Zeptali jsme se…
Martina Gécová
Žákům se snaží ukázat jinou stránku truhlařiny
U Metrostavu pracuje skoro 10 let. V restaurátorském středisku začala nejprve jako truhlářka a podílela se s kolegy na rekonstrukcích nejrůznějších staveb přímo v první linii. Nyní působí jako mistrová a je patronkou smluvních žáků. Zařadila se tak mezi vybrané zaměstnance, kteří jsou zapojeni do projektu přípravy našich budoucích kolegů.
Jak vnímáte roli patrona smluvních žáků?
Vnímám ji z části pracovně a z části osobně. Každý žák je jiný a každého baví něco jiného. Proto se z pracovního hlediska snažím učňům ukázat i jinou stránku truhlařiny. Na rozdíl od školy k nám chodí vždy jeden nebo dva žáci, a tak se jim mohu více věnovat a zároveň si je vychovat přímo pro naše středisko.
Dá se říct, že vás coby patronku něco překvapilo?
Pozitivně mě překvapilo, s jakou péčí jsou vybíráni smluvní žáci. Dělají se pohovory, prohlídky pracovišť atd. Další milé překvapení byla schůzka patronů, kde se všichni sejdou a společně se domlouvají. Letos jsem takovou schůzi zažila poprvé a byla to skvělá zkušenost. V neposlední řadě jsou to akce pro žáky pořádané Metrostavem. Budoucí i současní žáci se sejdou v nějakém středisku s patrony, kde společně tráví čas, aby se následně přesunuli na nějakou aktivitu. To je vážně skvělé.
Co vás na funkci patronky hlavně baví?
Baví mě ta různorodost učňů, které poznávám, a také jejich životní pracovní cíle. Občas to s žáky z různých důvodů nevyjde, ale u těch dalších je skvělé sledovat, jak se vyvíjí, učí a postupně vytváříme tým.
JAK JSTE SE K TÉTO FUNKCI DOSTALA?
Funkci jsem převzala po kolegovi. Neviděla jsem důvod, proč do toho nejít.