-
Metrostav
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
Budoucnost pražských ledních medvědů
Na opačné straně Zoo Praha, než je její hlavní vchod, se v červenci 2028 otevře veřejnosti nová expozice Arktida. Pracuje tým Josefa Majera z Metrostavu DIZ.
2
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
3. února 2025
ročník 37
Budoucnost pražských ledních medvědů
Stavební zakázky jsou různé. Některé jsou lukrativnější než jiné, další zase zaujmou už jenom tím, že existují. Třeba stavba pavilonu Arktida v pražské zoologické zahradě (vizualizace), na které pracuje tým Josefa Majera z Metrostavu DIZ.
Lenka Svobodová, vizualizace Zoo Praha
a opačné straně Zoo Praha, než je její hlavní vchod, se v červenci 2028 otevře veřejnosti nová expozice Arktida. Zaujme plochu více než osmi tisíc metrů čtverečních a vedle rozsáhlých výběhů, ubikací a zázemí pro lední medvědy poskytne prostor i tuleňům. Zakázka, kterou Metrostav DIZ zahájil podpisem smlouvy v polovině ledna, zahrne i expozici pod vodou, technologické části, občerstvení, komunikace a sadové úpravy.
„Dnes připravujeme na ploše přes 8000 m2 zařízení staveniště, zajišťujeme oplocení a probíhají pracovní schůzky se subdodavateli, mezi něž bychom rádi zařadili i další členy Skupiny Metrostav. První práce na stavbě se budou věnovat lávkám kolem výběhů jelenů, jež zajistí novou komunikační trasu pro návštěvníky okolo staveniště. Teprve pak zahájíme činnosti v místě budoucích pavilonů a výběhů,“ popisuje stavbyvedoucí Ing. Petr Misauer ze závodu 9.
tradice chovu ledních medvědů v praze bude moci pokračovat v lepších podmínkách
V expozicích medvědů budou čtyři vodní plochy tvořené bazény – jeden i s divokou bystřinou pro samice (370 m2), dva pro samce (207 a 131 m2) a jeden malý (40 m2) v rezervním výběhu. Tuleni získají k dispozici dva propojené bazény se slanou vodou a s plochou 310 m2.
„Ztvárnění krajinných prvků včetně torkretů, které budou imitovat skalní útvary a jednotlivé kameny, považuji za jednu z nejsložitějších částí zakázky. Umělé skály ve výbězích a kameny u paty stěn budou totiž muset nejen přirozeně vypadat, ale i být rovné, aby nevytvářely chyty pro lední medvědy, kteří by se díky nim mohli dostat z výběhů k návštěvníkům. Zároveň musí být bez ostrých hran a nebezpečných výběžků, jež by mohly zvířata zranit. Vzhled výběhů a ubikací zvířat proto musí předem odsouhlasit chovatelé, na činnosti v návštěvnických prostorách zase bude dohlížet výtvarník. Zvlášť u expozice pod vodou, která umožní výhledy pod hladiny nejhlubšího bazénu medvědů i obou bazénů tuleňů a je koncipována jako multimediální galerie,“ říká vedoucí projektu Josef Majer.
Velmi náročné bude provedení bazénových technologií, jejichž hodnota včetně vystrojení dosáhne řádově třetinu celkové ceny expozice. Dokonalou průhlednost vody v bazénech zaručí filtrace jejich celého objemu po každých dvou hodinách, aby se zamezilo problémům.
Arktida na domácím prahu
Novou expozici Arktida v pražské zoo inspirovala horská severská pustina a ledovce národního parku Auyuittuq na největším kanadském ostrově, který je známý pod jménem Baffinův.
Moderní výběhy a ubikace s umělými skalami a vodními plochami nabídnou medvědům, ale i tuleňům dostatečný prostor, různorodé prostředí, aktivizační prvky i místa k letnímu ochlazení. Možnost oddělení samců a samic zajistí klidovou zónu pro odchov medvíďat.
