-
Metrostav
18/2025
Největší nákupní centrum v Karlových Varech se otevírá veřejnosti. V České Vsi na Jesenicku startuje rekonstrukce krytého bazénu. Na most přes fjord byl nasazen největší lodní jeřáb v Evropě.
Proměna Varyády ve finále
Po 20 letech od svého otevření se 18. října slavnostně otevřou brány zcela přestavěného a rozšířeného největšího nákupního centra v Karlových Varech! Proměnu dokončil tým divize 9.
18
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
15. října 2025
ročník 37
Moderní Varyáda pro nákupy i zábavu
Moderní Varyáda pro nákupy i zábavu
Po 20 letech od otevření se 18. října poprvé veřejnosti představí zcela dokončené – přestavěné a rozšířené – největší nákupní centrum v Karlových Varech (snímky). Na zvětšené ploše jej doplnily nejen nové obchody, ale i moderní multikino. Tým Ing. Ludvíka Kuchariče z oblastního zastoupení divize 9 dokončil proměnu Varyády za pouhých 21 měsíců prací.
Lenka Svobodová, foto Slavomír Kubeš
tavbu jsme prováděli při zachovaném provozu obchodního centra, což bylo velmi náročné. Projekt byl rozdělen do devíti hlavních etap, které na sebe téměř bez rezerv navazovaly. Obtížná byla koordinace i plánování činností, protože se dokončené části moderního centra musely kolaudovat a otevírat pro veřejnost postupně podle předem daného plánu. To si vyžádalo i nezvykle mnoho nočních služeb, celkem více než 120. Chtěl bych proto poděkovat celému týmu za velké nasazení při zvládání nesnadného díla. Myslím, že s odstupem času každý z nás tuto zkušenost ocení a mnozí i uplatní při dalších zakázkách,“ říká vedoucí projektu Ing. Kucharič.
Zastavěná plocha původní Varyády měřila 21 500 m2, po stavbě divize 9 přesáhla 33 000 m2. Stavbaři zrekonstruovali a upravili dispozici starého jednopodlažního centra s malou patrovou vestavbou strojoven a administrativního zázemí. Na ploše bývalého zásobovacího dvora Varyádu rozšířili o dvě podlaží s vloženým patrem pro sezení a s venkovní terasou. Na původním parkovišti vybudovali další obchodní jednotky, nový centrální vchod a vstupní halu, na niž navázala dvoupodlažní část multikina se šesti sály pro až 800 diváků a s technickým mezipatrem. Stavbě předcházela příprava území včetně přeložek sítí a nových přípojek, její dokončení uzavřela úprava parkovišť pro téměř 700 aut a terénní i sadové úpravy. „Investor je snad spokojený a žádá nás o další vícepráce, které ale nestihneme provést do termínu předání díla 20. října, proto na ně vznikne zvláštní objednávka či smlouva. Očekáváme, že tyto práce uzavřeme do konce roku,“ doplňuje Ing. Kucharič.
33 000 m2 pro více než 100 obchodů, služeb, restaurací a multikino se 6 sály. NOVÁ VARYÁDA
Projekt přichystal stavbařům i několik zajímavostí. Bylo třeba nutné v místech napojení přístaveb zesílit stávající piloty vyvrtáním jedné nebo více přidružených hlubinných velkoprůměrových pilot. Dále jeden z původních sloupů překážel v nové pasáži. Vynášel tři téměř 20 metrů dlouhé střešní vaznice, které zasahovaly nad provozovaný food court a jeho odstranění bylo velmi obtížné. I s tím se tým Ing. Kuchariče dokázal vypořádat.
Devět etap a sedm kolaudací
Dostavba a rekonstrukce nákupního centra Varyáda v Karlových Varech probíhala od 9. ledna 2024 za jeho nepřerušeného provozu v devíti hlavních stavebních etapách se sedmi kolaudacemi. Návštěvníci však ocenili:
25. září 2024: otevření přestavěného a zmodernizovaného hypermarketu Albert
29. listopadu 2024: zprovoznění nové části Varyády se stylovou gastrozónou a venkovní terasou s výhledem na řeku Ohři, otevření druhého vchodu do centra
1. dubna 2025: zahájení provozu nové přední části s hlavní vstupní pasáží do Varyády
28. dubna 2025: dokončení modernizace existující části nákupního centra – proměnou prošly dispozice, ale i dlažba, osvětlení či relaxační zóny a WC
31. července 2025: první oficiální promítání v multikině Premiere Cinemas, je nejmodernější v kraji
Krátce Aktuálně
Metrostav 18/2025
Krátce Aktuálně
Nové parkoviště P+R v Olbramovicích
Na Benešovsku byl počátkem října zahájen provoz prvního záchytného parkoviště typu P+R. Parkovací plochu pro 151 aut (foto), 23 uzamykatelných boxů na kola a samostatné cyklostojany pro jízdní kola realizovali kolegové ze společnosti BES. Nové parkoviště u nádraží v Olbramovicích umožní pohodlné přestupování z individuální dopravy autem na železniční dopravu, zejména na trase směr Praha, Tábor a České Budějovice.
