-
Metrostav
12–13/2025
Stavbaři divize 3 u klíčového momentu v rámci konverze historického areálu Nuselský pivovar – otevření nové pasáže s obchody. V Třinci vznikne třetí nejmodernější linka na třídění odpadu. Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo.
Pivovar
12-13
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. července 2025
ročník 37
Z Nuselského pivovaru rezidenční centrum
Z Nuselského pivovaru rezidenční centrum
V pražských Nuslí vzniká nový rezidenční projekt s názvem Nuselský pivovar (snímky) v režii developerské společnosti Penta Real Estate. Zdařilý projekt přeměny brownfieldu, konkrétně areálu bývalého Nuselského pivovaru, je před dokončením. Stavbaři Metrostavu během prázdnin pracují Na posledních úpravách bytů, novým majitelům je mají předat v příštích měsících.
Blanka Růžičková, foto Michal Jílek, Make Pro
reál, který se rozkládá na ploše o rozloze tří fotbalových hřišť a na němž se před rekonstrukcí nacházely zchátralé, i když částečně památkově chráněné objekty, je přístupný.
Tým divize 3 Metrostavu zahájil práce na projektu s názvem Konverze Nuselského pivovaru v lednu 2023. „Předmětem zakázky byla přestavba původních objektů na byty a obchodní prostory. Soubor původních staveb tvořících areál Nuselského pivovaru jsme po dobudování podzemního podlaží s garážemi, sklepními a technologickými prostory a doplněním o dva nové objekty pomohli přestavět na moderní bytový areál s historickou duší,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Milan Kolaja.
slavnostní otevření dokončených VEŘEJNÝCH prostor se uskutečnilo 23. června
Doplňuje, že se při slavnostním otevření mohli zájemci podívat do původních pivovarských prostor s přiznanými litinovými sloupy a klenbami a také obdivovat opravené komíny, které jsou viditelné z širokého okolí. Připomíná, že celá rekonstrukce probíhala ve spolupráci s památkáři a s důrazem na zachování co nejvíce původních prvků v dokončeném projektu.
Spolupráci s investorem, společností Penta Real Estate, hodnotí pozitivně. „Věřím, že jsme i přes problémy s projektovou dokumentací dokázali objednateli splnit jeho představy.“ Doplňuje, že konstruktivní byla i jednání s památkáři.
Historicky nejcennějšími prvky projektu a zároveň největší výzvou pro stavbaře a restaurátory byly během rekonstrukce barokní krovy a fasády. „Krovy byly původně navržené jen k úpravě, ale nakonec nás dost potrápily, protože jsme hodně částí museli vyměnit, což u složitých kolíkovaných konstrukcí nebylo jednoduché. Alchymií pak bylo hledání odstínů a struktury původních omítek a štuků,“ připomíná vedoucí projektu.
Odměnou pro historiky byl naopak objev sto let staré schránky, kterou ve zdi zanechal nuselský zedník při tehdejší opravě budovy.
Inženýr Kolaja oceňuje práci všech spolupracovníků, kteří se podíleli na zdárném dokončení přestavby. „Více než dva a půl roku trvající práce nás v mnohém posunula dále a také zocelila při složitých situacích, kterých nebylo málo.“
Industriální styl zachován
Nově vybudované rezidenční prostory nabídnou více než 120 bytů od malých 1+kk po velké lofty. Větší část přízemních ploch zabírají obchody, kavárny a restaurace (foto).
Svou pobočku zde již otevřela Česká pošta, postupně se počítá také s restaurací a supermarketem. Zcela novou čtvrť s malým náměstím propojila s okolím také nová lávka přes potok Botič do Křesomyslovy ulice.
už od roku 1694
Nuselský pivovar u říčky Botič v Praze 4 býval svého času největším pivovarem ve střední Evropě. Svými produkty zásoboval celé Rakousko-Uhersko. Jeho historie se začala psát už v roce 1694, kdy vznikly nejstarší sklepy. Celý areál je památkově chráněným souborem industriální architektury. Barokní jádro pivovaru společně se sklepními prostory, komínem a bránou bylo prohlášeno za historickou kulturní památku.
Krátce Aktuálně
Metrostav 12-13/2025
Krátce Aktuálně
příprava Projektu největší paroplynové teplárny v ČR
Zahájili jsme přípravu projektové dokumentace pro největší paroplynovou teplárnu v ČR. Projekt realizujeme ve spolupráci s partnerem ve sdružení Siemens Energy a investorem Energotrans. V Mělníku by se mělo začít stavět v příštím roce tak, aby nová kapacita nahradila část uhelné výroby do roku 2029. Souběžně ve stejné lokalitě realizujeme výstavbu zařízení na energetické využití odpadů (ZEVO). Už letos v létě začnou demolice stávajících objektů a příprava staveniště.