Lidem polární krajinu připomene i výtvarné pojetí nového pavilonu, které inspiroval příběh dobrodruha Jana Eskymo Welzla ztvárněný mezinárodně uznávaným spisovatelem a ilustrátorem Petrem Sísem.
Výběhy zvířat doplní kopie kostry velryby grónské, replika vraku rybářské lodě či polorozpadlé staré chaty. Děti pobaví kuličková dráha, trenažér kajaku a psího spřežení.
Krátce Aktuálně
Metrostav 02/2025
Krátce Aktuálně
využití Ekologického betonu roste
Vnímáme náš podíl zodpovědnosti vůči životnímu prostředí a těší nás, že jsme v roce 2024 použili 3711 m3 R-Crete, tedy betonu z recyklovaného kameniva společnosti TBG Metrostav. Pro jeho výrobu využíváme recyklát vyrobený ze stavební suti, kterým může být přírodní kamenivo nahrazeno až ze sta procent.
Úspěch v PPP projektech
Společnost Metrostav Concessions a.s., kterou Metrostav a.s. založil v roce 2024 jako 100% dceřinou společnost se záměrem zastupovat Skupinu Metrostav v oblasti PPP projektů, zaznamenala svůj první úspěch. Společně se svými konsorciálními partnery Meridiam a FCC Concesiones de Infraestructuras koncem minulého roku postoupila prekvalifikací v soutěži na největší dálniční stavbu v historii České republiky. Jedná se o návrh, financování, výstavbu, provoz a údržbu dálnice D35 z Opatovce do Mohelnice, součástí kontraktu je i provoz a údržba úseku z Litomyšle do Opatovce.
Proměna Smíchovského nádraží
Rekonstrukce smíchovského nádraží v Praze nabírá na síle, stavbaři Metrostavu TBR jako lídr sdružení pracují například na prodloužení podchodů a výstavbě lávky přes kolejiště. Práce přinesou v únoru dopravní omezení na frekventovaných komunikacích na Hořejším nábřeží a v Nádražní ulici v Praze 5.
GT-Progres
Metrostav 02/2025
GT-Progres
GT-Progres: nové výrobní kapacity v energetice
Velké energetické projekty v ČR byly v posledních letech spíše v útlumu, což vedlo k postupnému vymizení kapacit pro jejich stavbu. O to větší radost máme z toho, že projekty v energetice nyní opět rostou a nám se je daří nejen soutěžit, ale i realizovat prostřednictvím společnosti Metrostav DIZ. Proto nás těší, že jsme 19. prosince loňského roku rozšířili Skupinu Metrostav o tři společnosti zaměřené na energoprojekty.
Ing. Jan Dostál, foto archiv GT-Proges
elkově všechny tři společnosti zaměstnávají přes 190 vysoce kvalifikovaných zaměstnanců. Přibližně 50 THP v pozici řídícího managementu, projektantů a specialistů kvality a 140 pracovníků v celém komplexu výrobních profesí potřebných pro realizaci širokého portfolia projektů v energetice. Společnosti aktivně spolupracují se závodem 02 Metrostavu DIZ.
GT-Progres, s.r.o.
Společnost se sídlem v Trutnově (Královéhradecký kraj) se zabývá především výstavbou a rekonstrukcí kotelen, strojoven a výměníkových stanic, výstavbou akumulačních stanic pro uchování tepla, výstavbou a rekonstrukcí rozvodných vytápěcích systémů a revizemi tlakových nádob. Významnou součástí výrobního programu této společnosti je i pravidelný servis elektráren a tepláren, zejména v lokalitě Mělník, Chvaletice, Prunéřov a Poříčí. Mezi významné projekty lze uvést dodávku a montáž nové parní turbíny pro ZEVO v Liberci a montáž parní turbíny pro nový paroplynový zdroj v elektrárně Komořany.
Tři nové společnosti skupiny zaměstnávají 190 kvalifikovaných odborníků v energetice
GTP-Servis s.r.o.
Společnost také sídlí v Trutnově, její specializací je zpracování projektových dokumentací v oblasti energetiky a defektoskopie na veškeré kontroly svarových spojů. Společnost dále vede školu sváření a vychovává tak nové dělnické kapacity do výroby.
