Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 1
Ptáme se: prof. Aleny Šrámkové,
významné české architektky str. 2
Nová část dopravtepny
Karlovarského kraje str. 2
Rekonstrukce dvora v Dobrovici
dosladí místní život str. 3
Další betonová vizitka divize 6 je
hotová str. 3
Most u Dobkoviček roste
v desetitaktovém rytmu
ce na str. 3
25. listopadu 2009 / 21 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Letmá betonáž nad hladinou
Obálky s přáním do nového roku
Příležitostné razítko s blahopřáním do nového roku 2010
bude letos zdobit všechny dopisní obálky, které podatelnou
Metrostavu v Koželužské ulici projdou od 30. listopadu
do 8. ledna. Možnosti moderho výplatho stroje, jenž
frankuje a ratkuje ni ptu z centrály, využijeme letos
ve stejném stylu už potřetí. Naše pošta v závěru roku tak
všem popřeje to nejlepší a přinese radost i filatelism.
Raketový začátek
Rychlobruslařka Martina
Sáblíková vystartovala
do zimní olympijské sezony
jako blesk. Na prvním
závodě Světoho poru
v Berlíně vyhrála v traťovém
rekordu svůj oblíbený závod
na 3 km, na 1500 m byla neočekávaně druhá. Prvenstvím
na tikilometrové trati v norském Hamaru završila svou
15. výhru ve Stovém poháru. Držíme Martině palce, aby
byla zdravá a v nové kombinéze s logem Metrostavu (foto)
stoupala na stupně vítězů co nejčastěji, zejména příští rok
v únoru na olympijských hrách ve Vancouveru.
Metrostav v brněnském Metru
Naše společnost působí v moravské metropoli už celých
15 let. Při té příležitosti se 10. listopadu v Metro Music
Baru v Brně setkali zastnanci Jihomoravsho regionu
divize 1 se svými kolegy z celé republiky a s obchodmi
partnery. Oslava, kterou uvedla One man show Všichni
moji hrdinové herce Tomáše Matonohy, se protáhla dlouho
do noci přátelskými a neformálními rozhovory. Více se
o působení Metrostavu v Brně dozvíte v novich na str. 4.
Best of Realty 2009
Jedenáctý ročk prestižní soutěže Nejlepší z realit –
Best of Realty zná své vítěze. O ocenění letos usilovalo
43 projektů v pěti základch kategoriích a tři projekty
v kategorii Zvštní cena poroty. Tu letos získala Národní
technická knihovna v Praze 6, na jejíž stavbě serazně
podílely naše divize 9 a 6. Porota ji jako vzorový příklad
stavby vejných služeb ocenila za vynikající urbanistické,
architektonické a technické řešení a dosud nejvýrazjší
ukázku spolupráce veřejného a soukromého sektoru
v oblasti developmentu v České republice.
Ocenění pro divizi 8
Administrativní budova
v elektrárně Ledvice (foto),
kterou nedávno dokončil
tým divize 8 pod vedem
Ing. Jana Štoncnera, uspěla
v celostátní soutěži Český
energetický a ekologický
projekt roku 2008. Z více než 40 přihlášených prací ji
odborná porota vybrala mezi sedmnáct nejleích staveb
či projektů, které se mohou pyšnit nominací na titul
v kategorii nízkoenergetické a pasivní stavby investo
na území České republiky. I když neskala hlavní oceně
v soutěži, i její nominace znamená pro divizi 8 úspěch.
Změny v závodní preventivní péči
Od prosince 2009 bude pro Metrostav zajišťovat
kské prohlídky závodní preventivní péče nový
smluvní partner – společnost Medikaal-TT. Komplex
vyšetření, která jsou nezbytně nutná k posouze
zdravotní způsobilosti zastnanců, tj. vstupní,
výstupní, periodické a mimořádné lékařské prohlídky,
budou probíhat v Centru preventivní péče v přízemí
pavilonu číslo 1 v areálu Fakultní nemocnice Bulovka
v Praze 8. Změna smluvního závodního zdravotnického
zízení by měla přist ke zkvalitnění zdravot
preventivní péče o zastnance Metrostavu.
Lezalistopadopočaa agresivtlaková spodní
voda – to jsou dva fenomény, které by mohl mít v erbu
současný průběh výstavby lničho mostu přes ryb-
ník Koberný nedaleko jihočeské obce Košice. Zatímco
ten první je takříkajíc standardní a překvapit by mohla
snad jen změna k lepšímu, druhý tomuto velkému
mostmu lu vložily sudky již do kobky.
Tlaková spodní voda nám znepříjemňuje život téměř
od zátku stavby loni v září,“ poznamenal stavbyvedou
Ing. Jan Růžička z divize 4, který na stě řítým ve-
doucího projektu Ing. Petra Štědronského. „Kvůli ní jsme
museli některé piloty převrtávat nebo dokonce dělat na ji-
ném místě, než edpokládal projekt. Abychom i tom
dodrželi stanovené termíny, museli jsme pilož provádět
dvacet čti hodin denně. A aby toho nebylo málo, voda
působila problémy i při betonáži. Museli jsme ji odčerpá-
vat do speciálních nádrží a nechat likvidovat odbornou
firmou, protože byla kontaminovaná betonovou směsí.
