-
Metrostav
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
Začala rekonstrukce Libeňského mostu
Tým Metrostavu TBR pod vedením ředitele výstavby Ing. Martina Kulhavého, Ph.D., MBA zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí.
9
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
3. června 2025
ročník 37
startuje Modernizace hradecké chirurgie
Začala rekonstrukce Libeňského mostu
Tým Metrostavu TBR pod vedením ředitele výstavby Ing. Martina Kulhavého, Ph.D., MBA, zahájil slavnostně 13. května stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí – mostů přes Štorchovu a Voctářovu ulici (vizualizace). Současně začíná budovat i takzvanou volnou repliku původního inundačního mostu. Dílo má téměř hotové základy a pomalu roste i do výšky.
Lenka Svobodová, vizualizace Jan Dousek, Radovan Záborský a foto ČTK
o zakázky jsme se pustili už v březnu 2022, protože byla vypsaná podle smluvních podmínek žluté knihy FIDIC, což znamená metodou Design & Build, kde jsme před vlastní realizací museli zahájit projektové práce a povolovací procesy. Stavební činnost jsme začali v září 2022 stavbou proplachovacího kanálu, havarijní nádrže v blízkosti administrativních budov a nutných přeložek sítí,“ popisuje Ing. Kulhavý. A pokračuje: „Vloni v dubnu jsme pokračovali demolicí starých mostů přes Voctářovu a Štorchovu ulici a mostu označovaného jako X-656 U Loděnice. V listopadu jsme pak zahájili hlubinné založení mostu SO 205, který bude v podobě sdruženého mostu převádět dopravu na libeňském předpolí.“
Stavbaři na libeňském břehu budují spodní stavbu z monolitického železobetonu. Návrh nového sdruženého mostu SO 205 respektuje původní tvarové i materiálové řešení dotčené části Janákova soumostí. Jeho nosná konstrukce – spojitá čtyřtrámová o 11 polích – ale bude z monolitického předpjatého betonu. Přesáhne 226 m a hlavní pole s rozpětím 53 m vynese čtveřice vetknutých železobetonových oblouků betonovaných na pevné skruži.
libeň získá nový veřejný prostor krytý obloukovým mostem s kavárnami
Rekonstruovaný sdružený most umožní na libeňském břehu i vznik rozsáhlého otevřeného prostranství s novou piazzettou v prostoru bývalého ramene Vltavy.
„Přestože při stavbě co nejvíc využíváme spolupráce a služeb firem ze Skupiny Metrostav, je naše zakázka velmi složitá. Hlavně co se týká vyřízení požadavků všech dotčených orgánů a správců v rámci povolovacích procesů. Pracujeme navíc ve velice stísněném prostoru s množstvím stavebních objektů včetně přeložek. Vše se v průběhu času mění i proto, že dílo musíme koordinovat se sousedícími stavbami,“ konstatuje ředitel výstavby.
Další etapy přestavby Libeňského soumostí by měla postupně opět provádět společnost Metrostav TBR v návaznosti na právě zahájenou stavbu sdruženého mostu v Libni. Celé dílo podle návrhu architekta Petra Teje vytvoří přes Vltavu nové, více než 1240 metrů dlouhé propojení Prahy 7 a 8.
Vynikající meziválečné dílo
Libeňské soumostí (foto) šesti mostů vzniklo v letech 1924–1928 podle projektu architekta Pavla Janáka a Ing. Františka Mencla, který byl autorem konstrukcí jeho obloukových částí.
Vzhledem ke špatnému technickému stavu nejen obloukových mostů, ale i navazujících předpolí se začátkem 21. století začalo mluvit o rekonstrukci celého přemostění.
Přese všechno je ale nesporným úspěchem původních stavitelů, že soumostí bylo bez větších oprav v provozu 90 let – až do roku 2018, kdy proběhlo podepření jeho rámových konstrukcí. Od roku 2004 potom začala vznikat celá řada variant oprav.
Znovuzprovoznění dopravy přes Vltavu po zrekonstruovaném soumostí směrem na Palmovku je pro občany, Prahu 7 i 8 životně důležité a váže se na něj řada dalších velkých městských investic. Začátek stavby Metrostavu TBR proto všichni uvítali.