ELNA Servis Počerady, s.r.o.
Společnost se sídlem v Počeradech (Ústecký kraj), se primárně věnuje opravě a servisu zařízení v Elektrárně Počerady. Dále se podílí na rekonstrukcích a modernizacích ostatních elektráren a tepláren, a to jak formou na klíč, nebo jako subdodavatel. Mezi další významné aktivity této společnosti patří svařování všech druhů materiálů, kontrola svárů a vedení svářečské školy. V neposlední řadě se firma aktivně věnuje kovovýrobě, tryskání a řezání vodním paprskem. Aktuálně je ELNA součástí skupiny nejvýznamnějších dodavatelů komplexní modernizace a opravy stávajících uhelných bloků elektrárny Počerady.
Ptáme se
Metrostav 02/2025
Ptáme se...
David Čáp, MBA
Technický náměstek společnosti BES s.r.o.
Od dětství pana Čápa bavilo stavět a tvořit, což ho přivedlo ke studiu Střední průmyslové školy stavební v Dušní, obor dopravní stavby. Po škole strávil 10 let ve společnosti SMP CZ, kde pracoval na mnoha mostních projektech. Následně přešel do slovenské dceřiné společnosti SMS (Stavby mostov Slovakia), kde působil dalších 10 let. Pak se jednoho dne na „tachometru“ objevilo 1,5 milionu ujetých km a k tomu přišla zajímavá nabídka od Jana Freudla, aby nastoupil do společnosti BES.
Můžete nám na úvod představit, s jakými novinkami a zajímavými projekty vstoupila společnost BES do roku 2025?
Z minulého roku si přenášíme rozpracované projekty Okružní křižovatky v Českém Brodu, rekonstrukci cesty mezi Nechybou a Českým Šternberkem, rekonstrukci cesty, opěrky a mostu v Bílkovicích, výstavbu P+R v Olbramovicích, v dubnu zahájíme druhou etapu rekonstrukce silnice I/18 mezi Vojkovem a Vrchotovými Janovice a další. Pracujeme na projektu výstavby nového zázemí naší společnosti v Benešově, kde plánujeme získat stavební povolení do konce roku.
Když se vrátíme do minulosti, čím si vás společnost BES a Skupina Metrostav získala? Co vás přesvědčilo se stát součástí týmu?
S Metrostavem jsem se setkával už během svého působení u firmy Stavby mostů, kde jsme často spolupracovali jako subdodavatelé nebo kolegové na různých projektech. O společnosti BES jsem se dozvěděl až díky Janu Freudlovi, který zde působí jako ředitel. Nabídka podílet se na modernizaci BES byla pro mě velkou výzvou a příležitostí.
Jaké konkrétní oblasti máte na starosti jako technický náměstek?
Výrobu kameniva, obalovaných směsí, betonu, prodeje surovin a stavebnin, autodopravu, mechanizaci, pokládkové čety a některé investiční projekty, BOZP a otázky ochrany životní prostředí.
Na co se v posledních dnech soustředíte?
Zaměřuji se na zakázkovou výrobu v lomech a obalovnách. Obalovny chystáme na novou stavební sezonu a nové zkoušky živic pro projekty naše i další dceřiné společnosti Skupiny. Připravuji i projekt výměny strojního zařízení betonárny ve Voticích, kde chystáme žádost o dotaci a v těchto dnech bychom chtěli s projektanty uzavřít fázi studie na výstavbu nového zázemí naší společnosti a začít připravovat dokumentaci pro stavební řízení. Také pracuji na stabilizaci útvaru pokládek.
Co považujete za největší firemní poklad?
Technologická vybavenost od těžby kamene až po údržbu silničních staveb je výjimečná, ale to vše by bez zkušených kolegů bylo jen kopou šrotu. Dopomáhají k tomu investice napříč všemi provozy do moderního vybavení a školení. V lomech těžíme nerostné bohatství, v obalovnách zpracováváme „černé zlato“, ale největším pokladem jsou naši lidé. Právě jim patří velké díky za uplynulý rok a přání mnoha sil do toho letošního.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 02/2025
fotosloupek
Lektorům díky!
