Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 1
Ptáme se: Jiřího Bělohlava,
generálního ředitele Metrostavu str. 2
Další etapa rekonstrukce v Motole
zala str. 2
Provoz na Malovance je přeložený na
sever str. 3
Dostavba dálnice D8 nabírá na
tempu fotoreportáž str. 4
Technici divize 7 vyřili
nadměrný hlavolam
více ve fotosloupku na str. 2
18. listopadu 2008 / 20 / XX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
hled na říční hladinu
V Holešovickém ístavu končí prv etapa stavby
rezidenč čtvrti Prague Marina. V domech Adelaide,
Baltimore a Cardiff, pojmenovaných po významných
světových přístavech, vybudoval tým divize 9 pro spo-
lečnost Lighthouse Group 339 nových luxusch bytů.
Do životaschopného celku je doplnily komerční prosto-
ry a podzemní garáže. Dnes v nich ještě pracují stavba-
ři, od prosince si však výhled na blízkou Vltavu znou
vychutvat obyvatelé nových apartmá.
Dominantu komplexu Prague Marina tvoří Cardiff.
Dům, nazvaný po hlavním měsWalesu, echází z ná-
rožní desetipodlažní že do osmipodlažní protáhlé bu-
dovy. V jejich spojeje uliční fronta prolomena více než
20 m širokým a 7 m vysokým průchodem, který otevírá
bránu do ístavu. Zatížení z ti pater bytů nad průcho-
dem enáší do záklaosm šikmých ocelových vzr,
svedených do dvou železobetonových sloupů. „Konstruk-
ce měla t původně obložená dřevem, ale její provedení
se investorovi natolik líbilo, že ji ponechal odkrytou,“ říká
stávající vedoucí projektu Ing. Lubor Hoďánek, výrobní
náměstek divize 9. Na Cardiffu se mi líbí barevné triky
architekz anglického ateliéru Chapman Tailor, kteří jej
navrhovali spolu s českým studiem STOPRO. Recepce
třeba svítí pastelově a každé schodišmá jinou malbu,
jež barva se prosazuje i na skleněfadě.“
Domy Adelaide a Baltimore jinak metropole státu
Jižní Austrálie a největší sto amerického Marylandu
– navrhlo české studio A.D.N.S. architekti. Mají společ
dvoupodlažsutenní garáže, nad zemí jsou ak roz-
děledo dvou půdorysně i výškově členěných objektů.
Odlesk jejich oranžových fasád na hladině Vltavy rozsvě-
cuje ístav po celý den jako slunce (foto).
Blízkost řeky ovlivnila návrh i stavbu ech domů.
„Proti velké vodě je chrámobilní protipovodňové zábra-
ny, které bude mné nadstavit na přístavzeď,“ vysvět-
luje Ing. Hoďánek. „Navazují na protipovodňový systém
Prahy, a pracovníci naší divize 1 proto museli všechny
zámečnické činnosti, které v této části projektu provádě-
li, koordinovat s magistrátem. Součástí kolaudace, která
nabyla právní moc 30. ří, byla i úspěšně provedená
zkouška kompatibility protipovodňových zabezpečení.
Podzemní konstrukce domů provedli betonáři divize 6
z vodostavebného betonu. Proti vzedmutí vody je zajtě-
na i kanalizace a nízko polené prostupy. Byty, umístě
až od druhého podlaží, jsou proto zcela bezpečné.
„Díky velkému nasazecelého našeho týmu se m
v rekordním čase podilo překonat problémy s omítkami
a stavbu uzavíráme,“ končí Ing. Hoďánek. Osmdesát nově
vysazených třímetrových olší, vrb, lip a platanů jeho slova
potvrzuje. Díky nim a dalším 1500 sazenicím keřů se sto
let starý Holešovický přístav na jaře opět zazelená a z prů-
myslové zóny se přemění v příjemné místo k životu.
Protiepidemická opaení v Metrostavu
Rozšířený výskyt hepatitidy typu A, neboli žloutenky,
který v uplynulém půlroce postihl Českou republiku
a evážně Prahu, zasáhl také, Metrostav. Nezávisle
na sobě onemocněli tři naši zaměstnanci, kteří pracovali
v různých divizích. Generální ředitel Jiří Bělohlav proto
v souladu s Rozhodnutím Hygienické stanice hl. m. Prahy
vydal 23. září příkaz výkonným ředitem a ředitelům
divizí zabezpečit až do 28. října protiepidemická opatření
na všech pracovištích Metrostavu. Kromě nařízení umožnit
nejblším spolupracovníkům nemocných lékský
dohled příkaz zahrnoval zejména povinnost zajistit denní
ochrannou dezinfekci ve společch prostorách včetně
WC, kde muselo být navíc ustěno speciální dezinfekč
dlo. I přes protiepidemickou ochranu onemocněli
zátkem listopadu další dva naši zaměstananci.
Vzhledem ke specifičnosti případu budou hygienická
opatření přijata zřejmě pouze na jejich pracovišti.
Sportovní úspěchy
Oběma českým závodnim,
které Metrostav podporuje,
se začátek listopadu 2008
opravdu vydařil. těpařka
Barbora Špotáková
uzavřela svou letošní
sezonu vítězstvím v anketě
Atlet roku před diskařkou Věrou Cechlovou a překážkářkou
Zuzanou Hejnovou. Jezlatá olympijská medaile a dosud
platný světový rekord zastupovaly výkony, kterých žádný
jiný atlet za uplynulý rok nedosáhl. Rychlobruslařka
Martina Sábková zas svou sezonu fantasticky zajila.
Na bernsm oválu v prvním závodě Světového poháru
zvízila na 3000 metrů dlouhé trati s rozlem třídy
