Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 2
Radost v motolské nemocnici
dokončení ze str. 1
„Víme, že všechna nová pracoviště tu jsou vybavena špič-
kovou technikou (foto). Přesto se nemocnici v rámci první
etapy rekonstrukce nepodilo najít prostředky na zakou-
pení kombinovaného zařízení, spojujícího vlastnosti inku-
bátoru a vyhřívaného lůžka, které potřebují, a proto jsme
se jí tento přístroj v hodnotě cca 350 tisíc korun rozhodli
věnovat,“ vysvětlil zarce Giraffe
®
OmniBed™ Ing. Pilát
a s ředitelem divize 9 Ing. Ivanem Kajerem si přiťukli skle-
ničkou sektu i s techniky, kteří stavbu prováděli.
Nejobtížnější bylo skloubit hlučné a prašné demoliční
práce s chodem nemocnice tak, abychom co nejně ru-
šili děti i lékaře,“ vzpomněl vedoucí projektu Josef Majer.
„Náročné byly i práce při rekonstrukci středové vertikály,
které probíhaly vloni i vánoční odstávce nemocnice.
Hodně nás překvapil i skuteč špatný technický stav
objektu. Únosnost jeho konstrukcí byla i po odstrojení
skeletu na hranici požadovaného zatížení, a tak jsme
museli sanovat a zesilovat daleko víc prvků, n jsme
edpokládali. Překvapení čekalo i na tým divize 1, který
při ražbě okružního tunelu, napojujícího křídlo na stávající
podzemní koridory, narazil na úkryt z druhé světové války,
o němž nikdo nevěděl. Teď už by nás ale nic udivit nemělo,
dokončujeme jen drobné opravy po kolaudaci a od nového
roku začne celé nové křídlo sloužit svému účelu.
Na závěr slavnosti ředitel Fakultní nemocnice Motol
Miloslav Ludvík poděkoval zaměstnancům za trpělivost
se stavbou a stavbařům za odvedenou práci a premiér
Mirek Topolánek popřál lékařům a em rodičům dar
v podobě úsměvu uzdravených tí. Prohlídka dvou
pater zrekonstruovaného křídla pak všechny zúčastněné
esvědčila, žerná stavba znila nevyhovující pro-
středí staré budovy ve špičkové zdravotnické zařízení.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Ose sledovaná hra
V radonické hale se 1. prosince uskutečnil již devátý
ročník tenisového turnaje Metrostav Open, jehož her
úroveň i přátels prostřeocenil i proslulý tenista
Jan Kodeš. Vítěz trofej turnaje ani letos neopus
Metrostav, protože prvsto obsadili Jan Cuc a To-
máš Schmiedmayer, hájící barvy naší společnosti.
Loňský vítěz Jan Frantl z divize 5 se letos mezi prvními
neumístil, i kdbojoval ze ech sil (foto č. 1). Všichni
tenishli s plným nasazením a velmi si považovali, že
turnaji ihlížel kromě obchodního ředitele Metrostavu
Ing. Pavla Piláta také Jan Kodeš (foto č. 2), dosud jediný
český těz wimbledonské dvouhry a člen tězného Da-
vis Cup týmu. Oba nejen sledovali sportovní výkony, ale
zavzpomínali i na stavbu centrálního tenisového dvorce
v areálu na Štvanici, i ž sdíleli stejnou kancelář. Jan
Kodeš v průběhu turnaje zájemcům podepisoval také svou
knihu Tenis byl můj život, jež vydání Metrostav podpořil
a kterou všichni hráči dostali na památku.
V turnajových čtyřhrách se utkalo šestnáct párů ve
čtyřech základních skupinách, dva první páry z každé
z nich postoupily do hlavní soutěže hrané systémem play-
-off, zbylé se utkaly v zajímavém turnaji útěchy.
Do finále se spolu s Janem Cucem z centrály Metrosta-
vu (foto č. 3) a Tomášem Schmiedmayerem probojovala
i stejnojmenná dvojice Přemyslů Škáchů. tězi prvního
ročníku turnaje Přemyslu Škáchovi staršímu však ani jeho
syn letos k vítězství nepomohl. Z poháru se tak těšili jejich
soupeři (foto č. 5), kterým srdečně blahopřejeme.
Lenka Svobodová, foto Ota Mrákota
Ing. Michaela Dibona,