Glajcha na Kounicově domě v České Lípě
Rekonstrukce této významné památky pokročila do další etapy – kolegové ze závodu 8 Metrostavu DIZ dokončili krov rozlehlé budovy. V interiérech se už rýsují hrubé podlahy i instalace, vše pod bedlivým dohledem památkářů. Barokní Kounicův dům stojí v historickém jádru České Lípy od roku 1771, před 10 lety ho pohltil požár a zhruba rok prochází rekonstrukcí.
Daruj krev s Metrostavem opět v Pardubicích!
V pondělí 6. října se naši kolegové z pardubického zastoupení (na snímku) zapojili letos už podruhé do akce Daruj krev s Metrostavem a společně darovali krev v Nemocnici Pardubického kraje. Z 15 přihlášených nakonec z důvodu nemoci krev darovalo pět odvážných dárců, kterým patří velké díky. Vážíme si toho, že pomáháte zachraňovat životy.
Skupina Metrostav
Metrostav 18/2025
Skupina Metrostav
Nová obalovna posiluje výrobní kapacity skupiny metrostav
Obalovny představují klíčový článek výrobního řetězce v silničním stavitelství a jejich dostupnost je zásadní pro získávání zakázek v daném regionu. Skupina Metrostav proto usiluje o začlenění těchto strategických zdrojů – obaloven a kamenolomů – do svého portfolia. Tím získává plnou kontrolu nad celým procesem výstavby silnic od těžby surovin až po finální pokládku konstrukčních vrstev vozovky.
Ing. Jan Dostál, foto archiv Metrostavu
rovázanost kamenolomů, obaloven a pokládkové čety doposud ve Skupině zajišťovala jenom společnost BES, která vlastní jak kamenolomy, tak obalovny a pokládky ve Středočeském kraji.
V jižních Čechách, kde se realizací silničního stavitelství zabývá především společnost MI Roads pod vedením oblastního ředitele Ing. Josefa Krále, se podařilo posílit zdroje potřebné pro silniční stavitelství až v uplynulém období. Skupina Metrostav získala začátkem roku 2024 akvizicí společnosti Reno Šumava v jižních Čechách čtyři aktivní kamenolomy. Tyto lomy disponují kvalitním kamenivem vhodným jak pro výrobu betonů, tak i pro podkladní vrstvy vozovek a obalované živičné směsi.
Nová obalovna v Českých Budějovicích
Dne 1. října 2025 pak došlo k pořízení výrobního areálu obalovny živičných směsí v Českých Budějovicích, který je osazen technologií Ammann UniGlobe 160 (foto) s dostatečným výkonem i pro potřeby výstavby dálnic a Skupina tak v této lokalitě disponuje všemi potřebnými zdroji pro potřeby výstavby silnic a dálnic.
Pro dopravní stavby skupiny metrostav na území české republiky je připraveno 9 obaloven
Nová obalovna v Českých Budějovicích se tak stala devátou obalovnou v portfoliu Skupiny Metrostav na území České republiky a vhodně doplnila ostatní obalovny, díky čemuž můžeme efektivně dodávat obalované živičné směsi z našich obaloven prakticky po celé republice.
aktuální Přehled středisek na území ČR
Skupina vlastní tyto konkrétní společnosti a technologie:
Obalovna Lipník (Benninghoven TBA 3000), Obalovna Holubice (ERMONT Magnum 200), Jihlavská obalovna (Askom VS3T), Obalovna Chvaletice (Ammann UniBatch 210P), BES Líchovy (Askom VS3T), BES Chotýšany (Askom VS2T), Obalovna Louny (Ammann UniBatch 180 T2 + paralelní buben RAH60), Západočeská obalovna (Benninghoven TBA 3000) a České Budějovice (Ammann UniGlobe 160).
