Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 1
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Ovládáme technologii TBM
Zimní sportovní hry Metrostavu 2013
Lyži zMetrostavu navázali natradici, která vznikla
vjeho matském podniku Vodní stavby, a po léta se už
pravidelně setkávají při Zimních sportovch hrách. V roce
2013 se budou konat 25.–26. ledna vlyžském areálu
Šachty veVysokém nad Jizerou. Sportovci při nich zří
své síly vobřím slalomu avklasicm běhu nalyžích.
Olomoucký Moritz
Ve čtvrtek29. listopadu
byla v Olomouci slavnostně
otevřena Galerie Moritz,
jejíž modernizaci řídil
tým Ing.Lukáše Horuty ze
severomoravského regionu
divize 1. Nové nákupní
centrum vcentru města vzniklo komplexní přestavbou
vaho obchodního domu PRIOR avečtyřech podlažích
nazí naploše 8000 m² na40 nájemních jednotek.
Plaketa pro klášter vHostinném
Starosta Hostinho Bc.Karel Klíma odhalil 7.prosince
spolu sekonomickým náměstkem divize 1 Metrostavu
Ing.Jím Kosakem adalšími hosty patní desku
vkšteře vHostinm. Připo, že jeho rekonstrukce,
kterou provedl tým divize 1 vedený Ing. Janem Vachutkou,
skala hlavní cenu vprestižní soutěži Stavba roku 2012.
Železnice 2012
Metrostav byl spolu sfirmou
Subterra generálním
partnerem 17. ročníku
mezinárodní konference
Železnice. Letošní setkání
investorů, projektantů,
stavitelů asprávců tra
se uskutnilo 29. listopadu vpražském hotelu Olšanka
azúčastnili se jej ispecialisté zdivizí Metrostavu.
Další jednání zástupců výrobních úseků
Představitelé výrobch úseků ředitelství firem skupin
Metrostav a Doprastav se sešli na pravidelném jednání
na stavbě Trojsho mostu, který je součástí stavby
tunelového komplexu Blanka. Po vjemných informach
o nově zahajovaných stavch a o možné spolupráci
či kooperaci se sezmili s postupem prací na mostě.
Odborný výklad jim poskytl Ing. Robert Brož, Ph.D.,
zdivize 5, který účastníky jednání po stavbě Trojsho
mostu provedl spolu s Ing. Petrem Koukolíkem.
Moder dominanta
Stéměř měčním předstihem začal 9. prosince obyva-
tem inávštěvkům Chebu sloužit nový dopravní ter-
minál. Za11 měců ho postavilo sdružení, vekterém
Metrostav zastupoval tým karlovarského oblastho
zastoupení divize 9 vedený Ing.Karlem Hesem.
Načásti náměstí Dr.Milady Horákové před chebskou
železniční stanicí vyrostlo zanecelý rok šestiúhelníkové
Buscentrum, kolem kterého se sousedně rozkda
příjezdová aodjezdová stání MHD. Dvoupatrový objekt
ze skla, oceli abetonu naprvní pohled poutá pozornost
dvacti ocelovými špicemi – pylony, nanichž jsou za-
šeny prosklené markýzy jako přísešky pro cestující (fo-
to). Vpřízemí nově postavené budovy je nejen inform
středisko, úschovna kol a občerstvení pro cestu, ale
iprostory pro odpočinek řidů aprovozní zázemí objek-
tu. V jeho prosklené hexagonální nástavbě pak pracuje
disper, který řídí odjezdy aíjezdy autobu.
„Stavbu terminálu jsme neprováděli vlastními silami,
jen jsme ji inženýrsky řídili,“ říká vedoucí projektu Ing.Ka-
rel Hes adoplňuje: „ky profesiolnímu přístupu kolegů
zesdruže, zejména zfirmy ALGON, byla stavba bezpro-
blémová abudu nani rád vzponat.“ Divize 9 přitom do-
stala vChebu zaúkol to nejslitější – vybudovat veške
stavební objekty. Buscentrum zprefabrikátů socelovými
konstrukcemi askleněnými výplněmi, paravány naochra-
nu cestujících před větrem astání pro linkové autobusy
postavila dokonce naklíč, ato včetně instalací a zabezpe-
čovach ikomunikačch systémů avybavení.
„Hned nazačátku díla jsme museli navíc přepracovat
statickou část projektové dokumentace na výrobu ce-
lé konstrukce zasešení,“ vzpomíná na obtíže zakázky
Ing. Hes. „Po konzultacích se statikem, dodavatelem
ocelových prvků i jinými odborníky se nám ji podařilo
navrhnout tak, že jsme při snížení výrobních nákladů je
prvky zesílili anavíc usnadnili jejich budoucí údržbu.“
Jednotlivé ocelové díly konstrukce musely být navíc
vyrobeny svysokou, až strojařskou přesností amusely
dosebe dokonale zapadat. VChebu tak rozhodně nepla-
tilo ustálené rčení, že pro zedníka není na stavbě deset
centimetrů žádná míra.
Až kolem náměstí vyrostou nově zasazené stromy,
vytvoří hlukovou iprachovou clonu mezi novým doprav-
ním terminálem asvající bytovou zástavbou. Už dnes
se ale mohou obyvatelé Chebu ajeho okolí radovat zbez-
pečjšího provozu dopravy a krytého přechodu mezi
autobusovým aželezničním nádražím.
