Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 2
Jak postupovat při podeení na covid-19?
Za monitoring výskytu potvrzené infekce a naříze-
ch karann u nich zastnanců odpovídá ÚBOZ.
Udržuje si přehled o všech zaměstnancích, kteří jsou
v karanténě, a denně ho aktualizuje. Přestože naše
spolnost dělá maximum pro to, aby zamezila šíře
epidemie SARS-CoV-2, řada zs anašich kolegů se
potýká s jejími následky včetně toho, že covidem-19
sami onemocní. Co vtakovém případě dělat?
Pokud sami onemocníte covidem-19, případně us
vyvstane podeení, že jste se touto chorobou nakazili
(teplota a íznaky respiračho onemocní – kašel,
rýma, ztráta chuti, čichu, dušnost, bolest vkrku), je nut
se řídit pokyny, které vydal Ústřední krizový štáb Metro-
stavu. Vnich se udí:
Zamezte kontaktu s dalšími zastnanci a osobami,
zakryjte si nos aústa rouškou.
Neprodleně nahlaste tuto skutečnost smu přímu
nadřízenému abezpečnostnímu technikovi divize. Po
dohodě s ímým nadřízeným opusťte pracovtě na
dobu nezbytně nutnou za účelem vyšetření/ošetření
jako překážky vpráci snáhradou mzdy.
Pokud by znějaho důvodu neipadalo využití této
ekážky vpráci na straně zaměstnance vúvahu (např.
pro nutnost delší doby pro vyšeení než nezbytně nutné
apod.), je mné se dohodnout na sick days nebo dovo-
lené nebo neplacem volnu, event. na výkonu práce na
home office (vsouladu sPříkazem GŘ č. 7/2020).
Telefonicky kontaktuje praktického lékaře asled-
ně co nejdříve informujte svého přímého nadřízeného
ovýsledku. Pokud vám nebude nízena karanténa nebo
s lékař neuzná práce neschopmi, jste samozřejmě
povinni pokrovat ve výkonu práce.
Hygienická stanice nemá důvod vás uvalit do izolace či
karantény, pokud jste přel do úzkého kontaktu snakaže-
nou osobou aoba jste měli po celou dobu (nebo svýjim-
kou doby kratší než 15 minut, na. při jídle) nasazenou
roku, nebo dodrželi při jejím krátkodobém sejmu
vzdálenost větší než 1,5 m. V takovém případě sledujte
po dobu minilně 10 dnů sj zdravotní stav avpřípadě
potíží kontaktujte svého praktického lékaře, přímého nad-
řízeného abezpečnostho technika divize. Za úzký kon-
takt se nepovažuje kontakt vexteriéru nebo vintenzivně
provětrávach prostorách stavby či pracoviš. Jestle
te pozitivní test na covid-19, neprodleně samoejmě
informujte svého přímého nadřízeného abezpečnostního
technika divize. Další a podrobnější informace najdou
zaměstnanci na intranetu na adrese:
https://bit.ly/MC-koronavir
Vybráno z pokynů Ústředního krizového
štábu Metrostavu
Stavba roku 2020
Prestižní soutěžní přehlídka vsektoru stavitelství aar-
chitektury zná své vítěze. Ikdyž tituly vvaznosti na
aktuální situaci organizátoři vyhlásili netradní for-
mou prosednictvím unikátních filmových dokumen
avirtlně, je nám potěšem, že ocení získaly ta-
kétři projekty Metrostavu!
Jednou zosmi staveb oceněných hlavní cenou je po-
lyfunkční konferenční centrum O2 universum (foto č.1
a2), které realizoval tým divize 3 vedený Ing.Tomášem
Vašutem. Cenu časopisu Stavitel obdržel Pavilon inten-
zivní medicíny vJablonci nad Nisou (foto č. 3 a 4). Objekt
postavil tým divize 8 vedený Ing.Ondřejem Matouškem,
slavnostně byl otevřen letos v únoru. Cena veřejnosti
Zahranní stavba roku putuje kdivizi 5 za ražby tunelů
