Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 2
Spoléhat navlastní lidi se Metrostavu vyplácí
Divize 3 pracuje na komplexní obnově Elektrárny
Prunéřov II odzáří roku 2012. Zatímco tým Ing.Mar-
ka Šacha provádí téměř ve všech objektech areálu
stavební práce pro generálního dodavatele díla – spo-
lečnost Škoda Praha Invest, tým Ing. Daniela Riedla
zprovozu ocelových konstrukcí zde pracuje pro firmu
tkovice Power Engineering. V soasnosti tu mon-
tuje tři moderní kotle avyužívá přitom novou metodu,
kterou aplikoval iudemontáže původní technologie.
„Při předchozích modernizacích tepelných elektráren
vČeské republice se výměna kotlů vždy provála obří-
mi pásovými jeřáby zvenku kotelen poodstranění jejich
střechy. Metrostav takovou práci nikdy nedělal, ale měl
možnost ji sledovat při jiných energetických zakázkách,“
říká vedoucí projektu Ing. Riedl a doplňuje: „Vzhledem
ktomu, že tuzemský trh vsoučasnosti nenabízí dostatek
ílitostí pro práci v našich obvyklých segmentech,
rozhodli jsme se s kolegy pokusit o průnik do jich
oblastí stavební výroby, než kde jsme dosud působili.
Napadlo nás, že by při obnově elektráren bylo pro všech-
ny zúčastné strany výhodněí demontovat staré kotle
anové montovat zevnitř pod střechou, protože by okolí
kotelny zůstalo volné pro další nezbytné práce aiuvnitř by
mohly pokrovat činnosti, které by se pod širým nebem
lat nedaly. Aprotože máme vnašem provozu schopné
techniky izkenosti smanipulací těžkými břemeny, třeba
ly ocelových mos, začali jsme tuto mlenku rozjet.
Ponárné přípravě jsme vespolupráci se statiky společ-
nosti Excon detailně rozpracovali technologický postup
demontáže starých amontáže nových kotlů pro Elektrár-
nu Prunéřov II pomocí provizorní příhradové konstrukce
ahydraulických lisů. Oproveditelnosti apřínosech našeho
nového ření jsme dokázali přesvěit investora i doda-
vatele ajeho správnost dnes můžeme dolit vpraxi.“
Tři staré kotle, vážící včetně příslušenství přes 14 tisíc
tun, už dnes díky šikovnosti nich techniků postupně na-
hrazují nové. Každý zch moderních bude mít o40 MW
vyšší výkon než předcdce a jejich celková hmotnost
– isnezbytmi konstrukcemi pro upevní – dosáhne
ř 17000 tun. Pracovníkům provozu ocelových kon-
strukcí se je dokonce daří měnit rychleji, než předpoklá-
dali, ato ipřesto, že zhruba 60 m vysoké dvoutahové kotle
mají pšť svařený ztenkých trubek, ajejich konstrukč
celky jsou proto nejen těž, ale ivelmi poddajné (foto).
„Předpoklady, nanichž jsme návrh nové technologie
postavili, se ukázaly jako správné apřesně nadefinované.
Úspěšně jsme proto dokončili nejen všechny demontá-
že, ale pokročili isosazováním nových kotlů. Na kotliC
už dnes probíhají stavební zkoušky, na kotli D znou
vúnoru anaposledním E asi oc později,“ popisuje
Ing.Riedl. Kdokončení práce vkotelně pak zbude jeho
týmu ještě dodělat aodzkoet tzv. netlakový celek, te-
dy kanály horkých vzduchů, anezbytné konstrukce pro
obsluhu. Těchto drobných galerií bude tolik, že je oceláři
zdivize 3 nestačí sami vyrobit.
K prvnímu zapálení kotleC by mělo dot v polovině
roku 2014 a dozkušebho provozu by potom Elektrárna
Prunéřov II měla vstoupit orok později – svším výko-
nem anižšími emisemi.
Proczka s králem
Každý, kdo zatá do západočeské Toužimi, najde vje-
jím centru ucelené a nově vydlážděné náměstí Jiřího
zPoděbrad. Jeho regeneraci dokončil tým Radka Ke-
