Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 3
O kvalitní bydlení je v hlavm městě stále zájem. Do-
kazují to i dvě třetiny prodaných řadových domků vno-
vé vilové čtvrti Rajský vrch, které na pražsm Čerm
Mostě staví od loňského července divize 1. Z cel-
kem osmnácti, které do letošního srpna postaví tým
Bc.Ivana Matějoviče, jich už dvanáct zná své nové ma-
jitele. Ti se sice budou moci nashovat až na podzim,
ale už teď mohou pozorovat, jak jejich domy vznikají.
A nejen domy – stavbi tu měli na starosti i provede
kompletních inženýrských sítí a komunikací u zhruba
čtyř desítek stavebch parcel z téhož projektu.
sně před vánočními stky stavbi dokoili hru-
bou stavbu. V lokalitě mezi ulicí Ocelkova a rozsáhlým
parkem nad meandry říčky Rokytky už tedy stojí první
i šestice řadových domů (foto), na kterých dělníci mon-
tují rozvody dešťové kanalizace. „sledně bychom měli
pokračovat střešním pláštěm, montáží oken, vnitřními
rozvody aopěrnými zídkami mezi objekty,“ říká Bc.Matě-
jovič. Na stavbě se budou vedle divize 1 polet ikolegové
ze společnosti Subterra, ktí mají na starosti zdravotně-
-technické instalace, topení a plynové rozvody.
V první fázi projektu vyroste na Rajském vrchu cel-
kem 18 řadových domů určených k rodinnému bydlení
(vizualizace). Nabídnou dispozice 4+kk nebo 5+kk sve-
stanou gaží a celkovou užitnou plochou 164 m².
Ukažho domu bude kdispozici terasa a na obdélkové
zahradě zahradní altán. Domy s plochou střechou nejsou
podsklepené a mají oblníkový tvar s vystupujícím
lichoběžníkovým rizalitem v zadní části, který zajišťuje
soukromí přilehlé terasy. Nosné a obvodové zděné stěny
domů doplňují monolitické železobetonové stropy. Fasádu
vytvoří fasádní zateplovací systém s probarvenou tenko-
vrstvou omítkou, kterou architekti z ateliéru KAAMA do-
plnili oobklad stavebními deskami Fundermax. Použili je
na obložení dvoupodlažního rizalitu směrem do zahradní
části, vulní fasádě pak v pásu oken ve 2. NP, která bu-
dou buď zapuště, nebo vytví předsazený prvek.
V rámci první etapy projektu Rajský vrch vzniklo
vedle řadových rodinných domů ještě zhruba čtyřicet
parcel pro individlní výstavbu. V druhé fázi by mělo
dnes budované řadové domky doplnit dalších dvaadvacet
anové bytové domy při ulici Ocelkova s přiblně 170 byty.
Kpřednostem nově vznikající vilové čtvrti bude už brzy
pait také dětské hřiště apromeda salejí alavičkami.
Vjejím těsném sousedství má nac vzniknout i největší
volnočasový areál na pravém břehu Vltavy.
Martina Vampulová, vizualizace atelr
KAAMA, foto Josef Husák
Ve čtvrtek 5. prosince prla úsšnou kolaudací pře-
stavba bývalé lokomotivky Škoda Plzeň na opraváren-
ský závod pro těžká vozidla, autobusy a trolejbusy. Od
června 2012 jej na staventi o ple téměř 100 000 m²
budoval tým Ing. Radka Böhma z plzeňské oblasti divi-
ze 1. Zakázku celofiremního významu dokoil za pou-
hý rok po pření prováděcí dokumentace. Díky dodr-
žení termínu mohl investor pro financoní díla využít
islíbenou dotaci z EU na revitalizaci starých budov.
Centrem nového areálu zůstala původní škodovácká
hala o rozrech 260 x 125 metrů. Poczí z poloviny
minulého století a před zahájením stavby patřila k nej-
tším průmyslovým halovým objektům v ČR. Prošla
ovšem zásadní přestavbou. Její koncepce, dispozice
avybavení se měnily i v phu pra. „Podle zavaho
projektu jsme měli třeba její zastřešení jen rekonstruovat.
Po ekonomické a technické rozvaze jsme se jej rozhodli
demolovat anahradit novou ocelovou střešní konstrukcí,
vzpomíná Ing. Böhm. Z původní haly tak vlastně zbyly jen
sloupy s jeřábovými drahami (foto č. 1).
V areálu moderního opravárenského závodu (foto
č. 2), který při plném provozu zaměstná na 560 pra-
covní, vyrostly haly těžkých a lehkých oprav vozidel
zahrnující například lakovací boxy, mycí linky, stanoviště