Daruj krev s Metrostavem
V pátek 15. srpna mají kolegové Skupiny Metrostav další příležitost pomoci dobré věci. V centrále společnosti na pražské Palmovce bude od 7.30 hod. probíhat tradiční odběr krve. Zaměstnanci se mohou přihlásit pomocí formuláře na intranetu. Všem, kteří se rozhodnou pomoci dobré věci, předem děkujeme! V letních měsících je pomoc zvláště potřebná, protože transfuzní stanice se vždy potýkají s nedostatkem dárců a tedy i životně důležité tekutiny.
Další zakázka na ruzyňském letišti
V areálu letiště u silnice mezi Terminálem 3 a Terminálem 1 se 15. července uskutečnilo požehnání sošky sv. Barbory, která ochrání stavbaře při práci na ražených úsecích nového Kolektoru hangár G a Trafostanice TS20. Stavbu zde budou provádět kolegové ze závodu 3 Metrostavu DIZ.
Křížovky a kvízy s Metrostavem!
V našem prvním letním vydání novin jsme připravili oddechový speciál, ve kterém si vy a vaši blízcí procvičí mozek, vědomosti i postřeh. Stahujte zde.
Údržba silnic
Metrostav 12-13/2025
Údržba silnic
30 let společnosti Údržba silnic
Údržba silnic s.r.o. v červnu tradičně pořádala Den otevřených dveří, který se letos nesl v duchu oslav. Společnost si totiž připomíná 30. výročí od svého založení a již 9 let působení ve Skupině Metrostav. Mezi účastníky, které tvořili zejména zástupci měst a obcí ze Sedlčanska a obchodní partneři, byli i zástupci mateřské společnosti Metrostav a.s. a firmy BES s.r.o.
Ing. Jiří Hvězda, foto archiv společnosti Údržba silnic s.r.o.
držba silnic se zabývá především velkoplošnými i lokálními výspravami vozovek, letní a zimní údržbou pozemních komunikací, vodorovným i svislým dopravním značením, montáží svodidel, zemními a výkopovými pracemi, výstavbou gabionových opěrných stěn a zajišťováním dopravněinženýrských opatřeních především v regionu Středočeského a Jihočeského kraje.
K významnému výročí si pořídila dárek, který si dlouhodobě přála a který ji pomůže k dalšímu rozvoji, zkvalitňování služeb a důstojnějšímu pracovnímu prostředí pro své zaměstnance: 9. června koupila Údržba silnic novou dceřinou společnost STS ČH s.r.o., která v Sedlčanech vlastní výrobní areál o rozloze 1,4 hektaru, jehož součástí jsou jak administrativní budovy, tak čerpací stanice pohonných hmot, výrobní haly a zpevněné plochy pro potřeby skladování posypové soli, odstavení mechanismů a vytvoření opravárenských dílen. Po 30 letech existence tak bude mít společnost své vlastní zázemí, které se nachází jen 70 metrů od současného sídla, které má v pronájmu od Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje.
údržba silnic koupila novou dceřinou společnost a má k dispozici další výrobní areál
Z historie Údržby silnic
Společnost od svého založení v květnu roku 1995 s pěti zaměstnanci začala nabízet služby převážně obecním úřadům ve svém okolí. Zakoupením staršího značkovacího stroje tuzemské výroby HZS-1 a získáním zakázek u SÚS Příbram a Praha-západ začala provádět vodorovné dopravní značení na silnicích těchto dvou okresů.
Postupně se dostala do povědomí v širším okolí a získávala další zakázky. Zlomový byl rok 2004, kdy Údržba silnic získala veřejnou zakázku na zimní a letní údržbu komunikací na cestmistrovství Sedlčany. Následující rok se společnost po vítězství v podobné soutěži pustila do zakázky na údržbu komunikací na cestmistrovství Sedlec-Prčice. Přijetím zaměstnanců cestmistrovství do pracovního poměru se firma rozrostla na 53 pracovníků a zajistila údržbu na téměř 400 km komunikací.
Od roku 2016 se firma stala součástí Skupiny Metrostav a postupně se začala zapojovat jako subdodavatel do zakázek koncernu.
Ptáme se
Metrostav 12-13/2025
Ptáme se...
Ing. Jan Vicher
Přípravář závodu 6 Metrostavu DIZ
Vystudoval obor vodní hospodářství a vodní stavby na Fakultě stavební ČVUT. Ve třetím ročníku bakalářského studia nastoupil do divize 6 na pozici technik-student a ve Skupině Metrostav tak působí téměř 4 roky. Mimo jiné byl součástí týmu, který v Praze mezi Sovovými mlýny a Novotného lávkou realizoval náročnou rekonstrukci historického Staroměstského jezu. V současné době je přípravářem ve společnosti Metrostav DIZ, závod 6.
Na čem nebo na kterém projektu nyní pracujete?
Aktuálně se účastním výstavby několika staveb. Jedná se o dvě zakázky pro Ředitelství vodních cest, Ochranné plovoucí stání v Brné pro Policii ČR a Čekací stání pro malá plavidla na PK Miřejovice, jednu zakázku pro Povodí Vltavy, oprava břehového opevnění na dolním plavebním kanálu Štvanice v Praze a jednu pro botanickou zahradu v Praze v Troji, Expozice Pueblo a Expozice vodní svět.
