Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 3
Kvnitropodnikovým nosným technologiím, které ovlá-
dají pracovníci divize 5, patří i železobetonové kon-
strukce dopravch staveb a mostů. Provoz mosty
aŽLB, řízený Bc.Alexandrem Tvrzem, však mimo nich
umí vybudovat isložité konstrukce průmyslových ob-
jektů včetně stavebních objektů pro energetiku. Ví-
pravě dovede technicky náročné inženýrské stavby
optimalizovat ai realizaci iflexibilně řídit aprost
vlastními silami sminimem reklamací.
„Ponecelých čtech letech odzalení máme napa-
desát techniků, ktí mohou pracovat až v pěti pro-
jektových týmech, a asi stovku dělníků,“ představuje
provoz Bc.Tvrz adopuje: „Snažíme se, aby všichni byli
univerzální, vzájemně zastupitelní a stále si rozšiřovali
znalosti. Naše technická skupina řízená Ing. Robertem
Brem, Ph.D., spolupracuje se specialisty z centrály
isodborníky zvysokých škol avědeckých ústavů. Vstu-
puje už do ípravy zakázek, kde kontroluje projekty,
ověřuje statické výpočty, posuzuje technická řešení aop-
timalizuje konstrukce. Stavbu tak umí zjednodušit izlev-
nit. Pomáhá také při zpracování provácí dokumentace,
kde se snaží postup stavby upravit itak, aby maxilně
využila inventární zásoby naší divize icelé firmy.“ Odroku
2009 ztrojnásobil provoz ŽLB pet nabídek, které ročně
zpracovává, avíc než polovinu obratu vytváří na exter-
ních zakázkách. Svou konkurenceschopnost potvrzuje
technickým rozvojem – při stavbě Trojského mostu třeba
prokázal, že vlastními silami dokáže provést velmi složité
manipulace sextrémními břemeny. Ovládá itechnologii
výstavby konstrukcí pomocí taženého bednění.
Vespolupráci s kolegy ze společnosti TBG Metrostav
a s prof. Ing. Janem Vítkem, CSc., z centrály nevno
pracovníci provozu vyzkoušeli i výrobu prefabrikovaných
lců mostovky pro lávku vČekovicích. „Most zprefab-
rikátů jsme prvně postavili vChorvatsku usta Stara
Sušica,“ vzpomíná Bc.Tvrz. „Certifikaci nastavbu most-
ch konstrukcí ze staveništních prefabrikátů dnes máme
ipro Česko atuto vestě často poívanou technologii
bychom chtěli rozvíjet. Obejdeme se bez stacionární pre-
fabrikárny a ky UHPC, tedy ultravysokopevnostnímu
betonu odTBG Metrostav, umíme třeba pro čelákovickou
vku vyrobit jen 6 cm tenké díly mostovky, přes niž budou
moci jezdit auta integrovaného záchranného sysmu.“
Kolegy zprovozu mosty aŽLB divize 5 můžete vsou-
časnosti potkat na Trojském mostě či ve stanici metra
Petřiny, kde betonují definitivní ostění, nebo na stavbě
v rakovnickém pivovaru. Připravují také stavbu vysou-
vaho mostu Křimická na obchvatu Plzně a železobe-
tonových objektů na trase železnho koridoru Bube-
neč–Holešovice. „Každá zakázka bez ohledu navelikost
je pro nás důležitá,“ říká Bc.Tvrz auzavírá: „Stejně jako
ostatní stave inás čekají těžké roky, ale věřím, že jsme
naně připraveni. Jen bych byl rád, kdybychom dostávali
tší přílitosti nainženýrských adopravch stavbách
ostatních divi. Neli bychom totiž dopustit, aby nám
nazakázkách Metrostavu vyrostla konkurence.“
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Složité železobetony inženýrských staveb
Zakázka divize 6 u Hluboké nad Vltavou skončila
Tým Miroslava Führera, oblastního ředitele divize 6 pro Jihočeský kraj, dokončil letos v listopadu plavební komoru
v Hluboké nad Vltavou. Malým i velkým plavidlům umožní překonávat asi třímetrový rozdíl výšky hladin na zdejším
historicm jezu zroku 1935. Stavbu včetně prohrábky dna vodní zdrže Hněvkovice prováděl ve sdrení sfirmou SMPCZ.
Součástí díla bylo i plovoucí přístaviště pro lodní dopravu, plavební značení a velín celého plavebního stupně.
Od loňského září řídí v Kutné He tým Ing. Michala
