Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 2
Předvánoční dárek pro obyvatele Kolína
Provoz na obchvatu Kolína, téměř osmikilometrovém
úseku silnice I/38, byl slavnostně zahájen 7.prosince.
Na stavbě, kterou spolufinancovala EU, se význam-
ně podílela i divize 4 Metrostavu – její tým vedený
Ing. Radimem Čápem tu řídil výstavbu čtyř velkých
mostů. Dva z nich, přes Štarské údolí adrážní nad-
jezd, stali zastnanci provozu mostch technolo-
gií divize 4, ocelové konstrukce jim dodala divize 3.
Nejsložitější byla stavba železobetonového mostu ve
Štítarech. Hygienici zde totiž výrazně omezili pracovní
dobu, aby dílo nerilo místní usedlíky. Některé ze strojů
stavaři museli dokonce clonit mobilními protihlukovými
zábranami, aby nepřekročily povolené hlukové limity.
I přesto, že stavební povolení na stavbu tohoto zhruba
400m mostu nabylo právní platnosti až vlistopadu 2010,
divizi 4 se jej podařilo dokoit všestiměsíčním předstihu.
Dnes už před lomozem projíždějících aut obyvatele chrá
protihlukové stěny (foto č. 1), které jsou spolu s ostatními
prvky mostu navrženy tak, aby zapadly do okolní zástavby.
Druhý most Metrostavu – sažený ocelovobetonový
drážní nadjezd pro převedení trati KonLedečko přes
silnici I/38 (foto č. 2) – prošel kolaudací v létě 2009. Včas
byly hotové i mosty přes Pekelskou rokli a Polepské údolí.
i řízení stavby Ing. Čáp spohal na svůj tým, protože
je už skoro rok ředitelem divizho zastoupení na Ukraji-
ně a často pobývá v Kyjevě. „Každý plnil úkoly tak, jak
l. Stavba se mi tak s podporou divize řídila poměrně
snadno, zvlášť proto, že práce na místě řídil Ing.Miroslav
Gottwald, který měl o všem přehled,“ říká Ing. Čáp.
Obchvat měl být podle harmonogramu pjezdný už
ed dvěma lety, jeho dokoení však zabránily práv-
ní spory. Když při jeho letošním slavnostním otee
estřihl symbolickou pásku i ředitel divize 4 Ing. Josef
Neuwirth, předal tak místním dlouho očekávaný dárek.
Vánoce se blíží
Před koncem roku se zastnanci všech divizí Metro-
stavu pravidelně sczejí se svými obchodními part-
nery. Tato tradiční divizní setkání se během let stala
vyhlevanou příležitostí pro příjemné chvíle stráve
slidmi, kteří při své dlouhodobé profesionální spolu-
práci už dávno překročili hranice forlních vzta.
Jako první se letos se svými hosty setkali pracovníci
divize 9. Ve čtvrtek 29. listopadu jim na úvod večera
v pražsm hudebm klubu SaSaZu v Holovich
zahrála pop-rocková skupina Chinaski (foto č. 1). Dru
snímek vefotosloupku přiší svědectví otom, že se je
vystoupení všem přítomným opravdu velmi líbilo.
Divize 2 si pro letní rok zvolila zadoprovod před-
nočního večírku filmové představení. Vneděli 2. prosince
obsadila hlediště kina Lucerna, kde ji před následnou
volnou zábavou pobavil francouzsko-španělský film zku-
chského prostředí nazvaný Ano, šéfe!, jehož hlavm
protagonistou je zmý herec Jean Reno.
Kolegové z divize 8 potom v úterý 4. prosince zaplnili
celý konferenční sál vsídle České národní banky. Vystou-
pení známého slovenského zpěváka Miroslava „Mekyho“
Žbirky (foto č. 3, 4) uvolnilo napjatou předvánoční atmo-
sféru analadilo je naíští hodiny společně strávené při
neformálním setkání.
