Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 2
Ultravysokohodnotný beton ajeho perspektivy
Kromě vysoké pevnosti je hlavní předností ultravyso-
kohodnotného betonu (UHPC) také vynikající odolnost
proti účinkům prostředí. První etapa vývoje vMetro-
stavu avTBG Metrostav vyústila v roce 2014 vúspěš-
nou aplikaci nového materiálu nalávce vČelákovicích.
Odté doby se rozvoj těchto betonů dále rozšířil.
Ve Francii se stále zvyšuje počet prefabrikovach
fasád zUHPC, ale též dalších konstruk, jako jsou mosty
nebo prefabrikované zastřešení větších prostor třeba
dražní haly vMontpellier. VMalajsii se postavilo již ko-
lem stovky prefabrikovaných silničních mostů. Důvodem
tamějšího rychlého rozvoje je zejména malá administra-
tivní náročnost při projektoní aschvalování. Investor je
nazákladě již existujících konstrukcí natolik přesvědčen
o jejich kvalitách, že si objedná další, přestože např.
pro návrh neexistují obvyklé předpisy. Opakem je třeba
mecko, kde úspěšně prohá výzkum již přes 10 let
akromě jedné lávky jsou aplikace téměř nulové. Bariéra
neexistujících předpisů zamezuje jakékoli větší aplikaci.
VeŠvýcarsku ačástně vRakousku se velmi úsš-
ně prosazují aplikace UHPC při opravách a zesilování
existujících konstrukcí. VSeverní Americe se klade mimo-
řádný důraz narychlost výstavby aoprav mostů slem
minimalizace doby uzavírek. UHPC naczí uplatní také
při provádění prefabrikovaných konstrukcí se spoji pomo-
cí UHPC, které jsou malé asnadno irychle realizovatelné.
Vrámci výzkumho projektu CESTI byla konstruk-
ce spojů u s též ořena anyní se čeká na vhodnou
zakázku. Byly zahájeny ipráce nanovém projektu podpo-
rovaném Ministerstvem průmyslu aobchodu ČR slem
ověřit možnosti zesilování existujících konstrukcí pomocí
UHPC. Vchto případech se využijí vynikací mechanic-
ké parametry UHPC azároveň se minimálně zaží původní
konstrukce.
Ultravysokohodnotný beton, pro který se unás použí-
vá většinou samozhutnitelný beton nevyžadující hutnění,
musí být vyztužen vysokopevnostními vkny, obvykle
ocelovými. Rozdělení aorientace vláken mohou být ovliv-
ny způsobem plnění forem, čímž se vposlední době za-
valy izkoušky vMetrostavu (foto č. 1 ukazuje ohybovou
zkoušku tenké desky, foto č. 2 zkoušku na protle).
Potvrdily některé souvislosti, které je třeba zohlednit při
dimenzování konstrukcí.
Aby se ius UHPC snadněji prosadil doběžné praxe,
jsou vČeské betonářské společnosti vytvářeny technické
podmínky pro výrobu, zkoušení, navrhování aprovádění
konstrukcí zUHPC. Autorský kolektiv přitom vyczí z do-
ch i zahranch zkušeností. Až se podí tyto doku-
menty dokončit, dá se očekávat, že se vytvoří dostateč
podmínky pro rozšíření aplikací ultravysokohodnotného
betonu ivČeské republice.
Prof.Ing.Jan L. Vítek, CSc., FEng.
Rekonstrukce prodejny
hem léta prošla zásadní proměnou prodejna staveb-
nin v areálu vPraze 9 – Horch Počernich, kterou
provozuje společnost Metrostav stavebniny.
Původní provozovna získala podobu před více než
dvacti lety a nestila současným nárokům. Během
letch měců se proto ve spolupráci s Metrostavem
Facility dočkala rekonstrukce (foto č. 1).
Modernější vzhled i zsob nadky
„Doplnili jsme areálový informační systém, abychom byli
pe dostupní ipro zákazníky mimo Skupinu Metrostav.
Před prodejnou jsme zřídili nová parkovací místa. Původní
malé kanceláře asklady jsme propojili dovzdušné prodej-
ní plochy, kde vregálech vystavujeme vzorky nejvíc pro-
vaného zbí (foto č. 2). Zákazci mají kdispozici počí-
t, namž si mohou prohlédnout celou našinadku či
vystavit objednávku. Obsluha jim samozřejmě ráda poradí