Krátce Aktuálně
Metrostav 09/2025
Krátce Aktuálně
P+R na Opatově má zelenou
V Praze slavnostně odstartovala stavba dalšího parkovacího domu, kterou v rámci sdružení bude realizovat závod 8 Metrostavu DIZ. Jedná se o garáže P+R v Praze 11, objekt je navržen jako dvojtrakt s polorampovým uspořádáním vnitřních ramp (posunutí úrovně obou traktů o polovinu výšky podlaží). V garážích bude k dispozici 495 parkovacích míst včetně vyhrazených stání pro elektromobily. Střešní plocha bude přetvořena na zelený park se stromy a odpočinkovými zónami.
Studenti na stavbě Biocentra
Studenti VOŠ stavební a SPŠ stavební v Dušní ulici v Praze 1 navštívili stavbu Biocentra Univerzity Karlovy na pražském Albertově, kterou staví kolegové ze závodu 1 Metrostavu DIZ. Žáci měli možnost nahlédnout nejen na práci archeologů, kteří provádějí záchranný archeologický výzkum, ale také na způsoby zajištění stavební jámy a probíhající výkopové práce.
Nejrychlejší tramvajová trať v Olomouci
V pondělí 12. května byla slavnostně předána modernizovaná tramvajová trať na Novou ulici, kterou realizovali kolegové ze společnosti MI Roads a Subterra. Po rekonstrukci trati mohou tramvaje v této části Olomouce dosahovat rychlosti až 60 km/h, což je o 10 km/h více než v jiných částech města. Součástí projektu bylo také vybudování nízkých protihlukových stěn. Foto Jakub Čermák.
BeMo Tunnelling
Metrostav 09/2025
BeMo Tunnelling
BeMo u realizace tunelů pro chlazení reaktorů
Obnova historického mostu v Neu Anspachu
U kanálu Bristol v Somersetu probíhá výstavba jaderné elektrárny Hinkley Point C (HPC), v blízkosti odstavených jaderných elektráren HPA a HPB. Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) od roku 2017 podporuje svého dlouholetého partnera, firmu Balfour Beatty, vysíláním svých inženýrů a inspektorů k realizaci ražby tunelu (foto) o celkové délce 10 kilometrů.
Dr. Alfred Stärk
e stavebním objemem přesahujícím 30 miliard britských liber a přibližně s 11 000 pracovníky se projekt HPC právem řadí mezi největší staveniště v Evropě. Jedním z klíčových prvků této rozsáhlé infrastruktury je systém chlazení reaktorů, který využívá vodu z kanálu Bristol. Pro tento účel mají být pod mořským dnem proraženy 3 až 3,5 km dlouhé TBM tunely. Aby bylo možné odebírat mořskou vodu na chlazení přímo z moře, v kanálu Bristol stavbaři vyhloubili šachty, které byly propojeny s TBM tunely cca 20 m dlouhými ze stříkaného betonu.
Největší riziko při ražbě technicky velmi náročných tunelů ze stříkaného betonu představuje průnik vody z kanálu Bristol. Aby se tomu zabránilo, byly prováděny skoro rok trvající zkušební vrty a izolační injektáže, stejně jako instalace velice nákladných dvojitých komorových systémů. Tyto pouze 30 m dlouhé tunely ze stříkaného betonu jsou posledními ražebními objekty v rámci projektu Hinkley, pět z celkem šesti tunelů je již dokončeno.
zkušební vrty mají zabránit průniku vody z kanálu bristol při ražbě náročných tunelů
Šachty jsou opatřeny ocelovým válcem, jehož prstencová mezera byla protlačena ve směru od moře k horskému masivu. U jedné ze šachet se ovšem protlačení kruhové mezery nezdařilo, což znamenalo nutnost provádět důležitá dodatečná protlačení z tunelu ze stříkaného betonu, aby se docílilo bezpečného a neprosakujícího napojení na šachtu. První část dodatečných protlačení byla ukončena, takže 17. března jsme mohli provést ražbu až k ocelovému válci šachty. Nutná jsou další protlačení, aby se dosáhlo naprosto bezchybného vzájemného propojení šachty a tunelu. S ukončením tunelářských prací počítáme do září tohoto roku. Zdař Bůh!