edvánním akcím dalších divizí Metrostavu se bu-
deme věnovat vprvním čísle novinroku 2013. Můžete se
těšit na fotografie z vystoupení Richarda Müllera, skupiny
Beatles revival a známého houslisty Jaroslava Svěceného,
na které své hosty pozvaly divize 5, 6 a 11.
Ing.Ivana Hrdiny,
výrobně-technického ředitele akciové
společnosti Metrostav
Oohdnutí zaprací tunelovach strojů jsme požádali
výrobně-technického ředitele Metrostavu. Zvládnutí
ražeb pomocí TBM totiž rozšířilo i počet vnitropodni-
kových nosch technologií, které Metrostav ovládá.
Co pro vedení spolnosti znamená ukončení ražeb
trových tunelů nametru V.A pomocí TBM?
Potvrzení toho, že máme schopné lidi, kteří si umí rychle
akvalitně osvojit velmi sofistikovanou technologii, oníž
snily celé generace českých tunelářů. Dr.Martin Herren-
knecht mi řekl, že většinou trvá tři až čti zakázky, než se
raziči sTBM sez, audivilo jej, že náš tým to dokázal
vprůběhu jediné stavby aitom dodržel všechny ter-
ny. Ovládnutí TBM byla dlouhodobá práce velké plejády
lidí, kterým děkuji. Potom, co teď dokázali, se nebojím
žádné další technicky náročné výzvy.
SplnilyTBM vše, co se odnich očekávalo?
Dá se říct, že ano. Při stavbě metra jsme ale neměli mož-
nost vyzkoušet si dlouhou kontinuální ražbu aodhalit sní
spojená rizika. Práce TBM totiž přerušovaly průtahy stani-
cemi nebo přepojovacími místy ato nebylo ideál. Raziči
sice vešpičkách dosáhli výborch výsledků – Ala tře-
ba vyrazila rekordních 39 m tunelu za24 hodin – něco ji-
ho ale bude držet vysoký průrný výkon dlouhodobě.
Odhalili jsme i některé momenty, které práci komplikovaly
a jejichž rozsah jsme si předem nedokázali představit.
Třeba správné nastavení receptury pěn, které jsme museli
vybalancovat tak, aby se jich spotřebovalo málo apřitom
aby se nadmíru neopotřebovávaly řezné nástroje, neuc-
vala komora či šnek ahornina byla přepravitel, nebyla
íliš tekutá adala se dobře ukdat naskládku.
Když si dnes vzpomenete napráci stunelovami stro-
ji, co se vám osobně nejdřív vybaví?
Vzponka na Vancouver, kam jsme v roce 2006 zajeli
sprojektanty metra V.A zaprofesorem Zdkem Eisen-
steinem a poprvé se bavili o možnosti využít při této
zakázce TBM. Apak finální prorážka obou strojů poboku
Dr.Herrenknechta, při níž se nám kanadský sen splnil.
Jaké jsou pny nadalší vyití razich štítů?
Mohli jsme si vybrat, zda stroje vráme výrobci, nebo si je
ponecháme. Rozhodli jsme se pro to druhé, aproto je t
naším hlavním úkolem zajistit pro TBM práci. Jejich využi-
tí je však striktně limitované průrem atypem. Zakázek
podobného druhu, jako byla teď vPraze, je ale celá řada,
speclně navýchod ods. Sledujeme projekty vÁzer-
jdžánu, naUkrajině ivBělorusku, nejraději bychom je
ak použili nastavbě trasy D pražského metra.
Existuje nějaká jiná moderní technologie, kterou by
si měl achtěl Metrostav vbzké budoucnosti osvojit?
V podzemním stavitelství ne, tady ovme snad vše.
Sice jsou jtě jiné druhy ští, třeba bentonitový, se kte-
rým jsme nepracovali, ataké jsme ještě nerazili spomo
zmrazování, ale to bych si ani neál zkoušet, to zname-
ná práci v nejobtížnějších geologických podmínkách.
Ani v pozemm stavitelství mě teď nic nenapa, sš