Ve čtvrtek 16. ledna se v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav v sídle společnosti uskutečnilo setkání interních lektorů.
Akce byla poděkováním za jejich celoroční spolupráci i příležitostí k zahájení nového roku. Tým Centra vytváří potřebné zázemí a také tvůrčí, přátelskou atmosféru při přípravě i vlastní realizaci rozvojových setkání týmů, seminářů i kurzů. Interní lektoři znají podmínky provozu našich společností a bez nich by zajištění kvalifikačních potřeb našich týmů nebylo možné. Vloni Centrum zabezpečilo právě i díky práci interních lektorů více než 950 interních kurzů a proškolilo v nich téměř 13 000 účastníků.
Číslo
Metrostav 02/2024
číslo
O tolik GJ by se za rok měla snížit energetická spotřeba rekonstruovaného objektu plicní kliniky ve FN Motol. Revitalizaci dokončuje tým závodu 9 Metrostavu DIZ.
Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu
Až 150 tisíc tun odpadu ročně bude zpracovávat zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. nedaleko Mostu jej budují pracovníci závodu 8 Metrostavu DIZ jako součást konsorcia pod vedením společnosti SES tlmače. Metrostav diz má Na starosti stavební část a vzhledem k tomu, že zakázka byla vypsána formou Design & Build, tak i příslušnou část projektové dokumentace.
Metrostav 02/2025
Energetika
podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu
Až 150 tisíc tun odpadu ročně bude zpracovávat zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. nedaleko Mostu jej budují pracovníci závodu 8 Metrostavu DIZ jako součást konsorcia pod vedením společnosti SES tlmače. Metrostav diz má Na starosti stavební část a vzhledem k tomu, že zakázka byla vypsána formou Design & Build, tak i příslušnou část projektové dokumentace.
Martina Vampulová, vizualizace United Energy, a.s.
tavba běží na plné obrátky. Máme dokončeny základy a na hlavním výrobním bloku probíhají především železobetonářské práce svislých konstrukcí. Zároveň pokračují práce na inženýrských sítích a na rekonstrukci stávající chladicí věže v areálu společnosti United Energy, která je objednatelem stavby,“ popisuje zástupce ředitele závodu 8 Ing. Lukáš Zedník. Součástí zařízení pro energetické využití odpadu bude několik stavebních objektů. Vznikne budova pro příjem odpadu s nájezdovou rampou, dále bunkr, ve kterém se bude odpad skladovat a homogenizovat, a hlavní výrobní blok s kotelnou, čištěním spalin a strojovnou s turbínou. Kromě toho se vybuduje komín spalovny a několik dalších nezbytných objektů, jako retenční nádrž nebo čerpací stanice chladicí vody, ale také administrativní budova pro zaměstnance. V areálu se budou dále rekonstruovat stávající chladicí věže. V následujících měsících budou pokračovat především železobetonářské práce tak, aby partneři ve sdružení mohli zahájit montáže technologických zařízení na bunkru odpadu, kotelně a strojovně.
Dodávku a montáž technologie zajišťuje v konsorciu společnost Slovenské energetické strojárne, technologické elektroinstalace realizuje společnost I&C Energo. Koordinace veškerých stavebních prací s technologickými montážemi v hlavním výrobním bloku bude nejnáročnější. Zejména souběžná montáž nosné konstrukce kotle, kotle samotného a nosné konstrukce kotelny, protože dodávky technologů a stavbařů jsou vzájemně propojené a tvoří jeden celek. Dodržení požadovaných stavebních připraveností pro dodávky klíčových komponent je pro zakázku naprosto zásadní.