Ptáme se
Metrostav 18/2025
Ptáme se...
Ing. Petr Ort
Oblastní ředitel závodu 8
Během studia na VUT v Brně se v roce 2009 dostal na praxi k Radkovi Zemanovi, tehdejšímu řediteli ústeckého oblastního zastoupení, na projekt výstavby schodišťových věží v elektrárně v Ledvicích. Zde začal sbírat první zkušenosti ve stavebnictví, které ho po ukončení studia přesvědčily k tomu, že si vybral Metrostav. Působil jako stavbyvedoucí a vedoucí projektu, v červenci 2019 se stal ředitelem oblastního zastoupení v Ústí nad Labem.
Jak byste popsal tým, se kterým v Ústí pracujete? Kolik vás je a v čem spočívá jeho síla?
Ústecký tým se skládá z více než 90 lidí, 25 dělníků, 15 kancelářských pozic a 50 lidí v šesti projektových týmech a dvou střediscích. Sílu mého týmu spatřuji hlavně ve složení lidí. Pracuji s dlouholetými zkušenými zaměstnanci i mladými nadšenci, přičemž jejich synergie přináší skvělé výsledky, které posunuly Metrostav na přední místo na trhu v Ústeckém kraji. Zde jsme mimochodem vloni oslavili 20 let úspěšného působení. Se vstupem do dalšího desetiletí jsme trochu bilancovali uplynulá období a za sebe mohu říct, že jsem na svůj tým pyšný.
Zaznamenal jsem ocenění v regionální soutěži stavba roku – o jaké projekty šlo a co podle vás rozhodlo o úspěchu?
Ano, je to tak. Projekt novostavby pavilonu s operačními sály, JIP a oddělením kardiochirurgie v ústecké nemocnici za skoro 1,5 mld. Kč získal dokonce dvě ocenění – stavbu roku Ústeckého kraje a cenu za bezbariérovou stavbu. O úspěchu rozhodlo spojení zajímavého architektonického návrhu z dílny ateliéru DOMY s.r.o. a skvělé realizace týmu pod vedením Lukáše Mareše. Roli zde samozřejmě zahrál i význam stavby pro zdravotní péči v regionu, kam jsme přinesli unikátní technologii, která bude denně zachraňovat životy. Jedná se o hybridní sál s angiolinkou a magnetickou rezonancí a dalších sedm vysoce specializovaných operačních sálů. Další ocenění letos převzal Dan Lipert, vedoucí projektu Výstavby plovárny ve Slaném, a to cenu za Rozvoj občanské infrastruktury města. Jednalo se o náročnou stavbu, která přinesla obyvatelům města krásné lesní koupaliště. Doporučuji návštěvu!
Jaké zajímavé stavby v současnosti v regionu realizujete?
Mezi ty nejzajímavější patří určitě realizace stavební části spalovny odpadu v Komořanech, dále výstavba bazénu v Litvínově, dvě zakázky pro Krajskou zdravotní, a to pavilon urgentního příjmu v Teplicích a pavilon pro matku a dítě v Děčíně. Pro Ústecký kraj rekonstruujeme dvě střední školy v Ústí a v Děčíně. V Dubí u Teplic dokončujeme zajímavý projekt ekologické udržitelnosti, a to výstavbu průlomové pilotní linky na ploché sklo v areálu firmy AGC.
Na co byste se do budoucna chtěl zaměřit?
Zadavatelé se čím dál častěji přiklánějí k volbě realizací zakázek metodou Design&Build, což klade vysoké nároky na odbornost v rámci přípravy nabídek, a zde vidím výzvu i obrovskou příležitost. Chtěl bych se zaměřit na rozvoj potenciálu ústeckého týmu a rád bych také do naší oblasti přivedl nové tváře. Chci pracovat i na tom, aby firma byla atraktivní pro nové uchazeče včetně absolventů.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 18/2025
fotosloupek
Startují ražby tunelu Gjønnes
Koncem srpna zahájil tým vedený Ing. Danielem Lorencem z Metrostavu Norge ražební práce na projektu E105 Gjønnestunnelen (snímky), který je součástí první etapy výstavby E18 Vestkorridoren a představuje klíčový prvek komplexní přestavby dopravní infrastruktury v užší aglomeraci Osla.
