Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Zdobeným domům se vrací původní elegance

Přes rok probíhá rekonstrukce tří historických činžovních domů (foto), které shlížejí na náměstí Winstona Churchilla před budovou Vysoké školy ekonomické na pražském Žižkově. Pracovní tým z divize 3 zde kompletně opravuje domy s čísly popisnými 11, 13 a 15 na základě požadavku památkářů a tak, aby jim zůstal historický vzhled. Pokud vše půjde podle plánu, hotovo by mělo být letos na podzim.

Dozorový audit ve Skupině Metrostav

Ve dnech 6. až 10. března společnost Metrostav a.s. úspěšně absolvovala dozorový audit compliance od společnosti Bureau Veritas. Ve Skupině Metrostav postupně dochází k rozšiřování certifikace compliance i na ostatní společnosti. S ohledem na jednotný Etický kodex Skupiny a tudíž v základu sjednocený systém řízení jsou proto certifikace a i následné dozory těchto společností rovněž úspěšné.

Nový most na Orlíku roste

Naši kolegové ze společnosti Metrostav TBR pracují na náročném projektu výstavby nového železničního mostu v obci Červená nad Vltavou. Ten se nachází jen několik metrů od původního mostu z 19. století, který byl dodatečně prohlášen za kulturní památku a na místě zůstane. Fotografie zachycuje přípravu letmé betonáže obloukové konstrukce nového mostu.

Strategická konference

Velké výzvy u náročných projektů

Odpolední blok Strategické konference tvoří vždy odborné příspěvky, během nichž jsou představovány technicky náročné stavby i prezentace firem. V letošním roce tomu nebylo jinak.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

T

uto část zahájil Ing. Tomáš Beržinský (foto) představením stavby bezpečnostního přelivu vodního díla Orlík. Co se týče investice, je to jednoznačně největší projekt na vltavské kaskádě za dlouhá desetiletí. Stavba systému, který má odvést přebytečnou vodu v případě masivní povodně, má před sebou ještě čtyři roky intenzivních prací. Po dokončení by měl bezpečnostní přeliv orlické přehrady odolat desetitisícileté vodě, což odpovídá průtoku 4300 krychlových metrů za vteřinu. Jen pro srovnání – v srpnu 2002 protékalo hrází téměř 3000 krychlových metrů vody. Zajímavostí také je, že řada technologií je speciálně připravená jen pro potřeby projektu a celkový objem konstrukčních betonů přesáhne 50 tisíc metrů krychlových. Sklon koryta, tzv. skluzu pro odtok vody, je až 40 procent.

zabezpečení před povodní, stavba navzdory hurikánu i tunel pod legendárním  stonehenge

Ředitel společnosti Metrostav Norge AS Ing. Aleš Gothard, LL.M., zaujal účastníky konference už začátkem jeho prezentace, ve které představil společnost, její vývoj v posledních letech a následně tři velké projekty, které aktuálně provádějí. První zmíněnou stavbou v Norsku s názvem E18 Langangen – Rugtvedt je ražba úseku dvoutubusového dálničního tunelu v délce 6164 m a objemem výrubu 515 000 m3. Druhá stavba probíhá na Faerských ostrovech a jedná se o ražbu silničního tunelu Fámjins v délce 1200 m s následným provedením izolací proti vodě a mrazu. Poslední stavba se nachází v Norsku, nese název Fv.5878 Nye Nerlandsøybrua a jde o výstavbu nového silničního železobetonového mostu s délkou 574 m a šířkou 11,5 m. Most má osm polí a rozpon hlavního pole je 140 m. Zajímavé bylo i video z Faerských ostrovů zachycující hurikán s rychlostí větru 232 km/h, kterému naši stavbaři čelili.

BeMo Tunnelling v Anglii a významnou stavbu u Stonehenge přiblížil hostům Dipl.-Ing. Thomas Wechner. Nejprve zmínil historii společnosti a její výhledy do budoucna, poté byla představena stavba s názvem A303 Stonehenge Tunnel Project.

Posledním přednášejícím v bloku odborných příspěvků byl Ing. David Stempák, který zde uvedl společnost M4 Road Design jako samostatnou odbornou společnost poskytující komplexní služby v oboru projektování dopravních staveb a inženýrské a konzultační činnosti ve stavebnictví. V průběhu jeho prezentace se posluchači dozvěděli o historii firmy, o portfoliu dosavadních projektů i o tom, na čem aktuálně pracují.