hlavho stavbyvedoucího z divize 4
Ing. Dibon sice na stavebfakultě VUT v Brvystu-
doval obor pozemní stavby, celý profesní život se ale
věnoval těm dopravním. Pracovat začal jako mistr
u Dopravních staveb Ostrava, po pár letech přešel do
mezinárodní společnosti Mott MacDonald, kde působil
na pozici stavebho dozoru. Do Metrostavu nastou-
pil ed emi lety a stal se hlavním stavbyvedoucím
na stavtéměř osmikilometrového úseku rychlost
silnice R/48 Tanovice Žukov, který byl ve čtvrtek
29. listopadu 2007 slavnostně uveden do provozu.
Stavba skončila. Co si při vzpomínce na ni vybavíte?
Ukoili jsme ji nedávno, a tak se mi nejív vybaví je
složitost a extrémkrátký čas, ve ktem jsme ji museli
postavit. Časem se však vzpomínky utřídí a zbudou jen
ty příjemné, ze kterých zůstane dobrý pocit po vykona
práci a zkušenosti, které jsem při ní nasbíral.
Co bylo při stavbě tohoto úseku R/48 nejobtížnější?
Vedl velmi členitým terénem a kromě asi 125 stavebních
objektů zahrnoval i dlouhou mostestakádu es údolí
řeky Stonávky v Třanovicích. Hlavní trasu jsme budovali
v terénu, který si vynutil nejen velké odkopy, ale i tvorbu
velkých náspů, s jakými jsem se i přes své zkušenosti
dosud nesetkal. Největší spy byly vyztuženy geomříží
a jejich podloží mělo podle modelu po přitížení poklesnout
až o 21 centimetr. Specialisté spočítali, že to bude trvat asi
240 dnů, než se pokles zastaví, a proto jsme náspy museli
vybudovat s dostatečným předstihem. Čtyři největší jsme
osadili monitorovacím zařízením, a i když jsme tomu ze
začátku nevěřili, opravdu poklesly o více než dvacet centi-
metrů a odpovídal nejen čas potřebný ke konsolidaci jejich
podloží, ale i ivka dosedánásprobíhala zhruba tak,
jak geologové předpokládali.
Jaké části stavby prováděl ve sdružení Metrostav?
Byli jsme lídrem sdružení, kde kromě divize 4 Metrostavu
byl jzastoupen Doprastav a společnost MAX BÖGL
a JOSEF KRÝSL. Stavbu jsme ale neměli rozdělenou, ja-
ko to býobvyklé, a pracovali jsme jako jeden tým, do
kterého kfirma vyslala szástupce. ichni jsme
tak byli zodpovědní za celou akci, každý na pozici, kterou
zastával. Měli jsme společný i účet a teprve výsledek
hospodaření se bude dělit v poměru daném smlouvou
o sdružení. Taková spolupráce je běžná třeba v Německu,
kde stavební firmy dokonce zakládají přímo pro konkrét
stavbu samostatné právnické subjekty, do nichž vkládají
nejen lidi, ale třeba i stroje.
Jak se Vám tento způsob práce zamlouval?
Setkal jsem se s ním poprvé a nebyl jednoduchý. Kompli-
kovalo jej i to, že každůležitý doklad museli podepsat
stupci všech společnos zúčastněných ve sdružení.
Jako vedou ceho týmu jsem takél dost práce pře-
svědčit své nové kolegy, že první, na co musí bt ohled,
je stavba sama, a ne jejich zaměstnavatel.
Co plánujete pro nejbližší dny?
Rád bych se víc věnoval rodině, protože poslední období
bylo pracovně velmi náročné a bez tolerance a pochopení
své ženy bych se s m nevyrovnal. Zahálet ale nebudu,
náš tým rozpracovaných několik dalších zakázek. Ja-
ko subdodavatelé se podílíme na výstavbě dvou velkých
mostních objektů na dostavbě D47, koncem roku začíná-
me stat šest mostních objekna jednom z jejích l-
ničních přivaděčů, další menší zazku děláme v Třinci.
Zůstanete věrný severní Moravě?
Jsem z Frýdku-Místku a mám tenhle kraj moc rád. Znám
tu lidi i prostředí a to je i práci veliká výhoda. Sice by
mě lákala realizace nějaké zahraniční zakázky, ještě radši
bych však vedl nějakou opravdu hodně velkou doprav
stavbu u s doma. šila mě i práce na drobch pro-