stanice metra Espoonlahti v Helsinkách (foto č. 5 a 6),
projekt vedl Ing. Pavel Herman. Kolem a kolegym
zrealizch týmů oceněch staveb gratulujeme!
red–, foto archiv Metrostavu
Ing.Iva Vrbky,
výrobně-technického ředitele Metrostavu
Do své funkce usedl vpolovině lského roku aletos
na je se vsouvislosti spandemií covidu-19 stal ve-
doucím Ústředního krizového šbu Metrostavu (Ú
MTS), který má za úkol vdobě nouzoho stavu nastavit
krizové postupy, monitoruje nakažené osoby azast-
nance vkaranně apřijímá opatření kzamezení šíření
kazy. Připomme, žeIvo Vrbka působí vMetrostavu
od roku 2004: nejprve jako výrobní náměstek divize 8,
od roku 2012 jako její ředitel.
Po klidněím létě se snad všechny firmy včetně Met-
rostavu bohužel ot potýkají aperou sdůsledky tzv.
koronavirové krize. Jak si v posledch týdnech stojí
naše společnost?
My jsme pítali sm, že druhá vlna přijde a bude řá-
dově silnější než vlna první. Proto jsme se idostatně
předzásobili všemi ochrannými pomůckami. Bylo jasné,
že bude velký rozdíl mezi tím, jestli se bude blížit léto,
nebo zima. Každý den společně spersolním ředitelem
vyhodnocujeme počet nově nakažech osob, počet osob
vkaranně amnožství osob, které jsou vizolaci. Sledu-
jeme pet nakažech na pracovištích naší společnosti.
Trasujeme potenciálně nakažené osoby prostřednictvím
techniků BOZP divizí acentrály okolik dní rychleji než
hygienické stanice asnažíme se tak minimalizovat dopady
na společnost.
Jaká hlavní opatření krizový štáb zavedl?
Vsáme především na osobní odpovědnost našich za-
stnanců. Každý by měl postupovat tak, aby se vyhnul
situacím, kde hrozí riziko nákazy, azároveň každý by měl
postupovat tak, aby vpřípadě prvotních příznaků vylou-
čil možnost nakažení spolupracovků. Cokoli nad tyto
principy, jako je nošení roušek, měření teploty, upravení
provozu jídelny apodobně je dobré, ale není zásadní.
Je nyní situace vněčem jiná, než tomu bylo na jaře?
Situace bude mnohem slitější, prote oproti jaru bude
trvat výrazně déle. Sjarem se tento stav srovnat nedá.
Kritickým místem jsou limity zdravotnického systému,
aikdyž situace vní firmě nebude třeba nijak kritická
atřeba bychom ji izvládli bez výrazných dopa, postih-
nou nás celospolečenské dopady aty vrukou nemáme.
Krizový štáb zasedá nyní každý týden aneprodleně rea-
guje na měcí se situaci ve společnosti aaktuální počty
nakažených vnaší firmě.
ky testování na covid-19 usmluvho zdravotnického
zízení se dí včas zaměstnance zachytit do karan-
ny, aniž by to paralyzovalo chod celé společnosti.
Přesto – máte signály, jak to oslabené týmy zvládají?
Sledujeme počty nově nakažech každý den včetně způ-
sobu jejich nakažení. Zatím se nám daří díky zodpovědné-
mu chování našich zaměstnanců eliminovat šíření nákazy
na pracovištích. Ukazuje se, že pokud jsou dodržony
základní principy ochrany proti šíření infekce, nedoczí
na pracovištích kpřenosu na ostatní zaměstnance. Náka-
za doposud postihla pouze jednotlivé projekty aútvary.
Testování u smluvních partnerů nám umožňuje zkrátit
dobu karanny uzaměstnan, ktí jsou nezbytní pro
chod společnosti.
Jaká je nyní situace na našich stavch ina stavch
vzahraničí?
Vzahraničí, kde půsome, je situace lepší než na je,
echny země se zatím vybají uzaení vlastch hranic
apřekážkou je maxilně prokázání negativho výsled-