Stavební práce, na kterých se podílí řada pracovníků nejrůznějších úseků napříč celým závodem 8, budou dokončeny ke konci příštího roku. Poté bude následovat zkoušení jednotlivých technologií a jejich postupné uvádění do provozu. V první polovině roku 2027 pak spalovnu převezme investor. „Pevně věříme, že zařízení bude úspěšně využívané po mnoho dalších let a závod 8 bude mít možnost podílet se na dalších podobných projektech. Například při realizaci stavebních dodávek pro paroplynový zdroj opět v Komořanech, na který byla podepsána smlouva o dílo v závěru loňského roku,“ uzavírá Ing. Lukáš Zedník.
Příležitost na trhu energoprojektů
Závod 8 Metrostavu DIZ se zaměřením na stavební dodávky pro energetické a průmyslové stavby získal bohaté zkušenosti v minulosti, kdy se podílel na výstavbě elektráren Ledvice a Počerady, projektů v chemickém závodu Unipetrol nebo pro Mondi Štětí. Zároveň se dlouhodobě a stabilně podílí na realizaci projektů v rámci českých i slovenských jaderných elektráren. Práce na stavební části EVO v Komořanech u Mostu je příležitostí k získání dalších cenných zkušeností na rychle se rozvíjejícím trhu energetických projektů.
Další historický jez hotov s předstihem
Rekonstrukce Šítkovského jezu na Vltavě v Praze pod Jiráskovým mostem, která navázala na předchozí rekonstrukci Staroměstského jezu, je ve finále!
Metrostav 02/2025
Metrostav DIZ závod 6
Další jez v centru prahy hotov s předstihem
Rekonstrukce historického Šítkovského jezu na Vltavě v Praze pod Jiráskovým mostem, která navázala na předchozí rekonstrukci Staroměstského jezu, je ve finále. Tým Metrostavu DIZ závodu 6 ji během ledna dokončil s ročním předstihem!
RED s využitím tiskové zprávy Povodí Vltavy, s. p.
Foto archiv stavbyodařilo se tak díky velmi dobré spolupráci všech zúčastněných stran, a to i přes určité zdržení způsobené povodní v září 2024. K urychlení stavebních prací přispěly zejména zkušenosti zhotovitele z rekonstrukce Staroměstského jezu (snímky), na kterém byly veškeré stavební práce prováděny rovněž přímo z vody.
„Původní termín byl stanoven s ohledem na nevyzpytatelnost počasí i stavby samotné, protože nebylo možné predikovat stav zejména prvků pod jezem. To, že se nám nakonec podařilo zkrátit harmonogram na polovinu, bych však připsal i skvělé spolupráci a optimalizaci některých postupů a řešení, například zvoleného typu bednění. Nebýt zářijových povodní, pravděpodobně bychom měli hotovo dokonce už na konci loňského roku,“ říká vedoucí projektu Ing. Daniel Boďa a dodává: „Nejsložitějším procesem na stavbě v korytě bývá betonování a ani rekonstrukce Šítkovského jezu nebyla výjimkou. Na druhé straně pro lidi to musela být podívaná, která se pár let nemusí opakovat. Automíchačky musely jezdit na lodích z betonárky na nábřeží. Z nich jsme potom přímo na místo určení dostávali betonové směsi čerpadlem.“
Pro další generace
Rekonstrukce Šítkovského jezu byla zadána jako tzv. měřený kontrakt (výsledná cena díla je stanovena na základě měření skutečně provedených prací) dle smluvních podmínek pro výstavbu červené knihy FIDIC (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseil).
„Rekonstrukci obou jezů předcházely podrobné přípravné práce, které náš podnik prováděl již od roku 2016 a které si vyžádaly náklady ve výši tří milionů korun z vlastních zdrojů podniku. Jsem velmi rád, že i rekonstrukce Šítkovského jezu, který se nachází na Vltavě v centru Prahy, a navíc v území Pražské památkové rezervace, proběhla s ohledem na jeho historickou hodnotu tak, že se nám ho podařilo zachovat pro další generace plně funkční,“ konstatoval generální ředitel státního podniku Povodí Vltavy Petr Kubala.
