Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 2
Sdílení elektronických informací
Jako jedna z prvch velkých stavebch firem u s
uvádí Metrostav do provozu počítačový systém pro
sdílení firemních informací. Kromě toho, že podporuje
týmovou spolupráci třeba i řízení projektů, umožňuje
bezpeč a ehled ukládání, zveování a pro-
hlížení dokumentů prostřednictvím běžho Internet
Exploreru. A to z kteréhokoliv počítače připojeho
k intranetové síti naší společnosti nebo k vejnému
internetu. Na několika divizích ky němu faktury
obíhajen v elektronické podobě.
Po pečlivém porovnání dostupných produk na trhu
jsme vybrali systém Share Point Portal Server (MOSS)
od Microsoftu,vysvětluje Ing. Pavel Caithaml, vedoucí
útvaru výpočetní techniky centrály Metrostavu. „Jeho
součásjsou šablony a další komponenty, jejicvlast-
nosti může pokrilý uživatel intuitivně nastavovat. Tím
snadno vytví požadovanou strukturu sdíleho pro-
středí pro svoji divizi, středisko či pracovtým. Do této
struktury potom běžní uživatelé mohou jednoduše uklá-
dat dokumenty a další informace.
Pro projektové týmy je tak v Metrostavu ipravena
rozhlá šablona nazvaná portál stavby. V tomto pro-
středí si členové týmu mohou vytvářet i ukládat všechny
dokumenty potřebné pro řízení projektu, které se dnes
ukládají převáž na disky osobních počítačů. ech-
na data vytvořená v MOSS jsou naproti tomu uložena
na centrálních serverech. Kromě toho, že se dají sdílet,
jsou kolikrát za den automaticky zálohována.
V MOSS bude fungovat i oddělečást, do ktebu-
dou mít přístup například naši partneři. Umožzlepšit
komunikaci s dodavateli a slet s nimi eba zadávací
dokumentaci při výběrových řízeních.
MOSS lze použít i pro automatizaci schvalovach po-
stupů a oběhu dokumentů. Bonusem navíc jsou sledovací
a upozorňovací funkce a především fulltextové vyhle-
vání v celém jeho prostředí. Z této oblasti je v Metrostavu
zatím nejvíce rozpracován elektronický oběh faktur.
„Naše podatelny ijmou téměř 10 000 faktur č-
ně,“ vypočítává Ing. Caithaml. Elektronický oběh však
nenahrazuje jen jejich fyzické přenášení z podatelny přes
kontroly a schvalováaž k zaúčtování, ale nabízí i služby,
které vyloučí ztrátu faktury nebo její pozdní úhradu.
Na divizi 3 kolu faktury elektronickou cestou už
od února. Průrná doba jejich ohu od ijetí do zaú-
čtováse postupně zkracuje (graf), i když ješzdaleka
ne echny jsou zaúčtova do očekávaných 10 pra-
covních dnů. Nedávno se k projektu idaly divize 8 a 9
a ipravuje se na j divize 1. Zátkem února 2011 se
aplikace jako poslední zavede na centrále. Je poměrně
jednoduc, má intuitivovládání a je dostatečně flexi-
bilní, aby pokryla všechny používané varianty postupů při
schvalováfaktur. Více se o dozvíte v íštím čísle.
Průměrná doba el. ohu faktur na divizi 3
Nové mosty na R6
V úseku No SedloSokolov říIng. Zdek Rozsy-
pálek z divize 4 přestavbu několika významných mostů
na stavbě rychlostkomunikace R6. I když nejsledo-
vanější je rekonstrukce mostu es Ohři, nároč je
i výstavba několika dalších přemostění.
„Elektrifikovanou dvoukolejnou železnici, která vede
21 m hlubokým skalním zářezem, třeba dosud překlenoval
starý dvoupruhový železobetonový most. Při zachová
staveništního provozu jej postupně demontujeme a na-
hrazujeme dvěma moderními dvoupruhovými spřaže-
nými mosty s jedním polem o rozpětí 50 m,“ vysvětluje
Ing. Ronald Loydl, který nastě řídí pracovníky provozu
mostních technolog divize 4. Nejív tu vybudovali v od-
sunuté poloze nový most pravého silničního pásu, jehož
mostovka je spřažená s ocelovou konstrukcí, kterou vyro-
bila divize 7 (foto č. 1). Po evededopravy zdemolovali
během pouhých 12 dnů původní nosnou konstrukci.Prv-
jsme odřezali desku, potom mosttrámy podepřeli
skrí, roezali je a po částech vynesli mimo trať (foto
č. 2),“ pokračuje Ing. Loydl. V dalších etapách vystavíme