Jaderná elektrárna
Hinkley PointBritská jaderná elektrárnu se nachází v Somersetu na pobřeží Bristolského zálivu. Zahrnuje dva odstavené reaktory označované jako Hinkley Point A a dva jaderné reaktory Hinkley Point B. Dva reaktory Hinkley Point C, jichž se stavební práce na tunelech týkají, jsou ve výstavbě od roku 2018.
Ptáme se
Metrostav 09/2025
Ptáme se...
Michal Hryzák
Vedoucí projektu ze závodu 6
Protože jeho dědeček byl stavař a k tomuto oboru mu dál základy, vybral si ke studiu Střední průmyslovou školu stavební v Českých Budějovicích. Poté pokračoval na nedaleké Vysoké škole technické a ekonomické, při které chodil na brigádu do malé stavební firmy. Když se naskytla příležitost nastoupit na pobočku Metrostavu, i přes krátké váhání nabídku přijal – bylo to na apríla 1. dubna 2006. Aktuálně realizuje čtyři zajímavé zakázky v Jihočeském kraji: Parkovací dům a Zimní stadion v Táboře, Přístavbu městské sportovní haly v Jindřichově Hradci a rekonstrukci odpadního řadu v Kořensku.
Pamatujete si na svou první stavbu? A jaké typy projektů následovaly?
První moje stavba byla výstavba pavilonů a restaurace v Zoo Hluboká. Následovala pestrá škála zakázek zahrnující rekonstrukce školy, nemocnic i administrativních budov. Od roku 2019 působím v pozici vedoucího projektu. První a stěžejní zakázkou byla výrobní hala mezinárodní obalové a papírenské skupiny Mondi Bupak v Českých Budějovicích.
Potkáváme se na stavbě nového parkovacího domu v Táboře. V jaké je fázi a které práce probíhají?
Stavba je ve fázi dokončené hrubé stavby s provedenou konstrukční nabetonávkou podlah. Aktuálně probíhá montáž technologických rozvodů jednotlivých podlaží a připravujeme se na realizaci fasádního pláště. To je pro nás poslední stěžejní dodávka, která bude dominantou parkovacího domu.
Aktuálně v Táboře realizujete také nový zimní stadion. Ve srovnání s parkovacím domem jsou to dva úplně odlišné typy staveb. Který projekt pro vás byl větší výzvou a proč?
Obě tyto stavby mají základ v prefabrikovaném skeletu. Jinak jsou to ale absolutně odlišné typy budov. Zimní stadion je náročnější v koordinaci profesí a určitě technologicky složitějším zařízení. Parkovací dům je zase v centru sídliště s omezeným přístupem. Obě zakázky jsou navíc realizovány formou Design & Build (úkolem stavbařů je dodat nejen stavbu, ale i prováděcí dokumentaci, pozn. red.) a zejména jejich projekční příprava je náročná.
Jak se také daří skloubit řízení čtyř rozsáhlých zakázek najednou? Dokončujete například i rekonstrukci odpadního řadu v Kořensku.
Je to náročné zejména z hlediska organizace mého času. Každá stavba je svým specifikem jedinečná a je jedno, jestli pracujete pro soukromého investora, město nebo firmu typu ČEZ. Klíčem k úspěchu je tým lidí, kteří jsou nastaveni na podobné vlně a dokážou s vámi táhnout za jeden provaz. A já přesně takové kolegy okolo sebe mám.
Zakázky spojuje to, že probíhají v jihočeském regionu. Jaký k němu máte vztah?
Narodil jsem se v Jindřichově Hradci a bydlím v Soběslavi, tedy v takovém pomyslném středu Jihočeského kraje. Vždy když míjím některou z našich staveb, tak jsem pyšný na to, že jsme mohli být součástí budování a rozvoje v našem kraji.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 09/2025
fotosloupek
Blízko propojení ostrovů
Mostaři Metrostavu Norge, kteří na pobřeží západního Norska stavějí nový most Nerlandsøybrua, odvedli kus práce a jsou velmi blízko propojení ostrovů novým mostem (snímky).
„Zabetonována byla poslední část viaduktu. Jednalo se o logisticky náročnou operaci, beton se transportoval od opěry potrubím až na MSS. Letmá betonáž z osy 4 se propojila s viaduktem a na ose 5 byla zabetonována poslední standardní sekce. Čeká nás ještě zabetonovat oba spojovací segmenty a mostovka bude kompletní. Prvních 25 m římsy odstartovalo jízdu římsových vozíků, které postupně dotvarují most do finální podoby,“ popisuje vedoucí projektu Matěj Novotný.