pro výměnu pneumatik, svařovnu, klempírnu, truhlárnu,
olejové hospořství a podobně. Součástí opravny je
také krytý odstav vozidel, trakční měrna a výpravna.
Rekonstrukcí prošla i původní čtyřpodlažní administra-
tivní budova, kde je dnes dispečink, podniková autkola
i nová jídelna. Areálové komunikace včetně parkovť,
manipulch ploch a zkušební trati byly navrženy tak,
aby umožnily nejen plynulý průjezd, ale i příjezd a odjezd
vozidel z areálu při jeho maxilním vyi.
„O míře naší činnosti napovídá i rozsah dokoených
prací,“ říká Ing. Böhm a vypítává: „Plocha nových
zastřešení třeba překrila 27 000 m². Provedli jsme
i32000 m² živch ploch a komunikací či 18 000 m²
drátkobetonových podlah. Do ktna se ještě budeme
podílet na koordinaci dalších technologických dodávek,
jako je traní trolejové vedení pro trolejbusy do hal i nad
komunikace a technologie trakční měnírny. I to svěí
otom, že investor byl s naší dosavadní prací spokojen.“
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Kolaudace v prosinci umožnila využít dotaci
1
2
1
1
2
V ří 2013 se po několika měsících opět rozběhly
práce naopravě kapunského kostela svaté Máří Mag-
daleny v Liberci (foto č. 1), které přerušily problémy
nastraně investora. Řízení projektu se ujal oblastní ře-
ditel divize 8 pro Liberecký kraj Ing.Jaroslav Stuchk,
který by měl už brzy dokoit první etapu rekonstrukce
kostela acelou přestavbu farní budovy (foto č. 2).
Stavbi už vLiberci kompletně obnovili střní pšť
etně repase památkově chněných kopulí a daích
klemřských prvků. Ukoili ipráce navenkovní spl-
kové adťové kanalizaci sretení nádrží. „Vsoasné
době se chýlí kekonci oprava fasády apokračujeme vob-
nově podlah avniních otek fary,“ říká Ing.Stuchk.
Nastavbě se podílí irestaurátorská dílna divize 9, kte
má nastarosti repasi patkově chrách kovových
oken, dřech dveří azádví vstupu dokostela.
Vzhledem k tomu, že kostel svaté Máří Magdaleny
je památkově chráněný, probíhají v něm veškeré prá-
ce pod dohledem patkářů. „Je přísný, ale korekt,
a ne spolupráce je proto velmi konstruktiv,“ chvá
Ing. Stuchlík. Jednoznně nejnáročí zatím podle
j byla rekonstrukce sechy kostela, protože stavba má
unikátní ocelový krov, namž jsou zavěšeny skořepinové
železobetonové klenby. Složité byly irestaurátorské pce
napamátkově chráněných výplních otvorů, prosklených
stěnách aklempířských prvcích.
Po dokoení vnich rozvodů na stavbaře če
oprava vnitřních omítek a osazení oken adveří. To vše
že prohat i v nepříznivém zimním pa, prote
prostory stavby mohou být vytápěny – zajímavým tech-
nickým prvkem v kostele je původní podlahový systém
vypění teplým vzduchem. V závislosti na počasí pak
budou jtě stavbaři opravovat severní terasu kostela
adokoí úpravu venkovch ploch.
Porekonstrukci vznikne ve Sv. Máří Magdaleně cen-
trum pro neziskový sektor, působit tam bude iporadna
zaměřená navyužití geotermální energie adaích alterna-
tivch zdrojů. Měly by se zde konat inejrůznější výstavy,
koncerty, předšky či workshopy. Především ale kostel,
který byl ještě nedávno na seznamu nejohreích
patek vLiberecm kraji, získá díky pracovkům Me-
trostavu svou původní novobarokní krásu, jíž se pyšnil při
svém vzniku nazačátku minulého století.
Martina Vampulová, foto Josef Huk
Obnova kapucínského kostela pokračuje
Rekonstrukce varšavského obchvatu
Pracovci divize 4 Metrostavu dnes působí také v Pol-
sku, kde se od července 2013 podílejí na rekonstrukci
varšavského silničho obchvatu S8, který polskou
metropoli protíná v její západní části. Tuto severojiž
trasu využívají motoristé, kteří směřují od Vratislavi
na Gdaňsk. Jak připomíná ředitel výstavby Ing. Radim
Čáp, je to již třetí akce této divize u nich severních
sousedů. Vloni v prosinci dokoila stavbu obloukové-
ho mostu v Chełmku a ve spolupráci s divizí 6 pracuje