Tunel je dlouhý přibližně 3,5 kilometru, Metrostav Norge realizuje ražby na 2,8 km, což představuje zhruba 250 000 m3 výrubu. Hlavním dodavatelem je společnost OHLA Norge a objednatelem SVV. Největší výzvou jsou složité geologické podmínky s nadložím místy jen 3 až 5 metrů. V jednom z úseků si situace vyžádá nasazení mikropilot a tradiční metody NRTM. Zdař Bůh!
Exkurze
Metrostav 18/2025
Exkurze
Letní exkurze Stavebního spolku
Stavební spolek MTS během léta navštívil několik výjimečných staveb doma i v zahraničí. V červnu se členové podívali na Dvorecký most, který propojí Prahu 4 a 5 a bude sloužit městské dopravě, pěším i cyklistům. Vedoucí projektu Ing. Petr Koukolík přiblížil průběh prací i plánované dokončení na přelomu roku.
Mgr. Silvie Marhoulová, foto Pavel Lehman
červenci směřovala exkurze na modernizovanou trať Praha-Bubny – Praha-Výstaviště. Stavbu vedenou společností Metrostav TBR představil ředitel výstavby Ing. Petr Hanzal, který ukázal novou nádražní halu se světlíky i téměř hotové zastávky.
Obří vodní dílo i nový most v německu
Další výjezd vedl na stavbu bezpečnostního přelivu vodního díla Orlík, kde spolek přivítal Ing. Tomáš Beržinský. Po technicky zajímavém výkladu následovala zastávka na Žďákovském mostě a návštěva zámku Orlík. Letní putování završila srpnová cesta do německé Pirny, kde vzniká 900 m dlouhý a 70 m vysoký most přes údolí Gottleuby (na snímku). Ředitel výstavby Doc. Marek Foglar účastníkům přiblížil technické řešení i výzvy, které museli stavbaři překonat.
Stavební spolek MTS je edukačně-zájmovou organizací pracovníků Skupiny Metrostav. Více informací včetně přihlášky naleznete na firemním intranetu.
Nový bazén na Jesenicku
Česká Ves se dočkala, začala stavba nového krytého bazénu s relaxační zónou a tobogánem! Postaví jej stavbaři ze závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Metrostav 18/2025
Metrostav DIZ závod 1
Česká Ves se dočkala, začala stavba nového krytého bazénu
Některé stavby lze rekonstruovat, jiné musí ustoupit novým. Ten druhý případ se týká i krytého bazénu v České Vsi, obce ležící asi pět kilometrů severozápadně od Jeseníku směrem k hranicím s Polskem. Cesta k novému sportovišti byla dlouhá a náročná, po několika letech příprav konečně letos na jaře vystřídali plavce stavbaři a práce mohly začít.
Martina Vampulová, vizualizace Atelier 99, foto archiv Metrostavu
ůvodní českoveský bazén, který byl uveden do provozu v roce 1971 a řadu let byl jediným krytým bazénem v tehdejším okrese Šumperk, šel letos v květnu k zemi. Jednak byly objekt i bazénové technologie po více než padesáti letech a bez zásadnější rekonstrukce zastaralé, místem se navíc prohnala loni v září i ničivá povodeň. Po nezbytné úpravě pozemku na jeho místě postaví stavbaři ze závodu 1 Metrostavu DIZ (foto ze slavnostního zahájení stavby) ve sdružení s PKS stavby moderní 25metrový bazén s relaxační zónou a tobogánem (vizualizace).
„Původní bazén jsme museli kompletně zbourat. Podle plánu sice měla část základů bazénové vany sloužit jako podklad pro položení nové, ale po vyhodnocení technického stavu se ukázalo, že ani bazénové dno, ani jímku nakonec využít nemůžeme,“ vzpomíná na průběh demoličních prací vedoucí projektu Ing. Michal Rádek.
Po přeložkách inženýrských sítí odstartovaly letos v září zemní práce. Stavbaři provádějí štětovnicové záporové pažení, a to až ve třech čtvrtinách výkopů. Objekt budoucího sportoviště bude mít jedno podzemní a dvě nadzemní podlaží. Architekti z Atelieru 99 zvolili minimalistickou formu s dřevěným obkladem, která respektuje okolní krajinu a přirozeně zapadá do podhůří Jeseníků. Stavba bude založená na pilotách 1200 mm se základovými prahy a deskami. Podzemní podlaží je pak navrženo systémem tzv. bílé vany s monolitickou konstrukcí. První a druhé nadzemní podlaží bude vyzděné z keramických tvárnic. Na stropy se počítá s Prefa panely a bazénová hala bude mít plochou střechu, která bude částečně pokrytá vegetací.
