Nový katastrální úřad

v Hradci Králové se líbí

18. prosince 2007 / 22 / XIX

více na str. 2

Ptáme se: Ing. Michaela Dibona,

hl. stavbyvedoucího z divize 4 str. 2

M E T R O S TAV

A .S.

Č L E N

D D M

G R O U P

Pavilon XI ve střešovické nemocnici

omládl str. 3

Malá vodní elektrárna na co

nejmenší ploše str. 3

Radost v motolské nemocnici

Čtrnáctideník Metrostavu přeje

všem svým stálým čtenářům

klidné a pohodové Vánoce

a pro nadcházející rok

tolik zdraví, štěstí a elánu,

aby to vystačilo na celých

dlouhých 366 dní roku 2008.

KRátCe / aKtUáLNĚ

Metrostav staví

až v Košicích

Divize 1 Metrostavu uspěla

v soutěži na generálního

dodavatele stavby až na

Slovensku a v listopadu

zahájila druhou etapu

výstavby multifunkčního

centra Optima v jihovýchodní části Košic. Na staveništi

dnes tým Ing. Jana Šlajse řídí práce na zakládání objektu,

kanalizačních a vodovodních řadech, retenční nádrži

a kolektoru pro inženýrské sítě. Do konce září 2008 zde

na ploše téměř 14 000 m² vybuduje velkoprostorový

obchodně-zábavní komplex s multikinem pro více

než 1400 diváků a s rozsáhlým parkovištěm o ploše

36 000 m². Naváže tím na stávající nákupní centrum

s hypermarketem a v souladu s územním rozhodnutím je

doplní i o oddychovou a zábavní část.

po k r a č o v ání n a s t r. 3

Důstojné sídlo sŽDC

Nabídka pro žáky devátých tříd

Divize 3 – partner

zlínského festivalu

V průběhu Mikulášského

setkání ředitel divize 3 Jiří

Procházka podepsal smlouvu

se Zdeňkem Skaunicem,

výkonným ředitelem

Mezinárodního festivalu

filmů pro děti a mládež. Čtyřicátý osmý ročník filmové

přehlídky proběhne ve Zlíně od 1. do 8. června 2008

a divize 3 Metrostavu bude jeho partnerem již po čtvrté.

Vloni nad rámec tradičního partnerství navíc uspořádala

úspěšnou soutěž Stavebnice, při níž děti stavěly z kostek

Lega model Univerzitního centra, které ve Zlíně staví

tým Martina Churaně.

Zimní sportovní hry Metrostavu 2008

Ve dnech 25. a 26. ledna 2008 se v Krkonoších uskuteční

Zimní sportovní hry Metrostavu, kterých se může zúčastnit

každý zaměstnanec naší společnosti. V pátek 25. ledna

proběhne přebor v obřím slalomu na sjezdovce Stoh ve

Špindlerově Mlýně a v sobotu 26. ledna budou v areálu

na Horních Mísečkách muži závodit v běhu na 5 km a ženy

poběží 3 km trať. Přihlásit se je možné jak na jednotlivé

závody, tak i na oba, oproti poslednímu ročníku her však

Metrostav závodníkům nezajišťuje ubytování, jenom po

oba dny dopravu autobusem z Prahy a zpět. Přihlašovací

formulář na Zimní sportovní hry najdete ještě před

Vánocemi na intranetu Metrostavu.

Metrostav_22_07.indd 1

Nový úsek silnice R/48

Šťastné vydechnutí, verše Petra Bezruče i pochvalná

slova na adresu stavbařů provázely 29. listopadu slavnostní otevření posledního úseku rychlostní silnice

R/48 mezi Horními Tošanovicemi a Dolním Žukovem,

stavby, kterou měla od začátku roku 2005 ve své režii

především divize 4 Metrostavu.

Při slavnostním stříhání pásky se tu totiž sešli nejen

zástupci Státního fondu dopravní infrastruktury České

republiky a Ředitelství silnic a dálnic ČR, jimž se pro

výstavbu této strategické severomoravské komunikace

podařilo získat od Evropské unie dotaci ve výši více než

37 milionů euro, ale také představitelé regionu a starostové přilehlých měst a obcí i řada místních obyvatel. Právě

oni neskrývali radost, že spolu s kamiony konečně zmizí

smog, hluk a hlavně strach, protože staré a zoufale přetížené silnici I/48 se zde neřeklo jinak než „Silnice smrti“.

Denně totiž po ní v obou směrech obcemi projíždělo až

dvacet tisíc aut a odehrávaly se na ní dopravní nehody

často s těmi nejtragičtějšími následky.

„Podobně jako básník tohoto kraje Petr Bezruč jsme

nepřestávali věřit, že kde je vůle, bude jednou i cesta,

a jsem rád, že jsme se po 2880 dnech od založení našeho

sdružení skutečně dočkali. Všem, kdo se o to zasloužili,

bych chtěl poděkovat,“ řekl starosta Horních Tošanovic

Ing. Petr Martiňák, předseda občanského sdružení, které

léta bojovalo za výstavbu rychlostní silnice R/48.

Vaše redakce

Společný projekt Metrostavu a Střední školy technické

z Prahy 4 představil ředitel SŠT Ing. Ivo Košař a Ing. Pavel

Šplíchal z Metrostavu také na dvanáctém ročníku výstavy

Schola Pragensis, který proběhl 22. – 24. listopadu 2007

ve výstavních prostorách Kongresového centra Praha.