levý most, přesuneme na něj dopravu a pravý most příčně
zasuneme do definitivní polohy na novou opěru.
O kus l tým Ing. Rozsypálka dokončil 3. listopadu
výsun nové ocelové konstrukce mostu přes Ohři (foto
č. 3). Dokončil tak na milimetry esnou sedmiměční
práci, i ž na původní oblouk a zesílené pilíře (foto č. 4)
vysunul ocelovou mostovku, opět vyrobenou v divizi 7.
Už příští rok v dubnu musí být polovina mostu v provozu,
celý nový úsek R6 bude otevřen už koncem roku 2011.
–ls–, foto archiv divize 4, Josef Husák
Ing. Marka Šacha,
vedoucího projektu z divize 3
Všechny stavby, na kterých Ing. Šach pracoval po ab-
solvování stavební fakulty ČVUT, vyrostly pod logem
Metrostavu. Od roku 1996, kdy začínal na stanici metra
Černý Most, stavěl třeba pražský bytový soubor U Kří-
že, rozšíře centrálního tankovtě ropy v Nelahoze-
vsi či Anglickou mezinárodškolu v Libi. V srpnu
dokončil Hotel Atrium v Otrokovich. Do nedalekého
Zlína, kde ve sdružení se společnosPSG-Internatio-
nal souběžně vedl výstavbu Kongresového centra, se
ještě vrací, aby práci uzavřel. Ve společném týmu s di-
vizí 7 právě začal provádět montáž sekundární ocelové
konstrukce kotelny v Elektrárně Ledvice.
Obě poslední stavby, kte jste řídil, jste edal
investorovi. Jak na ně budete vzpomínat?
Jak Hotel Atrium, tak Kongresové centrum Zlín patří mezi
architektonicky velmi hodnotné stavby. Pro mě předsta-
vovaly velkou zkušenost, jak v oblasti spolupráce s reno-
movanými architekty, tak z hlediska regionu, ve kterém
jsem působil poprvé. Práce jsme dokončili úspěšně, obě
stavby se povedly a na ně budu vzpomínat s hrdostí.
Atrium navrhovali brnští architekti D&M Velehrad-
ští, pod návrhem Kongresového centra je podepsaná
světoznámá architektka Eva Jiřičná. Lišil se nějak
jejich přístup k realizaci la?
Kažstavba měla jiného zadavatele. Hotel jsme stavěli
pro soukromého developera. Jeho stavba se dvojím pře-
rušením prodražila, a proto se investor snažil co nejvíc
šetřit. Ing. arch. Miroslav Velehradský, který do Otroko-
vic každý týden dojížděl, však byl neoblomný a tšinou
nepřipustil žádné změny oproti své vizi. Nesouhlasil proto
ani s žádnými náhradami viditelných materiálů, které by
stavbu zrychlily. V tomto konkrétním případě však měl asi
pravdu, prote hotový hotel vypadá velmi doe. Inves-
torem Kongresového centra bylo město Zlín. I když i jeho
stupci tlačili na snižovánákladů, objekt byl navržen
jako reprezentativ dominanta, takže jeho materiály si
autorka mohla lépe obhájit. Architektka Eva Jiřičná ak
byla vstřícná a otevřená každému návrhu, který by stavbu
při dodržení stejné kvality usnadnil či zrychlil. V několika
případech jsme se proto po diskusi dohodli na změnách
materiálů, které si nakonec Eva Jiřičná pochvalovala.
Jakých materiálů konkrétně se vaše diskuse týkaly?
ve stadiu soutěže napadlo naše přípraváře nahradit
navržené sklolaminátové obklady ve velkém sále skloce-
mentovými prvky, které se jinak běžně poívana ven-
kovní konstrukce. Nejenže byly cenově ijatelnější, ale
ky vší objemové hmotnosti mají i leí akustické pa-
rametry. Střecha zase původně měla být z titanzinkového
plechu. Její výroba však vla do zimního období, kdy se
klempířské práce z technologických důvo nemohou
provádět. Paní architektka proto přistoupila na š návrh
a odsouhlasila fóliovou krytinu z PVC. Barev jsme ji
přizpůsobili ocelové konstrukci diatomu a při zachování
kvality je výsledný efekt výborný. Z dalších bych zmínil
měnu navržených parket v hlavním sále za třívrstvou
lamelovou podlahu se 4 mm silnou dubovou hou.
podobnou životnost a se stejně jako parkety brousit
a lakovat a časem se neseschne a nezdeformuje.
Co vás na stavbě ve Zlíně nejvíc bavilo?
Po technické stránce řešedetailů, zejména v interiéru
velkého sálu. Vybrali jsme eba českého výrobce, který
