Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 4
V roce 2013 dokončili pracovci Metrostavu práce na více než 150 větších projektech, z nichž téř stovku představo-
valy stavby s cenou nad 30 milionů korun. Pro vlastní činnost společnosti bylo určitě nejdůležitější dokončení admini-
strativního centra Palmovka Park II, do kterého se na přelomu roku přestěhovali zaměstnanci centrály a vedení divizí.
Dobrý stavbař nerozlišuje velké a malé zakázky – každá z nich je důležitá. Přesto byla některá díla pro divize zajímavější
než jiná. Pro osmičku byla jistě významná výstavba hlavho výrobho bloku pro Elektrárnu Perady au divize 3 se
ktakovým projektům zase řadila novostavba administrativho objektu pro firmu Johnson Controls v České Lípě.
Divize 3 je stejně jako celý Metrostav univerzální stavební jednotkou. K jejím úsšně dokončeným zakázkám proto
patřily také bytové domy v Malešicích. Divize 1 navázala na své úspěchy v severomoravském regionu av extrém
krátkém termínu vystavěla v Olomouci multifunkční nákupní Galerii Šantovka, kterou oceňují obyvatelé i architekti.
Mezi díla, která vloni prořila schopnosti divize 1, patřila i stavba obřího Aqualandu Moravia v Pasohlávkách. Divize9,
která se nejvíc specializuje na přestavby historických objektů, se v roce 2013 vrátila do Kutné Hory, aby se tu nedaleko
chrámu sv. Barbory podepsala také pod rekonstrukcí zahrad bývalé jezuitské koleje, v níž pracovala už před pár lety.
K Metrostavu neodmyslitelně paí i dopravní stavby. Divize 4 se specializuje zejména na ty silniční. Pro bezpečí
zdu motoristů třeba nevno v jižch Čechách dokoila most přes rybník Koberný na novém úseku dálnice D3. Di-
vize5 zase úsšně předala další podzemní stavbu – traťové tunely pro helsinské metro. Více na www.metrostav.cz.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
OHLÉDNUTÍ METROSTAVU ZA ROKEM 2013
Generální dohoda Skupiny Metrostav
V průběhu října a listopadu minulého roku se usku-
tečnilo vyjednávání týkající se generální dohody
Skupiny Metrostav na další období. Proces završilo
její projední a schlení ve vrcholných ornech
obou smluvních stran – v Koordinačním odborovém
ornu a ve vedení Skupiny Metrostav. Oficiál
podpis dokumentu se uskutečnil 20. prosince 2013.
První generální dohodu partni uzavřeli vroce 2009,
aby podpořili podnikatelskou strategii, konkuren-
ceschopnost a soclní smír v rámci Skupiny, a až
dosud neprošla úpravami.
Nová generální dohoda doznala oproti předchozímu
období několika zn, z nichž ta nejzásadnější je, že
otevírá prostor také pro vyní vniních předpisů
ve společnostech Skupiny, ve kterých nepůsobí od-
borová organizace. To se promítá i do příloh generál-
ní dohody, kde je vedle vzorové kolektivní smlouvy
také vzorový vniní přepis.
I přes ne příliš dobré vyhlídky v odvětví staveb
výroby a zakázkové naplněnosti pro rok 2014 se
vgenerální dohodě podařilo dojednat zaměstnanecké
nároky odpovídající dosavadnímu rámci kolektivních
smluv včetně finančního plnění v jednotlivých usta-
noveních. Výjimku tvoří pouze podpora regenerace
zaměstnanců, tedy poskytování poukázek na zdravot-
ní, rekondiční a rekrení služby. Pro rok 2014 byla
jejich hodnota stanovena v rozpětí od dvou do šesti
tic korun, čímž se horní hranice oproti roku 2013
snížila o dva tice korun.
Podpisem generální dohody byl vytven prostor
pro vyjednávání podnikových kolektivních smluv
vjednotlivých společnostech Skupiny, respektive vy-
ní jejich vnitřních předpisů. Ve firch, kde působí
Základní organizace Odborového svazu Stavba Met-
rostav, bylo toto vyjednávání zahájeno bezprostředně
po podpisu generální dohody, čímž byl dán předpo-
klad pro uzavření a podepsání kolektivní smlouvy
na rok 2014 pro společnosti Metrostav a Metrostav
Facility nejpozji do konce letošního ledna.
