Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 1
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Další ceny do bohaté sbírky
26. října 2016 / 19 / XXVIII
Dva podstatné rozdíly str. 2
Ptáme se: Ing. Jiřího Pupse,
vedoucího projektu z divize 8 str. 2
Luxusní bydlení v historické lokalitě
pražské Troji str. 2
Podchod Václavského náměs str. 3
Bezpečnější cesta aut po silnici
vedoucí prudkým svahem str. 3
Fotoreportáž: Metrostav dokončil
stavbu na vodní nádrži Nisa str. 4
Proběhly Právnické dny Metrostavu
Novela zákona o trestní odpovědnosti právnických osob,
její očekávané dopady v praxi a trestní compliance
spolnosti byly hlavními body programu odbor
dvoudenní konference Právnické dny Metrostavu. Ve dnech
11. a 12. října se uskutnila v hotelu Akademie Naháč
aúčastnilo se jí přes 50 zaměstnanců Metrostavu a jeho
dceřiných společností, zejména právníků.
Zkušenosti divize 4
Do programu silniční
konference Pomorskie
Forum Drogowe 2016, která
se 13. a 14. října uskutečnila
v městě Gdyně, přisl také
ředitel výstavby vPolsku
Ing.Radim Čáp, Ph.D.,
zdivize 4 Metrostavu. Jeho prezentace byla soas
bloku, který se věnoval kririím pro hodnocení nadek při
účasti ve výběrových řízeních na polské silniční stavby.
Apartmány pod Klínovcem
Karlovarské zastoupení divize 9 vysoutěžilo zakázku na
výstavbu Apartmánů pod Klínovcem. Vzhledem kpočasí se
dá očekávat, že tým Ing. Pavla Löbela zahájí hlavní práce
íští rok na je. Po apartmánových domech Medvědín
ve Špindlerově Mlýně, Šumavském dve v Železné Ru
a Svatém Vavřinci vPeci p/S se jedná už o čtvrtý podobný
projekt, který divize9 získala v posledních čtyřech letech.
Na D1 se díky divizi 4 jezdí veseleji
Za pouhé tři měce zprovoznil zátkem října tým
Ing.Zdeňka Ludvíka z divize 4 pravý jízdní pruh
modernizované dálnice D1 mezi Hvězdonicemi
aOstředkem. Ve stejnou dobu uvedl ot do provozu také
most přes dálnici na silnici II/125 VlašimKácov nedaleko
sta, kde před pár lety stával hostinec Na Veselce.
Výsledky 24. ročníku soutěže Stavba roku potvrdily
kvalitu práce Metrostavu, protože jeho díla získala tři
hlavní a tři zvláštní ceny. Za pozornost stojí i titul pro
stavbu trati, k níž Metrostav výraznou měrou přispěl.
Tunelový komplex Blanka v Praze (foto č. 1) – Stavba
roku2016, Cena České komory inžerů a techniků
Stavební část projektu vedla divize 2
lo, na kterém se polely nejen stovky zastnan
Skupiny Metrostav, získalo ocenění za vytvoření doprav-
ně důlité stavby se zřetelem k překoní slitých
podmínek geologických, ekonomických i společenských.
Rekonstrukce a dostavba městsho stadionu ve Vít-
kovich (foto č. 5) – Stavba roku 2016, Cena veřejnosti
Stavbu za Metrostav řídil severomoravský region divize1
Titul udělila odborná porota v čele s doc. Ing. arch. Ra-
domírou Sedlákovou, CSc., za vytvoření uceleného mo-
derho vícčelového sportovtě se zřetelem k archi-
tektonickému ztvárnění a památkové citlivosti provedení.
Modernizace rychlostní komunikace S8 tvořící průtah
Varšavy (foto č. 4) – Zahraniční stavba roku 2016
Projekt v Polsku řídila divize 4
Titul byl udělen za rozsáhlou, 4,65 km dlouhou rekon-
strukci páteřní varšavské komunikace se 46 mosty, pěti
mimoúrovňovými křižovatkami a protihlukovým tunelem,