Průmyslové stavby
Metrostav 09/2025
Průmyslové stavby
pro větší strategické zásoby benzinu a nafty
Stavbaři závodu 2 Metrostavu DIZ dokončují hrubou stavbu šesti obřích zásobníků na pohonné hmoty v areálu ČEPRO v Hněvicích na Litoměřicku (foto). Zatímco v posledních dvou nádržích ještě probíhá montáž střechy, první získává finální nátěr.
Mgr. Radim Mana, foto Metrostav
va z šesti zásobníků už mají za sebou i tzv. hydrostatickou zkoušku. Při ní stavbaři naplní nádrž vodou a sledují vliv zatížení na základové konstrukce. Aby mohli zkoušku vyhodnotit jako úspěšnou, nesmí se základ pohnout po dobu 72 hodin. Původní harmonogram počítal s dokončením stavby na začátku roku 2027, reálný postup slibuje i dřívější datum.
„S konstrukcí těchto zásobníků máme bohaté zkušenosti. Kdybychom zvolili založení na štěrkových pilotách, jak požadoval projekt, na konsolidaci podloží bychom čekali i několik měsíců. Proto jsme po dohodě s investorem upřednostnili železobetonové piloty, které umožnily rychlé dotvarování základu v řádu milimetrů. Základová deska musí udržet přes deset tisíc tun, což odpovídá hmotnosti více než 260 plně naložených kamionů. Proto každou z nich podporuje devadesát pilot o délce 12 metrů a průměru 60 centimetrů,“ sdělil stavbyvedoucí Ing. Jan Sochor.
V každé nádrži bude moci provozovatel uskladnit až deset milionů litrů benzinu či nafty. Celkových šedesát milionů litrů navýší kapacitu strategických zásob hněvického terminálu asi o dvacet procent.
U výstavby největšího paroplynového zdroje v ČR!
Kolegové ze závodu 2 v elektrárně v Horních Počaplech slavnostně podepsali smlouvu na výstavbu největšího paroplynového teplárenského zdroje tepla!
Metrostav 09/2025
Metrostav DIZ závod 2
výstavba největšího paroplynového zdroje v ČR!
Kolegové ze závodu 2 v elektrárně v Horních Počaplech slavnostně podepsali smlouvu na výstavbu největšího paroplynového teplárenského zdroje tepla! Investorem projektu je Energotrans ze Skupiny ČEZ, zhotoviteli je sdružení firem Metrostav DIZ a Siemens Energy. Za Metrostav DIZ kontrakt podepsal generální ředitel Ing. Karel Volf, zhotovitelem projektu je závod 2, realizační tým vede Ing. Jan Zacharda.
RED s využitím tiskové zprávy, vizualizace archiv Metrostav DIZ
droje v lokalitě Mělník, největšího výrobce tepla v ČR, projdou do roku 2030 významnou změnou. Ta s sebou nese odstavení starých zařízení, které nahradí nové moderní zdroje šetrné k životnímu prostředí. Mělník tak do roku 2030 skončí s výrobou elektřiny a tepla z uhlí.
„Elektrárna Mělník je významný bod na energetické mapě České republiky. Zajišťuje jak výrobu elektřiny, tak dodávku tepla. Po kompletní transformaci budou jako náhrada uhlí sloužit paroplynové zdroje a zařízení na energetické využití odpadů, to vše doplněné o výkon v plynové kotelně a elektrokotlích. Mezi nové technologie v této lokalitě patří ale i fotovoltaická elektrárna a v přípravě jsou i projekty na akumulaci energie. Unikátní infrastrukturu uhelných lokalit chceme obecně využít pro postupný přechod k nízkoemisním a bezemisním zdrojům,“ řekl Jan Kalina, člen představenstva a ředitel divize obnovitelná a klasická energetika.
Pro 230 000 domácností
Přípravy na výstavbu prvního paroplynového zdroje už začaly demolicí stávajících objektů a přípravou staveniště. Uvedení do provozu je v plánu v roce 2029. V současné době se jedná o největší projekt v energetice a teplárenství: nový zdroj disponuje celkovým elektrickým výkonem 266 MWe a tepelným výkonem 183 MWt a vyrobí dle předpokladů bezmála 730 GWh elektřiny za rok a dodá teplo na úrovni až 2 PJ za rok. Na celkové dodávce tepla z lokality Mělník se tak bude podílet cca 30 %. Součástí záměru, jehož dodavatelem je sdružení společností Metrostav DIZ a Siemens Energy, je i smlouva na servis a údržbu plynových turbín.
