Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Metrostav nejde přehlédnout
Počtvrté do Norska
Tuneláři divize 5 se chystají vyrazit na čtvrtou zazku
do Norska. Bude je řídit tým Ing. Jiřího Šacha a po-
druhé je na sever doprovodí kolegové z provozu mos
aželezobetonových konstrukcí, které povede Ing. Ro-
bert Brož, Ph.D. Zhruba 50 km západně od Trondheimu
a asi 420 km severně od obchvatu města Kongsberg,
kde divize 5 nedávno prorazila tunel Moane a pracuje
na tunelu Vollås, na ni čeká projekt Fv. 714 Stokkhau-
gen–Sundan: Åstfjordkryssinga (mapa).
Práce na nové zakázce se rozeběhnou v lednu 2018
adivize 5 Metrostavu je opět provede jako většinový lídr
ve sdružení smístní firmou Bertelsen & Garpestad, s níž
pracovala nejen na zmiňovaném obchvatu, ale i na stav
tunelu Joberg, který byl uveden do provozu letos 15. září.
Pro rychlost a bezpečí
„Ne hlavní práce na stavbě nového úseku silnice fv. 714
se bude skládat ze dvou částí – tunelů Slørdal (slkou
asi 2650 m) a Mjønes (cca 770 m) a zhruba 735 m dlou-
ho mostu přes Åstfjorden (vizualizace),“ říká Ing. Aleš
Richter, zástupce ředitele zahraničního podnikání Skupiny
Metrostav a ředitel organizační složky Metrostavu pro Is-
land a Norsko. Tunelovou část bude jako vedoucí projektu
řídit Ing. Šach, výstavbu mostu pak Ing. Brož.
Silnice fv. 714 spojuje ostrovy Hitra a Frøya a pobřež-
ní okrsky směstečkem Orkanger a hlavně shistorickým
Trondheimem, který je správním městem kraje Sør-Tn-
delag a s ce než 180 000 obyvateli třetím největším
stem Norska po Oslu a Bergenu. Původní silnice 714
je nízkého standardu s úzkými úseky a začkami, navíc
se na několika jejích místech vyskytuje problematic
stoupání, což zejména v zimě výrazně komplikuje provoz.
Nová fv. 714 Laksevegen, na níž se bude platit mýto,
zlepší nejen dostupnost přilehlé oblasti, ale hlavně zvýší
bezpečnost dopravy.
Úsek, jehož výstavbu povede Metrostav, bude celkem
řit 5,6 km a starou silnici zkrátí o téměř šest kilomet-
. Stavba bude probíhat při zachování provozu na všech
místních silnicích i lesních cestách, uzavřít je bude možné
pouze na velmi ktkou a předem dohodnutou dobu vřádu
r hodin. Také v Åstfjordenu musí být zachován průplav
pro jachty i rybářské lodě. A protože to je fjord, dostanou
se kolegové vNorsku poprvé do styku i spříkazy námoř-
ch úřadů a EFS, což je norská informační služba pro
echny, kteří se plaví po moři. Zdařbůh a ahoy!
Sedmá nádrž naropu v Nelahozevsi
Metrostav zvítězil vtendru, který vypsala společnost
MERO ČR, avCentrálním tankovišti ropy vNelahozevsi
postaví už sedmý ocelový zásobník naropu sobjemem
125tisíc kuků. První čtyři dokoil vroce 2004, další dva
idal očtyři roky později. Zahájení prací nasedmé obří
drži investor předpokdá ještě vletošním roce.
vrat alegorií
Nazrekonstruovanou pravou
balustrádu historické budovy
rodního muzea se 11. října
vrátily Pilnost, Ušlechtilost,
Pravda aKrása – čtyři téměř
130 let staré alegorické
skulptury. Tři první opustily
své místo vdubnu 2016, čtvrtá je kvůli poškození
odevětlet předešla. Pískovcové sochy zrestaurovali
odborníci vrestaurátorské dílně pod dohledem ak. sochaře
ta Mudruňky. Namísto je osadil jáb zapomoci kole
zdivize 9, kteří rekonstrukci ceho objektu řídí.
Glajcha naPOP
Divize 3 ve spolupráci
sMetrostavem Development
uspořádala 19. října oslavu
spojenou sukončením hrubé
stavby komplexu Palmovka
Open Park, naníž se
významnou měrou podíleli
betoři zdivize 6. Glajchu završila vystoupení kapel
Jebtet ahlavně PP304, vníž mezi kolegy hraje azvá
ivedoucí projektu Ing.Stanislav Červený (foto uprostřed).
Rychle dokoená práce na dálnici D1
Po 15 měcích prací, které řídil tým Ing.Zdeňka Ludka
zdivize 4, byla 19. října uvedena do provozu vplném
profilu zmodernizovaná dálnice D1 v úseku Psáře
Soutice.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Jana Syrůčka,
oblastního ředitele divize 8 str. 2
Teplické Aquacentrum čeká náročná
přestavba str. 3
Konec malé, ale komplikované
stavby vplzeňské radnici str. 3
Ve Veselí byly změny na denním
pořádku str. 3
Památkově chráněný domov
důchodců omládl
více v článku na str. 3
31. října 2017 / 19 / XXIX
Na rohu Jungmannova náměstí a ulice 28. října pra-
cuje od června tým Jiřího Paulera z divize 9. I když
estavovaný dům č. p.761 zakrývá lešení smodrou
