Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 1
Zástupci vedení Metrostavu v čele s prezidentem Sku-
piny Metrostav Jím Bělohlavem a firemní odborové
organizace, kterou zastupuje předseda Ing.Petr Půta,
podepsali 13. prosince 2018 dokumenty týkací se
kolektivních smluv. Podrobnosti najdete na straně 4.
KRÁTCE / AKTUÁL
Hlavu vzhůru, přátelé!
Start na dálniciD35
Poklepem nazákladní kámen vDicích naPardubicku
zala 4. prosince slavnostně výstavba dálnice D35
ČasyOstrov (vizualizace). Úsek o délce 14,7 km se
sice začne budovat izolovaně bez napojení na vel-
kou komunikaci, nicméně půjde bezesporu vbudoucnu
odůlitou soást české dopravní infrastruktury.
Alternativa přetížené dálnice D1 při cestě z Prahy
doOstravy je roky nutná anyní začíná konečně ožívat!
Postaví ji sdrení firem Eurovia, Metrostav aSwietelsky.
Nastavbě se tak bude podílet inaše firma – tým napro-
jektu řídí Ing.Petr Hejdrych zdivize 4. Úsek se bude stavět
vevíce fách tak, jak budou předávána stavební povolení.
„Naše firma bude vrámci sdrení prot zhruba
polovinu trasy dálnice i 450 m dlouhou estakádu přes
údolí říčky Lo. Stavba oficiálně začala 3. prosince,
nyní přes zimu prohají projekční práce astavební práce
odstartují naje,“ popisuje Petr Hejdrych.
Nejdříve se zne pracovat natechnologicky nejnároč-
ích objektech. „Zároveň chceme, aby se co nejrychleji
zaly dělat realizační dokumentace stavby, technologic-
ké předpisy a výrobně-technická dokumentace. Na to
potřebujeme právě celou zimu, vysvětlil novinářům ge-
nelní ředitel Ředitelství silnic a lnic ČR (ŘSD ČR)
Jan Kroupa skutečnost, že stavba začíná mimo staveb
sezonu. Pokud nevznikne zdržení při výru dodavatele
stavby, příští rok veznu by se měla začít budovat ina-
vazující část D35 Opatovice nad Labem – Časy.
red, vizualizace ŘSD ČR
Barborka vBergenu
Sošku svaté Barbory,
patronky všech tunelářů,
vysvětil najejí svátek
vNorsku katolický farář
Erik Andreas Holth (foto).
Bude chránit raze 1578 m
dlouhého tunelu Breivik,
který je spolu stunelem Knarrevik (1896 m) součás
projektu Rv.555 –K3 kabelové tunely Sotrasambandnet
vBergenu. Tým Ing.Ivana Piršče naněm pracuje
vesdružení smístní firmou Bertelsen & Garpestad.
Ztunelu Breivik je kdnešnímu dni vyraženo 132 m.
Tečka za modernizací tratí u Plzně
UEjpovic povíce než pěti letech intenzivní práce prohlo
11. prosince slavnostní setkání aoficiální uvedení
železniční tratě doprovozu. Akce se účastnili ředitel
generálního ředitelství Evropské komise pro regiolní
aměstskou politiku Marc Lemaitre, ministr dopravy Dan
Ťok, ministryně pro místní rozvoj Kra Dostálová, zástupci
samosprávy, investora a zhotovitelů. Obdiv adík patří
zejména razům adalším pracovkům divize 5.
Stará benešovská
opravena
Dciná spolnost BES
uvedla počátkem prosince
doprovozu silnici II/603
Radějovice–Babice (foto).
Stavbyvedoucím byl Dominik
Brožík, vrámci zakázky
se opravilo 7,5 km silnic apět mos. Silnice vúseku
mezi Prahou anapojením nasilnici I/3 je známá jako
„stará benešovská“, protože tudy vedl hlavní tah zPrahy
naBenešov před jeho převedením na dálnici D1.
Metrostav naněmeckém obchvatu
Vsaské Pirně začala výstavba mostu nanovém
obchvatu, který má výrazně ulevit městu oddoprav
zátěže azároveň urychlí dopravní aekonomicky důli
spojení zDrážďan doSaského Švýcarska. Předmětem
stavby je ocelový most kombinovaný svetknutými
osmdesátimetrovými betonovými pilíři. Vedoucím projektu
je doc.Ing.Marek Foglar, Ph.D.,zdivize 4.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Romana Fuksy,
ředitele divize 5 str. 2
Divize 9 dokončila zajímavý projekt
v centru Pece pod Sněžkou str. 3
Na Štvanici se zlepší parametry
Vltavské vodní cesty str. 3
Parní lokomotiva Šlechtična prověřila
nový most v Plzni str. 3
Poslední dny roku se blíží,
icházejí koncerty divizí
více ve fotoreportáži na str. 4
19. prosince 2018 / 22 / XXX
Letošní rok byl pro Českou republiku stým rokem je-
jí existence. Téměř polovinu tohoto slavného století
jsme jako Metrostav apozji jako Skupina Metrostav
pomáhali Československo apak iČeskou aSlovenskou
republiku budovat. A tak i k letošm oslam naše
Skupina přispěla nemalou měrou.
Vříjnu bylo našim spoluoanům izahraničním ná-
těvkům částečně otevřeno Národní muzeum, které
rekonstruuje sdrení vedené naší největší firmou, Metro-
