Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Jubilejní odběry při desáté akci Daruj krev s Metrostavem
Dobrovoldárcovství krve se za posledléta v naší společnosti vžilo. Rozpis odrů jubilejdesáté akce Daruj krev
s Metrostavem byl zaplněn snad do týdne od jeho zvejněna intranetu. V den D v pátek 5. listopadu 2010 na něm
nezbylo jediné volné místo. „Jsem u vás poosmé a jako pokaždé to byl i dnes velice úspěšvýjezd,řekl MUDr. Ivo
Turek, který vedl odběrový m z Ústřední vojenské nemocnice Praha, a doplnil: „Příjemně mě překvapilo, že se zvyšuje
počet dárců, kteří se k odběrům vrace.“ Jeho slova potvrdila i přítomnost Ing. Patrika Eckerta z divize 1. S Metrostavem
sice daroval krev „teprve“ potřetí (foto č. 1), od MUDr. Turka však převzal Bronzovou medaili Prof. MUDr. Jana Janského
za celkem deset odrů krve (foto č. 2). Z 63 lidí, kteří se k odběrům dostavili, mohlo tentokrát darovat krev padet pět.
Z mobilní transfuzní stanice, která mívá stanoviště ve drum podlaží centrály Metrostavu v Koželské ulici (foto č. 3), už
odrové týmy získaly téměř 250 litrů krve. Všem, kdo ji darovali s Metrostavem (foto č. 4), upřímně děkujeme.
Multifunkční komplex Galerie Harfa se 11. 11. v 11:11 otevřel pro vejnost
Výstavba noho centra (foto č. 1) obnášela 15 měců usilovné práce. Jak za dodavatele řekl na tiskové konferenci ředitel
naší divize 3 Ing. Martin Plch (foto č. 2 uprostřed), zúčastnilo se na 170 subdodavatelů, jejichž pracovníci na stav
strávili asi 1,5 milionu hodin. Po slavnostním přestřižení pásky (foto č. 3), kterého se kromě zástupců investora, dodavatelů
a starosty Prahy 9 zúčastnil i izraelský velvyslanec v ČR Yaakov Levy, pronikli do obchodů první kupující (foto č. 4). Jejich děti
zase prvně vyily hřiště na zelené střeše, kde si mohly vyzkoet i trumpetovou pumpu (foto č. 5) od Pavla Šťastného.
Stavby míří do nebe
Jak rostly znalosti a ambice, zvyšovala se i výška bu-
dov, které lidé postupně protahují až do mraků. V Čes-
ké republice však ještě máme co dohánět.
Nejdéle si své výškové prvenství 137,5 m udržela Chu-
fuova pyramida v Egyptě. Až po čtyřech tisíciletích od její
výstavby, kolem roku 1300, ji o deset metekonala
ž lincolnské katedrály v Anglii. V polovině 16. století
se však zhroutila. Po dalších sakrálních stavbách, eba
v Kolíně nad Rýnem, držel prvenství Washingtov mo-
nument v USA, který měří 169 m. V roce 1889 jej s výškou
přes 300 m přerostla Eiffelova ž v Paříži. Když ji za 41
let překonal první, 318 m vysoký newyorský mrakodrap
Chrysler Building, vydrželo mu prvenství pouhý jeden rok,
než o kus dál vyrostla 381 m vysoká budova Empire State
Building. A pak to šlo ráz na ráz.
Jaké jsou dnes nejvší budovy světa, když vysílače
a stáry měří kolem 600 m:
Nejvyšší je Burdž Chafa v Dubaji, 828 m, 162 podlaží,
otevřen v roce 2010
Tchaj-pej 101 v Tchaj-peji, 509 m, 101 podlaží, 2004
etí je Šanghajské světové finanční středisko, kte
492 m, 101 podlaží a dokončili jej v roce 2008
Mezirodní obchodní středisko v Hongkongu, 84 m,
108 podlaží, 2010
Věže Petronas, Kuala Lumpur, 452 m, 88 pater, 1998
Daí finalisté ve stě zaostávají jen o pouhé metry.
A jak je na tom Čes republika? Úplně nejvyšší