Závěry z technickobezpečnostních prohlídek Šítkovského jezu postupně odhalily závažné závady v jeho konstrukci. Bylo zjištěno, že koruna jezu včetně jeho opevněného návodního svahu jsou silně poškozeny prakticky v celé délce. Návodní svah je tvořen kamenným záhozem, který byl značně porušený zejména v pravé části. Na základě těchto prohlídek přistoupilo Povodí Vltavy k dalším průzkumným pracím s cílem zjistit skutečný rozsah poškození konstrukcí.
Historické souvislosti
Šítkovský jez vznikl ve středověku. Jeho název je odvozen od jména Jana Šítka, který v roce 1420 vlastnil mlýny při pravém břehu Vltavy. Původní jez byl dlouhý 350 m a vedl napříč řekou. V blízkosti se nacházel dnes již zaniklý jez Petržílkovský. Na počátku 20. století byl jez přestavěn a jeho poloha změněna do současného stavu. Vodní dílo zahrnovalo 9 mlýnů zbudovaných již ve středověku.Zbořeny byly při regulaci Vltavy v první čtvrtině 20. století.
Metrostav DIZ závod 8
Metrostav 02/2025
Metrostav DIZ závod 8
Nové centrum sportu v Jesenici
Další ze zakázek, která v konečném důsledku podporuje sport a pohybové aktivity, míří do finále: kolegové ze závodu 8 dokončují stavbu sportovního areálu v Jesenici u Prahy (foto).
RED, foto archiv stavby
de o rozsáhlý areál, který je navržen pro všechny věkové skupiny a sportovní zaměření. Nabízí víceúčelové hřiště, atletický ovál, dětské a workoutové hřiště, skatepark, lezeckou stěnu, multifunkční plochy a restauraci. Na sportovišti se budou konat i aktivity sportovních klubů, jako fotbal, tenis, volejbal a atletika. Areál navazuje v jižní části na plánovaný projekt Zelená páteř Jesenice, čímž by měla vzniknout ucelená volnočasová zóna.
Stavba, která začala v říjnu 2023, spěje ke konci. Venkovní povrchy jsou víceméně dokončeny, a to včetně parkoviště a příjezdové komunikace, uvnitř objektů jsou hotovy obklady a dlažby, PVC a další. Dokončují se práce na technickém zařízení budov a FVE. Divácké tribuny u fotbalového hřiště ještě začátkem jara čeká membránové zastřešení, kdy proběhnou také výsadby zeleně.
Zajímavosti
Metrostav 02/2025
Zajímavosti
Pozvánka na legendární Jizerskou
Oblíbený svátek v běhu na lyžích Jizerská 50 se blíží a sním i závod T-Mobile Jizerská firemní. Do Bedřichova tak budou vysláni i kolegové ze Skupiny Metrostav! Přijďte fandit 7. února.
Je to výzva pro všechny, v nichž dřímá týmový duch a touha po sportovních zážitcích. Jizerská 50 i doprovodné závody se jezdí po Jizerské magistrále. Start i cíl se nachází na stadionu v Bedřichově v Jizerských horách. Závod se jede štafetovým způsobem 4 × 3 km volně nebo klasicky. Start je hromadný, první členové štafety se řadí do řad dle svých startovních čísel. Startovní čísla jsou týmům přidělována na základě výsledků předchozích ročníků závodu (čím lepší výsledek, tím nižší číslo). Každý závodník poběží jeden 3km okruh. Předávky ve vymezeném prostoru startu předáním štafety – kontakt ruky na rameno nebo záda.
Vloni byl sice závod z důvodu nedostatku sněhu zrušen, ale v předchozích ročnících se naši závodníci umístili na předních pozicích. Budeme držet palce!
RED
v EU i u nás mírný růst cen bytů
Eurostat tradičně poskytl data o cenách bydlení a podle nich se meziroční růst cen bydlení v celé EU ve třetím čtvrtletí 2024 dále zrychlil. Přestože mezi zeměmi přetrvávají velké rozdíly, údaje za třetí čtvrtletí potvrzují, že evropský trh s bydlením jako celek má období ochlazování za sebou.
