-
Metrostav
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
Konference
5
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
28. března 2023
ročník 35
DOX 2023: JSME JEDEN TÝM
VE ČTVRTEK 23. BŘEZNA UVÍTALO PRAŽSKÉ CENTRUM SOUČASNÉHO UMĚNÍ DOX VEDOUCÍ MANAŽERY FIREM SKUPINY METROSTAV PŘI PŘÍLEŽITOSTI KONÁNÍ STRATEGICKÉ KONFERENCE. V LETOŠNÍM ROCE BYLO HLAVNÍM TÉMATEM PROPOJENÍ SPOLEČNOSTÍ A JEJICH VZÁJEMNÁ SPOLUPRÁCE VE SKUPINĚ S MOTTEM „JSME JEDEN TÝM“. ZAZNĚLO SHRNUTÍ HOSPODÁŘSKÝCH VÝSLEDKŮ SKUPINY, PŘEDSTAVENY BYLY VELKÉ PROJEKTY A NASTÍNĚN BYL I PLÁN STRATEGIE PRO NADCHÁZEJÍCÍ OBDOBÍ.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
trategickou konferenci zahájil tradičně prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí. V úvodu zhodnotil hlavní události uplynulého roku, kde zmínil válku na Ukrajině a s ní spojenou geopolitickou krizi. Připomněl účastníkům, že jsme k situaci nezůstali lhostejní, zorganizovali humanitární sbírku, podpořili koncert a poskytli finanční pomoc velvyslanectví Ukrajiny. Poskytli jsme také ubytování rodinám našich ukrajinských zaměstnanců. Humanitární sbírku jsme v letošním roce zorganizovali také pro Turecko zasažené zemětřesením, a to hned dvakrát. Dalšími tématy roku 2022 byly i růst cen energií a materiálů, vysoká míra inflace a úrokových sazeb, silná koruna vůči euru a v neposlední řadě i zákaz účasti ve veřejných zakázkách pro společnosti Metrostav a.s. a Metrostav Infrastructure a.s. „Chtěl bych ocenit velkou loajalitu a vysokou flexibilitu všech našich zaměstnanců a kolegů. Věřím, že nepříznivou situaci překonáme, a také věřím, že až toto období skončí, z této fáze našeho vývoje vyjdeme silnější a odolnější,“ řekl František Kočí.
VÝVOJ HOSPODAŘENÍ
Část programu věnoval prezident zhodnocení hospodaření. Nejprve popsal postupný vývoj posledních tří dekád, kdy v roce 2002 měla Skupina Metrostav konsolidovaný obrat 12 mld. Kč, v roce 2012 to bylo 27 mld. Kč a v roce 2022 úctyhodných 46 mld. Kč. Úměrně rostl i počet zaměstnanců až na číslo 6003. Nastíněny byly také výkony jednotlivých společností, významné zakázky a podíl na stavebním trhu v České republice a na Slovensku. Zhodnocení vývoje na rozhodujících trzích se kromě ČR a SR týkalo také Německa, Polska, Norska a Švédska. Zmíněny byly i mediální výstupy. V roce 2022 zachytil monitoring 7999 zpráv, z toho bylo 5033 pozitivních, 2172 negativních a 745 neutrálních. Část prezentace byla poté věnována i soudním kauzám a nepřípustnému jednání.
TRESTNĚPRÁVNÍ PREVENCE
Na soudní kauzy plynule navázal Compliance Officer Metrostavu Ing. Ivan Hrdina s prezentací o trestněprávní prevenci. Hovořil o Compliance Management Systému (CMS) a sdělil také, že trestněprávní compliance jako systém je ve Skupině Metrostav dlouhodobě zaveden, a je pravidelně externě auditován.
velké setkání vedoucích manažerů firem skupiny metrostav z ČR i zahraničí a představení klíčových projektů
V návaznosti na jednání, která způsobila trestní řízení vedené proti společnosti Metrostav a.s., bylo v rámci procesu tzv. selfcleaningu zavedena řada technických, organizačních a/nebo personálních opatření k nápravě následků trestné činnosti či pochybení a zabránění spáchání protiprávního jednání v budoucnu.