„Realizací tohoto projektu budou zajištěny dodávky tepla, kterými zásobujeme asi polovinu Prahy, respektive téměř celý pravý břeh Vltavy, dále samotný Mělník a Neratovice. Celkem jde o zhruba 230 tisíc domácností, ale i školy, úřady nebo nemocnice. Naším cílem je garantovat spolehlivé dodávky tepla na další desítky let,“ dodává Miroslav Krpec, předseda představenstva společnosti Energotrans ze Skupiny ČEZ.
Tento projekt je spolufinancován ze systému EU pro obchodování s emisemi prostřednictvím Modernizačního fondu. Na jeho realizaci obdržela společnost Energotrans investiční podporu ve výši 7,26 miliardy korun, která tvoří více než 50 % z celkových výdajů, i provozní podporu ve formě aukčního bonusu na elektřinu po dobu 15 let od zprovoznění zdroje.
Zajímavosti
o lokalitě MělníkElektrárna Mělník leží 13 kilometrů pod soutokem Labe a Vltavy. Nejvzdálenější spotřebič tepla je od ohříváků společnosti Energotrans vzdálen 74,5 kilometru. Voda pro Prahu je dopravována potrubím o průměru 1200 milimetrů na vzdálenost více než 34 km při tlaku až 2,5 MPa. Napaječ Mělník–Praha přechází po příhradových ocelových mostech 2× tok Vltavy a 4× železniční trať. V areálu Elektrárny Mělník je v provozu také malá vodní elektrárna o instalovaném výkonu 490 kW, která na elektřinu přeměňuje energii průtoku zbytkové chladicí vody z mělnického provozu. Teplo do Prahy se dodává unikátním tepelným napaječem. Tepelná energie se přenáší pomocí horké stlačené vody, teploty se podle ročního období pohybují od 90 do 140 °C. Na straně odběratele (v Praze nebo v Neratovicích) se voda ochladí (předá teplo) a vrací se při teplotě v rozmezí 60 až 70 °C.
Kontejnerový azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase
Na okraji Přerova vyrostl během necelých pěti měsíců nový azylový dům pro lidi bez přístřeší. Jde o dvoupodlažní objekt, který tvoří celkem 32 kontejnerových modulů (snímky). Pro vedoucího projektu Ing. Miroslava Sochu ze závodu 1 Metrostavu DIZ a jeho tým to byla první zkušenost s tímto typem stavby.
Metrostav 09/2025
Metrostav DIZ závod 1
azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase
Na okraji Přerova vyrostl během necelých pěti měsíců nový azylový dům pro lidi bez přístřeší. Jde o dvoupodlažní objekt, který tvoří celkem 32 kontejnerových modulů (snímky). Pro vedoucího projektu Ing. Miroslava Sochu ze závodu 1 Metrostavu DIZ a jeho tým to byla první zkušenost s tímto typem stavby.
Martina Vampulová, foto Drahoslav Ramík
č se to může zdát jednoduché, protože vám na stavbu přijedou téměř hotové moduly, administrativní proces se oproti běžným typům zakázek neliší. Na co máte běžně čas například 18 měsíců, se zde odehrává v neskutečně krátkém čase. Od vypracování výrobních a realizačních dokumentací přes výběr subdodavatelů, vzorkování až po projednávání změn. Sotva jsme kopli do země, už jsme chystali doklady ke kolaudaci…,“ říká Ing. Socha.
modulární systém kontejnerů
Stavba začala na samém konci loňského roku sejmutím ornice a srovnáním terénu do požadované výšky. Poté následovala štěrková pilotáž technologií Franki, kterou stavbaři použili k vylepšení základových poměrů. Jde o způsob založení stavby, kdy se štěrkové piloty hutní vrstvovitě přímo v terénu a díky tomu vytvoří stabilní podklad i v nepříznivých geotechnických podmínkách. Následně mohli dělníci začít betonovat železobetonové základy a podezdívku s přístupovými rampami a schodištěm. Po jejich dokončení už nic nebránilo osazování modulů. Ty byly předem připraveny ve výrobě a na stavbu přivezeny jako téměř hotové prostorové jednotky. Pomocí jeřábu je pak stavbaři osazovali a montovali podle předem daného montážního plánu.