Vybudování chebského dopravního terminálu zvětší
části hradila EU. Ředitel divize 9 Metrostavu Ing.Petr Záb-
ský jeho stavbu při slavnosti 10. prosince uzavřel: „Jsem
rád, že se nám takto zajímavé akné dílo podařilo.“
Obnova mostu potrvá rok, výluka jen 49 dní
Zaměstnanci provozu mostch technologií pod ve-
dením Ing.Martina Řediny zdivize 4 začali pracovat
na rekonstrukci nevyhovujícího železničního mostu
es Labe natrati Děčín – Jedlová. Oceláři zdivize 3
jim dodají novou příhradovou konstrukci, která bude
muset starý most nahradit při nezvykle krátké výluce.
„Krajní pole příhradové konstrukce mostu budou
přímopásová, střední pole bude míthorní pás kruhově
zakřivený. Oceři ztýmu Ing.Jindřicha Hátleho je začnou
vyrábět již v lednu,“ popisuje Ing. Ředina a dopuje:
„My stavbu zahájíme v prosinci přípravnými pracemi
atryskovou injekží podzákladí. Najaře zneme vLabi
vedle původních mostní pilířů stavět pomocné provizorní
podpěry zinventárního materiálu PIŽMO.
Od17. srpna do 4. října potom stavi musí během
výluky odstranit železniční svršek z mostu a předpolí,
odtěžit štěrkové le, přelit kabely, svěsit trakce asnést
původní ocelovou konstrukci. Na klenbové části mostu
vybetonují nové nosné desky, provedou izolace a od-
vodnění. Pomocí mikropilot zesílí únosnost stávajících
kamenných piřů vřece, které zasanují. Ubourají úlož
prahy, vybetonují nové aosadí inová ložiska.
Ocelová příhradová konstrukce mostu o hmotnosti
785 tun už bude vté době čekat napomocných podpěrách
nad řekou. Monři ji kombinací příčných apodélch zá-
sunů jednotlivých polí přemístí dodefinitivní pozice, kde
ji doplní železnní svršek. „Naprojektu, který ukončíme
íští rok vlistopadu, bude nejobžněí rozvržení arych-
lé provedení všech prací při extrémně krátké výluce,“
upozornil Ing.Ředina nanejkritičtěí bod zakázky.
Rekonstrukci mostu slavnostně zajil 28.listopadu
zaMetrostav jeho obchodní ředitel Ing.Milan Veselský.
ří, že ji divize 4 zvládne včas aod5. října 2013 začnou
vlaky jezdit vDěčíně přes Labe rychleji abezpečji.
Ptáme se: Ing. Ivana Hrdiny,
výrobně-technického ředitele str. 2
edvánoční dárek pro obyvatele
Kolína a motoristy str. 2
Komplex Nová Kavalírka vítá nové
majitele str. 2
Práce s TBM-EPB – Tondou a Adélou
– se Metrostavu podařila str. 3
Vánoce se blíží a s nimi
icházejí koncerty divizí
více vefotosloupku na str. 2
19. prosince 2012 / 22 / XXIV
Mezi stanicemi Děčín hlavní nádraží (vPodmoklech)
aDěčín východ jezdí vlaky už déle než 140 let. Jejich
cestu umožňuje 358 m dlouhý železniční most, který
ekonává Labe, ústí řeky Ploučnice ajejich inundní
území. Ztoho původho, postaveného vroce 1868,
zůstaly jen kamenné oblouky, pilíře vLabi aory
dvou ocelových přemosní. Delší znich, 152 m dlouhá
konstrukce přes Labe, byl vyměněný už vletech 1895
a1976. Druhá výměna měla být jen dočasná, přesto
poprovizorním přemostění ŽM16 jezdily vlaky 36 let.
Najeho náhradě se díky dotaci z EU pracuje až teď.
Úspěšné zvládnutí technologie ražeb jednokolejných traťových tunelů pomocí plnoprofilových tunelovach strojů
typu TBM-EPB (TBM) nametru V.A patří mezi nejvýznamnější události vsoudobé historii Metrostavu. Dokazuje, že
jeho pracovci jsou schopni osvojit si náročné moderní technologie, adoplnit tak nabídku největší současné čes
stavební firmy onové specializované výrobní postupy. Více informací naleznete nastranách 2, 3 a4.
02/2010 12/2010 02/2011
Tři roky života s Tondou a Adélou
O moderch TBM snili tuneři z Metrostavu už od 70.let
20. století, kdy na stavbě metra I.A pracovali s ruskými
mechanizovanými štíty TŠčB-3. Smky na podvalu novin
však zínají až v únoru 2010, kdy zástupci Metrostavu
afirmy Herrenknecht podepsali smlouvu na dodávku
TBM-EPB s výrobními čísly S-609 a S-610, kterým
pacienti z Kliniky dětské chirurgie FN v Motole vymysleli
jména Tonda a Adéla. Ražby zajil 10. dubna 2011
Tonda, do cíle oba stroje dorazily 26. listopadu 2012.
Redakce novin Metrostavu
přeje všem svým čtenářům
klidné apříjemné Vánoce
adonastupujícího
roku 2013 zdraví, štěstí,
spokojenost a úsměv.
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (328 ms)

Rendering Strana 2 (103899): (0/1) (324 ms)

Rendering Strana 1 (103897): (0/1) (362 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3078/vth120519-1.jpg

 i3078/bg103897.svg

 i3078/vth120521-1.jpg

 i3078/vth120522-1.jpg

 i3078/vth120523-1.jpg