UDRŽITELNOST A ESG
V rámci prvního bloku vystoupil i výrobně-technický ředitel Ing. Filip Křesťan s prezentací o ESG. Nejprve seznámil účastníky konference s mezinárodními dohodami a cíli udržitelného rozvoje, poté vysvětlil tzv. European Green Deal a kroky, které z něj pro společnosti Skupiny Metrostav do budoucna vyplývají. Následně byl představen časový rámec, který ukázal, jaké minimální kroky budeme muset podniknout, abychom mohli v roce 2026 vydat první certifikovatelný nefinanční report. Zapojení bude povinné pro všechny dceřiné společnosti.
STRATEGIE NA DALŠÍ OBDOBÍ
Prezident se v poslední části prvního bloku zaměřil na strategii pro nadcházející období, zmínil zásady udržitelného podnikání, směry strategie do roku 2026, příležitosti a hrozby, směry investování, společenskou odpovědnost, představil aplikaci SportujeM a zopakoval základy společného úspěchu Skupiny Metrostav. Konference byla v druhé části věnována odborným příspěvkům, o kterých se více dočtete na str. 2. Zakončena byla dotazy a diskuzí.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Zdobeným domům se vrací původní elegance
Přes rok probíhá rekonstrukce tří historických činžovních domů (foto), které shlížejí na náměstí Winstona Churchilla před budovou Vysoké školy ekonomické na pražském Žižkově. Pracovní tým z divize 3 zde kompletně opravuje domy s čísly popisnými 11, 13 a 15 na základě požadavku památkářů a tak, aby jim zůstal historický vzhled. Pokud vše půjde podle plánu, hotovo by mělo být letos na podzim.
Dozorový audit ve Skupině Metrostav
Ve dnech 6. až 10. března společnost Metrostav a.s. úspěšně absolvovala dozorový audit compliance od společnosti Bureau Veritas. Ve Skupině Metrostav postupně dochází k rozšiřování certifikace compliance i na ostatní společnosti. S ohledem na jednotný Etický kodex Skupiny a tudíž v základu sjednocený systém řízení jsou proto certifikace a i následné dozory těchto společností rovněž úspěšné.
Nový most na Orlíku roste
Naši kolegové ze společnosti Metrostav TBR pracují na náročném projektu výstavby nového železničního mostu v obci Červená nad Vltavou. Ten se nachází jen několik metrů od původního mostu z 19. století, který byl dodatečně prohlášen za kulturní památku a na místě zůstane. Fotografie zachycuje přípravu letmé betonáže obloukové konstrukce nového mostu.
Strategická konference
Strategická konference
Velké výzvy u náročných projektů
Odpolední blok Strategické konference tvoří vždy odborné příspěvky, během nichž jsou představovány technicky náročné stavby i prezentace firem. V letošním roce tomu nebylo jinak.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
uto část zahájil Ing. Tomáš Beržinský (foto) představením stavby bezpečnostního přelivu vodního díla Orlík. Co se týče investice, je to jednoznačně největší projekt na vltavské kaskádě za dlouhá desetiletí. Stavba systému, který má odvést přebytečnou vodu v případě masivní povodně, má před sebou ještě čtyři roky intenzivních prací. Po dokončení by měl bezpečnostní přeliv orlické přehrady odolat desetitisícileté vodě, což odpovídá průtoku 4300 krychlových metrů za vteřinu. Jen pro srovnání – v srpnu 2002 protékalo hrází téměř 3000 krychlových metrů vody. Zajímavostí také je, že řada technologií je speciálně připravená jen pro potřeby projektu a celkový objem konstrukčních betonů přesáhne 50 tisíc metrů krychlových. Sklon koryta, tzv. skluzu pro odtok vody, je až 40 procent.
zabezpečení před povodní, stavba navzdory hurikánu i tunel pod legendárním stonehenge
Ředitel společnosti Metrostav Norge AS Ing. Aleš Gothard, LL.M., zaujal účastníky konference už začátkem jeho prezentace, ve které představil společnost, její vývoj v posledních letech a následně tři velké projekty, které aktuálně provádějí. První zmíněnou stavbou v Norsku s názvem E18 Langangen – Rugtvedt je ražba úseku dvoutubusového dálničního tunelu v délce 6164 m a objemem výrubu 515 000 m3. Druhá stavba probíhá na Faerských ostrovech a jedná se o ražbu silničního tunelu Fámjins v délce 1200 m s následným provedením izolací proti vodě a mrazu. Poslední stavba se nachází v Norsku, nese název Fv.5878 Nye Nerlandsøybrua a jde o výstavbu nového silničního železobetonového mostu s délkou 574 m a šířkou 11,5 m. Most má osm polí a rozpon hlavního pole je 140 m. Zajímavé bylo i video z Faerských ostrovů zachycující hurikán s rychlostí větru 232 km/h, kterému naši stavbaři čelili.
