmí pce
narušit. Komplikace způsobené nedostatkem prostoru
a blízkostí obytných domů doplňují striktní padavky
jemců – třeba prodejen OKAY, PEPCO, Textil market či
Delikana. Každý z nich má samozřejmě jiné.
Výsledkem činnosti divize 6 v Bánovcích bude jedno-
podlažní nákupní galerie s otevřenou pasáží a prosklenou
čelní stěnou. Na užitkové ploše téměř 1400 m² najdou
prostor převážně diskontní prodejny a provozovny sleb.
m Ing. Mika tak udělá radost až 600 zákazním denně.
Dva podstatné rozdíly
Před dvěma měci pracoval naPankráci obří pásový
jeřáb a stály jen železobetonové konstrukce centra
City Deco. Dnes je jeřáb pryč (foto č. 1) abudova má
nastřeše tříprsté ocelové vahadlo (foto č. 2).
Pankrácká novostavba navazuje nakonferenční cen-
trum výškové budovy City Empiria (foto č. 3). Protože
ivCity Deco bude napříč všech prstů velký sál bez vnitř-
ch podpěr, projektanti navrhli objekt tak, že zatížení
od tří podlaží nad sálem vynesou předepnuté betonové
sloupy dotří trojic střešních obloukových příhradových
nosníků. Ze 700 tun oceli je vyrobili oceři divize 3,
naPankrác je dopravila divize 4 anamísto osadili technici
amonři divize 3 ztýmu Ing.Jinicha Hátleho.
Každý nosník má dvě konzoly aje naželezobetonový
monolit usazený přes dvě ložiska. Aby byla konstrukce
stabilní, je navržena jako vahadlo – zátěž z podlaží nad
lem vyží protiváha tří podlaží zavěšech přes táhla
naseverní konzoly (foto č. 4) nad konferením centrem.
Metrostav už dnes hlavní činnost nastavbě ukončil.
Atypická ocelová konstrukce je nasvém místě ahlavní do-
davatel stavby zal pod severní konzoly (foto č. 5) vesta-
vovat tři podlaží ze železobetonu. Tým Ing.tleho jtě
bude stavbu geodeticky sledovat atenzometrickyměřit.
Po jejím dokončení, dopnutí aaktivaci ocelových prvků
mu bude zvat „drobnost“ – prostupy vefadě odstra-
nit 80tun provizorních ocelových konstrukcí, které pod
jižními konzolami podepírají strop velkého sálu. Poroce
provozu jtě kolegy čeká kontrolní měření objektu.
red, foto Petr Adámek
Ing.Jiřího Pupse,
vedoucího projektu zdivize 8
Ing.Pups nastoupil kdivizi 8 vroce 2009 – sdiplomem
zČVUT ase zkušenostmi ze dvou krátkých zaměstnání.
ProMetrostav začal pracovat v Praze nastavbě objek-
tu HVM Plazma. Dalších pět let budoval metro V.A,
znějž se přesunul doBratislavy, kde se podílel namo-
dernizaci tramvajové trati. Dnes už druhým rokem řídí
vPraze výstavbu bytových domů Nad Přehradou.
Pracoval jste natypově různých stavbách. Lišily se?
které rostly pod zem, jiné do nebe, ale všechny byly
zajímavé atšina znich navíc velmi technicky či tech-
nologicky náročná. Nametru V.A jsem se třeba sezmil
sražbami pomocí moderních tunelovacích strojů. Nejob-
žnější ale byla rekonstrukce tramvajové trati vbratislav-
ské Dúbravce – staveb, časově ilidsky.
Proč? Co naní bylo tak složité?
Kromě toho, že byla v cizině, stavbu komplikoval třeba
rozchod tramvajových kolejí, který je vEvropě i v Praze
standardně 1435 mm, stejně jako na železnici. V Bra-
tislavě ale jako jedni z mála zůstali věrní původnímu
historickému rozchodu 1000 mm, takže jsme dodavatele
mohli vybírat jen zvelmi omezené skupiny firem, jež má