Co považujete za nejnáročnější část své práce a co vás naopak baví nejvíc?
Osobně pro mě nejnáročnější je koordinace, ale ne ta na stavbě, ale přímo u mě. Zkoordinovat si pracovní den a týden tak, abych využil svůj čas na maximum, věnoval se dostatečně všem stavbám a kontrolním dnům a zároveň si našel čas i na papírování u stolu. Naopak nejraději mám ten viditelný postup na stavbách, to jak se každý den mění a roste a pak samozřejmě ten pocit (a úleva) při dokončení celé stavby.
Nedávno jste společně s vedoucím projektu panem Boďou převzal ocenění v soutěži staveb za rekonstrukci Staroměstského jezu v Praze. Potěšilo vás to a jak na tuto stavbu vzpomínáte?
Potěšen jsem byl samozřejmě, mně osobně jako vodaři se tato stavby líbí velice jak z hlediska historického charakteru tohoto jezu, tak z pohledu provedených stavebních prací – tedy návratu k původnímu historickému vzhledu. A jsem rád, že ji dokážou ocenit i jiní. Jednalo se o první stavbu, které jsem se v Metrostavu mohl účastnit, a zároveň mě s ní provázeli výborní kolegové, investoři a podzhotovitelé. Na tento projekt vzpomínám tedy velice dobře.
Na jaký projekt, na kterém jste pracoval, ještě rád vzpomínáte a proč?
Tím bude zajisté rekonstrukce Šítkovského jezu. Tato stavba následovala ihned po dokončení prací na Staroměstském jezu, přičemž jsme se posunuli doslova jen 850 metrů proti proudu Vltavy. Přestože jsou oba jezy stejného typu, obě rekonstrukce byly zcela odlišné a originální. Těšilo mě právě navázání na rekonstrukci předchozí.
Když se podíváte zpětně – co vás přivedlo právě k této profesi?
První nasměrování mám díky rodičům a dědovi, všichni vystudovali stavárnu a zároveň jsem dětství trávil s tátou a dědou po stavbách. Měl jsem tak ke stavebnictví blízko už odmala. Pokud jde o mé konkrétní zaměření – tedy vodu – ta mě vždycky přitahovala. Aktivně se věnuji několika vodním sportům, a tak pro mě bylo přirozené spojit studium i profesní cestu s tím, co mě baví a naplňuje.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 12-13/2025
fotosloupek
Z Bratislavy do severního Německa
Ocelové části mostu pro německý Münster mají za sebou vodní cestu!
Projekt výstavby nového mostu v Münsteru realizuje BEMO Tunnelling, člen Skupiny Metrostav. Metrostav DIZ zajišťuje demontáž původní konstrukce, výrobu nového mostu a následně i montážní práce a veškeré plavební operace. V bratislavském přístavu byly naloženy dva masivní ocelové svařence o délce 12,5 metru a hmotnosti 70 tun, které na přelomu června a července zamířily po Dunaji směrem k průplavu Mohan–Dunaj, Rýn a po dalších německých kanálech do svého cíle v severním Německu.
SportujeM
Metrostav 12-13/2025
SportujeM
SportujeM pro Anetku
Prvním červencovým dnem odstartovala Prázdninová výzva, která je tentokrát věnována Anetce Šámalové, dceři našeho kolegy z divize 5 Metrostavu. Konec této výzvy je stanoven symbolicky na poslední den prázdnin 31. srpna.
Mgr. Pavlína Mertl, MBA, foto archiv Metrostavu
aznamenávejte svoji aktivitu do aplikace STRAVA, propojte účet s platformou SportujeM a přispějte svým pohybem k celkovému počtu bodů, které následně proměníme ve finanční dar. Cílem je získat 14 500 bodů!
MINIVÝZVA
V Prázdninové výzvě jsme si pro vás připravili vloženou minivýzvu, kterou může splnit úplně každý! Motivací jsou naše nejznámější turistické trasy. 30 km: Český ráj (Turnov – Hrubá Skála – Valdštejn – Sedmihorky – Turnov), 60 km: Šumava (Modrava – Poledník – Prášily – jezero Laka – Železná Ruda), 120 km: Hřebenovka Jeseníků (Ramzová – Šerák – Keprník – Červenohorské sedlo – Praděd – Skřítek – Břidličná – Nový Malín – Šumperk). Tyto trasy absolvovat nemusíte, stačí, když v období od 1. července do 15. srpna zaznamenáte svoji chůzi, běh nebo hike a pokoříte daný počet kilometrů. Sčítají se všechny uvedené aktivity! To znamená, že když poběžíte 5 km a druhý den ujdete 2 km, budete mít 7 km trasy splněných. Za 30 km je odměna 5 bonusových bodů, za 60 km 10 bodů a za 120 km 20 bodů. Tak co, jdete do toho s námi?
Více na: www.sportujemveskupine.cz.