stavem. Výsledky naší práce jsou zdáli zjev, neboť nád-
herně opravené Muzeum doslova září přes celé pražské
Václavské nás. Nemalou měrou přispěla inaše Sub-
terra, neboť oc dřív úspěšně dokoila rekonstrukci
Starostské radnice včetně historického orloje.
Slavili jsme však idalší úspěchy. Včervenci dosáhla
vNorsku divize 5 Metrostavu jednoho ze slitých milků
založení mostu Åstfjordbrua vmoři. Vsrpnu tatáž divize
zahájila projekt Optimalizace trového úseku Praha Hos-
tivař – Praha hl. n., II. část. Vříjnu divize 4 Metrostavu
otevřela rychlostní komunikaci S7 Koszwały – Nowy
Dwór Gdski vPolsku azakoila tak jednu znejtších
infrastrukturních staveb v Evropě. Krátce na to tentýž
tým otevřel unikátní zdvihací most přes řeku Martwa
Wisła, který spojuje polský ostrov Sobieszewo spevni-
nou. Av listopadu projel první vlak železničními tunely
vEjpovicích, nakterých spolupracovaly naše společnosti
Metrostav aSubterra. Vprosinci Subterra oficlně pře-
dá dokoený kolektor Hvkův most. Výborně si vedla
i ne dciná společnost BeMo Tunneling, která letos
investorovi předala hrubou stavbu lehkého metra vKarls-
ruhe a úsšně spolupracuje se Subterrou na tunelech
Herrschaftsbruck aSpitzenberg.
Čeká nás řada prestižních projektů
Naše práce se dlouhodobě těší zájmu vejnosti iodbor-
ků, očemž sí hned několik cen, které námi sta
projekty získaly. V soutěži Stavba roku zvízil Zim
stadion Škoda Icerink vpražských Strašnicích, který po-
stavila Subterra. Zahraniční stavbou roku se stal Tunel
Nordfjördur naIslandu, který vyrazila divize 5 Metrostavu.
Developerský projekt Palmovka Open Park, nakterém par-
ticipovaly ne spolnosti Metrostav Development, Met-
rostav, Subterra aPragis, získal nejvyšší ocenění vbranži,
kterým je vízství vsoutěži Best of Realty.
Myslím, že příští rok bude pro společnosti naší Skupi-
ny přiřeně nadějný. Těší mne naplný zásobk práce,
ve kterém nás čeká celá řada výjimch, prestižních
a technicky náročných projektů. Přesto si myslím, že
Česká republika iPraha zdaleka nedosáhly sho inves-
tičního potenclu. Stále čekáme na vypsání klíčových
infrastrukturních projektů avelkých tunelových staveb,
abychom nemuseli hledat pci pro svoje spolupracovníky
vzahraničí. Metrostav byl vždycky česká firma, která se
soustředila nabudování lepší infrastruktury, zlepšování
životního prostředí a zkvalitňování života pro občany
České republiky. Mrzí mne, že nás okolnosti stále vevětší
ře nutí hledat práci jinde.
Stejně jako vloni jsme se iletos osvé úspěchy dělili
stěmi, kteří si zasloí naši pozornost apodporu. Kro
nadstandardní sponzoringové acharitativní činnosti jsme
opět darovali krev sMetrostavem ajiž třetím rokem byli
titurním partnerem Handy cyklo maratonu. Iletos jsme
postavili tři týmy, které navzdory horku asuchu dokázaly,
že handicapovaní anehandicapovaní mohou tvořit jeden
fungující vítězný tým. Stejně jako vloni pomáhaly tři de-
tky našich kolegů jako dobrovolníci a mnoho daích
našim týmům fandilo. Vám všem, kteří nejen zaSkupinu
Metrostav děláte něco pro svoje spoluobčany, svoje okolí
anaši spolnou lepší budoucnost, děkuji.
Uvědomuji si, že letní rok byl pro nás všechny
ročnější, než byly roky předchozí. Jsem rád, že drtivá
tšina z vás zůstala Metrostavu a jeho Skupině věrná
a pomohla k dobrým výsledkům. Děkuji nejen našim
stálým spolupracovkům aetablovaným experm, ale
imladé generaci, která si nás naslitém trhu práce vy-
brala jako svého zaměstnavatele. Věřím, že příští roky pro
s budou mnohem příznivější anaše Skupina se bude
inadále rozrůstat, interně zlepšovat aprosperovat.
žení spolupracovníci, všem vám děkuji zavaše le-
tošní úsilí azodpodnou práci. Vám ivim rodinám
eji spokojeně prité svátky adoroku 2019 vám pra-
m: „Hlavu vzhůru, přátelé!“
Jiří Bělohlav, prezident Skupiny Metrostav
Redakce novin Metrostavu
přeje svým čtenářům
krásné Vánoce
a vnovém roce 2019
mnoho štěstí, zdraví,
osobních a pracovních úspěchů.
Metrostav_22_2018.indd 1 17.12.18 15:51
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (561 ms)

Rendering Strana 2 (102464): (0/1) (562 ms)

Rendering Strana 1 (102456): (0/1) (598 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2924/vth118637-1.jpg (3x)

 i2924/bg102456.svg

 i2924/vth118646-1.jpg (3x)

 i2924/vth118650-1.jpg

 i2924/vth118652-1.jpg