BeMo Tunnelling v Anglii a významnou stavbu u Stonehenge přiblížil hostům Dipl.-Ing. Thomas Wechner. Nejprve zmínil historii společnosti a její výhledy do budoucna, poté byla představena stavba s názvem A303 Stonehenge Tunnel Project.
Posledním přednášejícím v bloku odborných příspěvků byl Ing. David Stempák, který zde uvedl společnost M4 Road Design jako samostatnou odbornou společnost poskytující komplexní služby v oboru projektování dopravních staveb a inženýrské a konzultační činnosti ve stavebnictví. V průběhu jeho prezentace se posluchači dozvěděli o historii firmy, o portfoliu dosavadních projektů i o tom, na čem aktuálně pracují.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Lukáš Zedník
Zástupce ředitele závodu 8 ve společnosti Metrostav DIZ a ředitel nabídky dukovany 5
Společnost Metrostav DIZ se stala novým členem Czech Power Industry Alliance (CPIA), která byla založena v září 2015 a koordinuje strategické zájmy českých technologických dodavatelů pro energetické zdroje. Význam a cíle projektu objasňuje Lukáš Zedník, jenž je ředitelem útvaru Přípravy nabídky pro dostavbu Dukovan, známý rovněž jako EDU5.
Můžete stručně přiblížit alianci CPIA a její hlavní poslání?
Z mého pohledu aliance dnes sdružuje jedny z nejvýznamnějších společností, které by byly schopny se reálně účastnit výstavby nového jaderného bloku. Posláním aliance je prosazovat zájmy českého energetického průmyslu a zajistit mu co možná nejlepší pozici v rámci tohoto strategického programu. Slovo program užívám úmyslně, neboť stále silněji je prosazována výstavba čtyř bloků oproti jednomu původně zamýšlenému. I když jsou nyní nové jaderné zdroje samozřejmě nejrozsáhlejší téma, aliance se věnuje také dalším konvenčním projektům v ČR i v zahraničí.
Proč se společnost Metrostav DIZ rozhodla zapojit do aktivity této aliance?
Hlavním důvodem je možnost aktivně se zapojit do řešení strategických otázek souvisejících s plánováním výstavby a rovněž s prosazováním a hájení pozice českého stavebnictví. Aliance si vybudovala renomé respektovaného partnera, který je oslovován jak ze strany potenciálních dodavatelů, tak ze strany ministerstev. Navíc vstupem Metrostavu DIZ byl doplněn rozsah činností pokrývající alianci o stavební část, která byť svým rozsahem není největší, tak svou podstatou zásadně ovlivňuje tempo výstavby a spotřebovává značné množství personálních zdrojů. Aliance je tak nyní schopna pokrýt prakticky všechny činnosti na stavbě a stává se pro své partnery ještě atraktivnější.
Můžete popsat zapojení společnosti Metrostav DIZ do příprav nabídek?
V této fázi tendru se bohužel nemohu pouštět do větších detailů, ale pokusím se odpovědět. Naše společnost se ve výsledku rozhodla vystupovat v pozici neexkluzivního partnera, který usiluje o pozici v rámci zajištění hlavní stavební části. Přestože je to výrazně náročnější disciplína, tak nám to na druhé straně umožnilo nabízet všem vládou vybraným EPC dodavatelům a být s nimi v kontaktu.
V jaké fázi je výběrové řízení na výstavbu nového jaderného zdroje v lokalitě elektrárny Dukovany?