Bazén pro sportovce, brouzdaliště pro děti a wellness pro všechny
Nový 25 metrů dlouhý plavecký bazén, který bude umístěn v 1. NP, nabídne stejně jako ten původní čtyři plavecké dráhy. Společně s relaxačním bazénem s tryskami a brouzdalištěm pro děti bude obložený, nerezové budou pouze vířivky ve wellness zóně ve 2. NP. Tam budou k dispozici ještě sauny (parní, finská a aroma) a ochlazovací bazén na zelené střeše.
Podzemní podlaží nově postavené bazénové haly bude skrývat všechny potřebné bazénové technologie a jejich rozvody i akumulační nádrže jednotlivých bazénů. Zázemí pro návštěvníky bude umístěné do 1. NP. Ve stejném podlaží pak vzniknou kanceláře, místnost pro plavčíka a další zázemí pracovníků sportoviště.
Nové dispoziční řešení architektů propojí interiér s exteriérem a návštěvníkům přinese komfort i větší možnosti vyžití. První návštěvníci by mohli nový bazén vyzkoušet na konci léta 2027, kdy skončí zkušební provoz.
Realizace elegantních viladomů u pražské zoo ve finále
Kolegové z divize 9 dokončují rezidenční projekt Bella Vista v prestižní pražské lokalitě Troja. Dva elegantní viladomy nabídnou celkem 26 luxusních bytů navržených v souladu s principy zdravého a udržitelného bydlení.
Metrostav 18/2025
Divize 9
realizace elegantních viladomů u pražské zoo je ve finále
Kolegové z divize 9 dokončují rezidenční projekt Bella Vista v prestižní pražské lokalitě Troja. Dva elegantní viladomy (snímky) nabídnou celkem 26 luxusních bytů navržených v souladu s principy zdravého a udržitelného bydlení. A jde také o projekt, kterým renomovaný developer JRD nastavuje nové standardy udržitelnosti.
RED, foto Petr Adámek
omy jsou vybaveny tepelným čerpadlem o výkonu 60 kW, které využívají energii z deseti 160metrových hlubinných vrtů. O tepelný komfort se stará inovativní vytápění a chlazení stropem s aktivací betonového jádra. Kromě unikátního stropního topení a chlazení každý byt disponuje systémem řízeného větrání s rekuperací, který zajišťuje čistý vzduch zbavený alergenů a prachu pro lepší spánek a zdravější život. Veškeré příčky z tvárnic VAPIS jsou na bázi přírodních surovin bez dalších příměsí a mají zároveň skvělé akustické vlastnosti.
Vedoucí projektu Ing. Jiří Bukovinský říká, že stavba zde byla náročná s ohledem na různorodé požadavky nových majitelů při zpracování a realizaci klientských změn. „Dále pro mě byla stavba zajímavá s ohledem na rozsah takzvané chytré domácnosti, kde v bytovém domě v podstatě nejsou systémy, které by nebyly přímo řízeny systémem měření a regulace. Stavba byla vlivem nedopracované a nezkoordinované zadávací projektové dokumentace velkou technickou výzvou, kdy jsme společně s technickým útvarem připravili nespočet bodů k řešení jednotlivých problémů. Objednatel nakonec ve spolupráci s naším týmem přikročil k výměně zpracovatele projektové dokumentace. Tým nových projektantů ve spojení s architekty a generálním dodavatelem přinesl stavbě mnoho zajímavých změn a úprav a věřím, že vedly k dokončení jak elegantní, tak i funkční stavby,“ dodává.
Atmosféra africké divočiny
Název projektu Bella Vista, což v překladu znamená „krásný výhled“, přesně vystihuje jeho výjimečné umístění. Noví obyvatelé se zde mohou těšit na panoramatické výhledy a na autentickou atmosféru africké divočiny, která k nim doslova „proniká“ otevřenými okny. Rezidence totiž vznikla na místě bývalé viniční usedlosti v pražské Troji, severně od zoologické zahrady.
