Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 2
Letošní úspěchy vsoutěži Nejlepší zrealit
V polovině listopadu se v pražsm Foru Karlín za
účasti zhruba tří stovek osobností českého izahran-
ho realitho trhu uskutečnil slavnostní galaver
prestižní ankety Best of Realty 2019 – Nejleí zrealit.
V letošním 21. ročníku zabodovalo v rámci Skupiny
Metrostav hned několik staveb.
Ocenění získaly dva projekty divize 9. Hotel Jungma-
nnovo náměstí 1 (foto č. 1) obdržel dokonce první místo
v kategorii hotely, a to za výjimečnou a citlivou rekon-
strukci objektu vsamotm srdci Prahy. Díky kombinaci
funkcí bude tato budova na Jungmannově náměstí stále
žít. Hotel nabízí stylové ahistoricky laděné pokoje, které
jistě zanechají v návštěvnících Prahy nezapomenutelný
pozitivní dojem. Ve stejné kategorii obdržel třetí místo
horský Aparthotel Svatý Vavřinec v Peci pod Sněžkou.
Odborná porota zde ocenila předeím dlouhodobě sys-
tematickou přípravu výstavby, jejímž výsledkem bylo
finální architektonické řešení vhodně zakomponované do
stávající zástavby oblíbeného horského letoviska.
Gratulace dále paí dciné společnosti Metrostav De-
velopment, která se svým projektem Rezidence Hadovitá
(foto č. 2) získala od odborné poroty ksné druhé místo,
ato vkategorii rezidení projekty většího rozsahu.
Vízným projekm, resp. jejich developerům, byla
členy poroty azástupci partnerů soutěže předána origi-
lní skleněná cena aplaketa oznamující pořadí vdam
roce. Soutěž Best of Realty – Nejleí z realit vznikla
vroce 1999 aod data svého založení mapuje aocuje
nemovitosti realizované na území České republiky, které
byly nově vybudovány či prošly zásadní rekonstruk.
red, foto archiv Metrostavu aMetrostav
Development
Finále velké betonáže
Vcentru Bratislavy, kde tým divize 6 vedený Ing.Vladi-
slavem Horáčkem pracoval na stavbě objektu Stanica
Nivy (foto č. 1), prohla vlistopadu poslední betonáž.
Metrostav se vBratislavě od lského června polel
na stavbě polyfunní části autobusové stanice, kon-
krétně realizoval svislé konstrukce astropy od 2. PP až
do 5.NP. „Náš tým zhotovil nosné železobetonové kon-
strukce části A(foto č. 2), kterou tvilo pět sekcí. Bylo
zde uloženo cca 95000 m
3
betonu, 14000 tun armatury
azhruba 640 km předpínacích lan. Na stavbě pracovalo ve
špce až 350 dělků, včásti, kterou zhotovil Metrostav,
bylo nasazeno devět věžových jeřábů,“ shrnuje stavbyve-
doucí zútvaru ŽBK divize 6 Ing.Jiří Koukal.
Poslední betonáž stropu VIII vsekci A5- 5 (foto č. 3,
4 a5) proběhla 8. listopadu apráce týmu divize 6 (foto č.
6) zde tak vtermínu úsšně skončily. Investor HB Reavis
plánuje terminál anákupní centrum otevřít vroce 2020.
foto Drahoslav Ramík a Ing. Aleš Daněk
Ing.Romana Vildnera, MBA,
obchodního náměstka divize 8
Pracovat začal vroce 1996 jako asistent mistra j
před maturitou, kterou skládal voboru vodohospodář-
ských staveb. Do Metrostavu nastoupil v roce 2011
ajako vedoucí výstavby vedl třeba výstavbu dálnice D8
úsek TrmiceÚžín. Od září 2014 se stal oblastním ředi-
telem divize 8 pro Ústecký kraj, do křesla obchodního
stka usedl letos včervenci.
Co se pro vás od léta znilo?
Každá změna ssebou něco nese. Vporovní sřízením
oblasti se nyní převážně věnuji obchodní činnosti achodu
obchodního oddělení. Denní činnosti spojené převážně