V celé EU vzrostly ceny bydlení ve třetím čtvrtletí o 1,4 % oproti předchozímu čtvrtletí (1,5 % u existujících a 1,2 % u nových bytů). Země, které během posledních dvou let zaznamenaly výraznou korekci (včetně Německa a Lucemburska), registrují ve třetím čtvrtletí další růst cen nemovitostí. V několika zemích, kde k ochlazení vůbec nedošlo, růst cen ve třetím čtvrtletí i nadále výrazně pokračoval (zejména v Bulharsku).
Jak je na tom bydlení v ČR?
Byty v loňském čtvrtletí u nás zdražily mezičtvrtletně o 2,3 procenta na průměrných 104 100 korun za metr čtvereční. Jejich ceny rostly čtyři čtvrtletí za sebou. Vyplývá to z dat poradenské společnosti Deloitte, které ve své zprávě uvedla agentura ČTK. Nejdražší byty jsou i nadále v hlavním městě a v Jihomoravském kraji. Na jihu Moravy a v Brně ceny vzrostly o 6,8 procenta na 111 600 Kč za metr čtvereční. V Praze vzrostla průměrná cena bytů o 4,5 procenta na 137 900 Kč za metr čtvereční.
RED s využitím eurostatu a ČTK
O2 universum: zaostřeno na mosty a tunely
Pražské kongresové centrum O2 universum hostilo 23. ledna 29. ročník Konference železniční mosty a tunely, která je již tradičně prestižním setkáním odborníků z oblasti železniční infrastruktury. S prezentacemi nechyběli kolegové ze Skupiny Metrostav, konkrétně z Metrostavu TBR.
Akce, která spojuje správce, investory, projektanty a stavitele, poskytuje jedinečnou příležitost k výměně znalostí a zkušeností v širokém spektru témat týkajících se železničních mostů a tunelů. Letos zaměřeno na nové poznatky, technologie a stavební hmoty v oboru železničních mostů a tunelů, normy a předpisy v oboru železničních mostů a tunelů a problematiku správy mostů a tunelů.
V rámci bloku Mosty hovořil Ing. Petr Sýkora o výstavbě železničního obloukového mostu Červená (nyní Schwarzenberský most) přes VD Orlík. Unikátní dílo bylo na podzim loňského roku slavnostně zprovozněno a zajímavé je mimo jiné tím, že železobetonový oblouk je s rozpětím 156 metrů nejdelším v České republice.
Ve třetí části konference věnované také mostům vystoupil Ing. Jakub Tožička, který představil rekonstrukci Branického mostu. Tým Metrostavu TBR zde na podzim dokončil zdvojkolejnění ikonického železničního mostu přes Vltavu, aby bylo možné zvýšit kapacitu provozu na trati pro odklon vlaků během plánované rekonstrukce mostu na Výtoni.
RED
Více o konferenci se dozvíte zde:
konferencemosty.cz/#programtři diplomy v soutěži železniční stavba roku
Ve čtvrtek 29. ledna se ve Fantově sále na pražském hlavním nádraží uskutečnil finálový galavečer (foto) Železniční stavby roku 2024. Při této unikátní akci jsou vždy oceňovány nejlepší železniční stavby minulého roku, jejichž zadavatelem a investorem je Správa železnic.
V jednotlivých kategoriích jsou oceněny železniční stavby realizované na páteřní síti, koridorech, na regionálních a lokálních tratích. Důraz se klade na jejich provozní, ekonomický a společenský přínos.
Máme velkou radost, že v letošním roce získaly toto ocenění hned tři naše projekty. V kategorii Historické dědictví Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Plzeň hl. n., kterou ve sdružení realizoval tým Metrostavu DIZ, závodu 1. Památkově chráněný objekt prošel od dubna 2021 celkovou obnovou střech, obvodového pláště a interiérů včetně původních zdobných prvků.