Metrostav DIZ závod 8
Metrostav 12-13/2025
Metrostav DIZ závod 8
nevhodné založení vyřešeno, Plovárna ve Slaném v provozu
Ve Slaném je od začátku prázdnin znovu v provozu městská plovárna (snímky). Slavnostního otevření, které proběhlo 27. června, se dočkala s ročním zpožděním. Práce na zakázce bylo nutné v průběhu rekonstrukce zastavit kvůli problémům s nevhodným založením nově osazených bazénů na místě dřívějšího rybníka. Nový termín, kdy se hledalo řešení a poté prováděla navržená sanace, splnili stavbaři závodu 8 Metrostavu DIZ s téměř měsíčním předstihem.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
edoucí projektu Daniel Lipert připomíná, že se zpočátku stavba vedla dle harmonogramu, a přestože se kvůli drobným problémům uzavíral dodatek na posun k 31. 7. 2024, i tento termín se jevil velmi reálný. „Vše bylo připraveno na předání a zahájení sezony k 1. 8. 2024. Jenže při dokončovacích pracích byl zjištěn defekt svaru nerezového tělesa víceúčelového bazénu, následně jsme provedli kontrolní měření a bylo zjištěno, že došlo i k poklesu brouzdaliště. Z tohoto důvodu byla stavba na půl roku, tj. do vyřešení způsobu sanace, zastavena.“
Zakázka na kompletní rekonstrukci areálu plovárny zahrnovala kromě výměny původních železobetonových bazénů také výstavbu nového provozního objektu vybaveného moderními technologiemi a službami pro zvýšení komfortu návštěvníků. Metrostav DIZ tuto zakázku realizoval jako generální dodavatel. „Modernizace areálu začínala částečným vybouráním stávajících železobetonových bazénů, které jsme následně zčásti zasypali a upravili pro nově budované brouzdaliště a víceúčelový bazén z nerezu,“ popisuje Daniel Lipert.
Práce prodloužilo nestabilní podloží
Monitoring již osazených bazénů prováděný kvůli zjištěnému defektu, odhalil sedání o nejméně o 25 milimetrů. „Že si oba bazény sedly, je v takovém rozsahu u těchto konstrukcí velký problém. Proto bylo následně zahájeno jejich zajištění pomocí 125 kusů mikropilot o délce 11 metrů ve víceúčelovém bazénu a 32 kusů o délce deseti metrů v dětském bazénu,“ doplňuje za Metrostav DIZ vedoucí projektu.
DAlší výzva
Se zjištěním, že pohybem pilotovacích souprav uvnitř bazénů došlo k dalšímu dosedání obou bazénů. Výsledná hodnota sednutí byla až 70 mm.
„Tato problematika byla dlouhou dobu diskutována s odborníky na zakládání staveb. Zvažovali jsme různé varianty na provedení zajištění proti sedání. S ohledem na časovou a finanční náročnost se nakonec přistoupilo k návrhu sanace pomocí mikropilotového založení. To znamenalo, že jsme museli vyřezat z již instalovaných nerezových bazénů nejen jejich dna, ale i schodiště a některé již namontované atrakce. Takže jsme začali vybouráním části základové desky, následným zasazením mikropilot a zajištěním spřažení hlavy mikropilot se základovou deskou s pomocí chemických kotev a vyvázáním do dobetonávek,“ vysvětluje vedoucí projektu Daniel Lipert. Těchto kotev bylo nakonec potřeba 1884.
Nyní už novou plovárnu využívají návštěvníci a čeká na ně více atrakcí než jen bazén!
Bazény zásobují vrty
Rekonstruovaná plovárna nabízí pětadvacetimetrový bazén, relaxační a sportovní zázemí a dětské brouzdaliště. V relaxační části najdou odpočinkové lavice a lanovou síť s pontony na přelézání. Velký bazén má čtyři dráhy a hloubku 130–160 cm. Jeho součástí je též tobogán a třídráhová skluzavka. V brouzdališti si mohou nejmenší děti užít malou skluzavku a jeho vodu o hloubce 0–40 cm je možné vyhřívat. Rodiče mohou v klidu sledovat své děti z pohodlného zázemí kolem bazénu. V nově vybudovaném objektu je kromě zázemí pro návštěvníky umístěna moderní bazénová technologie. Oba bazény jsou zásobovány vodou z vrtů umístěných přímo v areálu koupaliště.
Pracovní příležitosti
Metrostav 12-13/2025
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice ČERVENEC 2025
Stavbyvedoucí a mistři – rezidenční a občanské projekty v Praze
Metrostav, divize 1, hledá zkušené i začínající stavbyvedoucí, mistry a techniky/čky pro realizaci rezidenčních a občanských staveb v Praze. Čeká vás spolupráce na výstavbě zajímavých projektů, jako jsou BD Lužiny, BD Vackov, Památník ticha Bubny, Biocentrum UK nebo Muzeum vody na Vinohradech. Detaily najdete ZDE.
Mistři a stavbyvedoucí – Smíchov City (vhodné i pro juniory)
Na prestižní pražský projekt Smíchov City hledáme pro divizi 1 nové mistry a stavbyvedoucí (muže i ženy) – zkušené stavební matadory i čerstvé absolventy. Jde o stavbu hotelu a kancelářských budov na největším pražském projektu současné doby. Detaily pozice najdete ZDE.