s vedením vlastních kapacit je minulostí, to je zásadní
změna. Na minimum se rovněž omezila moje personální
činnost. Za poslední tři roky jsem absolvoval přibližně
stovku pohovo, nyní ta poeba není.
Na které aktivity se aktlně nejvíce soustřete?
Obchodních případů nyní říme mnoho, a to jednak
vsektoru veřejném ajednak vpritním. Je to téměř to-
tožné, jako tomu bylo během mého působení voblastním
zastoupení, rozl je jen vsobnosti. Nyní je třeba ope-
rovat naširším poli avkolika regionech. Vbudoucnosti
se naše pozornost upře do veřejného sektoru, a to na
výstavbu trasy D pražského metra.
Jaká byla vlastně vaše cesta do divize 8 akteré projek-
ty si hned vybavíte?
Krátce řeno – jednoduchá. K Metrostavu a divizi 8
jsem se dostal na doporučení jednoho z mých kolegů.
Zínal jsem jako stavbyvedoucí, vedoucí projektu aob-
lastní ředitel. Všechny pozice byly vněčem zajímavé. Rád
vzpomím na několik projektů v mci prohrábek na
Labi. Zajímavý byl objekt vnějšího spojovacího potrubí
velektrárně Počerady na Mostecku, kde se před časem
realizovaly čtyři větve potrubí chladicí vody oDN 1800.
Aasi nejvíce vzpomím na výstavbu kanalizace aČOV
vHorm Jiře. Jednalo se o20 km kanalizace ado jisté
míry tímto projektem žiji také vsoasnosti.
Od roku 2014 jste působil jako oblastní ředitel divize 8
pro Ústecký kraj. Jak vzpomínáte na tyto roky?
Mohl bych hovořit hodiny, ale mám prostor na několik
vět. Tedy jednoznačně nejlepší profesní léta. Práce se
skvělým, specifickým ahodně výjimečným týmem ko-
legů. Mnost budovat vlastní kapacity a rozšířit záze-
mí. Intenzivní spolupráce sni. Výsledkem je nejtší
arespektovaná regionální firma svlastními kapacitami.
l jste kÚsteckému kraji blízko?
Narodil jsem se vTeplicích. Téměř 40 let jsem žil vregio-
nu, vTeplich, Litvínově, Krupce aÚstí nad Labem. Chodil
jsem tu do škol, mám tu část rodiny akamarády.
Vnaší firmě jste také zastával roli patrona smluvních
žáků. Jak na ni vzpomínáte?
Spousty investovaného času. Počínaje prezentacemi vzá-
kladch školách, přesvědčoním rodů, že řemeslo je
fajn, přes výběr žáků, individuální pohovory, pravidelná
setní, řešení osobních probmů či prospěchu ve
škole. Přesto všechno to pro mne byl naprosto perfektní
stroj pro dobíjení energie. Každý pokrok byl na učních
vit, ato mě těšilo. Něktí mě dokonce dokázali svým
vlastním názorem a vizí uzemnit. Obecně platí, že učni
edstavují správnou cestu kvlastním kapacim.
val jste rád práci na stavbě. Nechybí vám?
kdy ano. Nejde ostarosti, stres či něco jiného. Každá
pozice má svá specifika a je svým zsobem náročná.
Jen by to mná byla příjemná změna. Vrátil bych se
na stavbu do pozice mistra. Vrátil bych se do doby, kdy
technický dozor byl technickým dozorem, uměl napsat
své stanovisko do stavebního deníku, případně nakres-
lil technické ření. Hlavně se pod to dokázal podepsat
atrval na tom. Pozice mistra sřízením vlastních kapacit,
plánováním následující směny a týdne, objednáváním
materiálu, mechanizace. To vše vsouladu spmiovým
íslibem stavbyvedouho, kde by byly uvedeny měční
parametry ke splnění. Ano, toto mi občas chybí.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
Náročná výzva českých mostařů vNěmecku
Divize 4 a divize 3 ve spolupráci s BeMo Tunnelling
už nějaký čas pracují na výstavbě mostu přes údolí