Rybník Koberný je totiž chovný a na jeho severním břehu
se rozkládá kachfarma, takže musíme velice strikt
chránit okolní životní prostředí.
Ostatně k zemědělských účelům se využí ce
údo, es které vede pětadvacetikilometrový úsek dál-
nice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Zmíněný most
s horní mostovkou, kolmý v zakružovacím a půdorysném
směru, tví komorový železobetonový nosník o šesti
poch s šířkou mezi svodidly 12,5 m v každém doprav-
ním směru. Měří celkem 575 m a jeho nosná konstrukce
protíná prostor ve výšce 13,6 m nad terénem či hladinou
(titulfoto). Spodní stavbu tvoří dvě krajní opěry a pět
dvojic šesti desetimetrových pilířů. Kaž pilíř je
založený na 19 pilotách o průměru 1200 mm a v délkách
od 18,5 do 37 m. Tři dvojice pilířů jsou vztyčeny ímo
z rybníka, takže k jejich stavbylo nutnejdříve ídit
sypanou hráz, která se po dokončení výstavby odstraní.
Ke stavbě nosné konstrukce byla zvolena technologie
let betonáže pomocí dvou párů vozíků. Na každém
pilíři se nejprve zhotozárodek šestnáctimetrová část
nosné konstrukce, k jejíž stabilizaci se postaví čti blízké
železobetonové podpěry. Na rodky pak ijdou vozíky
let betonáže, v nichž se budou souběžně betonovat
timetrové lamely z každého zárodku na obě strany
do poloviny rozpěnoskonstrukce. chto celků, tak-
zvaných vahadel, bude dohromady u mostu přes rybník
Koberný deset. Mezi sebou se jednotlivá vahadla nakonec
propojí klavážními spárami.
V současné době divize 4 hotovou celou spodní
stavbu mostu (malé foto) a násypy pro opěry, které se
es zimu zkonsolidují. Na lem mostě jsou kromě ji-
ho připraveny dva zárodky, na první z nich se už montují
vozíky. Na pravém mosbetonáři první zárodek právě
dokončují. „S betonáží lamel začneme co nejdřív,ří
Ing. žička. „Pet těch, které dokončíme do konce
roku, však bude záviset zejména na přízni počasí.
Na stavbě se kromě techniků naší divize 4 podílí i řada
dalších pracovníků jejího provozu mostních technologií,
kteří konstrukce budují vlastními silami. V rozjezdu jim
pomáhali zaměstnanci ze střediska speciálního zakládání
naší divize 7, kteří vybudovali štětové jímky kolem pilířů.
Z tesárny divize 6 zase na stavbu přichází veškeré řezivo,
používazejna na bedně. Na celé lo z výšky do-
hlížejí dva věžové jeřáby zapůjčené od divize 11.
Na daích částech rozestavěho úseku dálnice D3,
jako jsou biokoridor, dálniční most přes údolí Černovické-
ho potoka a dalších 14 menších mostů a nadjezdů, se pod
taktovkou ředitele stavby Ing. Bohumila Rohna z divize 4
podílejí či budou podílet i další výrobní jednotky naší
společnosti. Svou práci by měly skončit v září 2011.
–rip–, foto Josef Husák
Zajímavá rekonstrukce
Fara v Hněevsi u Hradce Králové září novotou (foto).
Zhruba po roce pradokončil její rekonstrukci a í-
stavbu tým divize 9 vedený Ing. Lubomírem Jaklem.
„Rekonstrukci památkově cenné barokní budovy, jejíž
historie sahá až do roku 1767, jsme zahájili demolicí no-
vější přístavby. Po odstranění zbytků venkovních omítek
jsme objekt stáhli ve dvou výškových úrovních ocelovými
táhly. Teprve po jejich aktivaci mohly sledovat zaj-
ťovací a bourapráce uvniobjektu,“ popisuje zátky
rekonstrukce vedoucí projektu Ing. Jakl.
Stavbaři museli demontovat a ubourat podlahy v pří-
zemí a prohloubit jejich podloží tak, aby v celém půdorysu
objektu mohl fungovat odvětrávací systém IGLÚ. Velmi
obezřetně pak museli postupovat edevším ve 2. NP,
kde zůstaly zachovány původní fošnové podlahy, dubové
obloukové zárubně a také dvoje kachlová kamna.
Vše jsme provizorně zakryli a snesli původní lustr,
který byl odvezen k renovaci,“ vzpomíIng. Jakl a do-
dává, že veškerá dveřní i okenní křídla byla převezena
do dílen Podorlického skanzenu Krňovice u Třebechovic,
kde restaurátoři rozhodovali o jejich dalším osudu.
U fary vyrostla přístavba, která navazuje na hlavní
objekt v úrovni mezipatra. Její dorys se ztšil a byla
prohloubena úroveň podlahy suterénu. Tím vznikl větší
prostor, kam byla mimo jiné umístěna technická místnost
s plynovým kotlem a ohřívačem vody.
dokončení na str. 4
1
Metrostav_21_09.indd 1 11/24/09 11:21:46 AM
Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (273 ms)

Rendering Strana 2 (104226): (0/1) (267 ms)

Rendering Strana 1 (104225): (0/1) (304 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3143/vth120896-1.jpg

 i3143/bg104225.svg

 i3143/vth120897-1.jpg

 i3143/vth120898-1.jpg

 i3143/vth120900-1.jpg