Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 3
Nové centrum firmy Ptáček ve Vysočanech
Metrostav dokončil stavbu hlavního pražského sídla
spolnosti Ptáček (foto č. 1 a 2). Reprezentativní ob-
jekty obchodního a administrativho centra vyrostly
mezi ulicí Poděbradská a železnní tratí. Na ploše
orozloze více než 2000 m
2
zde stojí dvě hlavní budovy
oznené jako Retail Park aObchodní centrum. Vareá-
lu nechybí zpevněné plochy a v porovnání s dřívěí
zástavbou se zde objevilo také více zeleně.
Divize 6 zahájila práce vmístě bývaho arlu ČSAD
v listopadu 2018. Dokončené dílo předala investorovi,
spolnosti Ptáček-správa, vříjnu letošního roku.
Stavbaři se v počátní fázi zařili na výstavbu
apřednostní dokoení první části jednoho znových ob-
jektů, konkrétně na sklad aprodejní plochy obchodního
centra. Tuto část bylo nutné předat tak, aby mohla být
uvedena do provozu vprvch měsících letho roku,
kdy bylo naplánováno stěhování původní vysočanské po-
bočky společnosti Ptáček zulice UElektry. Pro její zákaz-
ky se tak nové tzv. „Instalatércentrum“ svelkoobchodní
prodejnou otevřely na nové adrese už vúnoru.
„Harmonogram prací byl nepochybně už od zátku
nastaven velmi doe,“ říká kjednotlivým termínům ve-
doucí projektu Karel Špírek, který přebíral řízení stavby
letos na jaře. Kromě jeho týmu na stavbě pracovali idaí
kolegové z Metrostavu. Zemní práce prováděla divi-
ze4, subdovkou byly také monolitické železobetonové
konstrukce Provozu ŽBK divize 6, lehký obvodový pšť
zajťovala vrámci sdružení divize 3. Zamavou výzvou
byly velkoformátové obklady ve vstupu do objektu Retail
parku, tedy do reprezentní části areálu. Každý znich
l rozměr okolo tří metrů čtverch.
Nově vybudované pražské centrum má včelním ob-
jektu oznem jako Retail Park obchodní prostory,
showroomy a sklady. Tři patra ve zvýšené polyfun
části budovy jsou určena pro zřízení kanceří.
„Sinvestorem byla navázána velice dobrá spolupráce
aprávě proto se podilo jeho požadavky ohledně nároč-
jších dodávek, které se týkaly předeím obchodních
prostor budovy Retail Parku, zvládnout v rámci dohod
aobjekt ivtomto neíznivém období kolaudovat podle
edpokla,“ shrnuje za Metrostav vedoucí projektu.
Dodejme, že ryze česká společnost Ptáček je největ-
ším velkoobchodem specializovam na oblast topení,
plynu, vody, inženýrských sítí asanity. VČeské republice
ana Slovensku má na 160 poboček – nejen velkoobchod
se sortimentem TZB, ale také samoobslužné prodejny
akoupelnová nebo vposledch letech ikrbová studia.
Blanka Růžičková, foto Petr Adámek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Poklad na Stříbrném jeze hledat nepoebují
Tým Ing.Michala Rádka ze severomoravsho zastou-
pení divize 1 pracuje už od jara na první etapě revita-
lizace obbené rekreační lokality vOpavě. Okolí Sí-
brného jezera zasíťuje, zístupní aupraví tak, aby se
z56 letzatopeho sádrovcového dolu stalo příjem
abezpečné prosedí pro kouní aodpočinek.
Smlouvu sinvestorem podepsal náš regionální ředi-
tel Ing.Marek Veselý vbřeznu. Hned poté jsme vymýtili
plochy vmístě budoucí lávky přes řeku Opavu apodchodu
pod Rolnickou ulicí azali se věnovat aktualizaci projek-
tové dokumentace, která zvětšiny vznikla už před 12lety.
