Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 3
Na pražském Proseku čile pokračuje III. etapa výstav-
by bytových domů komplexu Na Vyhlídce (foto č. 1).
Vedle již dokončených jedenácti čtyřpodlažních domů
mezi ulicemi Litoměřická a Na Vyhlídce vyrostl zatím
posleda největší dům, jejž by stavbaři divize 3 Met-
rostavu měli dokončit v květnu příštího roku.
Výstavba prvch dvou etap prohala tapod tak-
tovkou Metrostavu a vedouho projektu Ing. Jího Su-
díka, a protože investorská společnost Vivus byla s prací
jeho týmu spokojená, bylo nasnadě, že i tře etapy se
ujme stejný realizační kolektiv. Stavba tohoto bytového
domu začala letos v únoru převzem staveniša o -
síc pozji stavbaři zahájili výkopové práce. Dnes je j
dokončena hrubá stavba, kterou tvoří monolitic kon-
strukce, jsou vyzděné příčky, dokončetechnologické
rozvody, izolace střechy a na svém místě jsou echna
okna (foto č. 2). „Momentálně omítáme poslední podlaží
a provádíme anhydritové podlahy, vypočítává Ing. Su-
dík a pokračuje: Montujeme sádrokartonové předstěny
a podhledy a obkládáme koupelny. Mimo to pracujeme
na zateple fasády. Kontaktní zateplená fada je po-
dobně jako u ostatních domů kombinována s hliníkovým
plechem a při monži vyžaduje milimetrovou přesnost.
Práce postupují rychle kupředu. Podle vedoucího
projektu Ing. Jiřího Sudíka se stavbaři zatím nesetkali
s téměř žádnými problémy, museli řešit jen běžné kom-
plikace, které doprovázejí snad každou stavbu.
Na Proseku pol ulice Na Prosecké vyhlídce by tak
v sledujících měsících měl vyrůst nový čtyřpodlaž
bytový dům. V jeho suterénu budou hromadné garáže
s celkem 35 parkovacími sty a samostatně přístupný
komerční prostor. S dalším komerčním prostorem počítají
architekti ješv prvním nadzemním podlaží, ve zvají-
cích patrech pak bude celkem 43 bytů.
V 1. NP je jich navrženo dvanáct, ve druhém a etím
bude vždy o jeden byt méně. V posledním, částeč
ustupujícím podlaží, bude k dispozici jen osm bytů, zato
dva z nich budou mít terasu orientovanou na jižní stranu.
Byty od 1+kk až po 4+kk budou t rozlohu od 37 m²
do 115 m². Vybavení interiérů, podobně jako ve všech je-
denácti domech předchozích etap, bude odpovídat vší-
mu standardu. V bytech budou dřevěné podlahy, hliníková
okna s tříkomorovým profilem a izolačním dvojsklem
budou v 1. NP opaena bezpečnostlií proti vlou.
Okna orientovaná na jih a jihozápad budou zastiňovat
venkovní žaluzie ovládané elektromotorem. Dřevěné rošty
na lodžiích a terasách budou z tropického dřeva.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Stavba mimoúrovňokřovatky Malovanka od doby
sho zahájení znně pokrila. Začátkem listopadu
byla es ni proudoprava hem dvou dnů převe-
dena do severčásti. Za plho provozu a včet-
ších komunikací, zahrnujících i otevření lávky pro pěší
es Patočkovu ulici. Zprovozněprvní části celé ná-
rné stavby plánuje divize 5 v červnu íštího roku.
Stavba na Malovance probíhá pod taktovkou Ing. To-
máše Kohouta, hlavního stavbyvedoucího divize 5, již
od roku 2005. Projekt, v němž se původně jednoúrovňová
ižovatka v mimoúrovňovou, je součáspražské-
ho Městského okruhu. Stavba z jedné strany navazuje
na Strahovský tunel, ze strany druhé bude napojena
na budovaný tunelový komplex Blanka a umožní vyústění
dopravy na povrch. Součásprojektu jsou dva hloube-
tunely, z nichž prvje již dokončen. S přípravnými
pracemi pro stavbu tunelu druhého se začne v horizontu
jednoho měsíce. Ce doprav uzel vymezený ulicemi
Na Petynce, Patočkova, Pod Královkou a Myslbekova by
mělt zprovozněn počátkem února roku 2010.
Podle zástupce vedouho projektu Ing. Michaela