pro tento rozr připravené stroje. Antivibrace tam ne-
byly zrecyklované gumy, jako je třeba běžné u nás, ale
zčistého polyuretanu. Kromě toho, že byly velmi drahé,
jsme je museli dovážet až zNěmecka… Nejhorší ale byla
komunikace slidmi. Jako cizinci – anac zČeska – jsme
vtomto segmentu pronikli nadoté doby uzavřený sloven-
ský trh, kde nás nikdo nechtěl. Nebylo to příjemné, natož
vstřícné, auž bych se tam vrátit nechl. Je zajímavé, že
kolegové, kteří naSlovensku stavěli mimo hlavní město,
se stakovým probmem nesetkali.
Teď state bytovky. Co je unich nejležitější?
Dodržet kvalitu hlavně dokončovach pra. V jednom
domě vlastně máme na50 investorů, kteří velmi pečlivě
sledují, aby zasvé peníze dostali, co chjí. Developerem
projektu Nad Přehradou je ale naštěstí FINEP, který si
zakládá natom, že vždy ulá vše, co si klient přeje, apře-
vá byty bez závad. Proto nám vychází vsíc aklientské
změny ozmené podohodnutém termínu dokáže ocenit
finančně iprodloužením termínu stavby.
Dostavěli jste dům C se 48 byty. Jak se klienm lí?
tšinou jsou s kvalitou spokojení. Připomínky se po-
nejvíc týkají malby, což jsem nekal. Z edchozích
zkeností mě nenapadlo, že byt vlastně provají maři
pokojů. Budoucí majitel totiž v prázdných místnostech
vidí každou kapičku nastěně nebo nedokonalý tah št-
cem. Ato je pro nás obžné eliminovat. Už jen vystlit
mařům, co my si představujeme pod pojmem kvalit
odvedená práce, je nár. Apotom – ani oni ani mistři
ani stavbyvedoucí po pár dnech chyby nevidí. Říkám
tomu bílá slepota. Jediné, co nani pomáhá, je rotace pra-
covní. Když pak klient vbytě najde jen tři vady, aještě
echny namalbě, považuji to zavelký úspěch nich lidí.
me izhruba 5 % problematických bytů, tento pet ale
odpovídá obvyklému průměru. Snažíme se vyt vsíc
em přáním klien, jedné paní jsme tak naíklad ornici
vpředzahrádce předělali navíce ornicovatou.
Staví se vám další dva domy AaF lépe než ten první?
Určitě. Iproto, že ikdyž se jedná oi samostatné zakázky,
dohodli jsme se svedem divize, že si inadalší domy po-
necháme až navýjimky subdodavatele ztoho prvního. Už
sfirmami umíme komunikovat, ony se poily adí, jak
pracovat, atak problémy, nakteré jsme narazili ustavby
domu C, se uAtéměř neopakují anaF je už ani neevi-
dujeme. Také se nám výrazně zjednodušilo vzorkování.
Co by vás bavilo stavět dál?
Pro FINEP klidně idaí bytovky, co vím, se všemi jejich
pracovky se dá dobře vyjít. Pro mě je totiž nejdůlií,
abychom se nastavbě všichni dohodli asplnili, co si slíbí-
me. Jakmile si někdo zne vymýšlet, že něco nejde, tak
mě to vytočí. KMetrostavu jsem ale šel iproto, abych se
mohl polet navelkých projektech. Kdyby se tedy naskyt-
la stavba mrakodrapu nebo přehrady, nezlobil bych se.
strana 2
PME SE
1
Luxusní bydlení vhistorické lokalitě Troji
Zchátralý areál vedle zámku vpražské Troji se pole-
tech začne znovu využívat. Na pozemcích, kde už
v17.století vyrostly první objekty statku, pro nějž se
vžil název Panský dvůr, se totiž odjara připravuje vý-
stavba komplexu luxusch bytů. Projekt Chateau Troja
Residence by měl koncem roku 2018 nabídnout zájem-
