Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 3
Zajímavá proměna centra Pece pod Sněžkou
Centrum jednoho znejznámějších českých lyžských
sedisek, Pece pod Sžkou, znilo svou tř. Apo-
staral se o to Metrostav, konkrétně zastnanci di-
vize 9 pod vedením Ing. Milana Voráčka. Na stě
starého betonového kvádru, který v minulosti sloil
jako velkoprodejna Sněžka, vyrostl multifunkční objekt
apartnů Svatý Vavřinec (foto č. 1).
Architekti z architektonické kanceláře ov-a navrhli
čtyři bytové domy vetvaru hranolů obložených cedrový-
mi palubkami afasáda komerčho podlaží je obložena
přírodním kamenem. Při koncipování architektonického
vrhu se podle svých slov snažili maximálně oprostit
odtoho, jak se doposud načeských horách stavělo, ana-
vrhnout objekt stakovou vybaveností, jaká doto doby
nemá načeských horách obdoby.
Apartny Svatý Vainec jsou zajímavé také tím,
že nabízejí poutavé průhledy navzdálené horizonty hor
adomy mezi sebou vytřejí komorní sousedskou atmo-
sféru. Novostavba má čtyři podzemní ašest nadzemch
podlaží, přemž podzemní část tví gaže, nad nimiž
se nachází supermarket, wellness, restaurace (foto č. 2),
lobby, skiboxy, vinárna svinotékou aherny pro teenage-
ry ati. Vdalším podlaží zíná bytová část dvou věží
adruhá úroveň podzemch garáží. Zrozsáhlého podní
přesypaného zatravněnou vrstvou zeminy vyrostly čti
že, vnichž se naczejí bytové jednotky. Vzniklo celkem
90 apartnů ovelikosti od25 do85 m².
bytek, nádobí ilní prádlo připraveno
„Když se ohdnu zt, asi největší komplikací byly klima-
tické podmínky během zimy vroce 2016. Zima byla dlou-
há asilná akompletně zastavila práce namonolitických
konstrukcích. Kromě toho jsme se potýkali, podobně jako
najiných stavbách, snedostatkem pracovníků. Pracovní
la se obžně sní ve velkých městech, natož v Peci
pod Sněžkou,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing.Voráček.
Plynulé pokrování stavby vjejím phu narušovaly
časté zny ze strany investora ačasové prodlevy vroz-
hodnu, které museli stavbaři zohleovat. Neídka byly
změny definovány až podokončení dané části díla.
I esto se podařilo apartny dokončit jtě před
zátkem zimní sezony. Apartmány jsou výjimečné ne-
jen zarchitektonického hlediska, ale itím, že majitelé si
ebírají bytové jednotky kompletní, ato včetně interiérů
avybavení bytů, jako jsou příbory, nádobí, ložní prádlo.
Vybavení tímto itinerářem sice nebylo v naší dodávce,
ale vevztahu kedávání jednotek ztoho plyne spousta
komplikací ať už zhlediska koordinací, nekonch oprav
nebo úklidů,“ uzavírá Ing.Voráček.
Martina Vampulo, foto Drahoslav Ramík
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1
2
Legendární lyžařský svah vPísku znovu ožije
Optimisté tvrdí, že v České republice je v epočtu
naobyvatele nejvíc lyžařů nasvětě. Ipesimisté si my-
slí, že bychom se vpomyslném žeíčku určitě umístili
dotřeho místa. Není se proto čemu divit, že kromě
velkých a vyhlášených lyžařských středisek najdeme
na mapě ČR sice kratší, ale oto zajímavější sjezdovky.
Minimálně místní naně nedají dopustit.
Jednou znich je ilyžařský svah vPísku, který během
kolika týdnů těsně před zahájením zimní sezony prošel
rekonstrukcí. Sjezdovka dlouhá 223 m se rozšířila o15 m
ajejí dojezd se prodloužil o50 m. Stavbaři proto museli
vykácet část stromů aupravit ten (foto). Vznikly ta
nové základové konstrukce pod stožáry vleku aosvětle
sjezdovky. A to není všechno. „Museli jsme kompletně
odstranit starý vlek apostavit nový,“ říká vedoucí projektu
Ing.Milan Hrodka zdivize 6 sm, že ten původní už
technicky nevyhovoval. Jeho tým vybudoval také novou
ípojku vody, která bude sloužit pro výrobu sněhu.
Nasvahu proto nechybějí sněžná děla, která jsou připra-
vena, aby pokolaudaci vpolovině prosince mohla chrlit