stavbou u nás je vysílač Libice B, který etně antén
ří 355 m. Nejvyšší kon Elektrárna Chvaletice
(305 m), u chladicích věží vítězí Jaderná elektrárna Teme-
lín (154 m). Nejvší větrné elektrárny dosahují 150 m.
Nejvší budovou v republice je nový blok elektrárny
v Ledvicích, jehož betonové věže přerostly metodou letmé
betonáže snadno výšku 140 m. Mezi administrativními
budovami kraluje City Tower na pražské Pankráci, která
se 30 poschodími nejvyšší bod 109 m nad terénem.
Dosud nejvyšší obytbudova je dům na Slunečním
náměstí ve Stodůlkách v Praze 13 – od chodníku měří víc
než 84 meta 21 pater.
Všechny tři naše nejvyšší budovy nesou výraz
podpis Metrostavu, který je buď nedávno stavěl, nebo
rekonstruoval. Ke světovým výškám však všechny ma
daleko. Cestu k rekordu proto máme otevřenou...
4 5
3 4
Neformální setkání
v brněnském Metru
Pro nás sympaticky pojmenovaný Metro Music Bar
v Brně už podru ivítal pracovky oblastního za-
stoupe naší divize 1 a jejich obchodní partnery.
Neformální setkání v úterý 2. listopadu zdařile odstar-
toval kabaret Komediograf.
Pracovníci Jihomoravského regionu divize 1 se v br-
nsm Metru setkali nejen s kolegy z ostatch čás-
České republiky, ale zejména se zástupci investorů
a projektantů. S pošením jsem ital edstavitele
brněnských vysokých škol i pracovníky plynárenských
závodů, třeba společnosti RWE,“ poznamenal ředitel Ji-
homoravského regionu divize 1 Ing. Luděk Stehlík.
Po loňské One man show Tomáše Matonohy se
em příchozím zalíbil i letošní Komediograf kabaretní
představení, které dohromady složil Luboš Balák. Při své
tvorbě se kromě českého prvorepublikového kabaretu ne-
chal inspirovat třeba humorem Jaroslava Haška či Vlasty
Buriana. Obraz dnešního života v karikatuře proto ukázal
pomocí skladby písní, dramatických výstupů, klaunských
čísel, grotesky i černého humoru.
A protože herci, mezi nimi eba Marek Daniel, Josef
Polášek a Tomáš Matonoha, umí parodovaný příběh
dnešních dnů upravit přímo na jevišti podle toho, komu jej
předvádějí, jejich improvizovaná vystoupení inspirovaná
stavskou profediváky opravdu pobavila.
„Naši partneři myšlenku pravidelných neformálních
setvání přitali. Rozhodli jsme se proto v podobném
duchu pokrovat i v příštích letech, a vytvořit tak novou
tradici našeho oblastního zastoupení,“ uzavřel druhý
úspěšný večer v brněnském Metru Ing. Luděk Stehlík.
1 2
Nejdelší tunel na s
Prorážka východního tubusu Gotthardského železniční-
ho tunelu epsala rekordy podzemch staveb. V pá-
tek 15. října 2010 svou délkou přes 57 km překonal ja-
ponský Seikan a se stal nejdelším tunelem na světě.
No úpatní tunel pod Alpami nahradíše polený
Gotthardský tunel z roku 1882 a už za sedm let zkrátí ces-
tu vlakem z Curychu do Milána o celou hodinu. Nákladnou
stavbu Švýcaři schválili hned v několika referendech.
Gotthardský železniční tunel má dva oddělené jedno-
kolejné tubusy osově vzdálené 40 m, které budou každých
325 m spojené celkem 176 propojovacími chodbami. Celý
podzemní systém bude měřit 152 km. Ražba jeho tubusů
probíhala současně v pěti úsecích naráz. Z více než 55 %
ji prováděly čtyři až 450 m dlouhé plnoprofilové razicí
stroje o průměru od 8,8 do 9,5 m s rotujícími frézami. Při