ry z divize 9 za pouhých 17 měců. Díky kvalifikova-
mu vedení stavby, řízení subdodavatelů i operativmu
řešení neekávaných komplikací to zvládl o více než
l roku dřív, než lidé ve městě předpokládali.
Ve středu 4. prosince se na zrekonstruovaném náměs-
tí se zprovozněnou knou (foto č. 1) uskutečnila malá
slavnost. Starosta města Alexandr Žák se při ní setkal
is ředitelem divize 9 Ing. Petrem Zábským, ředitelem její
karlovarské oblasti Ing. Petrem Čermochem (foto č. 2
zleva) a místními občany (foto č. 3). Metrostavu podě-
koval za rychlou a doe odvedenou práci a ostatm za
trpělivost. „Věděli jsme, že náměstí budeme realizovat za
plného provozu, a tak jsme na uzavírky a dopravní ome-
zení byli připraveni. Obyvatelé Toužimi však méně. A s tím
jsme se potýkali po celou dobu realizace,“ vzpomíná na
práce, které doprovázel rozsáhlý archeologický průzkum
a dohled památkářů, stavbyvedoucí Petr Bak.
Pod 12 000 m² dlažby se dnes na náměstí i v přilehlých
ulicích skrývají nové inženýrské sítě. Moderní městský
mobiliář doplnilo stylové veřejné osvětlení, kamerový
sysm a socha krále Jího z Pobrad v životní velikosti
(foto č. 4). Jeho asi 165 cm vysokou postavu, dolenou
antropologickými průzkumy pozůstatků, vytvořil akade-
mický sochař Marcel Hron z litiny a váží kolem 600 kg
(foto č. 5). Každý – místní i nátěvk – se chůzí vedle
krále může přenést do roku 1469, kdy se hrad Toužim stal
stem a vážený panovk mu ulil právo hradeb.
Mgr.Jany Kořínkové, MBA
vedoucí ÚPEM Metrostavu
Jana Kořínková vystudovala psychologii naFilozofic
fakultě UK a ekonomické vzdělání si doplnila v MBA
programu řízeném britskou Sheffield-Hallam Univer-
sity. Přes deset let pracovala voblasti výběru, vyhle-
vání, hodnocení arozvoje zaměstnanců, vposlední
době jako nezávislý konzultant. Letos včervnu se stala
vedoucí útvaru personálho marketingu Metrostavu.
Co je hlavní náplní práce vašeho útvaru?
Jak říká personální ředitel Metrostavu, naším úkolem je
zajistit správné lidi nasprávné místo a ve správný čas.
Spolupracujeme proto s vysokými i středními školami
na výchově studentů, pomáháme s borem nových
zaměstnanců a s výběrem a rozvojem perspektivních
atalentovaných kolegů vmci projektu přípravy perso-
nálních rezerv.
Počet zaměstnanců Metrostavu se kvůli nedostatku
práce snuje. Proč nadruhé straně přijímá nové?
iní nových pracovků se týká zejména těch katego-
rií zaměstnanců, které zajistí budoucnost firmy vdeím
časovém horizontu – absolventů vysokých škol aučňů.
le se jedná oobsazování specifických pracovch pozic
aprofesí – teď třeba už delší dobu hledáme autojábníka
se všemi profesními průkazy. Jedině díky projektu spolu-
práce se středními technickými školami se firmě podařilo
zvrátit neíznivý trend poklesu počtu astárnutí dělnic-
kého personálu pro její nosné technologie. Metrostav
nechce ztrácet kvalitní akvalifikované lidi, proto úzce spo-
lupracujeme spersonálmi manažery divizí asútvarem
persolních sleb. Než začneme hledat nové pracovky
zulice“, pátráme nejprve uvnitř firmy astejně tak pečlivě
posuzujeme, zda bychom pro zastnance, kterého čeká
propuštění, nenašli uplatnění jinde, vjiné divizi či dceřiné
spolnosti. Fungování tohoto interního trhu práce přináší
výhody oběma stranám.
Prováte výrová řízení pro centrálu. Čím můžete
pomoci persolním manažerům vdivizích?
Ovládáme metodiku i složijších náborů, umíme pora-