časem 4:03,70 minuty. Slavila tak detý pohárový triumf
v karře. Oma vítězkám gratulujeme!
Omluva milovkům sladkos
V minulém čísle novin Metrostavu jsme nedopatřením
uvedli, že vyhlášená pražská cukrárna Myšák ve Vodičkově
ulici byla po rekonstrukci oteena koncem října. Za chybu
se omlouváme. Její plánované uvedení do provozu se
totiž na poslední chli zdrželo a na oblíbené sladkosti si
veřejnost musí počkat déle. Podle posledních informa
od realitho fondu CEE Property Development Portfolio
B.V. a společnosti ICE ART, která bude cukrárnu Myšák
provozovat, se opožné otevření pro vejnost uskuteč
ve čtvrtek 20. listopadu 2008.
Silniční konference
Šestnáctá Silniční
konference, která se letos
konala v Hradci Králové
21. a 22. října 2008,
upřesnila informace o rozvoji
silničních komunikací
v České republice na období
do roku 2013. Obchodní ředitel Metrostavu Ing. Pavel
Pilát a ředitelé našich divizí 2, 4, 5 a 7 i jejich specialisté
i ní využili řadu příležitostí k jedm s obchodmi
partnery. „Mimo zpráv o stavbách a zdrojích jejich
financování v následujících pěti letech mě zaujal
íspěvek o vzniku Společnosti pro rozvoj silniční dopravy
v ČR,“ řekl obchodní náměstek divize 5 Ing. Jiří Mosler.
Jejím úkolem je kromě jiného i podpora zjednodušení
legislativního procesu při projednávání dopravních
staveb. A tento okruh probmů nás velmi zají.“ Více
než 950 delegátů mělo v průběhu programu možnost
vyslechnout také přednášky o přípravě a realizaci
Pražsho silničho okruhu a rychlostní silnice R35,
na kterých se podílí i ne firma. Technická exkurze pak
zájemce přivedla na stavbu rychlostní komunikace R35
v úseku Sedlice – Opatovice, kde velkou estakádu (foto)
buduje tým Ing. Richarda Rakouše z divize 4 Metrostavu.
růst aktivit, výkonnosti i kapitálových účastí Me-
trostavu a jeho dciných společnosvyvolal nutnost
změny v organizaci a systému řízecelé skupiny Me-
trostav. Pracovníci z úseků současného generálního
ředitele a finančho ředitele, doplo další stáva-
jící zaměstnance centrály, proto v jejím rámci vytvoří
řídící útvar celé skupiny Metrostav v čele s novým
prezidentem. Od 1. ledna příštího roku se Divize Deve-
lopment navíc vyčlení do samostatakciové společ-
nosti. Metrostav se tak bude moci lépe sousedit na
vlaststavební činnost a systém jeho řízení i říze
ceskupiny bude jednodušší a efektiví.
Stavební skupina Metrostav v soasnosti zahrnuje
naše stoprocentní dciné firmy, jako jsou Subterra,
Metrostav SK, METROS a SQZ. Tuto řadu rozšíří akciová
společnost Metrostav Development, která od Nového
roku ebere činnosti i zaměstnance stávaDivize de-
velopment Metrostavu a bude také řídit činnost soas-
ných developerských společností typu Metrostav Krutec,
Metrostav Vackov a podobných.
Metrostav má také podíl nakladm kapitálu něko-
lika dalších podniků, z nichž jsou pro skupinu Metrostav
nejvýznamnější TBG METROSTAV, CCE Praha a Pražské
betonpumpy a doprava. I na jejich řízení se naše společ-
nost podílí, v poměru podle svého vlastnictví.
Součas situace ve stavebnictví i konkurence uká-
zaly, že je nutné systém řízení celé skupiny upravit, aby
byl podrobnější, komplexnější a koordinovanější. Nový
řídící útvar skupiny Metrostav proto bude řešit strategické
a finanční otázky ceskupiny s důrazem na synergický
rozvoj a zisky ech jejích členů. Vedení Metrostavu se
nebude zabývat rozhodováním o dceřiných společnostech
a developerských aktivitách a bude se moci soustředit na
stavební činnost jak vyhledat nové zakázky, skat je,
kvalitně a včas postavit a dosáhnout zisku.
Akciovou společnost Metrostav proto od 1. ledna
příšho roku povede nový generální ředitel, kterému
budou podléhat čtyři ředitelské úseky – obchodní, ekono-
mický, výrobně-technický a personální. Na systému řízení
a činnosti divizí se nic nezmě.
Rozdělení řízení logicky odpovídá situaci a postave-
Metrostavu jako druhé největší stavební společnosti
v ČR. Zjednoduší a zpřehlední systém vedení, lépe vymezí
odpovědnost a zvýší efektivitu. Reorganizace stávající
centrály Metrostavu na dvě samostatné složky proběhne
bez zvýšení ptu zaměstnanců a bude představovat
první krok na cestě ke společnému řízení v rámci celého
nadnárodního společenství DDM Group.
J i ř í B ě l o h l a v , g e n . ř e d i t e l M e t r o s t a v u
Další informace naleznete v rozhovoru na straně 2
Rozvoj skupiny Metrostav
Metrostav_20_08.indd 1 11/14/08 10:36:03 AM
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (227 ms)

Rendering Strana 2 (104308): (0/1) (223 ms)

Rendering Strana 1 (104307): (0/1) (262 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3163/vth120978-1.jpg

 i3163/bg104307.svg

 i3163/vth120979-1.jpg

 i3163/vth120980-1.jpg

 i3163/vth120981-1.jpg