dobrých geologických podmínkách dosahovaly tyto Open
Hard-Rock Gripper TBM od firmy Herrenknecht výkon až
20–25 m za den, rekord se zastavil na denní ražbě 57 m.
V podzemí, ve hloubce 2300 m pod vrcholy Alp,
dodnes v tunelech pracovalo na 2500 horníků a techniků,
osm z nich v podzemí zahynulo. Od oficiálního zahájení
stavby před 11 lety pomocí metody drill&blast (foto ČTK)
a ky TBM vyrubali dohromady více n13 milioku-
bíků horniny. padní tubus Gotthardského železničního
tunelu bude proražen íští rok v dubnu. Vlaky s cestují-
cími by tudy měly projíždět koncem roku 2017.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 20/2010 vyšlo 24. 11. 2010 (21/2010 vyjde 7. 12. 2010) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda),
Ing. Ivan Kajer, Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávánovinových zásilek bylo
povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Galerie na ulici
Na Dvákově nábřeží v Bratislavě nevno zakotvila
Mytická loď od česho sochaře Jaroslava Róny. Spo-
lečnost J&T Real Estate, která byla investorem zdejší-
ho multifunkčho komplexu River Park, chce osazo-
váním podobch moderních uměleckých děl ispět
k celkovému zkulturnění přilehlé nábřežní promenády.
„Objednatel mi dal i výběru mětu volnou ruku,“
řekl při odhalení sochy výtvarník Jaroslav Róna.Protože
socha měla t umístěna na břehu Dunaje, hledal jsem
inspiraci v mohutné řece. Loď je pro toto místo ideální,
protože v sobě spojuje motiv cesty, toku času, vývoje
a putování lidí časem a prostorem.
Díky umístění na třech sloupech teď proti obloze nad
vodní hladinou u River Parku vystupují zjednodušené tva-
ry monumentální skulptury (foto). Jako hlavní razový
prostředek pro ni Jaroslav Róna využil siluety inspirované
egyptskými a syrskými reliéfy starověkých bohů.
Loď v nebezpch proudech řídí na zádi silný a roz-
hodný muž, který veze jako drahocenný náklad těhotnou
ženu – naději a budoucnost rodu. Na přídi sedící pes umí
jako č ochránce člověka upozornit na nebezpečí,
které by cestu mytické lodě životem mohlo ohrozit. „Rád
ak nechávám prostor všem návštěvkům Bratislavy
pro jejich vlastní interpretaci ho la,“ uzavřel autor
představení své symbolické plastiky.
tvarný charakter nového River Parku ještě nedávno
doplnil artefakt od významného italského umělce Mar-
cella Lo Guidiceho. Pojmenoval jej Dalla primavera del
Boticelli a je poskládaný z pestrobarevných keramických
motýlů a ocelových strun.
Postupem času by nový multifunkční komplex měla
na břehu Dunaje zabydlet i další díla od významných, ale
i začínajících autorů. Společnost J&T Real Estate by touto
„galerií na ulici“ chtěla ispět jak k podpoře umělců, tak
k ive nového města ve městě, jehož výstavbu řídil
Metrostav SK za pomoci naší divize 9.
–red–, foto archiv Metrostav SK
Metrostav_20_10.indd 4 11/22/10 1:42:33 PM

 

Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2010, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (1042 ms)

Rendering Strana 4 (104067): (0/1) (490 ms)

Rendering Strana 3 (104064): (0/1) (489 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3117/vth120693-1.jpg (3x)

 i3117/vth120696-1.jpg (3x)

 i3117/bg104067.svg

 i3117/vth120689-1.jpg

 i3117/vth120691-1.jpg