jektech a stavby jsou tedy pro všechny stejně důležité,
ale některé jsou přece jen významnější a nákladnější, a ty
pro mě představují největší výzvu.
Za rozhovor kuje Lenka Svobodová
strana 2
PTÁME SE
1
Nový úřad v Hradci Králové se líbí všem
V úterý 4. prosince ředitel divize 9 Ing. Ivan Kajer
ukončil na malé slavnosti stavbu noho Katastrál-
ho úřadu pro Královéhradecký kraj, když jeho řediteli
Ing. Jiřímu Žílovi edal pamětní zlatý klíč. Stavbu za
necelých 14 měsíců vybudoval tým Miloslava Klindery
z divize 9 a podle slov Ing. Karla Večeře, předsedy Čes-
kého úřadu zeměměřičského a katastrálního, jsou s ní
spokojeni nejen zaměstnanci, ale se i veřejnosti,
pro ž se dveře úřadu oteely už 26. listopadu.
„Pro stavbu katastrálního úřadu byl určen pozemek
velmi nepravidelného tvaru, kterému se půdorys objektu
musel izpůsobit,“ řívedouprojektu Miloslav Klin-
dera a pokračuje: „Výšku budovy zase omezily regulač
podmínky územního plánu, a tak architekt navrhl první
ze čtyř nadzemních podlí jako částečně zapuštěné, aby
vyhověl kapacitním požadavkům investora.“
Ve sníženém prvním podlaží budovy jsou umístěny
převážmístnosti pro sbírky listin, ale také pozemkové
knihy, které nesmí t ohroženy ani tisíciletou velkou
vodou z nedalekého Labe. Místnost pro jejich uložení má
proto sny i základovou desku z izolovaného monolitic-
kého železobetonu, řešeného jako nepropustná vana. Má
vysoko umístěná okna a oba její vstupy chrání zvláštní
protipovodňové zábrany.
Nový úřad je čtyřpodlaž. Nejší konec jeho pro-
hlého lichoběžníkového půdorysu je v posledních dvou
patrech ukoený vykonzolovanými lkruhovými za-
sedacími místnostmi, pod nimiž vzniklo malé podloubí
kryjící vedlejší vstup do objektu. Druhé, asi 25 metrů
široké průčelí je ve stejných patrech z poloviny zaoblené
balkónovými konzolami (foto č. 1). V této části půdorysu
na první podlaží hlavní budovy navazuje předsazená,
částečně zapuštěná garáž pro 17 vozů. Její střecha tvoří
bezbariérově přístupnou terasu k hlavnímu vchodu do bu-
dovy a je z části pokrytá vyvýšenými květinovými hony
lemovanými nízkými betonovými zídkami.
Uvni nového katastrálního úřadu se před návštěv-
ky otevře malé zkosené olné atrium zastřešepro-
sklenou kupolí (foto č. 2). Kolem j jsou ve vstupním,
druhém nadzemním podlaží přepážková pracoviš pro
veřejnost, celé třetí a čtvrpodlaží je vyhrazekance-
řím pro asi sto pracova jejich zázemí.
Vyzdívaná fasáda železobetonového monolitického
skeletu je členěna čtyřdílnými okny s horními větracími
ídly, obloukové zasedací místnosti lemuje horizontálně
členěný plášť z prosklených hliníkových profilů.
„Budova podle návrhu Ing. arch. Jaroslava Andrese
působí moderně a zároveň i klasicky, protože připomíná
předválečnou městskou architekturu, typickou i pro střed
Hradce Králové. Její stavba probíhala v nezvykle přátelské
atmosféře ve spolupci s osvíceným investorem a zna-
lým architektem. Dokončili jsme ji as a jsem opravdu
rád, že se lidem líbí,“ uzavírá Miloslav Klindera.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
2
1
2
3
4
5
Metrostav_22_07.indd 2 12/17/07 9:25:35 AM
Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2007, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (225 ms)

Rendering Strana 3 (104403): (0/1) (218 ms)

Rendering Strana 2 (104402): (0/1) (258 ms)

Rendering Strana 1 (104401): (0/1) (258 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3186/vth121075-1.jpg

 i3186/vth121076-1.jpg

 i3186/bg104402.svg

 i3186/vth121077-1.jpg

 i3186/vth121078-1.jpg