Na přehlídce, věnované možnostem studia na středních

školách všech typů v Praze, vyvolal velký zájem žáků

devátých tříd a jejich rodičů nejen nabídkou finančního

zabezpečení smluvních žáků po celou dobu jejich studia,

ale i možností perspektivního zaměstnání s náborovým

příspěvkem po absolvování školy.

Stavba, která nesmí rušit náročné

hosty str. 3

V pátek 7. prosince premiér České republiky Mirek Topolánek slavnostně otevřel nově zrekonstruované lůžkové křídlo C dětské části Fakultní nemocnice v Motole

(foto č. 1). Stavbu ve sdružení vedl tým Josefa Majera

z divize 9 Metrostavu a proběhla za plného provozu.

Při malé slavnosti, jíž se zúčastnili i zástupci ministerstva zdravotnictví v čele s jeho prvním náměstkem Bc. Markem Šnajdrem, obchodní ředitel Metrostavu

Ing. Pavel Pilát předal řediteli nemocnice JUDr. Ing. Miloslavovi Ludvíkovi, MBA, spolu se zlatým pamětním klíčem

i certifikát potvrzující dar kombinovaného inkubátoru

Giraffe ®OmniBed™, jenž nemocnici věnovaly společnosti

ze zhotovitelského Sdružení Motol – Metrostav, UNISTAV

a OHL ŽS – spolu s firmami HELIKA a PORO-KLIMA, jako

poděkování za vstřícnost i trpělivost při obtížné stavbě.

„Nikomu na světě se dosud nepodařilo zrekonstruovat takto velkou nemocnici za provozu,“ řekl ředitel FNM

Miloslav Ludvík a pokračoval: „Budova už od doby své

výstavby v 70. letech minulého století trpěla řadou závaž-

1

ných stavebních nedostatků a první etapa rekonstrukce

zatím v odpovídající prostředí proměnila jen její středovou komunikační vertikálu a jedno lůžkové křídlo, kde

nyní na jednotlivých odděleních probíhá zkušební provoz

přístrojů. V nejbližší budoucnosti však zahájíme práce

na přípravě druhé, dokončovací etapy, v níž dojde nejen

k rekonstrukci dalších křídel nemocnice, ale i k dostavbě

traktu moderních operačních sálů. Věříme, že v roce 2010

už bude celá budova důstojným prostředím odpovídat

špičkovým lékařským týmům, které u nás pracují.“

Celkové náklady na první etapu rekonstrukce přesáhly

jednu miliardu korun. Podařilo se za ně odlehčit a potom

zesílit nosný skelet křídla budovy a přistavět k němu novou prosklenou část se schodištěm a výtahy. V nově řešených dispozicích stavbaři vybudovali patro lékařských

pokojů a mléčné kuchyně, tři technická podlaží a 10 pater

špičkově vybavených, nejvýše 3lůžkových pokojů pro

186 nejmladších pacientů – kojenců či novorozenců,

s nimiž na pokoji bude moci celý den být i jejich matka.

Součástí stavby byla i nová jednotka intenzivní péče.

V nemocnici bude nejen špičkové lékařské vybavení, ale i světově ojedinělá zabezpečovací technika. Jako

první nemocnice v republice totiž v Motole budou mít

i integrovaný čipový systém, který nejenže obsáhne evidenci všech přístrojů, ale díky čipům na náramcích zajistí

i bezpečné označení každého pacienta jeho jménem, diagnózou a léky, jež užívá. „Kromě toho nám čipy umožní

sledovat i pohyb dětí a jejich rodičů po budově a znemožní

přístup nepovolaných osob do zabezpečených prostor,“

pochlubil se na tiskové konferenci Miloslav Ludvík.

do ko n č ení n a s t r. 2

Pracovníci Správy železniční dopravní cesty oslaví

v lednu pětileté trvání své společnosti už v novém

důstojném sídle v Dlážděné ulici. Ředitel divize 3 Jiří

Procházka ukončil jeho rekonstrukci 11. prosince předáním symbolického zlatého klíče do rukou generálního ředitele SŽDC Ing. Jana Komárka (foto).

Dva propojené domy, jejichž historie sahá až do

15. století, sloužily potřebám správy železnic už od roku

1872, kdy je zakoupila Česká severní a Turnovsko-kralupsko-pražská dráha. „Od roku 1908 v nich 10 let působilo

i ředitelství CK rakouských státních drah pro tratě České

severní dráhy a krátkou dobu zde sídlilo i prvorepublikové ministerstvo železnic,“ připomněl osudy objektu

Ing. Komárek. „Naše společnost se tak vlastně vrací do

historického sídla správy železniční dopravní cesty.“

„Náročná přestavba na omezeném staveništi v centru

Prahy a pod dozorem památkářů trvala necelých 14 měsíců a mohli jsme ji včas dokončit jen díky vstřícnému přístupu všech zúčastněných,“ ocenil spolupráci investora,

technického dozoru a projektantů Jiří Procházka.

Oficiálního předání stavby se mimo jiných hostů

zúčastnil také Jiří Hodač, náměstek ministra dopravy,

a generální ředitel Metrostavu Jiří Bělohlav, který mohl

posoudit nejen práci týmu divize 3, vedeného Ing. Stanislavem Červeným, ale i dílo ocelářů divize 7 a pracovníků

provozu TZB z divize 9, kteří se na stavbě podíleli. Kvalitním provedením náročné rekonstrukce Metrostav dokázal

SŽDC, že umí dobře stavět nejen dopravní stavby.

Lenka Svobodová, foto Josef Husák

12/17/07 9:25:23 AM