Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 4
Viktorka dokončila práci aopouští výjezdový portál tunelu Ejpovice
Tunelovací stroj Viktorie vyjel zhory iportálové lavice apracovci divize 5 ztýmu Štefana Ivora jej demontu
apřipravují naodvoz (foto č. 1–4). V hotové severní tunelové troubě (foto č. 5) brzy začnou pracovat betonáři.
Nejvýznamnější setkání odborků zoblasti silniční dopravy v roce 2017
Silniční konference (foto č. 1) proběhla letos už potadvacáté. Konala se 18. a19. října vBrně aopět zaaktiv
účasti zástupců divizí 4 a5 (foto č. 2 a 3). Obchodní náměstek divize 4 Ing.Bohumil Rohn ji charakterizoval:
„Letošní konference měla rekordní účast přes 1100 delegátů. Vedle klíčových představitelů segmentu dopravho
stavitelství zMinisterstva dopravy, Státho fondu dopravní infrastruktury aŘSD zde byli ivšichni přední
edstavitelé dodavatelských firem. Vkuloárech konference byla jako nejčastější téma diskutována otázka aktlně
vysoutěžených zakázek zanízké ceny, které mohou mít dopad nacelý segment dopravho stavitelství.“ S jeho slovy
souhlasí i současný a bývalý ředitel divize 4 – Ing. Radim Čáp a Ing. Josef Neuwirth (foto č. 4 zprava).
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
„Kdo zná, není“
hlásá nápis nad vstupem do Expozice stavitelství
varlu národní kulturní památky Klášter Plasy, kde
rodní technické muzeum vduchu uvedeho motta
už dva roky představuje postupy a principy přede-
vším tradičho stavitelství. Nabízí zajímavé zážitky
aspoustu nových informací ze starobylého řemesla.
Centrum stavitelsho dědictví vzniklo v budovách
valého hospodářského zázemí plaského kláštera se
snahou sestavit autentickou učebnici stavební kultury
od jejích románských počátků až do 19. století. Stálá
expozice stavitelství návštěvka provede poarlu ně-
kdejšího pivovaru azprosedkuje mu sezmení spro-
blematikou historických stavebních prvků, materiálů
akonstrukcí. Naděti zde čeká stavební hřiště, kde mohou
tvořit konstrukce zevěch špalíčků azabavit se další-
mi zajímavými aktivitami.
V členitém areálu vedlejšího hospodářského dvora
vznikl prostor pro prezentace stavebních technologií, kte-
ré mimo letní prázdniny probíhají při speciálních akcích.
Stradičními postupy adovednostmi účastníky seznamují
žitkovým způsobem prostřednictvím různých kurzů
a workshopů. V nejstarší části areálu našla své místo
unikátní expozice stavebně-historického průzkumu pre-
zentující postupy ametody zkoumání historických staveb.
Tematické výstavy
Trvalé expozice doplňují prostory pro výstavy. Mezi ně
eba paí Příběh vizioře: Jan Kaplický. Do26. listopa-
du jsou otevřené ale itři krátkodobé. První seznamuje se
životem a vynálezy Ludvíka Oenáška. Doma zná jeho
jméno málokdo, vUSA je ale jako jeden zpouch dvou
Čechů zapsán vni slávy průkopků kosmických letů.
Druhá výstava je věnovaná pokladům včeských keramic-
kých obkladech atřetí snázvem Calcarius čili vápeník při-
bližuje různé zsoby těžby vápence avýrobu, zpracová
ivyužití vápna vtradičním stavitelství.
Vlistopadu je Centrum stavitelského dědictví otevřeno
osobotách aneděch anabízí příjemné strávení volho
času vdeštim podzimm období. Více informací najde-
te nawebových stránkách http://muzeum-plasy.cz.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 19/2017 vyšlo 31. 10. 2017 (20/2017 vyjde 15. 11. 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing.L. Svobodová,
Ing.J.Šob aIng.M. Zrcko/ Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Cesta za architekturou
Tradiční odnou za kvalitní práci oceněných manaže-
rů Metrostavu ve věku do 33 let je poznávací odborná
cesta do zahraničí. Letos vedla na jihozápad Evropy.
V letošním roce mladí, generálním ředitelem vyzna-
menaní zaměstnanci Metrostavu vycestovali do oblasti
Portugalska a Španělska. Našich devět spolupracovní
nevynechalo jedinou příležitost k návštěvě zajímavých
míst spojených se staletou histor, ale i snovou moder
tváří natívených ze. Podle jejich slov byl průběh po-
bytu vatraktivní destinaci velmi zajímavý i zodborho
hlediska. Velmi obsáhlý program pod vedem Ing. Vlas-
timila Šrůmy ze společností Aconse CZ kladl na účast-
ky velké nároky včetně fyzické kondice. Akce byla opět
íležitostí seznámit se vneforlním prosedí skolegy
navzájem. Je pravděpodobné, že účastníci cesty dnes
závidí těm, kteří ocení mladý manažer a stím spojenou
odbornou exkurzi obdrží vdalším roce...