sníh a svah tak mohl jtě letos přitat první lyže. Bude
ale pochopitelně zálet napočasí.
„Nejnáročnější bylo vypořádat se sčasem. Začali jsme
na konci září a na rekonstrukci svahu a stavbu nového
vleku jsme měli pouze dva měsíce. Investor chtěl stihnout
ještě začátek letní sezony,“ dopuje vedoucí projektu.
Lyžovat se tu může ivtě!
Napravém břehu Otavy se vPísku lyžovalo víc než 30 let.
Vposledních letech ale svah využíval jen lyžský oddíl,
pro veřejnost byla sjezdovka uzaena. Nevyhovovala
totiž svými parametry ani vybavením. Svah napíseckém
Hradti je ale nac unikátní i m, že slyžemi se sem
vyznavači „prkének“ mohou vydat nejen v zimě, ale
ivlétě. Je totiž vybaven speciálním umělým povrchem
skartáčky, které se při jízdě ohýbají, am simulují jízdu
nasněhu. Lyžařský odl, který sjezdovku spravuje, před
zátkem rekonstrukce umělý povrch odstranil auchoval,
takže písecká sjezdovka osvou raritu – mnost lyžová
ivlétě – určitě ani vbudoucnu nepřijde. Ostatně lyžařský
svah proslavily izáry zfilmu Discoíh. Pamatujete?
Rekonstrukce lyžského svahu není jedinou dokon-
čenou zakázkou vokolí, pod níž je podepn Metrostav
atým Ing.Hrodky. Před několika týdny pod jeho ve-
dením stejný tým dokoil iPleskotovu lávku přes Otavu
asousedící cyklostezku. Všechny tři stavby se nacházejí
vokruhu zhruba 100 m odsebe.
Martina Vampulo, foto archiv stavby
NaŠtvanici se zlepší parametry vodní cesty
Metrostav zahájil práce na modernizaci plavební ko-
mory u pražsho ostrova Štvanice. V prostoru ule-
ho břehu Vltavy avdolní části ostrova vybuduje od-
lená čekací stání pro malá avelká plavidla vrámci
zakázky snázvem Modernizace rejd plavební komory
Štvanice. Stavbi divize 6 se na staveniště u řeky
esunuli loni vlistopadu.
Upravovaný plavební kanál je součástí Vltavské vodní
cesty a slouží kpřekonání rozdílu hladin řeky naHelmov-
ském jezu, který byl vybudon v roce 1912 a má spád
4,4 m a délku 288,5 m. Zdeí zdymadlo vybudované
mezi pravým břehem řeky aostrovem Štvanice funguje
odroku 1912 aposlední rekonstrukce tam proběhla před
ce než 30 lety. Místo patří mezi nejvíce vytížené vČeské
republice, ročně jím projede kolem 10000 lodí.
Naše spolnost pracuje naopravě obou rejd sfirmou
Eurovia, ato vpozici lídra sdružení. Pro investora – Ředi-
telství vodních cest – jde ojeden zvýznamných projek,
který má zvýšit parametry Vltavské vodní cesty mezi
Prahou alníkem, konktně viz box.
Vhorní rejdě vznikne ulevého břehu nově stání pro
dvě malá plavidla délky 20m. To zname, že už nebudou
muset při čekání naoteení plavební komory manévrovat
vprostoru před jejím vjezdem. „Začíná se sprohbkou
dna napožadovanou úroveň 2,5 m avýkopem rýhy vpatě
svahu. Vdaí fázi budou osazeny dalby tvořené vždy je-
dinou rourou oprůměru 0,5 m, jež bude osazena dovrtu
vyplněného betonovou směsí. Vposlední fázi bude probí-
hat zához paty aopevní svahu,“ popisuje postup prací
nahorní rejdě vedoucí výroby Jiří Vrubel.
Kanál se rozšíří doleho břehu ostrova
Vdolní rejdě (foto), kde stavbe čeká větší rozsah prací,
se v prosinci pokračovalo s instalací pracovní plošiny
vkorytě řeky, naž se navážel materl pomocí bagru
umístěného na pontonu. V místech, kde lodě plovoucí
proti proudu řeky neměly dosud vůbec žádnou možnost
vyvázání, se bude plavební kal roovat do levého
ehu ostrova. To si vyžádá vybudování téměř dvouset-
metrové svislé pilotové stěny, uníž pak bude prostor pro
samostatné sní, uené pro velké lodě odélce až 137 m,
advacetimetrový úsek pro vyvání malých plavidel.
Stavební pce by měly pokračovat bez přerení
provozu plavební komory. Pro jejich provedení bude nutná
spolupráce spodnikem Povodí Vltavy, který musí zajistit
stabilní průtok vody. „Ten se musí pocelou dobu regulo-
vat tak, aby hladina nevystoupala nad korunu pracovní
pliny,“ připomíná vedoucí výroby. Dodejme, že práce