Objekt má dvě nadzemní podlaží a půdorysně je řešen jako nepravidelný obdélník, který se přizpůsobil dispozici pozemku a provozním požadavkům azylového domu. Fasádu tvoří PIR panely v hnědé barvě s přiznanými rámy ocelových modulů v odstínu antracit. „Kombinací různě velkých oken od francouzských bez parapetu po menší s vyšším parapetem jsme docílili členitého a příjemného vzhledu, který zároveň respektuje okolní zástavbu. Obvodové stěny, podlahy i stropy jsou vyplněny minerální vatou a díky tomu stavba splňuje všechny požadavky na tepelně-technické vlastnosti podle platných norem,“ popisuje vedoucí projektu.
Kromě objektu azylového domu museli stavbaři během několika týdnů vybudovat také veškeré přípojky inženýrských sítí (elektřiny, vody a kanalizace), poradit si s oplocením celého areálu a zřízením vnitřních komunikací a parkovacích stání včetně jednoho vyhrazeného pro osoby se sníženou schopností pohybu. Nedílnou součástí bylo i zajištění bezbariérového přístupu a úprava okolních vegetačních ploch tak, aby celý objekt přirozeně zapadl do stávající zástavby a zároveň poskytoval uživatelům důstojné prostředí. V azylovém domě s nepřetržitým provozem najde už za pár dní útočiště 30 osob, kterým budou k dispozici tři zaměstnanci.
Metrostav TBR
Metrostav 09/2025
Metrostav TBR
Rekonstrukce Benešova mostu v plném proudu
V Ústí nad Labem začala rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše, jedné z nejdůležitějších dopravních tepen mezi centrem města a čtvrtí Střekov. Most z roku 1936 je po téměř 90 letech ve špatném technickém stavu a oprava je technicky i logisticky velmi náročná. Projekt realizuje sdružení firem vedené společností Metrostav TBR.
RED, foto ČTK
první fázi, která odstartovala vloni, byla zahájena výstavba provizorní lávky pro pěší a cyklisty (foto). Nyní probíhá samotná rekonstrukce a most se tak koncem dubna dopravě zcela uzavřel.
„Dokončujeme provedení nového založení pod pilíři P3 a P2, demolici opěr a dále provádíme osazení ztužení ocelového oblouku tak, abychom mohli po betonáži příčníků most nadzvednou a zahájit demolici pilířů a výměnu mostovky,“ popisuje práce vedoucí projektu Ing. Pavel Kuděj.
Vznikne tedy nová mostovka a konstrukce se vrátí na své místo. Oblouk navíc dostane nový ochranný nátěr. Celá rekonstrukce je naplánována do začátku roku 2027, kdy by zde měl být obnoven provoz.
Most, pojmenovaný po druhém československém prezidentovi Edvardu Benešovi, byl otevřen v roce 1936. V průběhu dějin prošel několika změnami jména i dramatickými událostmi – během druhé světové války jej chtěla německá armáda vyhodit do povětří, což však překazil jeden z jejich vlastních vojáků.
Zajímavosti
Metrostav 09/2025
Zajímavosti
Každá kapka se počítá, děkujeme Ústí!
Naši kolegové z Ústí nad Labem (foto) se v květnu zapojili do oblíbené firemní akce Daruj krev s Metrostavem. Všem, kteří se rozhodli darovat krev, srdečně děkujeme – stejně tak patří velké díky personálu transfuzní stanice za vstřícné přijetí a profesionální péči.
Do Transfuzního oddělení, KZ a.s. – Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem dorazili společně s Ing. Petrem Ortem, ředitelem oblastního zastoupení divize 8 v ústeckém kraji, který ke své účasti uvedl: „Loni jsem měl úraz a potřeboval jsem krev. Cítím jistou odpovědnost, a proto teď jdu darovat krev svoji.“
Připomeňme, že akce Daruj krev s Metrostavem běží již 20. rokem a letos se koná i mimo hlavní město. V regionech se potkala s pozitivním ohlasem. Od začátku roku už darovali krev kolegové z Karlových Varů, Liberce, Brna a věříme, že další oblastní zastoupení divizí a závodů se přidají. A zapojte se i vy do darování krve, každá kapka se počítá.