Prvky funkcionalismu
Rezidenci Bella Vista vytvořilo renomované architektonické studio SYNC Architecture, jehož spoluzakladatel Jakub Klaška působil i v londýnském studiu Zaha Hadid Architects. Propojuje moderní technologie s uměleckou precizností a citem pro detail. Organické tvarování teras a balkonů odkazuje na ornamentiku afrických kultur, zatímco čisté linie a minimalistická fasáda reflektují odkaz prvorepublikové moderny. Výrazným pohledovým prvkem je úzký černý pás, který propojuje linie oken a sjednocuje celkový vzhled fasády.
Metrostav DIZ jižní Morava
Metrostav 18/2025
Metrostav DIZ jižní Morava
Místo brownfieldu vznikne moderní čtvrť Brno Jedna
V jihomoravské metropoli se kolegové ze závodu 1 Metrostavu DIZ pouští do výstavby developerského projektu pod názvem Brno Jedna od společnosti PSN. Vznikne na místě bývalého průmyslového areálu v centru města (vizualizace).
RED, vizualizace A8000
rvní etapa výstavby zahrnuje rezidenční domy NEON a XENON, které nabídnou celkem 188 bytových a ubytovacích jednotek v dispozicích od 1+kk po 4+kk. V přízemí objektů vzniknou obchodní prostory a služby, které doplní sdílené zázemí, zeleň a střešní terasa s hřištěm, čímž projekt přispěje k oživení celé lokality.
Slavnostní poklepání zde proběhlo 24. září a kromě kolegů z jihomoravského regionálního zastoupení se akce účastnil generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf. „Výstavba polyfunkčního domu v Brně je pro nás významným okamžikem. Podobné projekty realizujeme po celé České republice a po kratší přestávce se znovu vracíme k bytové výstavbě v moravské metropoli,“ uvedl.
Architektonický návrh pochází ze studia A8000, které ve své koncepci odkazuje na průmyslovou historii lokality. Kombinuje plechové a skleněné panely s pohledovým betonem a kontrastní bílou omítkou. Architekti vycházeli z klasického městského bloku, který přizpůsobili specifikům lokality tak, aby reagoval na její minulost i budoucí potenciál.
Zajímavosti
Metrostav 18/2025
Zajímavosti
Klání mladých mistrů řemesel
Také letos jsme podpořili mezinárodní soutěž pro učně ŘEMESLO SKILL (foto), které se tradičně pořádá ve Vysokém Mýtě. Již 14. ročník soutěže proběhl ve dnech 23. až 25. září.
Náš kolega František Ptáček z divize 9 opět zasedl v porotě oboru zedník. Do soutěže se zapojilo 34 dvoučlenných týmů z 25 škol z České republiky, Slovenska a nově i z Polska.
Soutěží se v oborech: zedník, truhlář, montér suchých staveb a instalatér/topenář. Všechny disciplíny probíhají v reálných podmínkách stavby, takže je potřeba preciznost, spolupráce a důraz na detail.
podpora učňovského školství si zaslouží pozornost
Cílem soutěže je vytvořit prostor, kde si studenti a učni mohou porovnat své znalosti a hlavně praktické dovednosti se svými vrstevníky z České republiky i zahraničí. Soutěž chce zároveň ukázat široké veřejnosti, že řemesla – jak tradiční, tak moderní – mají stále své místo a význam. Díky prezentaci nových technologií a materiálů je snahou i zvýšit zájem o stavební profese a přispět ke zlepšení situace v učňovském školství, které se dlouhodobě potýká s nezájmem mladých lidí.
Důležitou součástí stavařského vysokomýtského svátku je také tradiční prezentace škol Pardubického kraje.
RED
Oslava Dne seniorů v Ústí nad Labem
Ve čtvrtek 2. října se v městském divadle v Ústí nad Labem uskutečnilo slavnostní předávání ocenění ke Dni seniorů. Společnost Metrostav DIZ byla partnerem akce a předávání se osobně zúčastnil ředitel oblastního zastoupení Ing. Petr Ort.
Mezi hosty nechyběli zástupci Ústeckého kraje, města Ústí nad Labem ani dalších měst regionu.
Během večera byli oceněni aktivní senioři, kteří svým nasazením, dobrovolnickou činností a neutuchajícím elánem obohacují život ve svých komunitách. Jejich příběhy jsou krásným důkazem, že aktivní a smysluplný život nekončí s odchodem do důchodu, ale může být inspirací pro všechny generace.