pro něj kvalitně a levněji než ve světě vyrobil systém
pojízdných sedadel. Pohybují se po zabetonovaných ko-
lejnicích zakrytých podlahovými pásky. Ty musely lícovat
tak, aby o ně nikdo nezakopl. Spoustu definitivch kon-
strukcí jsme zde z technologických důvodů museli dělat
v předstihu a pak jsme vymýšleli, jak je zakrýt, aby je -
sledné práce nepoškodily. Nejvíc mě však bavilo setkávání
s Evou Jiřičnou a spolupráce s kolegy v obou realizačních
týmech. Chtěl bych jim proto poděkovat. Kdybych s nimi
mohl znovu někdy pracovat, byl bych moc rád.
strana 2
PTÁME SE
Centrum pro školení dealerů z celého světa
Vozy značky Škoda představují dlouhodobě největší
český exportartikl. Až koncem příšho roku přijedou
do Čech na školení jejich zahraniční dealeři, poznají
kromě profesch novinek i práci Metrostavu. Tým di-
vize 1 pod vedením Ing. Lukáše Zeleného totiž nedávno
začal v Kosmonosech stavět centrum pro jejich výuku.
„Kvalifikované a moderkoncepty školení pro ne
partnery jsou rozhodující pro celosvětový úspěch naší
značky. Pracovníci v autosalonech totiž mají bezprostřed-
ní vliv na spokojenost zákazníků. Naše investice do jejich
kvalifikace jsou proto pro s nesmírně důleži,“ zdů-
raznil 7. října Jürgen Stackmann, člen edstavenstva
spolnosti Škoda Auto. Poté poklepal v Kosmonosech
na symbolický základní kámen Service Training Center.
Vedle něj a dalších hostů se akce zúčastnil i ředitel divi-
ze 1 Metrostavu Ing. Milan Veselský (foto třetí zprava).
Školicí středisko bude přiléhat ke stávající a nedávno
rekonstruované šestipodlažní budově závodu servisních
služeb Škoda Auto. Z jedné strany k bude přistavěna
jednopodlažní hala klempírny s užitkovou plochou přes
200 m². Z protilehlé strany potom hlav objekt (vizualiza-
ce), který bude mít v podzemí garáže a technické zázemí.
Jeho dvě nadzemní podlaží s konstrukční výškou 8 a 7,2 m
budou okolo středových hal doplněna mezipatry.
Nová budova poskytne na zastavěné ploše 1390 m²
prostory pro vyškolení až 200 osob den. Pro teoretic-
kou a praktickou výuku budou moci využít učebny a jejich
zes celkovou užitnou plochou 5561 m². Mezi nimi
třeba i školicí místnosti techniky s kapacitou 12–15 osob,
kam bude možné naráz umístit až i automobily značky
Škoda. Školení účastníci na nich budou vyhledávat a od-
straňovat závady či zjišťovat příčiny jejich vzniku. Service
Training Center bude jako mezinárodní školicí středisko
plnit i reprezentativní funkci. Architekti z firmy ATELIER
TSUNAMI jej proto navrhli s důrazem na funkčnost provo-
zu, střízlivost forem a na výběr kvalitních materiálů, které
barevným řešením korespondují s vizuálním stylem firmy
Škoda Auto. K vnějšímu vzhledu objektu, jehož nosnou
konstrukci vytví železobetonový skelet, přispěje i plo-
chá střecha s intenzivním ozeleněním.
Novostavba bude propojena s hlavní budovou závodu
servisních služeb, jejíž přízebude ásti uzpůsobeno
potřebám nového školicího střediska. Celou výstavbu
spolufinancují strukturální fondy Evropské unie.
Divize 1 dnes v Kosmonosech řídí zemní práce, celou
stavbu dokončí v říjnu 2011. Service Training Center pro
společnost Škoda Auto bude potom uvedeno do plného
provozu ještě před koncem příštího roku.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o a r c h i v d i v i z e 1 ,
vizualizace archiv Škoda Auto
1
3
4
2
2/2010
6,5
6,0
5,5
celý oběh (den)
3/2010 4/2010 5/2010 6/2010 7/2010 8/2010 9/2010 10/2010
Metrostav_20_10.indd 2 11/22/10 1:42:25 PM
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics …

Rendering Strana 3 (104064): (0/1) (230 ms)

Rendering Strana 2 (104063): (0/1) (275 ms)

Rendering Strana 1 (104061): (0/1) (274 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3117/vth120689-1.jpg

 i3117/vth120691-1.jpg

 i3117/bg104063.svg

 i3117/vth120693-1.jpg

 i3117/vth120696-1.jpg