RED, foto archiv Metrostavu
málo surovin, co dál?
Ředitel společnosti TBG Metrostav Jakub Šimáček se účastnil kulatého stolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou. Diskuze se věnovala realizované i připravované výstavbě dopravní infrastruktury, ale otevřela také další zásadní téma – nedostatek surovin pro výrobu stavebních hmot, problém, na který Jakub Šimáček upozornil.
Hovořilo se o dopravě surovin z lomů a pískoven, která často zatěžuje okolní obce. Zazněl návrh více využívat šetrnější formy přepravy – například lodní dopravu. Jako její dlouhodobí podporovatelé a aktivní uživatelé tuto cestu jednoznačně vítáme!
TBG Metrostav
Metrostav v běhu Jizerskými horami
Už v předchozích číslech našich novin jsme vás informovali o běžeckém závodě Jizerun, který se uskuteční 1. listopadu 2025. Když jsme odstartovali náborovou kampaň napříč Skupinou Metrostav, říkali jsme si, že by bylo hezké vidět na startovní čáře alespoň tři týmy, které nás budou reprezentovat. Zájem byl však tak vysoký, že se na startu potkáme rovnou s deseti týmy složenými převážně ze zaměstnanců Skupiny.
Trasa v délce 162 kilometrů podél řeky Jizery je velmi náročná a bez pravidelných tréninků by bylo její zdolání opravdu těžké. Proto už nyní můžeme některé týmy vídat po práci v okolí Palmovky při běhu za jakéhokoliv počasí. Týmy Doběhnout a přežít (na snímku) jsou toho skvělým příkladem – betonová lýtka je na trati určitě nepřekvapí.
Závod Jizerun tak nebude jen sportovní výzvou, ale i příležitostí ukázat, že Metrostav drží pohromadě nejen na stavbách, ale i na běžecké trase.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
Letní Sportovní hry Metrostavu se blíží!
KDY: 12. až 13. června
KDE: Sportovní centrum Nymburk
Program odborné praxe
Metrostav 09/2025
Program odborné praxe
Zeptali jsme se našich smluvních žáků
V průběhu května se v centrále společnosti setkali smluvní žáci třetích ročníků učebních oborů, kteří po složení závěrečných zkoušek nastoupí do našich projektových týmů nebo budou pokračovat v nástavbovém studiu. Dva studenti (foto), kteří se před dvěma lety rozhodli pro tuto cestu, zvolili nástavbu a chtějí své vzdělání a následnou profesní dráhu posunout dál – podali si přihlášku na vysokou školu.
RED, foto Zuzana Junková
Jan Harvánek (19 let), vyučený truhlář:
Svoji odbornou praxi absolvoval v Metrostavu DIZ, konkrétně v restaurátorském ateliéru v pražských Záběhlicích. Nyní se připravuje na maturitu a plánuje pokračovat ve studiu na vysoké škole. „V Metrostavu se mi líbí kolektiv i přístup lidí, se kterými jsem pracoval. Získal jsem tu spoustu cenných zkušeností, které bych jinde těžko nasbíral. Měl jsem možnost poznat práci, která mě skutečně baví, a chtěl bych se jí věnovat i v budoucnu,“ říká.
Po dokončení střední školy má v plánu nastoupit na Mendelovu univerzitu v Brně. Jako hlavní studijní směr si zvolil obor Design nábytku a podal si přihlášku i na druhý obor – Tvorba a výroba nábytku, který se vyučuje na stejné fakultě. Jan věří, že právě kombinace praktických dovedností z učiliště a nových znalostí z vysoké školy mu otevře cestu k profesnímu růstu a vlastní realizaci v oboru, který ho naplňuje.
David Obst (20 let), vyučený elektrikář:
Absolvoval odbornou praxi v rámci divize 1, kde poznal různorodé prostředí reálných staveb. Aktuálně studuje nástavbové studium, připravuje se na maturitu a má ambici pokračovat dále na vysoké škole.
„Líbilo se mi, že jsme během praxe každý den pracovali na jiném místě. Díky tomu jsem se mohl učit něco nového a získávat zkušenosti z různých typů projektů,“ říká David. Mezi nejzajímavější zážitky zmiňuje práci v tramvajovém depu v Praze, kde se podílel na instalaci kabelů a dalších elektroinstalačních pracích.