V listopadu minulého roku společnost ČEZ obdržela nabídky od všech tří oslovených EPC dodavatelů. V současné době probíhají intenzivní technická a komerční projednávání nabídek, která by měla být ukončena v květnu. Následně bude do září uchazečům poskytnut čas na zpracování finálních nabídek. Na základě těchto nabídek bude vybrán jeden takzvaný preferovaný dodavatel, se kterým může ČEZ, potažmo vláda ještě dále jednat. Cílem je mít uzavřený tendr na konci roku 2024.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Slavnostní otevření v Plzni
Tramvajová vozovna Slovany, jejíž náročnou rekonstrukci realizovali kolegové z divize 1, byla za účasti primátora Plzně, představitelů dopravního podniku, generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana, a zástupců dalších zhotovitelů ve sdružení dne 17. března slavnostně otevřena (snímky).
Šlo o symbolické otevření, protože i přes rozsáhlou modernizaci muselo být depo po celou dobu rekonstrukce v provozu. Vozovna dnes nabízí kvalitní zázemí pro pracovníky, automatickou myčku nebo průjezdné haly pro odstav tramvají a do konceptu je zahrnuta i zelená střecha. Pro pozvané hosty byla připravena komentovaná prohlídka areálu. Foto: archiv PMDP.
Zahájení stavby
Zahájení stavby
laboratoře a vivárium v Hradci Králové
V pátek 17. března byla poklepem na základní kámen (foto) zahájena stavba zakázky Ministerstva obrany České republiky v areálu Fakulty vojenského zdravotnictví (FVZ) Univerzity obrany v Hradci Králové. Vznikne tam šestipodlažní objekt vědeckovýzkumných laboratoří – pracoviště radio-izotopické laboratoře a vivária provozně propojené s objektem kateder.
RED, foto archiv Metrostavu
de o přístavbu budovy fakulty v Třebešské ulici. V novém objektu, který postaví kolegové z Metrostavu DIZ, bude blok chovných místností malých a velkých zvířat, operační sál a karanténní prostory. Podle zástupců FVZ se v radio-izotopické laboratoři budou provádět práce s vysoce rizikovými mikroorganismy a toxiny. Budova vivária bude vzdělávací institucí nejen pro studenty Univerzity obrany, ale i pro studenty a pedagogy z ostatních královéhradeckých vysokých škol.
Akce s poklepem na základní kámen se zúčastnili zástupci Ministerstva obrany a vedení Univerzity obrany, představitelé statutárního města Hradec Králové a další hosté. Stavební práce začaly již na podzim, probíhat by měly do července 2024 a se zahájením provozu se počítá na jaře 2025.
Fakulta vojenského zdravotnictví v Hradci Králové je jednou ze tří fakult Univerzity obrany a je centrem zdravotnického vzdělávání Armády České republiky. Zaměřuje se na vojensko-odbornou výuku urgentní medicíny, medicínu katastrof a ochranu proti biologickým, chemickým a nukleárním hrozbám.
Číslo
číslo
Takový bude v m3 objem výrubu tunelu, který razí tým Metrostavu Norge AS na Faerských ostrovech mezi vesnicemi Fámjin a Ørðavíkar.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Ekologická stavba krajského významu
V první jarní den se dočkala slavnostního zprovoznění moderní dotřiďovací linka odpadu v areálu firmy SAKO Brno v Židenicích. Přesně podle smlouvy o dílo ji za 420 dní dokončily ve sdružení společnosti Metrostav DIZ – jako lídr – a IMOS Brno.
Lenka Svobodová, foto Ivo Románek
akázku jsme zahájili závěrem listopadu 2021 a její stavební část uzavřeli vloni v září, odkdy za naší pomoci pokračovala montáž technologie, kterou si samostatně zajišťoval objednatel,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Pavel Brožek z Metrostavu DIZ. „Vodovod vybudovalo naše středisko plynovodů a ocelové konstrukce vyrobilo středisko Imosu. Ostatní práce prováděli subdodavatelé, které řídil společný tým vedený stavbyvedoucím z Imosu. My jsme se na stavbě starali zejména o administrativu, komunikaci s objednatelem včetně fakturace, claimové agendy a o technický dozor,“ říká stavbyvedoucí Ing. David Vybíral. A dodává: „Jsme hrdí na to, že jsme se mohli podílet na ekologicky důležité stavbě, která poslouží nejen moravské metropoli, ale i celému kraji. Brno totiž bude schopné zpracovat naráz nejméně dvojnásobek plastu a papíru než dřív a s recyklací tak bude moci pomáhat i svému okolí.“
moderní plně automatizovaná linka zvládne za hodinu vytřídit až 4,5 tuny odpadu ze žlutých svozových kontejnerů
V areálu SAKO Brno stavbaři vybudovali halu dotřiďovací linky (foto) se zázemím pro zaměstnance, která je 66 metrů dlouhá, 32 metrů široká a 15 metrů vysoká. Na ni navazuje další převážně otevřená skladovací hala s rozměry 60 × 29 × 9 metrů, v níž se hromadí přivezený odpad i zpracované balíky určené k další recyklaci. V rámci výstavby areálu bylo zapotřebí vybudovat i čtyři metry vysokou a 100 metrů dlouhou opěrnou zeď na zajištění stability přiléhajících svahů. Plocha nových venkovních komunikací dosáhla téměř 12 000 m2.