nazakázce Štvanice by měly skončit začátkem roku 2020.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
minut trvá cesta vlakem z Prahy do Plzně díky železničnímu
projektu RokycanyPlzeň. Nová trať je součástí koridoru Rýn
Dunaj a přináší výhody nejen obyvatelům plzeňského regionu.
Akce zahrnuje opravu horní adolní rejdy, tedy
prostoru před azavjezdem dozdymadla.
Horní rejda se rozšíří očekací stání pro menší
lodě, nadolní vzniknou nově stání pro malá ivelká
plavidla. Naobou místech se prohloubí dno řeky tak,
aby umnilo pohyb lodí sponorem do2,2 m.
Součástí modernizace je instalace nového
osvětlení, plavebního značení, světelné signalizace
ainformačního systému.
Šlechtična prověřila nový most v Mikulášs
Týmy divize 5 už nějaký čas pracují vPlzni nadvou velkých projektech: „UZEL PLZ, 2. stavba – Přestavba osob-
ho nádraží včetně mostů Mikušská“ a „UZEL PLZ, 3. stavba – přesmyk domažlické trati“. Vrámci 2. stavby
byl vuplynuch dnech zprovozn jeden zkčových železničch mostů ičást plzsho hlavho nádraží.
Jižní železniční most uhlavho nádraží nasebe kon-
cem listopadu upoutal pozornost. V nočních hodinách
prel zažovací zkouškou, které se účastnila 100tuno
historická lokomotiva řady 475.1 – Šlechtična (foto). VMi-
kušské byl načti hodiny přerušen provoz.
Zatěžovací zkouška je zásadní pro uvedení mostho
objektu do provozu. Jižní most je kčovým stavebním
objektem, který převádí drážní dopravu přes Mikušskou
ulici. Při zažovací zkoušce byl potvrzen předpoklad da
projektantem. Hlavní mostní prohlídka pak byla provede-
na 4. prosince amost byl předán doužívání,“ vysvětluje
ředitel výstavby Ing.Petr Hanzal zdivize 5.
Práce pomalu finišují
ipomme, žeMetrostav vMikulášské ulici rekonstruo-
val jak železnní mosty uhlavního nádraží, tak ikomuni-
kace pod nimi včetně všech inžerských sítí. Jde oklíčo-
vou spojnici mezi městským obvodem Slovany acentrem
sta. Úplná uzavírka této ulice skončila 31. srpna 2018.
Vrámci stavby sezlepšila průjezdnost ulice.
Vletošním roce jsme pracovali najižní části plzského
hlavho nádraží. ZaMetrostav jsme realizovali umělé ob-
jekty (most, podchody, opěrné zdi) apartner vesdrení
firma OHL ŽS prováděla práce na železničním spodku,
svršku anástupištích,“ shrnuje inženýr Hanzal.
Zprůjezdněním Mikulášské ulice adokončením rekon-
strukcí železničních mostů vedoucích nad ní se přiblížila
závěrečná fáze projektu Uzel Plzeň, 2. stavba. Dne 6. pro-
since v16.45 hod. byla ukoena výluka azprovozna
celá jní část plzského hlavního nádraží. Konkrétně jde
onástupiště č. 4, 5 a 6 včetně kompletně zrekonstruo-
vaného železničního svršku azabezpečovacího zařízení.
lem rekonstrukce bylo jednak maximálně zvýšit průjezd-
nou rychlost uzlem Plzeň a jednak vybudovat bezbariérová
stuptě a zajistit tak komfort pro všechny cestucí.
red, foto Miroslav Chaloupka
Při statické zatěžovací zkoce byla vyita sestava
parní lokomotivy řady 475.1 – Šlechtična zroku 1947
včetně tendru (najedné koleji) avoku složeného
ze dvou podvozků naloženého panely ausho
mezi dvěma jeřáby EDK 300/5 (nadruhé koleji).
Došlo naželeznní zažení vobou kolejích tak,
že bylo dosaženo účinnosti zatížení minimál
50% dle padavků ČSN 73 6209. Měřeny byly
průhyby nosné konstrukce vose mostu zapomoci
strunových tenzometrů ipoklesy opěr. Zkoku
provedl doc.Ing.Petr Boka, CSc., zČVUT vPraze,
Kloknerova ústavu.
Metrostav_22_2018.indd 3 17.12.18 15:51
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (456 ms)

Rendering Strana 4 (102468): (0/1) (449 ms)

Rendering Strana 3 (102466): (0/1) (495 ms)

Rendering Strana 2 (102464): (0/1) (495 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2924/vth118646-1.jpg

 i2924/vth118650-1.jpg

 i2924/bg102466.svg

 i2924/vth118652-1.jpg

 i2924/vth118637-1.jpg