Mistři a přípraváři – rezidenční projekty v Praze (vhodné i pro juniory)
Rozšiřujeme týmy pro největší pražské rezidenční stavby – Britská čtvrť, Tesla Hloubětín a Vysočanský mlýn – a hledáme pro divizi 6 nové mistry a přípraváře (M/Ž) se stavebním vzděláním. Čeká vás vedení lidí na stavbě, koordinace subdodavatelů či příprava nabídek a harmonogramů; uplatní se zkušení odborníci i čerství absolventi, kteří mají chuť řídit projekty, hlídat kvalitu a učit se od špičkových stavařů. Detaily jedné z pozic najdete ZDE.
Geodet/ka – pozemní stavby v Praze a Středočeském kraji
Závod 6, Metrostav DIZ hledá geodeta nebo geodetku pro pozemní stavby v Praze a Středočeském kraji. Uplatníte se, pokud máte geodetické vzdělání, baví vás práce v terénu i s daty a chcete být součástí výstavby velkých projektů. Pozice je vhodná jak pro zkušené odborníky, tak pro ty, kdo se chtějí učit a růst pod vedením zkušeného týmu. Detaily pozice najdete ZDE.
Technik BOZP – Praha, Dukovany a Temelín
Metrostav DIZ, závod 8, hledá zkušeného odborníka na BOZP pro dlouhodobou spolupráci na projektech v jaderných elektrárnách Dukovany a Temelín. Pokud ovládáte legislativu BOZP, máte praxi ze stavenišť a umíte navrhnout i obhájit bezpečnostní opatření v náročném provozu, čeká na vás prestižní mise. Práce vyžaduje samostatnost, důslednost a ochotu cestovat. Detaily pozice najdete ZDE.
Mistr na most – Praha a Středočeský kraj (turnusy 7+7)
Metrostav TBR hledá stavebního mistra nebo mistrovou pro mostařské projekty v Praze a okolí. Pozice je ideální pro zkušené i absolventy SŠ – nabízíme zaškolení a práci v režimu turnusů 7 dní práce / 7 dní volno. Čeká vás vedení dělníků, organizace prací a dohled nad kvalitou díla. Nabízíme i služební vůz. Detaily pozice najdete ZDE.
Stavbyvedoucí a mistr/mistrová – železobetonářský projekt v Ostravě
Do realizačního týmu závodu 6, Metrostav DIZ hledáme stavbyvedoucí a mistry (M/Ž) pro železobetonové konstrukce a pozemní stavby v Ostravě. Uplatní se zkušení stavbaři i čerství absolventi, kteří se chtějí učit od profíků a podílet se na výjimečných projektech. Náplní práce je řízení úseků, koordinace dodávek a subdodavatelů, dohled nad kvalitou i BOZP. Detaily pozice najdete ZDE.
Asistent stavbyvedoucího – most v Kaplici (jižní Čechy)
Metrostav TBR hledá absolventa stavební fakulty na pozici asistenta stavbyvedoucího pro stavbu mostu v Kaplici. Pokud vás láká dopravní stavitelství a chcete se učit od zkušených kolegů, čeká vás koordinace prací na stavbě, kontrola kvality a komunikace s investorem. Ideální startovní pozice pro budoucí stavbyvedoucí. Detaily pozice najdete ZDE.
Přípravář/ka junior – pozemní stavby v Praze
Hledáme juniora/juniorku na pozici přípraváře do týmu závodu 9 Metrostav DIZ, který se podílí na výstavbě pozemních staveb v Praze. Pokud umíš číst ve výkresech, baví tě organizace, komunikace a chceš mít reálný vliv na hladký průběh stavby, jsi náš člověk. Ideální start pro absolventy technických oborů, kteří chtějí růst v realizačním týmu. Detaily pozice najdete ZDE.
Mistr a stavbyvedoucí – pozemní stavby v Ostravě
Oblastní zastoupení závodu 1 Metrostav DIZ rozšiřuje realizační týmy v Ostravě a hledá mistry a stavbyvedoucí (M/Ž) – zkušené i absolventy se zájmem o pozemní stavby. Čeká vás organizace stavby, řízení subdodavatelů a komunikace s technickým dozorem. Práce na významných projektech v Moravskoslezském kraji s možností profesního růstu. Detaily pozice najdete ZDE.
Přípravář/ka junior – mosty a železobetonové konstrukce v Praze
Do mostařského týmu Metrostav TBR hledáme šikovného přípraváře nebo přípravářku, který se zapojí do obchodně-technické přípravy našich projektů. Uplatníme i čerstvé absolventy/ky stavebních škol se zájmem o dopravní stavby. Vaší parketou bude rozpočtování, kontrola výkazů výměr a jednání s dodavateli. Čeká vás stabilní tým, zajímavé zakázky a možnost dalšího odborného růstu. Více o pozici najdete ZDE.