m 66 bytových jednotek – vnovostavch, ale ta
vrekonstruovaných památkově chráněných objektech.
Generálním dodavatelem výstavby arlu, v němž
budou dochované historické části statku propojeny sno-
vými stavbami, se vevýběrovém řízení stala spolnost
Metrostav. Nadotčem území se nyní dokoují poeb-
né zemní práce ademolice, stavbi vedení divizí 6 Met-
rostavu tu znou pracovat vlistopadu. Práce speclního
zakládání, zahrnující mimo jiné podchycení historických
objek, provedou pracovníci firmy Zakládání staveb.
Chateau Troja Residence připomíná Kajetánku
Panský dvůr se rozkdá v blízkosti Vltavy a chrání ho
nově vybudovaná protipovodňová opatření. Stavbaři se
vněm ale budou muset vypořádat se stísm prosto-
rem, omezenou pracovní dobou isprobmy, jež se budou
týkat dopravy materiálu. Stavět se totiž bude vpamátko
zóně azároveň téměř vcentru zalidněné městské části.
Nasto ruin zde postupně vyroste celkem 13 bytových
objek, ztoho šest pod dohledem památkářů.
Bytový komplex Chateau Troja Residence (vizualizace
č. 1) je navržen tak, aby vevýsledku tvořil uzavřený celek
šesti rekonstruovaných (vizualizace č. 2) asedmi nových
(vizualizace č. 3) bytových domů. Novostavby budou mít
společný suterén, historické objekty propojí orné zídky.
Projekt počítá s luxusně vybavemi byty různého
typu, mezi nimi naíklad s mezonety nebo penthousy
orozru přes 400 metrů čtverečních. Bytové jednotky
mají mít vytápěné podlahy, elektricky ovdaná okna aty
nejvěí také vlastní výtah. Investor – společnost CCP
(Coast Capital Partners) – požaduje použití nejkvalitj-
ších materiálů, například velkoplošných obkladů nejen
dobytů, ale idospolečných prostor. Netradní postupy
bude třeba zvolit při budování mansardových střech apři
práci satypickou sešní krytinou.
To vše jistě zvdneme,“ říká vedoucí projektu
Ing. Jaroslav Kazatel a ipomíná podobný projekt pro
stejho investora – Kajetánku, kterou divize 6 úsš
dokončila v roce 2015. V Troji bude podle něj náročné
zejména řízení projektu. „Vrámci smlouvy aceny díla má
totiž realizační tým zapovinnost hledat úspory azány,
jež bude zapracovávat dorealizace aprojektu. Ato vše bez
změny konečného termínu, vysvětluje Ing.Kazatel.
Blanka Růžková, vizualizace LOXIA
32
První objekty Panského dvora vznikly koncem
17.století současně s trojským zámečkem hrate
Václava Vojtěcha ze Šternberka. Za sto let vystřídalo
raně barokní vzhled komplexu vrcholné baroko, pak
sledovaly klasicistní úpravy. Další přestavby byly
účelové – v areálu sídlila třeba mlékárna, továrna
na mucholapky, působil zde jezdecký odl. J
vpolovině 50. let 20. století tu byl obchod apošta.
Postupující devastaci dovršily povodně v roce 2002.
5
4
3
2
1
Bratislava
Banská Bytrica
Bánovce nad Bebravou
Košice
Metrostav_19_2016.indd 2 24.10.16 12:12
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (655 ms)

Rendering Strana 3 (102662): (0/1) (658 ms)

Rendering Strana 2 (102660): (0/1) (700 ms)

Rendering Strana 1 (102655): (0/1) (699 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2967/vth118991-1.jpg (3x)

 i2967/vth118996-1.jpg (3x)

 i2967/bg102660.svg

 i2967/vth118998-1.jpg (3x)

 i2967/vth118999-1.jpg