Kaisera zdivize9 přestavbu zpustlých zahrad u býva
Jezuitské koleje nastský park. Ipřes zdržení způ-
sobené neplánovaně rozsáhlými archeologickými vý-
zkumy pomalu balí, protože práce dokončí ještě letos.
Až se asi dvouhektarový pozemek příští rok zazelená,
obohatí Kutnou Horu o íjemné místo k odpočinku
sdivadelní scénou, vodmi kaskádami ivyhlídkovou
terasou nanově obezděm bastionu (foto č. 1).
Naprostranství, které poroce 1626 využívali jezuité
jako zahradu, stálo mezi 14. a 16. stolem předměstí
nazývané Na Cechu. Archeologové zde proto očekávali
lezy související se zdejší těžbou azpracom síbra.
Netili však, jak bohaté budou. Překvapem pro ně bylo
izjištění, že bastion, omž se domvali, že byl navršen
až v 18. století, představuje postatek původní úrov
terénu. Keramika vzásobch asídltch jách, kterou
i jeho průzkumu odhalili, totiž poczela už zobdobí asi
3500 let před naším letopočtem zdoby bolerázské kultury.
Bastion byl ivcentru našeho zájmu,“ říká Ing.Kai-
ser a vysvětluje: „Podle požadavku památkářů jsme jej
totiž museli obezt starými cihlami. Subdodavatel je
zajistil zrůzných východočeských demolic ačasto měly
ještě vyražené značky starých cihelen. Přidavi je ruč
istili azedci postaru precizně vyzdili. Apráce se jim
povedla. Myslím, že jsme chrámu svaté Barbory vytvořili
hodnotnou protiváhu.“ Součástí projektu byla ivýstavba
přírodního divadla a prameniště s vodními kaskádami.
Navytvení jejich slitých konstrukcí, zčásti izvodo-
stavebního betonu, se podíleli betoři z divize 6. „Při
srovní jejich přístupu kzakázce spostojem některých
subdodavatelů jsem si připomněl, jak velký je rozl mezi
spolehlivostí či systémem práce vMetrostavu alaxností
kterých exterm firem,“ posteskl si Ing.Kaiser. Stavbu
vKutné He doplnila irekonstrukce původní jízrny, ve
které nově vzniklo 22 krytých parkovacích stání.
To, co však nátěvníci parku ocení nejvíc avplné krá-
se uvidí až najaře, budou sadové úpravy, které zahradníci
provedli podle návrhu architekta Drahoslava Šonského.
Stín v parku nabídnou popínavé rostliny na trelážích
itéměř 90 nově vysazených listnatých stromů a65tisů.
Vonět tu pak budou hlavně růže. Zam si ojejich ktech
žeme jen nechat zdát. Itak je už dnes vKutné He
vidět kus doe odvedené práce divize 9 (foto č. 2).
Kutnohorské zahrady se připravují najaro
Královéhradecká Slavia vrekonstrukci
1 2
Jak sportovní fanoušci vědí, Slavia není pouze vPra-
ze, ale kluby stímto názvem se nacházejí i vmnoha
dalších městech ní republiky. VHradci Králové klub
stímto klasickým slovanským názvem patří knejvět-
ším nejen vtéto východočeské metropoli, ale ivcem
okrese. V jeho 11 oddílech je registrována více n
ticovka členů ajim sloužící venkovní hřiště dnes díky
divizi 9 proczejí rozhlou rekonstrukcí.
Slavia Hradec Králové vznikla vroce 1966, ale historie
tohoto sportovního společenství je ještě delší, neboť klub
se zrodil sloučením dvou starších jednot – Slovanu aŽiž-
ky. Této historii odpovídá i letité venkovní sportoviště,
které bylo svědkem mnoha amnoha utkání asvojí kvalitou
již dávno přestalo vyhovovat předstam ipožadavkům
sportovců. Naněkterých hřištích už šlo – podle vyjádře
samotch hráčů – dokonce ozdra.
estavba sportoviš, která začala včervnu letošní-
ho roku apotrvá dopříštího léta, změní celý areál. Místo
dvou fotbalových hřišť – jednoho travnatého ajednoho
škvárového – zde vyrostou hned tři. Dvě travnatá ajedno
s umělým povrchem. Hřtě musí být opravdu kvalitní,
prote bude usilovat ozískání atestace Fotbalové aso-
ciaceČR, která je podmíněna certifikačním osvěením
samotné FIFA. Kromě tradičho zázemí a šaten bude
uhřišť také oboustranná tribuna pro několik set divá.