ZA PLNÉHO PROVOZU
Výstavba obou hal, které byly hlubině založené na vrtaných pilotách a měly nosnou konstrukci z prefabrikovaného železobetonového skeletu, probíhala při plném chodu zbytku areálu. „Kromě toho jsme také museli přihlížet k nutnosti neovlivnit provoz přilehlých firem FeroStal a MANIMAT, kterých se naše činnosti přímo dotýkaly třeba při provádění inženýrských sítí,“ připomíná složitosti stavby vedoucí projektu. Ing. Vybíral přidává i zajímavost – uzavřenou retenční nádrž s půdorysnými rozměry 20,1 × 8,4 m a užitným objemem téměř 430 m3. „Inspektorka z vodoprávního úřadu uvedla, že tak velikou retenční nádrž ještě nikdy nekolaudovala,“ doplnil.
Práce pro SAKO Brno se stavbařům povedla. V jejím závěru objednatel ocenil velmi dobrou technickou úroveň a vstřícný přístup vedení stavby. Zhotovitel podle jeho osvědčení prováděl celou zakázku vysoce profesionálním způsobem a pružně reagoval na změny, které si investor vyžádal. Plnil dílčí mezníky i konečný termín díla a kladl zvýšený důraz na prevenci negativních vlivů na okolní prostředí.
Třídění odpadu ze žlutých kontejnerů
Moderní linka rozpozná plasty podle tvaru – rozdělí je například na 2D a 3D předměty. Účinně je roztřídí i podle jejich složení a barvy. V lince je také zabudovaná soustava bubnových, optických a balistických strojů pro separaci železných a neželezných kovů, umožňující třeba sběr plechovek, víček či konzerv. Výkonný lis s kapacitou šest tun za hodinu slisuje roztříděný plast a papír do balíků určených k dalšímu zpracování. Součástí linky je i drtič polystyrenu.
Divize 6
Divize 6
Železobetonové konstrukce pro nové domy už stojí
Na rozhraní pražských Záběhlic a Chodovce vyrůstají na svažitém terénu nové bytové domy. Všech 11 objektů (snímky) s jedním či dvěma podzemními a šesti či sedmi nadzemními podlažími bude postupně na pozemku rozmístěno terasovitě tak, aby nabídly výhledy na panorama Prahy.
Martina Vampulová, foto Bc. Viktor Novotný
roto i projekt společnosti Central Group se 476 bytovými jednotkami dostal název Výhledy Chodovec. První domy budou dokončeny letos v létě a dobrou práci nejen na nich odvedla řada kolegů z Metrostavu. Zatímco tým Ing. Tomáše Kuříka staví v rámci etapy C a D kompletně celé bytové domy, souběžně s ním zahájil loni v březnu kolektiv pod vedením Bc. Radka Čermáka výstavbu železobetonových konstrukcí objektů A a B. „Začali jsme podkladními betony, na které navazovala spodní stavba,“ vzpomíná vedoucí projektu. Ta je řešena jako bílá vana s jednostranně a oboustranně bedněnými obvodovými stěnami v kombinaci se sloupovým systémem. „Spodní stavba byla rozdělena na dilatace těsněné vnějším těsnicím pásem v části druhého či prvního suterénu, jak to odpovídalo kopírování svažitého terénu. Následovaly nadzemní konstrukce do 6. nadzemního podlaží u objektu A, u objektu B pak ještě o jedno podlaží výš železobetonové svislé konstrukce doplnilo nosné zdivo, které už ale nebylo součástí naší dodávky,“ upřesňuje Bc. Čermák.