a vyří i požadavky na dodávky, které běžně skladem
neme,“ říká vedoucí provozů Ing.Martin Biedermann.
Vestavebninách vHorch Počernich je kdispozici
skladem běžný stavební materiál. Jsou zde ale uskladněny
ipracovní ovy aobuv, ochranné pomůcky akanceř-
ské či reklamní předměty vhodné zejna pro firmy Sku-
piny Metrostav (foto č. 3). „Sortiment chceme neustále
rozšiřovat. Zboží, které nebude skladem, zajistíme větši-
nou dodruho pracovního dne,“ říká Ing.Biedermann.
Věříme, že se naši zákazníci budou vnově upravené pro-
dejně cítit doe abudou unás rádi nakupovat,“ dopuje
vedoucí prodejny Jiří Birnbaum (foto č. 4).
Ing.Jana Syrůčka,
oblastního ředitele divize 8
Ing.Syrůček vystudoval ekonomiku naČeské zeměděl-
ské univerzitě. Vefirmě Sulko se vypracoval mezi nej-
vyšší vedení, několik let byl náměstkem Libora Josky,
generálho ředitele společnosti Chládek a Tintěra,
Pardubice. DoMetrostavu nastoupil roku2015 nas-
to oblastho ředitele divize 8 pro Libereckýkraj.
Proč jste se rozhodl přestoupit doMetrostavu?
Zaměstnání v Metrostavu mi několikrát doporučoval
rodinný přítel Ivo Vrbka. Před dvěma lety se snabídkou
namísto vLiberci trefil dosituace, kdy mě už zhalo
dennodenní dojíždění zJablonce, kde bydlím, dopráce
vPardubicích. Měl jsem tehdy hodně malé děti achtěl
jsem se víc věnovat rodině. A protože jsem si vždycky
vybíral zaměstnání podle lidí, které znám akterým věřím,
souhlasil jsem. Zny nelituju avěřím, že ani on ne, pro-
tože se nám vkraji stále daří zvyšovat tržby.
Kolik máte voblastm zastoupení kole?
Dohromady je nás 21, zhruba polovina pracuje v sídle
vLiberci adruhá je nastavbách. Máme čtyři projekto
týmy azaučujeme si páho vedoucího projektu, prote
poebujeme mladé lidi aočekáme nárůst zakázek.
Najakých větších stavbách vsoučasnosti pracujete?
Naše největší stavby teď řídí tým Oneje Matoka
vNymburce, kde buduje dvě haly – vstřikovnu asklad –
pro firmu Magna Exteriors, která vyrábí plastové díly pro
automobily. Je to perspektivní investor avzhledem kna-
šim dobrým obchodním vazbám věříme, že sním budeme
spolupracovat ipříští rok přímo vLiberci, kde má další
závod. Jaroslav Stuchk se svými lidmi končí práce podle
dodatných objednávek veskladové hale pro španělskou
společnost Cikautxo vJablonci nad Nisou. Tým Lukáše
Kalfta nevno dostal polyfunkční dům Avicena vLi-
berci a dnes pracuje na rozsáhlé kanalizaci s čisrnou
odpadních vod vestě Chřibská, což spadá dočtyřle
rámcové smlouvy se Severeskou vodárenskou společ-
ností naopravy avýstavbu vodovodů akanaliza.
Stavba Aviceny se protáhla. Jak se nani dnes díváte?
Ve výsledku je to krásná velká budova v centru města
hned pod radnicí, všem na ích. Je zkolaudovaná,
eda, akdyž jedu kolem, rád se nani povám. Jako
stavba sice byla problematická zejna kvůli poměrně
svéráznému investorovi. Coby reference je ale dnes pro
s přínosem.
Čím se zabývá váš čtvrtý projektový tým?
m Jana Müllera se dlouho věnoval projektu nazbudo-
ní pavilonu akutní mediny vJablonci. Zakázku jsme
sice vyhráli, ale zahájení stavby se tak dlouho odsouvalo,
že jsme odní odstoupili, protože jsme už nebyli schopní
garantovat vysoutěženou cenu. Dokonce roku ale má být
napavilon vypsán nový tendr atam bychom znovu chtěli
ust, vždyť ten projekt nezná nikdo lépe než my. Kolega
Müller se svými lidmi proto zatím pomáhá Petru Ortovi
zústeckého zastoupení divize 8 nazakázce vMondi Ští.
Bez ohledu navýsledek nové souže nanemocnní pa-
vilon sním pak odnového roku počítám navedení stavby
logisticko-skladovací haly pro firmu Würth vMladé Bole-
slavi. Věřím totiž, že tuto zamavou zakázku vyhrajeme.
Kdo povede váš připravovaný projektový tým?