Vedle fotbalových ploch zde vyroste také nové hřtě
na zenou, včetně tribuny pro 92 diváků, a 7 volej-
balových kur. Stavbaři dnes mají za sebou demolice
nepoebných objektů a hlavní terénní úpravy. „Škra
způvodch hřišť měla porně vysoký obsah arzenu,
proto jsme museli speciálně řešit její ukládku a to nás
trochu zdrželo. Aprotože teď dost často prší, měli jsme
iprobmy se silně podmáčeným podložím,“ poznamenal
vedoucí projektu Ing.Filip Křesťan zdivize 9.
Dnes má jeho tým hotové vodovodní i kanalizač
rozvody avsoučasnosti řídí stavbu šaten aobjektů pro
údržbu a občerstvení. Poté přijdou na řadu podklad
vrstvy hřišť spolu sdrenážemi azávlahovým systémem.
Najaře čeká divizi 9 výsadba trávníku apokládka finál-
ních povrchů umělých hřť. Rekonstrukce pětihektarové-
ho areálu by měla skoit se školním rokem, atak příští
letní prázdniny už svisté budou moci trénovat izápolit
na nových hřišch. Fanoušci si zase přijdou na své při
sledování zápasů vezmodernizovaných hledištích. Zbý
jen doufat, že rowdies si sem cestu nenajdou.
Jaroslav Růžek
Divize 9 pokračuje vpráci pro hotel Harvey
Statistiky cestovho ruchu uvádějí, že návštěvnost
českých lázní vposledních letech roste. Proto se spo-
lečnost CPI hotels rozhodla rozšířit kapacity svého ne-
vno otevřeho čtyřhvězdičkového Spa & Kur Hotelu
Harvey veFrantiškových Lázch apo dobrých zkuše-
nostech svěřila zakázku týmu Jana Mráze z divize9.
Stavi už při ní dokončili hrubou stavbu (foto), jež na-
vazuje napravou část původního hotelu amá čtyři podlaží
nad oblníkovým půdorysem orozrech 25 x 18,3 m.
Je založena nazákladové desce ajejí nosné konstrukce se
odspodu mění zmonoliticho skeletu vestěnový sysm,
který je vízemí zeželezobetonu avevyšších podlažích
zděný. „Oba štíty objektu jsou pocelé výšce monolitic,
stejně jako ztužující jádro se schodtěm avýtahem,“ do-
plňuje stavbyvedoucí divize 9 Ing.Pavel Löbel.
„Brzy budeme mít hotové i hrubé rozvody vytápění,
vzduchotechniky a elektřiny. Provádíme také montáž
kontaktního zateplovaho sysmu asešní plášť,“ vy-
počítává Jan Mráz adodává, že pro jeho tým bylo zam
nejnáročnější uzavřít celý objekt nazimu azprovoznit pro-
vizorní vytápě. Vdalších týdnech už totiž budou postup
prací doznačné míry ovliovat klimatické podmínky.
Nazávod sčasem je však sehraný tým divize 9 připra-
vený. Své schopnosti ostatně prokázal při rekonstrukci
staré budovy hotelu, která trvala jen necelých deset
. Byla postavena vroce 1916 a původně sloila
pro rehabilitaci vysloužilých vojáků. Několikrát prošla pře-
stavbami a tým Jana Mráze zkarlovarského zastoupe
divize 9 ji vextrémně krátkém ternu proměnil ve čtyř-
hvězdičkový moderně vybavený hotel s wellness centrem
a balneoprovozy. Právě proto, že investor byl sjeho prací
spokojen, sřil mu i vybudování noho ubytovaho kří-
dla, které se svým vzhledem architektonicky přizpůsobí
novoklasicistnímu hotelu anavýší jeho kapacitu o33dal-
ších pokojů s vlastním sociálním zařízením.
V nové budově tak v částečně zapušném příze
budou garážová stání av patrech mimo pokojů i šatny
pro persol aúklidové místnosti. Plochá střecha potom
poskytne prostor pro terasu s barem, kde budou moci
hosté zapěkného počasí relaxovat ještě před zahájením
zeňské sezony, tedy nazátku května příštího roku.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2012, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (989 ms)

Rendering Strana 4 (103898): (0/1) (977 ms)

Rendering Strana 3 (103896): (0/1) (1027 ms)

Rendering Strana 2 (103895): (0/1) (1025 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3077/vth120517-1.jpg (3x)

 i3077/vth120518-1.jpg (3x)

 i3077/bg103896.svg

 i3077/vth120520-1.jpg (3x)

 i3077/vth120515-1.jpg