Aktualizovali jsme ihavarijní apovodňový plán avybudo-
vali provizorní příjezdy kmeandru řeky, nutné pro zajtě
obslužnosti. Brzy zahájíme výstavbu téř 500 m dlouhé
páteřní kanalizace a vodovodu. Vzhledem k výškovým
pom amístům napojení jsou jejich poloviny řešeny
gravitačně azbytek přes výtlak,“ popisuje Ing.Rádek.
Územně-technické podmínky ujezera jsou poměrně
slité. Vroce 1997 bylo třeba celé jeho okolí pod vodou.
Zakázka včlenitém terénu se dotýká nejen zájmů ochrany
přírody, řeky aprotipovodňových opatření, ale izápadní
části severho obchvatu Opavy. Naštěstí pro divizi 1 ji
provede sdružení dcich společností Metrostavu. Tým
Ing.Rádka snimi jedná odovce lávky přes řeku Opavu
a podchodu pod silnicí včetně spojovací komunikace.
ce než 66 m dlouhá lávka (vizualizace) propojí okolí
jezera shojně využívami Městskými sady. Její nosnou
konstrukci vytvoří železobetonové prefabrikáty zavěšené
na visum kabelu oboustranně kotveném do pylonů.
Kromě toho revitalizace zahrnuje ivybudoní přírod-
ho arlu Dětský svět smělkou lagunou. Jeho součástí
budou ikaskádově uspádané kamenné tribuny zjurské-
ho vápence adětská hřtě. Projekt zahrnuje itrojpolovou
evěnou lávku, která překlene část herních ploch.
írodní a krajinářské úpravy se dotknou více n
16000 m
2
terénu. Úprava břehů jezera pomocí starých
technologických postupů, jako jsou třeba haťošrkové
lce, aterénch ivegetačních úprav zajistí návštěv-
m bezpečný přístup kvodě. Doplní ji nejen komunikace,
ale také infrastruktura nutná pro daí rozvoj oblasti. Měs-
to zde totiž počítá srestaurací, oerstvením, hygienic-
kým zázemím, případně sportovním areálem amotelem.
„Obyvatelé města Opavy na úpravu okolí téměř sed-
mihektarového Stříbrného jezera čekají už mnoho let.
Nechceme je proto zklamat aklademe velký důraz na to
vytvit pro ně jedinečný a důstojný prostor pro pobyt
vpřírodě, který se vtéto nelehké době může stát ijednou
zmála příležitostí prozábavu,“ říká Ing.Rádek, jehož tým
celou zakázku dokoí vprosinci příštího roku.
Lenka Svobodo, vizualizace Link projekt
Místo nepřehledné křižovatky kruhový objezd
Lokalitě, kde se vJablonci nad Nisou kříží ulice Česko-
slovenské ardy, Janovská, Želivského aPalacho,
se říká Ostrý roh. Při pohledu zvýšky (foto č. 1) tu totiž
ulice uhýbá do opravdu ostrého úhlu. Nepřehled
a m nebezpečná křižovatka, kde ve výhledu bránily
nemovitosti, které byly postavené vjejí těsné bzkos-
ti, je už ale minulostí. Jen 150 dní stilo sehranému
týmu divize 8, aby na jejím místě vystavěl kruhový
objezd. Ostrý roh tak bude připomínat už jen název
nedaleké autobusové zastávky.
Kromě jednopruhové okružní křižovatky vznikly vmís-
tě křížení čtyř ulic inové chodky (foto č. 2), autobusové
zastávky i vejné ostle. Nechybí ani protihluková
gabionová sna svnitřním betonovým jádrem, která má
lku 40 m asahá 150 cm nad terén.
Výstavba okružní křižovatky probíhala ve čtyřech
etapách. Vprůhu obou hlavch byla křižovatka zcela
uzaena apracovali jsme na výstavbě okružní křižovatky
vždy se dma rameny. Po dokončení každé znich jsme
pak křižovatku částečně zprovoznili, abychom vybudovali
autobusové zálivy včetně chodníku pro pěší acyklisty,