Oceněna byla ve stejné kategorii i Rekonstrukce výpravní budovy v žst. České Budějovice hl. n. (divize 6). V kategorii Stavba získalo cenu Zdvoukolejnění trati Branický most – Praha-Krč – Spořilov. Kolegové z Metrostavu TBR zde realizovali přestavbu jednokolejné železniční trati mezi souběhem z Vršovic a Zahradního Města přes zastávku Praha-Kačerov a Praha-Krč ke vjezdu do Chuchelského tunelu.
RED
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Zimní hry v srdci Krkonoš
Koncem ledna si naši nadšenci pro lyžování užívali Zimní sportovní hry Metrostavu. Letošní ročník se konal opět v oblíbeném Skiresort LIVE v Peci pod Sněžkou.
Metrostav 02/2025
Fotoreportáž
Zimní hry v srdci Krkonoš
RED, foto Petr Adámek
Koncem ledna si naši nadšenci pro lyžování užívají Zimní sportovní hry Metrostavu. Letošní ročník se konal opět v oblíbeném Skiresort LIVE v Peci pod Sněžkou ve dnech 23. a 24. ledna. Dobré sněhové podmínky a vynikající infrastruktura lyžařských areálů poskytly ideální podmínky pro všechny disciplíny.
Akce se účastnilo 10 týmů, dohromady se v Peci sešlo na sto zaměstnanců včetně pětičlenného organizačního týmu. I když šlo o soutěžení, hlavním cílem her bylo posílení přátelských vztahů mezi kolegy a oslava sportovního ducha.
Hry zahájil výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Filip Křesťan, který přivítal účastníky a poblahopřál jim hodně štětí při sportovních výkonech. Týmy byly složené ze zaměstnanců Metrostavu a jeho dceřiných společností.
Účastníci se mohli těšit na tři disciplíny: obří slalom na lyžích, snowboard a biatlon.
Pátek patřil běžkařům a kolem poledne došlo na slavnostní vyhlášení vítězů. Letos jimi jsou týmy: 1. místo D5+TBR+Norge, 2. místo D8+Z8 a 3. místo D6+Z6. Vítězům gratulujeme a všem sportovcům Skupiny děkujeme za účast a perfektní atmosféru!
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_GT-Progres – Fotogalerie
Zázemí společností GT Progres se zaměřením na energoprojekty – akumulace TDK.
Zázemí společností GT Progres se zaměřením na energoprojekty – Akumulace Otrokovice.
Zázemí společností GT Progres se zaměřením na energoprojekty – akumulace TDK.
Zázemí společností GT Progres se zaměřením na energoprojekty – EOP TG3.
Zázemí společností GT Progres se zaměřením na energoprojekty – termizokondenzátor.
11_Fotoreportáž – Fotogalerie
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2025.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2012
Ročník 2023
Ročník 2022
Ročník 2021
Ročník 2007
Ročník 2008
Ročník 2009
Ročník 2010
Ročník 2011
Ročník 2020
Ročník 2013
Ročník 2014
Ročník 2015
Ročník 2016
Ročník 2017
Ročník 2018
Ročník 2019
Budoucnost pražských ledních medvědů
Na opačné straně Zoo Praha, než je její hlavní vchod, se v červenci 2028 otevře veřejnosti nová expozice Arktida. Pracuje tým Josefa Majera z Metrostavu DIZ.
Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu
Až 150 tisíc tun odpadu ročně bude zpracovávat zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. nedaleko Mostu jej budují pracovníci závodu 8 Metrostavu DIZ jako součást konsorcia pod vedením společnosti SES tlmače. Metrostav diz má Na starosti stavební část a vzhledem k tomu, že zakázka byla vypsána formou Design & Build, tak i příslušnou část projektové dokumentace.
Další historický jez hotov s předstihem
Rekonstrukce Šítkovského jezu na Vltavě v Praze pod Jiráskovým mostem, která navázala na předchozí rekonstrukci Staroměstského jezu, je ve finále!
Zimní hry v srdci Krkonoš
Koncem ledna si naši nadšenci pro lyžování užívali Zimní sportovní hry Metrostavu. Letošní ročník se konal opět v oblíbeném Skiresort LIVE v Peci pod Sněžkou.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007