Kvasnici je stavba atypická z hlediska postupu prací v jed-
notlivých etach výstavby. Stavba nestandard
průběh, protože se nejprve realizovaly ty objekty, na které
bylo pravomocstavební povolení. Důsledkem toho jsou
například předčasně vybudované mosty, které ještě dlou-
ho nebudou sloužit svému účelu,“ uvedl Ing. Kvasnica.
V počáteční fázi stavby bylo náročné realizovat bezpočet
přeložek inženýrských sítí. Stavbu také komplikují složi
geologic podmínky a velké množství podzemní vody,
která se muneustále oerpávat.
V současné době se stavba na Malovance nachá
na konci první fáze své realizace, kdy byla uliční doprava
evedena na severní stranu staveniště (foto č. 2). Přes-
tože je stavba v tomto místě velmi náročná, již v červnu
íštího roku bude uvedena do provozu jedna větev mi-
moúrovňové křižovatky směrem k ulici Na Petynce.
Nedílnou součástí stavby MÚK Malovanka se stala
zajímavá ocelová lávka pro ší přes Patočkovu ulici
(foto č. 1). Množstterénních a sadových úprav v okolí
přilehlých rybnía v údolí potoka Brusnice, které zde
naše divize prodí, přiske zvelebecelé oblasti.
Veškeré stavební práce na této frekventované doprav-
tepně probíhají za nepřetržitého automobilového provo-
zu.Je to jedna z nejsložitějších křižovatek v Praze,“ uvedl
Ing. Kvasnica a dodal, že v současné době ovatka
zatím obsluhuje jen vjezd a výjezd ze Strahovského tunelu
na povrch, v budoucnu pak zajistí i spojení s tunelovým
komplexem Blanka, který realizuje naše divize 2.
Jarmila Šnoblová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVI
Dům Na Vyhlídce získává atraktivní kabát
1
Provoz na Malovance je přeložený na sever
2
Úsek 512, který je soástí lničho okruhu kolem
Prahy, v soasné době čeká na poslední stavební po-
volení. Signály naznují, že by se tak s největší prav-
děpodobností mohlo stát v průběhu listopadu.
Plánovavýstavba pražského obchvatu bude nava-
zovat na stavbu číslo 513 v prostoru jižpod Jesenicí,
kde se do budoucna chystá napojení na dálnici D3 vedoucí
směrem na České Budějovice. Téměř detikilometrový
úsek pak vede v prostoru mezi Doejovicemi a Modleti-
cemi k napojena dálnici D1 u obce Kuří v sčerpa-
ch stanic společnosti Shell (viz mapa).
Projekt bude realizovat sdružení, ve kterém se kromě
naší divize 4 sešly i Dálniční stavby Praha, společnost
Skanska a Pražské silniční a vodohospodářské stavby.
Naše divize 4 odpovídá za výstavbu kompletho úseku
rychlostní komunikace o celkové délceí kilometrů. Úze-
je ohraničeno dvěma mosty, které se roveň pyšní
i svou nejtší délkou v rámci celé stavby.
Vlast trasu provádíme do úrovně pláně, tedy do
iceti centimetrů pod vozovkou. Konstrukč vrstvy
vozovky potom zajišťulniční stavby Praha,“ sdělil ve-
douprojektu Ing. Karel Milichovský z divize 4 a dodal,
že Metrostav v mci tohoto projektu zodpovídá kromě
mostů i za veškeré související stavby, jako jsou místní
komunikace, rekultivace a tři ze šesti retenčních nádrží.
Největším mostem celé stavby je most číslo 212 s cel-
kovou délkou 280 metrů. Jeho železobetonová konstrukce
o devíti polích ejde nad valým Dobřejovickým rybní-
kem. Protože most půjde pouhé čtyři metry nad terénem,
nevytví významnou dominantu. Tu obstará druhý, po-
měrně vysoký most s číslem 206. Jeho předpjatá monoli-
tická konstrukce se bude klenout celých 18 metrů vysoko
nad Botičským údolím. Vedle výše jmenovaných mostů
stavba obsahuje další dva střed velké monolitic
mosty, dva prefabrikovamosty menšího rozměru a dva
prefabrikované biokoridory přes trasu budoucí dálnice.
V současné době probína celkem čtyřech lokalitách
archeologický průzkum. Objevení pozůstatků neolitické
vesnice ak není hlavíčinou, prstavba ješne-