Celkem na železobetonové konstrukce dvou objektů A a B stavbaři spotřebovali 9980 m3 betonu různých tříd a 981 tun výztuže. Za zmínku určitě stojí i fakt, že na podkladní betony využili beton s příměsí recyklátu, díky němuž došlo k úspoře přírodního kameniva.
Osm věžových jeřábů na jednom místě
Nejnáročnější byla podle vedoucího projektu Bc. Čermáka hlavně organizace výstavby, protože běžela ve dvou etapách zároveň. Bylo nezbytné dobře plánovat efektivní využití materiálu i kapacity pracovníků na jednotlivých objektech. „Největším oříškem se ukázalo umístění osmi věžových jeřábů na stavbu v jeden okamžik, protože v době nástupu na druhou etapu probíhaly práce i na té první. Vzhledem ke svažitému terénu bylo pro naši statičku Ing. Ludmilu Kostkovou velmi náročné jednotlivé výšky zkoordinovat tak, aby nedošlo ke kolizím,“ říká Bc. Čermák.
Poděkování si ale podle jeho slov zaslouží všichni členové týmu včetně dělnického personálu. Jen díky nim se podařilo dokončit železobetonové konstrukce nových bytových domů podle plánu.
Výhledy Chodovec
Projekt zahrnuje celkem 476 bytových jednotek v jedenácti domech, které jsou umístěny podél ulice U Záběhlického zámku v Praze 10. Byty se velikostně pohybují od 1+kk po 4+kk a budou mít balkony, terasy či předzahrádky. Majitelé jednotek v nejvyšších patrech určitě ocení výhledy na tok řeky Botiče a Prahu.
Divize 6 v Kraji Vysočina
Divize 6 v Kraji Vysočina
Nová biologická linka pro žďárskou čistírnu odpadních vod
Z výšky to vypadá, jako kdyby Žďár nad Sázavou budoval obří vojenské bunkry. Sedmdesát centimetrů tlusté betonové stěny však nebudou čelit nepřátelským hordám zvenčí, nýbrž tlaku tisíců kubíků odpadních vod zevnitř. Kolegové z jihočeského zastoupení divize 6 po deseti měsících dokončili v areálu ČOV v Hamrech nad Sázavou hrubou stavbu nové biologické linky.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv stavby
ílem modernizace a intenzifikace čistírny je zkvalitnit čištění a zvýšit kapacitu, takže výsledkem bude čistší Sázava a možnost napojení na kanalizaci pro nové obyvatele rostoucího regionu.
Jen několik metrů od řeky už stojí betonové konstrukce nové aktivační a dosazovací nádrže (foto). Nyní bude následovat montáž technologie, aby bylo možné v květnu uvést novou biologickou linku do provozu. Harmonogram prací vyplývá z požadavku investora zachovat provoz čistírny během výstavby.
Teprve po spuštění nové linky se tedy stavbaři Metrostavu budou moci vrhnout na rekonstrukci té stávající. Ta bude sloužit jako druhá biologická linka s novou dosazovací nádrží, dvěma čerpacími stanicemi a měrným žlabem na odtoku. Dosavadní nádrže aktivace, regenerace, dosazovací a usazovací nádrže budou sanovány a vybaveny novou technologií. Spolu s první biologickou linkou půjde letos v květnu do provozu i tzv. hrubé předčištění.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Sloupek odborů
KONFERENCE ZÁKLADNÍ ORGANIZACE
Konference Základní organizace OS Stavba Metrostav se uskutečnila 16. března v prostorách Centra vzdělávání Palmovka Parku II. Setkání se zúčastnilo 41 delegátů a zavítali na něj i pozvaní hosté z vedení Metrostavu a Odborového svazu.
Prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí ve svém příspěvku mimo jiné seznámil přítomné s nedávnými úspěchy v obchodních soutěžích a s předpokládaným vývojem na stavebním trhu v následujícím období. Firma se nicméně musí nadále potýkat s dopadem soudního rozhodnutí. Pro letošní rok je zásobník práce ve velké míře již naplněn, rok 2024 je zatím naplněn jen zčásti. Prezident Skupiny ovšem vyjádřil přesvědčení, že toto těžké období firma zvládne a Skupina jako celek se bude nadále rozrůstat.