Všechny volné pozice ve Skupině Metrostav najdete na https://skupinametrostav.jobs.cz/
Metrostav DIZ Moravskoslezský region
Metrostav 12-13/2025
Metrostav DIZ Moravskoslezský region
V Třinci bude třetí nejmodernější linka na třídění odpadu
Tým Pavla Szmeka ze závodu 1 Metrostavu DIZ realizuje třetí významnou zakázku v Moravskoslezském kraji: modernizaci areálu společnosti Smolo a.s. v Oldřichovicích (vizualizace), která zahrnuje výstavbu nové třídicí linky na efektivní zpracování plastů a papíru.
RED, foto a vizualizace Smolo a.s.
mlouvu na vybudování tohoto nového objektu v Třinci podepsali 9. července zástupci investora – skupiny SMOLO s kolegy ze závodu 1 (na snímku vpravo Ing. Radomír Richter a Pavel Szmek).
Jedná se o komplexní modernizaci stávajícího areálu pro třídění odpadu. V rámci projektu vznikne nová hala třídírny s administrativní částí, přístřešek pro techniku, nové zpevněné plochy a silniční váha. Součástí jsou také úpravy inženýrských sítí, retenční nádrže pro dešťovou vodu, sadové úpravy. V budoucnu je pak plánovaná instalace střešní fotovoltaické elektrárny.
Projekt obnáší výstavbu nové třídicí linky, i instalaci nejmodernější technologie pro třídění plastů a papíru, díky čemuž zařízení bude schopno zpracovat ročně až 20 tisíc tun odpadu, z toho 16 tisíc tun plastů a 4 tisíce tun papíru. Třídicí linka bude využívat optické třídění plastů pomocí senzorů a kamer, které detekují a identifikují různé materiály dle jejich vlastností.
Výhodou optických třídičů je vyšší kvalita výsledných produktů než lze zajistit tradičními metodami, jako je ruční třídění. Zároveň je tato metoda výrazně rychlejší, optická linka pracuje mnohonásobně rychleji. To umožní zpracovat větší množství odpadu a zvýšit kvalitu surovin pro výrobu recyklátu.
S ohledem na životní prostředí
„Navazujeme na bourací práce, stavební práce tak začnou v průběhu srpna. V úvodní fázi se bude připravovat staveniště, vytyčení sítí a následně se začne s realizací základových konstrukcí (piloty) pro halu a administrativní část. A prefa skelet,“ říká vedoucí projektu Pavel Szmek a dodává, že zakázka je zajímavá zejména svým důrazem na udržitelnost. Součástí nové haly bude zelená fasáda s popínavou vegetací, extenzivní zelená střecha a retenční nádrže pro využití dešťové vody k zavlažování. Náročnost spočívá také v realizaci opěrné zdi na pilotech v blízkosti vzrostlých stromů, kde je nutné zajistit jejich ochranu a minimalizovat zásah do kořenového systému. Zkoordinovat montáž technologie během stavby – technologii dodává investor v hodnotě 150 mil. Kč.
Modernizace areálu SMOLO v Oldřichovicích je tedy nejen technicky zajímavý projekt, ale je důležitý i z hlediska dopadu na životní prostředí a přináší významný krok ke zlepšení třídění a recyklace odpadů v regionu. „V Třinci zároveň realizujeme i další významnou stavbu – výzkumné a vývojové centrum CirkArena, které se stane jedinečným zázemím pro inovace v cirkulární ekonomice a udržitelných technologiích. Obě zakázky ukazují schopnost skloubit moderní technologie s ohledem na místní prostředí a potřeby regionu,“ dodává Pavel Szmek.
Merostav DIZ závod 1
Metrostav 12-13/2025
Merostav DIZ závod 1
Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo
Kolegové ze závodu 1 se pustí do revitalizace a rekonstrukce objektu nádraží Bubny – bývalého Památníku ticha a nově Centra paměti a dialogu Bubny (vizualizace). Tedy nedaleko místa, kde týmy Metrostavu TBR a Metrostavu DIZ modernizují železniční trať a moderní přestupní terminál.
RED, vizualizace ARN studio
roč toto místo? Přes nádraží Praha-Bubny v letech 1941 až 1945 prošlo na 50 000 lidí, především Židů, do transportů do Terezína a koncentračních a vyhlazovacích táborů. Od samého počátku přestavby tohoto nádraží se počítalo s tím, že na modernizaci naváže proměna původní nádražní budovy Praha-Bubny na pamětní místo se stálou expozicí připomínající deportace Židů za protektorátu.
Nová paměťová instituce Centrum paměti a dialogu Bubny je příspěvkovou organizací Ministerstva kultury ČR, kulturně-vzdělávací institucí, jejímž posláním je uchovávat paměť obětí holocaustu a být živým místem, které spojuje minulost s přítomností prostřednictvím vzdělávacích programů pro širokou veřejnost.
Dnešní nádražní budova vznikla přestavbou její starší předchůdkyně v letech 1928–1933. Samotné nádraží ukončilo provoz v roce 2022 a od roku 2023 probíhá rozsáhlá modernizace trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště včetně stavby nového moderního nádraží.