jež byla spojena s velkým uznáním Varšavanů.
.
Mezinárodní výzkumné centrum ELI v Dol. Břežanech
(foto č. 3) – Cena Ministerstva obchodu a průmyslu ČR
Stavbu zaMetrostav řídilo sdrení divizí 3 a 9
Cena ohodnotila vytvoření ojedinělé, technicky náročné
stavby se zřetelem k výrazně inovativnímu zpracování
železobetonových konstrukcí, které byly dílem divize 6.
Modernizace trati Tábor–Sudoměřice – Stavba roku 2016
Divize 3 zde v subdodávce vybudovala dominantu ceho
železničního úseku – nový most socelovou konstrukcí
Langerova nosníku (foto č. 2). Trám ztužený obloukem
oroztí 99 m je nejdeí tohoto typu v České republice.
První místo v ratingu stavebch firem RABF
Soástí slavnostního večera v Betmské kapli v Praze
bylo 13. října i zvejní padí stavebch firem vRatin-
gu Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství. Na zákla-
dě výsledků odborch souží za období let2012 až 2016
v něm Metrostav ztězil! První místo mezi 221uchazeči
skal s celkem 37220 body. Děkujeme všem, kdo k úspě-
chům Metrostavu přisli, a gratulujeme!
Všechna ocenění zástupce Metrostavu pošila
Cenu pro tunelový komplex Blanka v Praze přebíral za
Metrostav jeho obchodní ředitel Ing. Milan Veselský (foto
č. 6 druhý zleva). Na fotografii č. 7 zase autor Petr Adámek
zachytil, že titul Zahranní stavba roku 2016 přebírali
obchodní nástek Ing. Bohumil Rohn a ředitel výstavby
v Polsku Ing. Radim Čáp, Ph.D., z divize 4 z rukou vel-
vyslankyně Polské republiky v ČR Grażyny Bernatowicz
(zprava). K nejlepšímu ratingu poblahoál obchodnímu
řediteli Metrostavu prezident Svazu podnikatelů ve sta-
vebnictví vČR Ing. Václav Matyáš (foto č. 8 druhý zprava).
Stalo se před 40 lety
Právě před 40 lety, 18. října 1976, podešel mechanizo-
vaný št sovětské výroby TŠčB-3 (foto) poprvé Vltavu
a na trase I.A pražsho metra prorazil ze sru od
Malostranské stanice do stanice Staroměstská.
Nový postup ražeb byl pod Vltavou na trase metra
I.A zvolen proto, aby se v této části metropole nemuselo
střílet. „Bylo to riskantní a náročné. Vyskytlo se habaděj
problémů, ale všichni jsme táhli za jeden provaz, pože
se řešily klidně i v noci. Lidé tehdy dali do práce velin-
ský kus improvizace a zlepšočků, jak to ostatně Češi
umějí,“ zavzpomínal Ing. Jindřich Hess, v té době hlav
stavbyvedoucí raženého tunelu, později generální ředitel
Metrostavu a dnes předseda jeho dozorčí rady.
V současnosti jezdí metro pod Vltavou hned čtyřikrát.
Kromě zmíněného úseku i mezi stanicemi Karlovo nás-
tí – Anděl, FlorencVltavská a Nádraží Holešovice – Koby-
lisy. Metrostav oprášil svoje historické znalosti tunelování
pomocí razich štítů a nabyl nové, když spomocí moder-
ch strojů Tonda aAdéla vyrazil traťové tunely metraV.A.
Omnoho větší Viktorie nyní pod taktovkou divize 5 ra
druhou troubu železničních tunelů Ejpovice.
1
4
6 7 8
5
2
3
Metrostav_19_2016.indd 1 24.10.16 12:12
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (475 ms)

Rendering Strana 2 (102660): (0/1) (470 ms)

Rendering Strana 1 (102655): (0/1) (498 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2967/vth118991-1.jpg

 i2967/bg102655.svg

 i2967/vth118996-1.jpg

 i2967/vth118998-1.jpg

 i2967/vth118999-1.jpg