Ptáme se...

Ing. Lukáš Zedník

Zástupce ředitele závodu 8 ve společnosti Metrostav DIZ a ředitel nabídky dukovany 5

Společnost Metrostav DIZ se stala novým členem Czech Power Industry Alliance (CPIA), která byla založena v září 2015 a koordinuje strategické zájmy českých technologických dodavatelů pro energetické zdroje. Význam a cíle projektu objasňuje Lukáš Zedník, jenž je ředitelem útvaru Přípravy nabídky pro dostavbu Dukovan, známý rovněž jako EDU5.

Můžete stručně přiblížit alianci CPIA a její hlavní poslání?

Z mého pohledu aliance dnes sdružuje jedny z nejvýznamnějších společností, které by byly schopny se reálně účastnit výstavby nového jaderného bloku. Posláním aliance je prosazovat zájmy českého energetického průmyslu a zajistit mu co možná nejlepší pozici v rámci tohoto strategického programu. Slovo program užívám úmyslně, neboť stále silněji je prosazována výstavba čtyř bloků oproti jednomu původně zamýšlenému. I když jsou nyní nové jaderné zdroje samozřejmě nejrozsáhlejší téma, aliance se věnuje také dalším konvenčním projektům v ČR i v zahraničí.

Proč se společnost Metrostav DIZ rozhodla zapojit do aktivity této aliance?

Hlavním důvodem je možnost aktivně se zapojit do řešení strategických otázek souvisejících s plánováním výstavby a rovněž s prosazováním a hájení pozice českého stavebnictví. Aliance si vybudovala renomé respektovaného partnera, který je oslovován jak ze strany potenciálních dodavatelů, tak ze strany ministerstev. Navíc vstupem Metrostavu DIZ byl doplněn rozsah činností pokrývající alianci o stavební část, která byť svým rozsahem není největší, tak svou podstatou zásadně ovlivňuje tempo výstavby a spotřebovává značné množství personálních zdrojů. Aliance je tak nyní schopna pokrýt prakticky všechny činnosti na stavbě a stává se pro své partnery ještě atraktivnější.

Můžete popsat zapojení společnosti Metrostav DIZ do příprav nabídek?

V této fázi tendru se bohužel nemohu pouštět do větších detailů, ale pokusím se odpovědět. Naše společnost se ve výsledku rozhodla vystupovat v pozici neexkluzivního partnera, který usiluje o pozici v rámci zajištění hlavní stavební části. Přestože je to výrazně náročnější disciplína, tak nám to na  druhé straně umožnilo nabízet všem vládou vybraným EPC dodavatelům a být s nimi v kontaktu.

V jaké fázi je výběrové řízení na výstavbu nového jaderného zdroje v lokalitě elektrárny Dukovany?

V listopadu minulého roku společnost  ČEZ obdržela nabídky od všech tří oslovených EPC dodavatelů. V současné době probíhají intenzivní technická a komerční projednávání nabídek, která by měla být ukončena v květnu. Následně bude do září uchazečům poskytnut čas na zpracování finálních nabídek. Na základě těchto nabídek bude vybrán jeden takzvaný preferovaný dodavatel, se kterým může ČEZ, potažmo vláda ještě dále jednat. Cílem je mít uzavřený tendr na konci roku 2024.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 05/2023, Konference
Metrostav 05/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 05/2023, Strategická konference
Metrostav 05/2023, Ptáme se
Metrostav 05/2023, Fotosloupek
Metrostav 05/2023, Zahájení stavby
Metrostav 05/2023, Číslo
Metrostav 05/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 05/2023, Divize 6
Metrostav 05/2023, Divize 6 v Kraji Vysočina
Metrostav 05/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 05/2023, Fotoreportáž
Metrostav 05/2023, Konference

Konference

Metrostav 05/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 05/2023, Strategická konference

Strategická konference

Metrostav 05/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 05/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 05/2023, Zahájení stavby

Zahájení stavby

Metrostav 05/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 05/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 05/2023, Divize 6

Divize 6

Metrostav 05/2023, Divize 6 v Kraji Vysočina

Divize 6 v Kraji Vysočina

Metrostav 05/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 05/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (286591): (1/1) (0 ms)

Rendering Strategická konference (286590): (1/2) (7 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (286589): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6956/item988638-small.jpg

 i6956/item988639-small.jpg

 i6956/item988641-small.jpg

 i6956/item988640.svg

 i6956/item988642-small.jpg