Den seniorů, oficiálně Mezinárodní den seniorů, se slaví 1. října. Tento den byl vyhlášen Organizací spojených národů v roce 1990 a poprvé se slavil v roce 1991.
RED
Sloupek odborů
Volby do orgánů základní organizace
V průběhu 2. a 3. čtvrtletí letošního roku se uskutečnily volby do orgánů základní organizace na funkční období 2025–2030. V souladu s volebním řádem se volby uskutečnily nejdříve na úrovni jednotlivých úseků, ve kterých působí dílenské organizace a kde byly zvoleny dílenské výbory. Ve druhé fázi byl dílenskými výbory zvolen výbor základní organizace jako statutární orgán a dále revizní komise.
Výbor základní organizace je nově složen takto: J. Kafková a P. Kollmann (zástupci dílenského výboru 1), A. Kafka a I. Ptáčková (zástupci DV2), M. Karásek a T. Žemberi (zástupci DV3), Z. Zachař a M. Hnilička (zástupci DV4), P. Gajdoš a D. Labuť (zástupci DV5), D. Miler a T. Veverka (zástupci DV6), Š. Koubek (zástupce DV8), V. Etzlová a J. Vojíř (zástupce DV9).
Volba předsedy
Posledním krokem byla volba předsedy výboru základní organizace. Ta se uskutečnila na prvním zasedání nově zvoleného VZO. Z průběhu jednání vyplynuli dva kandidáti a po následné diskusi byl do funkce opětovně potvrzen jednoznačným výsledkem hlasování Ing. Petr Půta. Následně na základě návrhu staronového předsedy byl místopředsedou zvolen rovněž jednoznačným výsledkem Michal Hnilička. V roli hospodářky ZO pokračuje nadále paní Daniela Carvanová.
Kolektivní vyjednávání
Bezprostředně po dokončení volebního procesu VZO zahájil diskusi o nadcházejícím kolektivním vyjednávání. Byl ustanoven vyjednávací tým za stranu odborářů a prodiskutovány priority zaměstnanců pro jednání o nové kolektivní smlouvě na roky 2026 a 2027. Kolektivní vyjednávání bude probíhat v nadcházejících zhruba dvou měsících v časovém scénáři tak, aby pokud možno nové kolektivní smlouvy ve Skupině Metrostav měly platnost od 1. 1. 2026.
Ing. Petr Půta, předseda VZO
Přípravy na JIZERUN nabírají tempo!
V září jsme se potkali s mladými sportovci z dětských domovů, kteří se chystají k účasti na JIZERUN. Navštívili jsme prodejnu endorfin factory v Jablonci a každý závodník si mohl vybrat běžeckou obuv dle svého přání.
Díky naší podpoře, kterou jsme sdíleli s endorfin factory, měli sportovci možnost vybavit se kvalitními botami.
A není divu, už 1. listopadu se všichni postaví na start závodu, který prověří nejen fyzičku, ale i odhodlání a týmového ducha. Čeká je totiž náročná štafetová trasa dlouhá 162 kilometrů!
Těšíme se na výkony všech sportovců, které můžete sledovat on-line v den konání závodu.
Ing. Tereza Wagner
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Na most přes fjord nasazen rekordní jeřáb
Kolegové z Metrostav Norge pod vedením Matěje Novotného koncem září osadili ocelovou konstrukci mostu přes Ramfojrd. Segmenty o váze 900 tun instaloval největší lodní jeřáb v Evropě.
Metrostav 18/2025
Fotoreportáž
na most přes fjord nasazen rekordní jeřáb
RED, foto archiv Metrostav Norge
Kolegové z Metrostav Norge pod vedením Matěje Novotného koncem září osadili ocelovou konstrukci mostu přes Ramfojrd. Segmenty o váze přes 900 tun instaloval největší lodní jeřáb v Evropě s nosností až 2200 tun, třikrát vyšší, než mají největší české autojeřáby. Ocelové díly vážící dohromady 5700 tun mají přitom za sebou tisíce kilometrů dlouhou trasu až z Prahy!
Projekt je součástí nového desetikilometrového úseku silnice první třídy E8 u Tromsø asi 400 km za polárním kruhem. Tvoří hlavní přístupovou cestu do největšího města severního Norska Tromsø.