Rád by se dále rozvíjel nejen jako elektrikář, ale také v oblasti informačních technologií. V rámci dalšího vzdělávání plánuje studium na České zemědělské univerzitě v Praze-Suchdole. „Zajímá mě vývoj softwaru a chtěl bych si rozšířit své znalosti v IT. Ideálně bych rád propojil obě oblasti – elektrotechniku i počítače a stal se tak odborníkem se širším záběrem,“ dodává David.
Metrostav Párty 2025
Císařská louka v Praze se ve čtvrtek 29. května stala dějištěm velkého hudebního mejdanu: po roce si tu naši zaměstnanci – převážně ti, kdo pracují v dělnických profesích - užili tradiční rockový večer.
Metrostav 09/2025
Fotoreportáž
Citron rozjel Metrostav Párty
RED, foto Jakub Červenka
Císařská louka v Praze se ve čtvrtek 29. května stala dějištěm velkého hudebního mejdanu: po roce si tu naši zaměstnanci – převážně ti, kdo pracují v dělnických profesích – užili tradiční rockový večer Metrostav Párty 2025! Celým programem provázel oblíbený hlasatel a moderátor Alexander Hemala, večírek v areálu restaurace Cinda odstartoval generální ředitel Metrostavu Jaroslav Heran, který poděkoval všem našim kolegům za odvedenou práci.
A pak už nastoupili hlavní aktéři: spolu s energickou předkapelou Loretta se o program Metrostav Párty postarala rocková kapela Citron. Někdo zpíval, jiný tančil, hodně lidí ale zvládlo oboje.
Program letos zpestřila profesionální pistolnice Anny Barvínková a její strhující western show s revolvery a bičem!
Pro ty, kdo si chtěli po koncertním víru odpočinout, byly připraveny různé soutěže – od silových disciplín až po klidnější aktivity v zákoutích areálu. Skvělé jídlo a osvěžující pití nechybělo. Přestože počasí bylo v závěru května deštivé, Metrostav Párty přálo.
Každoroční květnové setkání skvěle vyšlo. Je to chvíle, kdy děkujeme našim kolegům, užíváme si společnou zábavu a nacházíme prostor pro přátelské rozhovory mimo stavbu či dílnu. Za rok se těšíme na viděnou!
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Schéma propojení tunelu a šachty.
Tři jaderné elektrárny Hinkley Point na břehu kanálu Bristol.
8_Metrostav DIZ závod 1 – Fotogalerie
Azylový dům v Přerově vznikl z modulárního systému kontejnerů, které mají ocelovou svařovanou prostorovou konstrukci.
Mezi sebou jsou spojeny pomocí šroubovaných spojů a kotevních prvků v rohových sloupech a podlahových i střešních rámech.
Všechny povrchy stěn přístupné klientům jsou opláštěny pozinkovaným bílým plechem, což zvyšuje odolnost povrchů proti poškození a usnadňuje údržbu.
Zařizovací předměty v bytech mají antivandal provedení.
Zařizovací předměty v bytech mají antivandal provedení.
12_Fotoreportáž – Fotogalerie
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Metrostav Párty 2025
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Začala rekonstrukce Libeňského mostu
Tým Metrostavu TBR pod vedením ředitele výstavby Ing. Martina Kulhavého, Ph.D., MBA zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí.
U výstavby největšího paroplynového zdroje v ČR!
Kolegové ze závodu 2 v elektrárně v Horních Počaplech slavnostně podepsali smlouvu na výstavbu největšího paroplynového teplárenského zdroje tepla!
Kontejnerový azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase
Na okraji Přerova vyrostl během necelých pěti měsíců nový azylový dům pro lidi bez přístřeší. Jde o dvoupodlažní objekt, který tvoří celkem 32 kontejnerových modulů (snímky). Pro vedoucího projektu Ing. Miroslava Sochu ze závodu 1 Metrostavu DIZ a jeho tým to byla první zkušenost s tímto typem stavby.
Metrostav Párty 2025
Císařská louka v Praze se ve čtvrtek 29. května stala dějištěm velkého hudebního mejdanu: po roce si tu naši zaměstnanci – převážně ti, kdo pracují v dělnických profesích - užili tradiční rockový večer.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007