začala naplno. Její zátek ovlivnila nutnost vyřešit velmi
komplikované majetkoprávní vztahy k pozemkům v trase
obchvatu. Jak nám sdělil Ing. Milichovský, práce by se
měly rozeběhnout v polovině listopadu.
Původně k tomu mělo dojít již počátkem září s tím, že
stavba bude dokončena v dubnu 2010. „V rámci projektu
sice nejsou použity žádné zvláštní specifické technologie,
stavba ale bude velmi náročná časově. I když to nebude
jednoduché, uděláme vše pro to, abychom práce dokončili
v plánovaném termínu,“ řekl na závěr Ing. Milichovský.
Tereza Regnerová, mapa ŘSD ČR
Pětsetdvanáctka čeká na stavební povolení
Aventin – nákupní centrum za 230 milionů korun
Severně od Tábora, v těsné blízkosti silnice E55 vedou-
na České Budějovice, roste od května retail park,
jehož součástí je i kupní centrum Aventin. Stavbu
provádí sdrení SOC AV Tábor, které zahrnuje divizi 6
Metrostavu a společnost Daich. V konečné podobě bu-
de mít Aventin 62 200 m³ obestavěného prostoru.
Celý areál se rozkládá na ploše c n 40 000 m².
Aventin v něm nadne prostory pro obchody a služby
ve velikostech od 150 do 1000 m² a sczet v m ne-
bude ani kavárna či restaurace. Od jiných center se bude
lišit tím, že provozovny budou mít vstupy jen z parkov
a nebudou nijak vnitřně propojeny.
Nákupní centrum tak vytvoří nepodsklepený jedno-
podlažobjekt s nosm železobetonovým prefa skele-
tem. Je založena pilotách, jejichž provádění zkompli-
koval funkčměstský parovod, který pod staveništěm
prochází. Tým vedený Ing. Petrem Šimákem z divize 6 si
s ním poradil – v kolizch místech jej obešel jinak prove-
denými pilotami s upraveným zhlavím.
Obchodní centrum stojí v sné blízkosti železniční
dráhy. Aby provoz vlaků návštěvníky nerušil, oddělují trať
odkupního centra parkoviště pro zaměstnance a záso-
bovací plochy. Z protilehlé, čelní strany se architektonicky
uplatní zvýrazněvstup s ocelovým íseškem, vybí-
hajícím do vzdálenosti 5 m před vstupy, a s reklamním
poutačem, který bude až nad atikou ve výšce 11,5 m.
Řeše fasády je částeč inspirono uspořádáním
prodejní haly, jednoduše rozdělené příčkami na jednot-
livé obchody. Konktní barvy a pohledo řeše jsou
ak různé. evládá mikroprofilovaný povrch fasádních
sendvičových panelů, v úrovni do 4 metrů je čelní fada
proskle. Ostatjsou řešeny pomocí povrchočleně-
ného plechu podle výběru investora (foto).
K centru přiléhá parkoviště pro zákazníky, které pojme
až 417 aut. Po dokončení prací bude celý areál ozeleněn.
Konstrukční sysm a další části stavby byly oproti pů-
vodnímu projektu změněny. Z důvodu úspor došlo třeba
k záměně původně navrženého prefabrikovaného žele-
zobetonového ístřešku nad čelní fasádou za ocelový,
změněn byl i skládasystém opláštění na sendvičové
panely,“ říká Ing. Šimák. „Průměry pilot byly přepočítány
a zredukovány, zjednodušena byla i dilatace objektu.“
Kro stavby samotného obchodního centra zde
stavbi realizují ješdalší související projekty, kterými
vybudují obsluž a průjezd komunikace a zpevněné
plochy, cyklostezku a další parkoviště.
Obchodní centrum Aventin se letošní předvánoč
nákupní horečce ještě vyhne, k jeho dokončení totiž dojde
až na konci března následujícího roku.
Jarmila Šnoblová, foto Petr Šimák
1 2
Metrostav_20_08.indd 3 11/14/08 10:36:11 AM
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (449 ms)

Rendering Strana 4 (104310): (0/1) (450 ms)

Rendering Strana 3 (104309): (0/1) (495 ms)

Rendering Strana 2 (104308): (0/1) (494 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3163/vth120979-1.jpg (3x)

 i3163/vth120980-1.jpg (3x)

 i3163/bg104309.svg

 i3163/vth120981-1.jpg (3x)

 i3163/vth120978-1.jpg