Zajímavosti
Metrostav 12-13/2025
Zajímavosti
Síla partnerství na kolech
Letos se opět s hrdostí aktivně účastníme Metrostav handy cyklo maratonu (MHCM) – a to už potřinácté! Za Skupinu Metrostav vyrazí celkem pět týmů, z nichž každý podporuje svého handicapovaného patrona. Společně tak ukazujeme, že solidarita, týmová spolupráce a odhodlání mají skutečnou sílu.
MHCM je výjimečný nejen svým posláním, ale i rozsahem – jede se nonstop 111 hodin a účastníci během něj urazí neuvěřitelných 2222 kilometrů napříč Českou republikou.
Zveme vás, abyste byli u toho! Startujeme 29. července v dopoledních hodinách z krásného prostředí Velkého mlýna na Palmovce. Po několika dnech plných výzev, emocí a zážitků dorazíme do cíle 2. srpna na ostrov Štvanice, kde se na vás budeme těšit od 15 hodin. Společně tak oslavíme šťastný návrat domů.
Přijďte fandit, podpořit a sdílet atmosféru akce, která spojuje lidi bez rozdílu.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
Start prázdnin na univerzitě
Letošní 9. ročník Dětské univerzity ČVUT s mottem Věda všude kolem nás přivítal přes 380 dětí z 1. až 8. tříd, které ve dnech 7. až 11. července zábavnou formou objevovaly svět robotiky, stavebnictví, elektrotechniky a strojírenství (foto).
Dětská univerzita je specifický typ příměstského tábora, který simuluje vysokoškolské studium – děti obdrží index, navštěvují přednášky a cvičení v prostorách ČVUT a na konci týdne slavnostně promují v Betlémské kapli. Cílem projektu je vzbudit zájem o technické obory a ukázat dětem, jaké perspektivy nabízí studium na ČVUT. Děti měly možnost zažít univerzitní způsob vzdělávání a seznámit se zábavnou formou s různými technickými obory. Na konci týdne si malí účastníci odnesli diplom „Malý bakalář“ nebo „Malý technik“. Aktivity v rámci univerzity mohou děti motivovat k dalšímu zájmu o technické předměty a později i k dosažení vysokoškolského vzdělání právě v této oblasti.
Metrostav projekt podpořil v rámci své dlouhodobé snahy o rozvoj technického vzdělávání – věnovali jsme sešity, stavebnice, hry Na stavbě a poskytli prostory v m.zone. Jsme hrdí, že můžeme pomoci ukazovat holkám a klukům kouzlo techniky.
Mgr. Jana Kořínková, foto archiv ČVUT
Zaostřeno na prevenci
Ve středu 16. července v Centru vzdělávání v sídle společnosti na pražské Palmovce proběhl ve spolupráci se společností MultiSport další den zdraví. Tentokrát byl zaměřen na vyšetření cév, dechovou kapacitu a analýzu složení těla.
Naši kolegové a kolegyně mohli využít diagnostiku MaxPulse a zkontrolovat si stav svých cév, prostřednictvím spirometrie zjistit, jak silné a zdravé mají plíce, a pomocí měření InBody získat podrobný přehled o složení svého těla: množství svalové hmoty, tuků, vody i rozložení tuku v těle. V informačním stánku MultiSport jim pak byly představeny výhody stejnojmenného sportovního programu.
Dny zdraví organizuje Metrostav několikrát do roka jako doplňkovou zdravotní prevenci a jsou otevřené pro všechny zaměstnance Skupiny Metrostav.
Mgr. Jana Kořínková
Stavební spolek
Ohlédnutí za 1. pololetím
Stavební spolek MTS během prvního pololetí uspořádal řadu exkurzí na stavby v tuzemsku a podíval se i do zahraničí. Členové navštívili například rekonstrukci Průmyslového paláce v Praze, finišující rekonstrukci budovy bývalého hotelu InterContinental (dnes Fairmont Golden Prague), nové logistické centrum Škody Auto v Kosmonosech, Provoz ocelových konstrukcí v Praze-Horních Počernicích nebo tunelovou trasu Olbrachtova – Pankrác metra 1.D (foto).
Spolek se v květnu vypravil do Turecka a navštívil některé ze staveb, na nichž se podílel Metrostav. Mezi ně patří např. školy obnovené po ničivém zemětřesení nebo paroplynová elektrárna Erzin 900 MW.
„Velmi si vážíme finanční podpory, kterou jsme v letošním roce obdrželi od společností Metrostav a Zakládání staveb. Díky této pomoci můžeme připravovat kvalitní a zajímavý program. Těší nás, že se členská základna stabilně rozrůstá, což potvrzuje smysluplnost naší činnosti,“ říká Radomil Coufal, předseda spolku.
Stavební spolek MTS je vzdělávací a zájmovou organizací sdružující zaměstnance Skupiny Metrostav. V současnosti má 260 členů. Další informace a přihlášku naleznete na firemním intranetu.
Mgr. Silvie Marhoulová, foto archiv Stavebního spolku
Roční zpráva 2024
Na webových stránkách společnosti Metrostav byla zveřejněna Roční zpráva Skupiny Metrostav za rok 2024. Velká rekapitulace projektů a hospodaření je tak k dispozici volně ke stažení!