Podrobněí informace o uvedené akci i dalších akti-
vitách Centra vzděvání Skupiny Metrostav naleznete na
webových stránkách http://skupina/ukr.
Historie i současnost
Na konci září téměř čtyřicet lidí Metrostavu vyrazilo na
studijní cestu se Stavební spolností MTS (SS MTS)
do Portugalska. Průběh cesty jim zíjemnil PhDr. Mi-
roslav Kadlec, bývalý pracovk firmy, který dokonale
ovládá portugalštinu.
Tematickou linkou, která zájezd propojovala, byly
mosty. Zch lisabonských účastky nejvíc zaujal oce-
lový Ponte 25 de Abril, konstrukcí a tvarem připonající
Golden Gate v San Franciscu, a více než 12 km dlouhý
moderní most Vasco da Gama přes řeku Tejo. Zajímavá
byla i přemostění údolí řeky Douro v Portu – dvoupatrový
Ponte de Dom Ls I. a Ponte de D. Maria Pia, který byl
postaven podle návrhu Gustave Eiffela.
jezd zahrnoval i prohdku historických památek
Lisabonu a městečka Fátima, které je jedním z nejzná-
jších katolických poutních míst na stě. Cesta zavedla
kolegy i do cisterciáckého opatství v Alcoba, středově-
kého města Óbidos, do sídla templářských ryřů Tomar či
do kláštera Batalha, jenž je zapsán na Seznamu stové-
ho dědictví UNESCO. Po návštěvě Porta a několika daích
st uzavřel studijní cestu dvoudenní pobyt vLisabonu.
Všichni (foto), kdo se Stavební spolností MTS do
Portugalska vyjeli, se ale s jeho histor, kulturou, životem,
pokrmy i vínem seznámili jen zžně. Je to totiž krásná
a na památky bohatá země, jejíž podrobjší poznání by
vyžadovalo delší putování.
Rudolf Pva, předseda SS MTS
2
4
3
1
1
3
5
4
2
Devátý nastě
Na veslsm MS ve floridské Sarasotě obsadila
na elomu září a října párová čtyřka mužů lehkých
vah (foto) – Jiří Koč (z divize 6), Milan Viktora, Jan
Vetešník aJan Hájek – třetí místo vefile B acelkově
byla devátá ze 17 soutěžících posádek. Gratulujeme!
„Pobronzové medaili ze světového poháru vLucernu
jsme si mysleli na leí umístění, ale konkurence byla
na velmi vysoké úrovni. Nepřidala nám ani zapůjče
loď, nakteré jsme museli vAmerice závodit. Přeprava té
naší by totiž byla velice náklad,“ říká kolega Jí Kopáč.
Kumístění mezi nejlepší stovou desítkou mu můžete
přijít poblahopřát nastaveniště rezidence Panský statek
vpražské Troji, kde v soasnosti pracuje.
red, foto archiv Jiří Kopáč
Kalendárium
Před 130 lety se 6. října narodil švýcarský architekt
Le Corbusier, který byl hlavním představitelem dvou
významch stylů 20. století – purismu a brutalismu.
Architekt, urbanista, teoretik a mař s rodným jménem
Charlesdouard Jeanneret-Gris svým dílem i výtvarným
citem výrazně ovlivnil vývoj moderní architektury a je
považon za největšího architekta 20. století. Stro
železobetonové stavby i vizionářské představy sídltních
velkost mu přinesly svu a obdiv, ale i nepochopení.
Muž, který tvrdil, že „m je stroj na bydlení“, měl
živé kontakty s českou avantgardou. Udržoval styky pře-
devším s Karlem Teigem a Bohuslavem Fuchsem, v jeho
ateliéru se učili i čtí architekti. Velmi mu imponoval Jan
Antonín Baťa, firma ale bohužel žádný ze čtyř jeho návrhů,
eba na typovou prodejnu či rozvoj Zna, neuskutnila.
Le Corbusier provedl celkem 75 staveb na několika
kontinentech, navrhl desítky urbanistických studií, napsal
es 40 knih, vyval časopisy, vytvil stovky kreseb
a maleb a zasobil i jako úsšný designér nábytku.
Zeel na infarkt na francouzské riviéře 27. srpna 1965.
Návrat trolejbusů
Trolejbusy přestaly v Praze jezdit 16. října 1972. Po
45letech se 15. října 2017 opět rozjely. Jejich provoz
je vtestovam režimu povolen do konce října 2018.
Testovací linka moderního trolejbusu, kterému se ofi-
ciálně říká elektrobus s dynamickým nabíjením, je dlouhá
jeden kilometr a vede od stanice metra Palmovka k metru
Letňany. Pomocný bateriový pohon umožňuje vozidlu ujet
es 10 km mimo troleje. Baterie se nabíjejí rekuperačně
i brz, přes tyčové sběrače při jízdě nebo stání pod
trolejí či v garáži prosednictvím zásuvky.
Vyhodnocení provozu má proběhnout na jaře 2018.
V ípadě úschu chce Dopravní podnik hl. m. Prahy
trolejbusy plně pokrýt dnešní autobusovou linku č. 140.
Metrostav_19_2017.indd 4 27.10.17 12:43

 

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (411 ms)

Rendering Strana 4 (102546): (0/1) (442 ms)

Rendering Strana 3 (102538): (0/1) (442 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2942/vth118735-1.jpg

 i2942/vth118743-1.jpg

 i2942/bg102546.svg

 i2942/vth118726-1.jpg

 i2942/vth118731-1.jpg