dit, jak správně nastavit profil hledané pozice. Konné
rozhodnu, koho vybrat, však dělá liniový manažer, který
nového kolegu hle, my mu ale vrozhodování můžeme
pomoci. Sama mám zasebou řadu pohovorů amám tak
možnost srovnání. Jako psycholog si navíc udomuji
souvislosti, které jiným mohou uniknout. Mimo jiné ito,
že se při výběru nemám nechat ovlivnit prvním dojmem,
který někdy nemusí být správný.
Jak poznáte, koho doporučit?
Nato je těžká odpověď. Pocelou dobu rozhovoru se sna-
žím být otevřená kevšemu, co uchazeč sděluje. Přemýš-
lím přitom, jak to, co říká aco dělá – ale ito, co neříká
anelá, zapadá doobrazu optilního kandidáta nakon-
krétní pozici kdanému spolupracovníkovi. Nejzásadněí
je, zda vyhovuje hodnotami apostoji. Důležité je ito, ja
má zkenosti, jak rychle se dokáže učit nové věci aco
preferuje liniový manažer, jenž budoucího kolegu vybírá.
Co považujete při své práci zanejobžnější?
ročná jsou setkání s lidskými osudy. Na poptávku
znaší strany se ozývá mnoho uchazů o zast.
Je vidět, že získat práci vestavebnictví je vsoučasnosti
ž. Lidé dlouho nemohou najít uplatní ato má velký
vliv najejich psychiku. Amy zřady kandidátů můžeme
vybrat jenom jednoho...
te tři malé děti – 6, 4 a3 roky. Jak práci vMetrosta-
vu zvládáte anelitujete, že jste ji přijala?
Nelituji. Ikdyž mi práce nezávisho konzultanta časo
vyhovovala, nadku zMetrostavu jsem přijala srados.
Už devět let jsem sm spolupracovala, avždy pro mě
byl srdeční zálitos. Když jsem se sjeho zastnanci
bavila, bylo totiž pokaždé cítit, že jim nafirmě zálí, že
jsou sní identifikovaní ajsou hrdí nato, kde působí. Ato je
podle mě známka toho, že Metrostav je zdravá společnost
ajsou vní srdci pyšní nato, pro koho pracují. Ato bylo
pro mě zásadní. Stakovými lidmi, kteří jsou nac ksobě
vstříc, se dají překonat všechny překážky.
strana 2
PME SE
1
2
3
4
5
C
B
1. NP
Subterra
ž A
6. NP – úseky generálho a obchodho ředitele
5. NP – úseky výrobně-technického a obchodho ředitele
4. NP – úsek ekonomického ředitele, bezpečnostní ředitel
3. NP – úsek ekonomicho ředitele (ÚEŘ), účrna
2. NP – úsek persolního ředitele, ÚEŘ, mzdová účtárna
ž B
7. NP – úsek prezidenta Skupiny Metrostav
6. NP – úsek viceprezidenta Skupiny Metrostav
5. NP – divize 5
4. NP – divize 4
3. NP – divize 3
2. NP – divize 6
ž C
6. NP – divize 9
5. NP – divize 2
4. NP – divize 8
3. NP – konferení centrum,
divize 1 a 8, odborová organizace,
správa objektu
2. NP – divize 1
1. NP – společná podnož
recepce, podatelna,
centrum vzdělávání,
útvar dopravy, velín,
závodní stravování
A
Schéma Palmovka Parku II ukazuje jeho polohu vzhledem k současné budově centrály Metrostavu v Koželské ulici,
kde bude příští rok sídlit Subterra, ale zejména rozložení nového komplexu do tří věží A, B a C. U každé znich je ro-
zepsáno, ve kterém podlaží budou sídlit jednotlivé divize nebo úseky centrály Metrostavu či prezidium jeho Skupiny.
Metrostav_22_2013.indd 2 17.12.13 15:21
Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2013, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (427 ms)

Rendering Strana 3 (103766): (0/1) (420 ms)

Rendering Strana 2 (103763): (0/1) (466 ms)

Rendering Strana 1 (103760): (0/1) (465 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3055/vth120374-1.jpg (3x)

 i3055/vth120377-1.jpg (3x)

 i3055/bg103763.svg

 i3055/vth120381-1.jpg (3x)

 i3055/vth120384-1.jpg