Personální aspekty
Personální ředitel Metrostavu Ing. Ladislav Profota se ve svém příspěvku zmínil o personálních aspektech fungování firmy zejména s ohledem na turbulentní trh pracovních sil napříč Skupinou a také na přestupy zaměstnanců v rámci Skupiny. Přesto ve Skupině pracuje již přes 6000 zaměstnanců a toto číslo za poslední období stále postupně roste. Ladislav Profota zmínil spolupráci se středními a vysokými školami, kde firma dlouhodobou kooperací s těmito institucemi získává úspěšně nové zaměstnance a také učně.
Situace ve stavebnictví
Předseda Odborového svazu Stavba ČR Ing. Pavel Zítko se ve svém vystoupení věnoval především odborové problematice na úrovni odvětví. Připomněl sociální dialog se sociálním partnerem, což je Svaz podnikatelů ve stavebnictví, a průběh kolektivního vyjednávání k uzavření dodatku vyšší oborové kolektivní smlouvy.
Část svého příspěvku věnoval také personálním problémům, které jsou ve stavebnictví dlouhodobé. Stavebnictví má před sebou nelehké období, zejména tedy personálně, ale i s ohledem na neustále stoupající cenové hladiny jednotlivých komodit a materiálů a také s ohledem na vysokou inflaci.
Delegáti zhodnotili dosavadní činnost na základě předložené zprávy, projednali a schválili výsledky hospodaření za rok 2022 včetně účetní závěrky a schválili rozpočet na rok 2023 včetně plánu práce a plánu oprav a investic do rekreačních středisek.
Konference byla seznámena i se závěry revizní komise. Aktuálně úspěšná končící zimní sezona v Pasekách nad Jizerou signalizuje, že problémy spojené s pandemií jsou snad již definitivně za námi a dá se očekávat, že rok 2023 již proběhne zcela standardně. Na závěr bylo výboru základní organizace uloženo několik úkolů a přijetím usnesení ke všem projednávaným bodům konference skončila.
Ing. Petr Půta, foto Petr Adámek
S ÚCTOU VZPOMÍNÁME
S lítostí v srdci oznamujeme, že nás navždy opustil náš dlouholetý kolega a kamarád Mgr. Zdeněk Kostříž.
Práci v personalistice se věnoval již od roku 1987 a za svůj život vystřídal pouze dva zaměstnavatele. Dlouhodobě působil ve vedení hotelu Jalta v Praze, od roku 2003 byl zaměstnancem Metrostavu, kde pracoval nejprve jako vedoucí personálního útvaru jedné z divizí, poté vedl 10 let Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav. Jeho jméno bude již navždy spjato s přípravou konferencí a transformací vzdělávání na skupinové. Od loňského roku zastával pozici experta personální oblasti v rámci celé Skupiny Metrostav. Miloval svoji rodinu, historii a umění, ve volném čase rád kreslil a maloval, obrazy vystavoval na vernisážích a výstavách.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
Ocenění ke Světovému dni vody
Lodní výtah na Orlíku získal prestižní ocenění! Dne 22. března se totiž k příležitosti Světového dne vody v Kongresovém centru Praha uskutečnilo setkání vodohospodářů, během něhož byly vyhlášeny výsledky prestižní soutěže Vodohospodářská stavba roku 2022.
Modernizaci lodního výtahu na největším, nejvyšším a nejmohutnějším vodním díle vltavské kaskády dokončili stavbaři na jaře 2022, v květnu toho roku byl zahájen zkušební provoz. Nyní celý tým kolegů z divize 6 za náročnou zakázku obdržel ocenění. Gratulujeme!
Soutěž Vodohospodářská stavba roku 2022 pod záštitou ministra zemědělství a ministra životního prostředí vyhlašuje Svaz vodního hospodářství ČR, z.s., ve spolupráci se Sdružením oboru vodovodů a kanalizací ČR, z.s. Přihlášeny byly stavby nebo jejich ucelené části dokončené na území České republiky v období od 1. ledna 2022 do 31. prosince 2022.