Gottleuby (Gottleubatalbrücke) vPirně. Toto historic
sto vzdálené cca 30km od Drážďan je považováno
za bránu do Saského Švýcarska anový most vdotčené
lokalitě samozřejmě zlepší cestování.
Akce, jejímž investorem je DEGES (Deutsche Einheit
Fernstrenplanungs- und -bau GmbH), probíhá vmci
elky spolkové silnice B172. Projekt byl vysoužen
s výkresy ocelové konstrukce v podobnosti realizační
dokumentace stavby (RDS), kdy při vstupní technické
radě měl být investorem předán kompletně „opfova-
ný“ (rozuměj schválený nezávislým statikem) statický
výpočet. Tímto postupem si investor sliboval dosáhnout
utak nárho díla zkrácení trní stavby zcca 4,5 let
na 34 měsíců. Zhotovitel si měl zajistit RDS pouze na po-
mocné konstrukce apracovat na realizační dokumentaci
betonových konstrukcí podle předané statiky. Zpracovatel
realizační dokumentace stavby je Pontex, dílenské doku-
mentace zajišťuje PIS PECHAL.
vrh mostu (vizualizace) vzel z architektonic
soutěže v roce 2006, kdy byl kladen důraz na šhlost
nosné konstrukce a spodní stavby. Jako vízný byl
vybrán návrh, kdy je hluboké údolí říčky Gottleuba pře-
kročeno celkem devíti poli olkách 68 – 92 – 116 – 120
– 120 – 124 – 108 – 92 – 76m. Nosná konstrukce odélce
bezmála 1 km je navržena jako sdrený polorám odevíti
polích. Pilíře budou železobetonové proměnného průřezu
ve směru polném iíčném na osu mostu. Nosná kon-
strukce bude přes údolí vysunuta ve sklonu 4% zkopce
ve výšce 1,5m nad hlavami pilířů. Následně po vyrovnání
deformací pilířů během výsuvu bude na hlavy pilířů nosná
konstrukce spna apevně snimi spojena. Následovat
bude betonáž železobetonových náběhů, které budou
vytřet padované rámové působení konstrukce. Po
osazení železobetonových prefabrikátů mostovky (řez)
na příčné konzoly nosné konstrukce proběhne betonáž
spřažené mostovky, budou vybetonovány římsy, polo-
žena vozovka a provedeny všechny další dokoovací
práce. Vzhledem kvelké štíhlosti nosné konstrukce ataké
spodní stavby je nutné plnit požadavky projektu zhledis-
ka kmitání vsledku působení zažení větrem.
Ocelová konstrukce z Horních Počernic
Most překračuje údolí říčky Gottleuby ve výšce více
než 70 m. Výroba ocelové konstrukce prohá v Praze
vHorních Počernicích vprostorách Divize 3 Metrostavu.
Do konce roku 2019 bude vyrobeno 14 z plánovaných
44podélch dílů nosné konstrukce a předpokládá se,
že výsuv bude zajen vlétě 2020.
Projekt je po technické stránce velice náročný – ze-
jména sohledem na kombinaci polného výsuvu, spou-
štění azmonolitní nosné konstrukce se spodní stavbou.
Investorovi se bohel nepodilo zajistit přenesení poža-
davků staticho výpočtu do podmínek zadání, zkrácení
doby výstavby se tak nejsše nepodaří naplnit.
Ing.Marek Foglar, Ph.D.,
vizualizace DEGES
1
2
3
4
5
6
1
2
Příčný řez mostu
2300
směr
dálnice A17
směr Bad
Schandau
směr Bad
Schandau
12 000
16 600
2300
2000
1200
Metrostav_21_2019.indd 2Metrostav_21_2019.indd 2 28.11.19 11:3628.11.19 11:36
Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (333 ms)

Rendering Strana 3 (102343): (0/1) (326 ms)

Rendering Strana 2 (102341): (0/1) (366 ms)

Rendering Strana 1 (102337): (0/1) (365 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2898/vth118506-1.jpg

 i2898/vth118510-1.jpg

 i2898/bg102341.svg

 i2898/vth118512-1.jpg

 i2898/vth118517-1.jpg