ochrannou sítí, podle šikovně umístěných červených
stavebních buněk je naprvní pohled patrné, kdo jeho
rekonstrukci řídí. Až doíšho května prostě nebude
možné Metrostavvcentru Prahy přehdnout (foto).
Stavbařům nejvíc komplikuje práci umístění domu –
naúzemí Pražské patkové rezervace chráněné UNESCO
avpěší zóně. Nemají totiž dostatek prostoru nazařízení
staveniště akomplikovaný je iodvoz sutě avoz mate-
riálů. Rekonstrukce historických budov jsou navíc složi
vtom, že řešení nových konstrukcí statik upřesňuje až
podemontážích aodkrytí původch, které jsou obvykle
c zničené, než předpokládal projekt. Vtomto případě se
nastavu objektu nejvíc podepsalo dlouhodobé zatéká
azanedbaná údržba neívaných prostor. Krovy, trámy,
ale i omítky ve velkém rozsahu poškodily dřevokazné
houby, které musí zlikvidovat chemické přípravky.
„Stavbu jsme začali před čtyřmi měsíci, proto ještě
odstrojujeme uměleckoemeslné prvky, které je nutné
opravit – sdveřmi nám pomohou restauráti divize 9.
Demontujeme, bouráme, provádíme podchytávky. Roze-
hly se ale irestaurátorské práce nafasádě či montáže
nových stropních konstrukcí akrovu, ato včetně stř-
ho pláš, který tvoří kombinace měděné a idlicové
krytiny, jejíž motiv avzor pokládky určili památkáři nazá-
kladě dobových fotografií,“ říká vedoucí projektu.
Historický vzhled doplní moderní technické zařízení
Až vktnu příštího roku budou kolemjdoucí obdivovat
obnovenou secesní fasádu nanároží Národní třídy, bude
mít zmodernizovaný Mottlův dům mnohostranné využití.
Jeho druhé podzemní podlaží poslouží technickému záze-
mí. Prostor odprvho suterénu až dodruhého nadzem-
ho podlaží zaberou dvě velkoplné prodejny. Vetřetím
budou kanceláře. Dvě poslední patra advě úrovně pod-
kroví ve složité mansardové střeše s ží obsadí hotel
s25 pokoji. Spokojení budou jistě nejen uživatelé budovy,
ale iPražané, prote centrum jejich města přestane hyz-
dit další donevna opušný azpustlý dům.
Otři měsíce dřív
Nastavbě rychlostní komunikace S7 vPolsku překročil
tým divize 4 Metrostavu druhý smluvní milník – úspěš-
ně anavíc stříměčm předstihem.
„Finanční prostavěnost 60 % jsme místo 8. prosince,
jak ukládá smlouva, prokázali už vevýpisu prací zasrpen.
Investor výpis vetřicetidenní ltě začátkem října odsou-
hlasil atím náš předstih potvrdil,“ říká vedoucí projektu
Ing.Igor Sedláček. „Až napár míst už máme kompletně
hotové sanace podlí aprome násypy, někde ivrst-
vy vozovek. Navelkém mostě přes Vislu stěhujeme pře-
suvnou skruž z levého mostu napravý, letmou betonáž
leho mostu (foto) dokončíme během měce,“ dodává.
Nejtší problém, který kolegové právě řeší, jsou kra-
chy polských stavebních firem. Naposledy zbankrotovala
porně velká akciová společnost Vistal, která měla pro
Metrostav vybudovat 16 mostů, tedy všechny ostatní
mimo zmiňovaného přemostění Visly. Divize 4 její rozpra-
cované objekty právě přebírá aspomocí malých místních
firem dokončí sama.
red, foto GENESIS PR
Parametry díla:
lka silnice na povrchu (m) 1500
Zemní a výkopové práce (pfm
3
) 270000
Rubanina pro násypy na trase (pfm
3
) 190000
Profil tunelu (m
2
) 80
Vyražený objem tunelu (pfm
3
) 280000
Termín dokončení prací 1. 10. 2020
Jednotka pfm
3
označuje objem horniny vrostm stavu
Namístě dnešho Jungmannova náměstí byl ve
středověku hřbitov. Původní nízkou zástavbu ujeho
severní zdi nahradila vobdobí baroka řada domů.
Kolem roku 1900 byl majitelem toho nejstaršího,
nazývaného Uzlatého věnce (ilustrace), kreí
Vendelín Mottl, c.ak. dvorní dodavatel, kterému
jeho syn Karel Mottl nalukrativní parcele vystavěl
vletech 1905–1906 novobarokní dům palácového
stylu se secesními prvky. Vnejhořejším okně měl
umístěný pneumograf – reklamní panel, který měnil
nápisy pomocí stlačeného vzduchu. Mottlův dům
prošel několika přestavbami. Poroce 2000 se začal
vylidňovat, poslední byly vprovozu přízemní obchody.
Langanes
Åstfjord
Kongsberg
Joberg
Metrostav_19_2017.indd 1 27.10.17 12:43
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2017, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (452 ms)

Rendering Strana 2 (102534): (0/1) (446 ms)

Rendering Strana 1 (102529): (0/1) (485 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2942/vth118726-1.jpg

 i2942/bg102529.svg

 i2942/vth118731-1.jpg

 i2942/vth118735-1.jpg

 i2942/vth118743-1.jpg