bychom měli ještě zvládnout řízení výstavby technolo-
gických celků, třeba paroplynových zdrojů či jiných tech-
nologických dodávek. Komplexní zakázky se totiž zvlášť
navýchodě Evropy objevují stále časji. Když kestava-
řině přidáme ještě technologické dovednosti, Metrostav
ská vbudoucnosti více příležitostí pro práci.
strana 2
PME SE
Komplex Nová Kavalírka vítá své obyvatele
Jen dva týdny před Štědrým dnem znou klienti spo-
lečnosti Central Group přebírat kče odsvých nových
domovů. Tým Ing.Davida Tůmy zdivize 6 pro ně právě
dostavěl bytový komplex Nová Kavalírka – pět propoje-
ch bytových věží se 140 nadstandardními byty, které
na Schově vyrostly během pouhých 19 měsíců.
Práce nam divize 6 zajila vkvětnu 2011 astav-
baři vedení Ing.Davidem Tůmou sj úkol zvládli najed-
ničku. Svýstavbou bytových domů pro stejho investora
už totiž mají bohaté zkušenosti, takže bezproblémové
střídání jednotlivých profesí narušovala jen náročná lo-
gistika celé stavby. „Skladovací plochy a prostor pro
zalení stavby se totiž nacházely ve stávací zástav
a byly velice stísné. Při dokooní šestimetrových
sypů vevnitrobloku už nastaveništi nezbylo prakticky
ř žádné volné místo,“ vzpomíná Ing.Tůma.
V těsné blízkosti parku Kavalírka a nedaleko stej-
nojmenné usedlosti teď na půdorysu ve tvaru písmene
Ustojí celkem pět propojených věží saž osmi nadzemními
podlažími (foto). Přesto, že komplex je zasazen dosvahu,
má jen jedno částné podzemní podlaží ajeho ostatní
části vystupují nad terén. Vkdé věži, označené písmeny
Aaž E, se nachází od16 do40 bytů svelikostí 1+kk až
4+kk. Nejmenší má rozlohu 32 m
2
, ty největší pak 114m
2
.
Součástí většiny přízemních jednotek je předzahrádka,
ostatní mají balkon nebo terasu. Nechybějí jim ani sklepy
aparkování je pro majitele bytů zajištěno vsuterénu.
Podle Ing.Tůmy se zakázka nastavbu Nové Kavarky
íliš nelila odpředchozích projektů stejného investora.
Snad jen vtom, že tentokrát časji padoval dodatné
úpravy vněkterých bytech aobjevilo se ivíc pozdě zada-
ch klientských změn. Stavbům se ale skluz, který se
kvůli tomu projevil, podilo dohnat.
Kdo by se ale domníval, že po dokončení stavby už
že tým Ing.Tůmy myslet naVánoce, ten by se spletl.
Stejně jako při zahájení stavby Nové Kavarky, kdy pra-
covníci divize 6 dokoovali pro společnost Central Group
bytový dům M napražsm Zlíně, iteď už mají odalší
práci postaráno. Stejný investor si je totiž vybral, aby mu
postavili další bytový dům, tentokrát se 180 byty vPraze-
-Kaku. To už bude poZahradm Měs, Metropoli Zli-
čín aNové Kavarce čtvrtý projekt pro společnost Central
Group, pod kterým bude podepsána divize 6 Metrostavu.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
1 2
1
2
3
4
02/2011 02/2011 04/2011 06/2011
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2012, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (334 ms)

Rendering Strana 3 (103900): (0/1) (329 ms)

Rendering Strana 2 (103899): (0/1) (370 ms)

Rendering Strana 1 (103897): (0/1) (369 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3078/vth120519-1.jpg

 i3078/vth120521-1.jpg

 i3078/bg103899.svg

 i3078/vth120522-1.jpg

 i3078/vth120523-1.jpg