ku testu. Nezbývá než doufat, že se situace unás nebude
vyjet dramaticky jinak než vokolních zemích akuzavře-
ní hranic pro naše občany nedojde.
Na dodržování kterých opatření byste apeloval, aby-
chom tyto „blbé“ dny ot co nejlépe zvdli?
Oproti jaru je třeba bohel počítat stím, že „blbých“ dnů
bude mnohem více. Je třeba si uchovat zdravý rozum
apozitivní vidění budoucnosti. Roka, dezinfekce nebo
teploměr mohou pomoci. Kč kúspěchu ale tkví vosobní
odpovědnosti kažho zs.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Rekonstrukce dálničního mostu Hengstey
Sdružení Dálniční most Hengstey bylo vprosinci 2017
pověřeno společností DEGES jednající jnem Spol-
kové republiky Německo odstraněním stávajícího a-
stavbou noho mostu nad údolím Hengstey v Se-
verm-Porýní Vestfálsku (foto č. 1). Součástí tohoto
sdružení je ne dceřiná spolnost BeMo Tunnelling
(BeMo), divize Inženýrské stavby, průmyslové aocelo-
vé konstrukce Dortmund aMetrostav.
Zakázka obsahuje kompletní projektování a demoli-
ci stávaho mostu, výstavbu noho mostu s izolací
akomplexní konstrukcí vozovky.
Speciální výzvu představuje demolice stávajícího
mostu nad tratí Inter City Expressu (ICE) sosmi kolejemi
železniční společnosti Deutsche Bahn. Jedná se oocelo-
betonový most komoroho průřezu ze šedetých let
20. století s tím, že vosmdesátých letech došlo kjeho
zpevnění arozšíření vozovky.
rné operace nad kolejištěm
Kvůli proveditelnosti demoličních prací sdružení BeMo
aMetrostavu vyvinulo extra technické ření, neboť návrh
zadavatele vzhledem ke stávacím souvisecím podmín-
kám nebylo možné realizovat. Obsahem tohoto našeho
technického řešení je to, že voblasti nad kolejištěm bude
stávající mostní těleso nejprve zašeno na výsuvnou
podpěrnou konstrukci (skruž). Jako druhý krok bude
most pomocí lanových pil rozřezán (na snímku č. 2 a3 je
zachycen odřezaný mostní díl).
V průběhu řezání bude záž pomocí hydraulických
pístů sukcesivně přešena na podpěrnou výsuvnou kon-
strukci. Rozřezané mostní díly stavbaři ve velkých kusech
nadzvednou a přemístí. Krozřezání mostch dílů na ještě
meí části kli přepravě dojde poté na ploše vozovky
ed nájezdem na most. Věříme, že vše prohne podle
plánu. Most Hengstey se nachází na dálnici A1 mezi uzly
Hagen-West a Hagen-Nord a je tak součástí důležitého
dopravho spojení. Dílo by mělo být dokoeno auve-
deno do provozu pravděpodobně vroce 2023.
Andreas Rabe, Robert Dostál
Foto archiv BeMo
3
2
1
2
3
4
5
6
To málo, které může udělat kaž
Nezdržujte se vmístech svyšším ptem lidí.
Vyhýbejte se kontaktu sosobou, která jeví příznaky
onemocnění dýchacích cest.
Pravidelně adůkladně si myjte ruce.
Noste roušky.
Jestliže máte příznaky respirační nemoci, vyhněte
se jamukoli kontaktu sdaími osobami, zůstaňte
doma, kontaktujte sho léke ařiďte se jeho
radami a pokyny.
Metrostav_19_2020.indd 2Metrostav_19_2020.indd 2 29.10.20 13:4829.10.20 13:48
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (433 ms)

Rendering Strana 3 (102255): (0/1) (425 ms)

Rendering Strana 2 (102254): (0/1) (468 ms)

Rendering Strana 1 (102253): (0/1) (468 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2876/vth118415-1.jpg

 i2876/vth118416-1.jpg

 i2876/bg102254.svg

 i2876/vth118417-1.jpg

 i2876/vth118419-1.jpg