popisuje postup prací Robert John, Dis., vedoucí projektu
azástupce ředitele pro Liberecký kraj divize 8.
Objev kamenné studny
Už zhruba před dvěma lety nechala jablonecká radni-
ce zbourat bývalou hospodu a prázdný bytový dům
vsné bzkosti křovatky, takže další demoliční práce
nebyly poeba. Přípravné práce zaly pouze odstraně-
ním nevhodné vegetace, aby následoval běžný postup:
odfrézoní stávach krytů azemní práce. Stavbi se
pochopitelně nevyhnuli ani náročm přeložkám stávají-
cích inženýrských sítí, které přímo kolidovaly sstavbou
nově navržených objektů. „Porně komplikovaně jsme
zajťovali nejen logistiku adopravu materlu na stave-
niš, ale práci nám zžila iodlišná poloha inžerských
tí oproti pnkům. Do doby, než jejich přelení zajistili
íslušní správci, jsme je museli ochránit proti pkoze-
ní,“ říká Robert John.
Na stavbe ale čekalo iíjemné překvapení. Přímo
vjízdním pruhu, pod úrovní komunikace, objevili při zem-
ch prach přibližně sto let starou kamennou studnu
oprůměru zhruba jednoho metru ahloubce 20 m. Archeo-
logové ji prozkoumali, zaevidovali apoté rozhodli ojejím
zasy. Kromě toho se podařilo objevit izbytky výhybky
staré tramvajové tratě, která kdysi spojovala města Jablo-
nec aJanov nad Nisou. Torzo výhybky bylo umístěno do
jabloneckého muzea.
„Na zár bych chl vyzdvihnout vysoké nasazení ce-
ho týmu stavbyvedouho Petra Zápotockého amistra
Dominika Havčka, kteří se vypádali stouto náročnou
stavbou sgrácií ake spokojenosti objednatele. Dílo se jim
podařilo dokončit během 150 dní od převzetí staventě,
ato za obžných provozch podmínek. Vto nároč
době paí obdiv všem, ktí dokážou dílo realizovat vdo-
hodnutých ternech apotřebné kvalitě,“ uzavírá vedou
projektu Robert John.
Martina Vampulová
Foto archiv stavby
1
2 3
ed 35 lety zalo veřejnosti sloit pražské metro B
čko nebo také žlutá linka (foto č. 1) slaví své narozeniny dne 2. listopadu 1985, což je okamžik, kdy se zde poprvé rozjely
soupravy s cestujícími. Oficiálně tak byl zprovozněn úsek I. B. Trasa tehdy měřila 5,4 km a s výjimkou tehdejší koneč
stanice Smíchovské nádraží (na smku č. 2 z výstavby v roce 1982) bylo šest dalších stanic rených. Začátek budování
části I. B spadá do roku 1979, i když předstihové práce Metrostav zahájil o dva roky dřív. Byl vyšším dodavatelem stavby
a jeho pracovci vlastními silami vybudovali stanice dnes pojmenované Anděl, Můstek, Nástí Republiky a Florenc
(foto č. 3) a pomocí mechanizovaho a nemechanizovaho štítu sotské výroby i traťové tunely. Stavba celé trasy
metra B byla rozčlena do pěti provozních úseků a pod stavební částí všech se podepsaly týmy Metrostavu. Dnes má
žlutá linka s délkou 25,7 km 24 stanic a spojuje konečné stanice Zlín a Černý Most.
red–, foto archiv Metrostavu
1
2
Metrostav_19_2020.indd 3Metrostav_19_2020.indd 3 29.10.20 13:4829.10.20 13:48
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2020, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (102257): (0/1) (349 ms)

Rendering Strana 3 (102255): (0/1) (391 ms)

Rendering Strana 2 (102254): (0/1) (391 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2876/vth118416-1.jpg

 i2876/vth118417-1.jpg

 i2876/bg102255.svg

 i2876/vth118419-1.jpg

 i2876/vth118415-1.jpg