Stavbyvedoucí Ondřej Holec. Nastal čas, aby se profesně
posunul dál. Chtěl jsem mu svěřit přestavbu koupaltě
vJilemnici, místní občané ji ale vreferendu odtli.
Jakou vidíte budoucnost vašeho zastoupení?
Jsem optimista amyslím si, že máme potenciál dál zvy-
šovat tržby akromě pozemch staveb jsme schopní pro-
sadit se ivdalších typech zakázek – vodohospodářských,
inženýrských či dopravch. Proto teď sředitelem divize
pracujeme narozšíření neho oblastního zastoupe, ze-
jména co se týče výrobních pozic. Jsem moc rád, že jsem
vliberecm Metrostavu našel profesionály. Držíme při
sobě asetkáváme se nejen vpráci, ale jsme přátelé imimo
ni. Tým je pro mě prioritou. Ten náš má vsobě pokoru,
ichni chceme nasobě dále pracovat avLiberci aokolí
lat Metrostavu jno, které si zasluhuje.
strana 2
PME SE
1
Stavba rychlodráhy ICE – tunel Bad Cannstatt
Firma BeMo Tunnelling pracuje od ezna 2012 ve
sdružení na stavbě přiváděho železničho tunelu
pro rychlovlaky ICE vBad Cannstattu, který je součás
projektu Stuttgart 21. Odroku 2014 zde už razi po-
mocí NRTM vyrazili přes 6200 m zcelkem asi 9000 m
ražených tunelů, které projekt obsahuje.
Jeden ze dvou jednokolejných tubusů rychlodráhy –
slkou přibližně 1870 m – kolegové úspěšně prorazili
vloni vprosinci. Kromě technicky velmi náročch ražeb
se svislým členěním výrubu vestavebním úseku sroz-
dvojením kolejí (VZBW) Kriegsberg anato navazum
kolejovém větvení, pro které musel být výrub členěn verti-
kálně sdíími výlomy (foto č. 1), byly už vsouladu spro-
jektem dokončeny všechny stavební jámy (ZARosenheim
a ZA Odstavné nádraží), z nichž budou probíhat ražby
zbylých částí tunelu. Vúseku ZARosenstein – ZANord
zaly betožemi dna práce navniním osní (foto č. 2)
Aktuálně je dokončeno přibližně 200 m dvoukolejných
tunelů pro městskou dráhu (S-Bahn), které byly raženy
od portálu z Odstavného nádraží ajsou zhotoveny pod
budoucím křížením železničních tunelů. Zde musí být
před zahájením ražby železničních tubusů kompletně zho-
tovena vnitřní obezvka. Ze stavební jámy ZANord vy-
cházející ražby úseku 3a. Protiražby zportálu Kriegsberg
v současnosti procházejí geologicky velmi obtížnými
podmínkami. Stále znovu a znovu zde jejich trasa na-
ráží natektonické poruchy adutiny. Razicí práce zžují
iznné lokální vodní přítoky. Také je tu inadále nutné
ekonávat anhydritové úseky, tedy části trasy s bobt-
navými horninami. Tyto komplikace vyžadují rozsáhlá
ochranná, stabilizační a další dodatečná opatře. Kvůli
trvalé izolaci vrstev hornin v blízkosti tunelových rour
provádějí odborci v úsecích s bobtnavými horninami
rozsáhlé gelové injektáže, jež zhotoví trvalý radiál
izolační prstenec zatunelovými rourami. Sezhotovením
zbývach 200 m ražeb se počítá ještě letos. Dokončení
celého projektu se očekává vroce 2021. Zdařbůh!
Frank Marski, Robert Dostál
2
1
2
3
4
1 2
Nabídka firmy Metrostav stavebniny
Internetový obchod na www.mstavebniny.cz
Prodejna stavebnin vestavebním dvoře Hor
Počernice vPraze 9
Samoobslužná prodejna stavebnin v Kamýcké
ulici1a v Praze 6 – Sedleci
Pneuservis vestavebním dvoře Horní Pernice
(SDHP), kde lze i soukromé auto výhodně přezout
nazimní gumy. Objednat se na konkrétní termín
umožňuje on-line aplikace.
Metrostav_19_2017.indd 2 27.10.17 12:43
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (845 ms)

Rendering Strana 3 (102538): (0/1) (834 ms)

Rendering Strana 2 (102534): (0/1) (881 ms)

Rendering Strana 1 (102529): (0/1) (458 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2942/vth118726-1.jpg (3x)

 i2942/vth118731-1.jpg (3x)

 i2942/bg102534.svg

 i2942/vth118735-1.jpg (3x)

 i2942/vth118743-1.jpg