Ocelová konstrukce se zrodila v pražských Horních Počernicích. Oceláři Metrostavu DIZ po dlouhém projektování vyrobili 168 dílců a převezli je pomocí silniční dopravy na předmontáž do polského Štětína. Odtud po kompletaci do sedmi segmentů putoval náklad po řece Odře do přístavu ve Svinoústí a následně přes Baltské, Severní a Norské moře až na staveniště.
Náročný byl hned první segment, který stavbaři museli v zavěšeném stavu připevnit na ložisko pomocí 64 šroubů.
Protože přálo počasí, další části už přibývaly rychle a tu poslední mostaři osadili v pondělí 22. září, pouze 11 dní od zahájení montáže!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 9 – Fotogalerie
Dva elegantní viladomy nabídnou celkem 26 luxusních bytů navržených v souladu s principy zdravého a udržitelného bydlení.
Organické tvarování teras a balkonů odkazuje na ornamentiku afrických kultur, zatímco čisté linie a minimalistická fasáda reflektují odkaz prvorepublikové moderny.
Organické tvarování teras a balkonů odkazuje na ornamentiku afrických kultur, zatímco čisté linie a minimalistická fasáda reflektují odkaz prvorepublikové moderny.
Domy jsou vybaveny tepelným čerpadlem o výkonu 60 kW, které využívají energii z deseti 160metrových hlubinných vrtů.
Stínění balkonů a teras věnovali stavbaři velkou pozornost. Je zajištěno předokenními hliníkovými žaluziemi a dřevěnými pergolovými prvky, které vytvářejí efektní hru stínů na fasádě.
1_Varáda – Fotogalerie
Zastavěná plocha původní Varyády měřila 21 500 m2, po stavbě divize 9 přesáhla 33 000 m2. Na původním parkovišti vybudovali další obchodní jednotky, nový centrální vchod a vstupní halu.
Nová přední část nákupního centra je hlavní vstupní pasáží do Varyády. Po obou stranách se nacházejí nejrůznější značky s oblečením či službami a infostánek.
Rekonstrukce Varyády zahrnovala i modernizaci existující části nákupního centra.
Proměnou prošel celý food court neboli jídelní zóna, která nabízí až 10 gastro jednotek s rozmanitou nabídkou. V oblasti stravování přibylo podstatně více zeleně.
Před food courtem je vybudována venkovní terasa s výhledem na přilehlý park s dětským hřištěm a řeku Ohři.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Stavba na 71 hektarech
V blízkosti závodu Škoda Auto u Mladé Boleslavi vznikly díky týmu divizí 1 a 8 Metrostavu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami.
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Při zastřešení nové plavecké haly v Litvínově byl nasazen jeden z největších jeřábů v České republice.
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou.
Velká proměna Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží Smíchov, na které pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1.
21/2025
V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly tři výrobní skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami. Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu. Fotoreportáž: velká proměna Smíchova.
20/2025
Kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně slavnostně otevřena. Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně. Velká pocta v Rudolfinu aneb naše tituly v soutěži Stavba roku 2025.
19/2025
Unikátní opravy interiéru památkově chráněné budovy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Technicky nejsložitější fáze výstavby mostu v Pirně ukončena. V Táboře vzniká druhá ledová plocha. Jako jediná v kraji bude přístupná i pro parahokej.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
18/2025
Největší nákupní centrum v Karlových Varech se otevírá veřejnosti. V České Vsi na Jesenicku startuje rekonstrukce krytého bazénu. Na most přes fjord byl nasazen největší lodní jeřáb v Evropě.
17/2025
Po necelém roce byly předány nové prostory špičkového pracoviště v českobudějovické nemocnici. V Hluboké nad Vltavou byla slavnostně zprovozněna nová lávka. Baťův kanál je splavný až do Hodonína.
16/2025
S novým školním rokem odstartovala výuka ve svazkové škole Vida v Chýni. Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu na Václavském náměstí. Start ražby u Jílového pro středočeskou část budoucí dálnice D3.
14–15/2025
Moderní železniční koridor: trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu! Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká nové kulturní centrum. Letní příloha: lidé Metrostavu a jejich koníčky.
12–13/2025
Stavbaři divize 3 u klíčového momentu v rámci konverze historického areálu Nuselský pivovar – otevření nové pasáže s obchody. V Třinci vznikne třetí nejmodernější linka na třídění odpadu. Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo.
Příloha 2025 křížovky
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007