RED
Stavební spolek v České Lípě
Na začátku sezony 2023 se členové Stavebního spolku vydali prohlédnout Rekonstrukci Jiráskova divadla. Opravu stávající budovy v centru města má na starosti Ing. Aleš Kunca, Ph.D., který nás zasvěceně provedl téměř celým hotovým dílem od foyer s vyfrézovanou mapou České Lípy přes hlediště s unikátním zářícím stropem do technického zázemí či kaváren a na závěr do orchestřiště a pódium.
Část skupiny nejdřív vyrazila na prohlídku Vodního hradu Lipý a druhá skupina se vydala do Jiráskova divadla. Následně se obě skupiny prohodily a po obědě společně vyrazily do Mladé Boleslavi. Další zastávkou bylo místo, kde zaplesalo klukovské srdíčko nejen mužů, a to Muzeum Škody, kde bylo možné prohlédnout si desítky aut od historických až po současné modely. Na závěr jsme strávili příjemný čas v místní kavárně. Děkujeme kolegům z divize 8 za přípravu exkurze.
Radomil Coufal a Jarmila Kaloušová
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Velké setkání napříč Skupinou Metrostav
RED, foto archiv Metrostavu
Strategická konference nabídla zajímavé prezentace vybraných firem Skupiny. Například Ing. David Stempák (na fotografii) představil společnost M4 Road Design a spolupráci s firmami napříč Skupinou Metrostav. Zmínil také, že rozšiřují svůj tým a budou rádi za doporučení mladých projektantů.
Tak jako vloni se setkání Skupiny uskutečnilo ve špičkově vybaveném sále DOX+. Díky proměnné prostorové akustice, stupňovitému mobilnímu hledišti a moderní projekční technice si účastníci konference všechny prezentace užili.
Část prvního bloku konference byla věnována ESG a cílům udržitelného rozvoje. O problematice hovořil Ing. Filip Křesťan, výrobně-technický ředitel Metrostavu.
V diskuzi bylo vzneseno několik dotazů a v závěru hovořili kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling (na fotografii s mikrofonem Ing. Mario Fankhauser).
Hosté si po skončení hlavního programu mohli prohlédnout aktuální výstavy v DOXu, například „Bolest těch druhých“, která zachycuje válku na Ukrajině. Dále byla k vidění výstava Krištofa Kintery „How can I help you?“ a „Bez sentimentu“ Tomáše Měšťánka.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Na linku navazuje převážně otevřená skladovací hala, v níž se hromadí přivezený odpad i zpracované balíky určené k další recyklaci.
Slavnostní otevření dotřiďovací linky odpadu společnosti SAKO Brno se uskutečnilo v pondělí 20. března.
Společnost Metrostav DIZ zde zastupoval Ing. Karel Volf, generální ředitel, Ing. Pavel Brožek, vedoucí projektu, a další naši kolegové z Brna.
Stavbu automatické dotřiďovací linky odpadu se zázemím pro zaměstnance realizovalo sdružení společností Metrostav DIZ, závod 01 a IMOS Brno.
Moderní linka zvládne za hodinu vytřídit až 4,5 tuny odpadu ze žlutých svozových kontejnerů.
5_Fotosloupek – Fotogalerie
Kompletní přestavba vozovny skončila v polovině února. Kromě objektů pro odstavení a servis tramvají kolem ní později vyrostly další servisní a provozní budovy.
Součástí byla i výstavba administrativní budovy.
Hosté slavnostního otevření vozovny měli možnost si některé objekty depa prohléhnout.
Hosté slavnostního otevření vozovny měli možnost si některé objekty depa prohléhnout.
- 988588.svg
- 988589.svg
- 988634.pdf
- 988635.svg
- 988636.jpg
- 988637.jpg
- 988638.jpg
- 988639.jpg
- 988640.svg
- 988641.jpg
- 988642.jpg
- 988643.jpg
- 988644.jpg
- 988645.svg
- 988646.jpg
- 988647.jpg
- 988648.jpg
- 988649.jpg
- 988650.svg
- 988651.jpg
- 988652.mp4
- 988653.svg
- 988654.jpg
- 988655.svg
- 988656.jpg
- 988657.jpg
- 988658.jpg
- 988659.jpg
- 988660.jpg
- 988661.svg
- 988662.jpg
- 988663.jpg
- 988664.svg
- 988666.jpg
- 988667.jpg
- 988668.jpg
- 988669.jpg
- 988670.jpg
- 988671.jpg
- 988672.jpg
- 988673.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007