Rok 2024 byl pro Skupinu Metrostav obdobím stabilizace a klidnějšího vývoje po předchozích náročnějších letech. Celá Skupina se úspěšně konsolidovala, posílila svou vnitřní soudržnost a byla schopna čelit výzvám, které minulý rok přinesl.
Roční zprávu najdete na:
www.metrostav.cz/cs/pro-media/rocni-zpravyAktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Metrostav 12-13/2025
Fotoreportáž
Modernizace Vodního Díla Orlík
RED, foto Petr Adámek
Také letos rekreanti mohou během letní sezony vidět velké staveniště a proměnu gigantického vodního díla na Vltavské kaskádě. Stavbaři divize 6 pod vedením Ing. Tomáše Beržinského tu pro investora Povodí Vltavy od října 2021 budují doplňkový bezpečnostní přeliv a skluz s vysokou kapacitou.
Cílem této velké akce je výstavba bezpečnostního přelivu mimo těleso hráze, aby přehrada bezpečně zvládla desetitisíciletou povodeň, která odpovídá průtoku 5300 m3 za sekundu.
Přeliv bude mít tři pole hrazená segmentovými uzávěry, zakrytou část a železobetonový skluz dlouhý 367 m a široký 16 m.
Velkou výzvou projektu je provádění masivních železobetonových konstrukcí, celkový objem konstrukčních betonů přesahuje 50 tisíc m3.
Pohled na oblast, v níž vzniká vtokový objekt. Nachází se zde i točna a rampa modernizovaného výtahu pro sportovní lodě, který kolegové divize 6 dokončili a zprovoznili na jaře 2022 a který odbaví zhruba 1200 lodí za sezonu.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
7_Metrostav DIZ závod 8 – Fotogalerie
Areál plovárny Slaný nyní nabízí více atrakcí. V relaxační části návštěvníci najdou odpočinkové lavice a lanovou síť s pontony na přelézání.
Součástí je též tobogán a třídráhová skluzavka.
V brouzdališti si mohou nejmenší děti užít malou skluzavku a jeho vodu o hloubce 0–40 cm je možné vyhřívat.
V nově vybudovaném objektu je kromě zázemí pro návštěvníky umístěna moderní bazénová technologie.
10_Merostav DIZ závod 1 – Fotogalerie
Prvky původního nádraží budou zachovány jako fragmenty minulosti s přiznanou patinou.
Návrh rekonstrukce bývalého nádraží Praha-Bubny je výsledkem architektonické soutěže a jeho autorem je královehradecké ARN STUDIO vedené Jiřím a Michalem Krejčíkem.
Od tmavých sklepních prostor po vrchní světlem zalité sály prochází domem osa původního schodiště jako symbolická cesta za světlem.
Cílem revitalizace je kromě uchování paměti minulosti také vytvoření moderního zázemí pro kulturně-vzdělávací instituci Centrum paměti a dialogu Bubny.
Má být živým místem, které spojuje minulost s přítomností prostřednictvím vzdělávacích programů pro širokou veřejnost.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Stavba na 71 hektarech
V blízkosti závodu Škoda Auto u Mladé Boleslavi vznikly díky týmu divizí 1 a 8 Metrostavu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami.
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Při zastřešení nové plavecké haly v Litvínově byl nasazen jeden z největších jeřábů v České republice.
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou.
Velká proměna Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží Smíchov, na které pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1.
21/2025
V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly tři výrobní skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami. Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu. Fotoreportáž: velká proměna Smíchova.
20/2025
Kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně slavnostně otevřena. Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně. Velká pocta v Rudolfinu aneb naše tituly v soutěži Stavba roku 2025.
19/2025
Unikátní opravy interiéru památkově chráněné budovy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Technicky nejsložitější fáze výstavby mostu v Pirně ukončena. V Táboře vzniká druhá ledová plocha. Jako jediná v kraji bude přístupná i pro parahokej.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
18/2025
Největší nákupní centrum v Karlových Varech se otevírá veřejnosti. V České Vsi na Jesenicku startuje rekonstrukce krytého bazénu. Na most přes fjord byl nasazen největší lodní jeřáb v Evropě.
17/2025
Po necelém roce byly předány nové prostory špičkového pracoviště v českobudějovické nemocnici. V Hluboké nad Vltavou byla slavnostně zprovozněna nová lávka. Baťův kanál je splavný až do Hodonína.
16/2025
S novým školním rokem odstartovala výuka ve svazkové škole Vida v Chýni. Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu na Václavském náměstí. Start ražby u Jílového pro středočeskou část budoucí dálnice D3.
14–15/2025
Moderní železniční koridor: trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu! Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká nové kulturní centrum. Letní příloha: lidé Metrostavu a jejich koníčky.
12–13/2025
Stavbaři divize 3 u klíčového momentu v rámci konverze historického areálu Nuselský pivovar – otevření nové pasáže s obchody. V Třinci vznikne třetí nejmodernější linka na třídění odpadu. Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo.
Příloha 2025 křížovky
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007