ina protipovoových opatřeních na vodním díle Nisa.
Varšavský obchvat je z těchto akcí rozhodně nejt-
ší. Během 27 měsíců zde musí stavbaři zrekonstruovat
a rozšířit 4,6 km dlouhý úsek silnice tak, aby spoval
parametry rychlostní komunikace. To znamená nejen jeho
rozšíření na 3 až 4 pruhy i s jedním odstavným v každém
směru, ale i rekonstruování či zbourání a nové postavení
šedesátky stavebch objektů. A to vše při zachování
omezeného provozu. Projekt zahrnuje také rekonstrukci
pěti velkých mimoúrovňových uzlů včetně nájezdů asou-
visejících křižovatek a rekonstrukci či novou výstavbu
mostů a lávek překlenuch tento hlavní tah.
Celkem musí být do října příštího roku zrekonstruo-
no 26 mostů a demolováno a znovu postaveno dvacet
daích přemostění. Kromě toho stavbi v tomto termínu
musí postavit protihlukové stěny a vizlně atraktiv
protihlukový tunel, který bude zhruba 500 metrů dlouhý
a bude celý ze skla.
Nejsložitější asi bude rekonstrukce ocelového mostu
Generála Grota Rowecho přes Vislu. Šest set metrů
dlouhý most, který je druhý největší ve Varšavě azároveň
nejvytíženější – přes den přes něj přejede 150 tisíc aut –
bude rozšířen o jeden jízdní pruh na pět v kažm směru.
Spolu s ním budou zdemolovány apostaveny dvě esta-
kády dlouhé 300 a 400 met, které jsou jeho součástí.
Vprojektu je pamatováno i na pěší chodníky a cyklistické
stezky. Úkolem stavbařů na rekonstruované trase bude
iosazení dopravho značení a signalizace.
„Pro takový objem prací je 27 měců opravdu šibe-
niční tern, budeme se proto muset obejít bez zimch
estávek,“ komentuje stavební lhůty Ing. Čáp. „Abychom
eili čas, použijeme v hlavní trase ocelové výztuž
, které vlíme do podkladních asfaltových vrstev,
anebudeme tak muset prot výměnu ceho podloží.
Jsme pod obrovským tlakem nejen ze strany investora,
ale i polských médií. Jde totiž o jeden z nejsledovanějších
polských projektů a chyby se tu novým hráčům na trhu
neodpouš,“ pokračuje Ing.Čáp. „Našstí se nám po-
dařilo v krátkém čase vybudovat velmi solidní tým, který
se skládá z 11 českých a cca 60 polských pracovků.
I ky tomu se nám dí zdárně se vypávat s kaž-
dodenními probmy, které se týkají zejména koordinace
prací subdodavatelů, claimového managementu ze strany
investora či podzhotovite, ale itechnických prob
spojech s mosty (foto č. 1), které sice investor určil
krekonstrukci, ale spíš by se měly kompletně demolovat
a nově postavit. Nejtší komplikace asi ale spívá ve
změně odvodnění hlavní trasy, která vyplynula z nových
požadavků správce sí,“ vyjmenovává Ing. Čáp.
Stavbařům se už úspěšně podilo zvládnout první
stěžejní moment projektu – dokončení realizní projek-
tové dokumentace společně s žádostmi o některá doda-
tečná stavební povolení – a to do čtyř měsíců od podpisu
smlouvy, tedy do 17. listopadu 2013. Jeho nesplnění by
itom vyšlo dost draho. Penále by činilo asi milion korun
denně. Pracovníci už také kompletně uzavřeli pravý jízd-
ní pás a dopravu převedli do leho a v současné době
vtom uzavřem postupně demolují mostní objekty (foto
č.2). Současně zahájili pilotové zakládání, nadbetonávku
mostovek rekonstruovaných mostů i výrobu nových
ocelových částí mostu přes Vislu. Pravý jízdní pás mu
kompletně dokončit do září 2014. Následně na něj převe-
dou dopravu a zají rekonstrukci levé části komunikace
tak, aby vše stihli do konečho termínu v říjnu 2015.
jar–, foto archiv stavby
1 2
Divize 1 staví obytný soubor Rajský vrch
Metrostav_01_2014.indd 3 15.1.14 12:16
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (328 ms)

Rendering Strana 4 (102875): (0/1) (320 ms)

Rendering Strana 3 (102874): (0/1) (367 ms)

Rendering Strana 2 (102873): (0/1) (366 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2999/vth119230-1.jpg

 i2999/vth119231-1.jpg

 i2999/bg102874.svg

 i2999/vth119232-1.jpg

 i2999/vth119229-1.jpg