SLOUPEK ODBORŮ
Pánská pasáž
Moderní nákupní paž spojující pražský dům č. 23
vulici NaPříkopě sOvocným trhem se dnes jmenuje
Pánská a v souladu se svým názvem nabízí luxusní
du, dárky aslby především pro muže. Vnikla vro-
ce 2011 díky developerské aktivitě Metrostavu a její
podstatná část patří do majetku jeho nemovitostního
uzavřeného investičního fondu.
Poprvé byl průchod mezi domy obchodně využit už
kolemroku 1870, kdy vm vznikla vůbec první pražská
pasáž zvaná Malý bazar. Pozhruba 50 letech si vní založil
svoji živnost se sportovním avojenským vybavením Em-
merich Rath, jehož jméno pasáž doprovázelo až dosedm-
desátých let minulého století, kdy pchod zničila stavba
metra. Byl opraven až vroce 1996 aot let později se
zobnovené Rathovy pasáže stala paž Pánská – pozají-
mavých úpravách podle návrhu architekta Martina Němce
ze společnosti A.D.N.S.
Velké prosklené stěny mezi prodejnami byly v pasáži
vloni nově polepeny speciálními fóliemi – zkušenosti
z provozu obchodů totiž ukázaly, že nární zákazníci
dávají přednost soukromí před stavem, kdy si připadali
jako ve výkladní skříni či vakriu. Součástí redesignu
byla izměna vchodů, aby byla Pánská pasáž lépe viditelná
zulice Naíkopě azOvocho trhu.
Mezi další novinky Pánské paže patřila vloni ie-
na WineFoodMarketu nasteak, grill asushi restaurant
Kobe aoteení obchodu sručně vyráběnou obuví anglic-
ké značky Loake. Více informací najdete nainternetových
stránkách www.panskapasaz.cz.
Vzdělávání v novém
Od 22. ledna 2014 se v přízemí objektu Palmovka
ParkII otevřou prostory Centra vzdělávání Skupiny Me-
trostav. Na novou adresu se přestěhují nejen zast-
nanci útvaru kvalifikačho rozvoje z úseku personál-
ho ředitele Metrostavu, kteří dosud sídlili vulici Na
Žertch, ale také vzdělávací akce, které tento útvar
pro pracovníky Skupiny Metrostav zajišťuje.
Metrostav i jeho dceřiné společnosti získají v novém
centru moderně vybavené místo nejen pro přípravu are-
alizaci vzvach aktivit, ale i pro vzájemné setkává
a výnu zkenos. Možnost variabilního uspořádání
Centra vzdění totiž kromě zatraktivnění školicích
projektů poskytne i příležitost využít prostory také pro
jiné spolné aktivity firem Skupiny Metrostav.
Aktuální nabídku kurzů útvaru vzdělávání naleznete
isdalšími užitečnými informacemi na intranetovém por-
tálu personálho ředitele. Těšíme se na setkání v novém
spolm Centru vzdělávání v Palmovka Parku II.
Žižkovský i Karlínský
Už šedesát let mohou chodci proczet více než 300m
dlouhým tunelem pod pražským vrchem Vítkovem.
Obyvatelé z okolí Thámovy ulice, kde je jeden z jeho
vstupů, mu říkají Karlínský. Patrioti kolem Tachovské-
ho náměstí, kde je druhý, s nimi nesouhlasí a pojmeno-
vali jej Žižkovský. Ať tak či tak, zahrnuje nejen zkratku
pro pěší a cyklisty, ale i navazující podzemní kryt.
Prameny udějí, že tunel byl postaven nejen proto,
aby lidé nemuseli přes kopec mezi Žkovem a Karlínem
chodit půlhodiny pěšky či stejnou dobu jet tramvají. Vznikl
edevším proto, aby mohl sloužit jako protiatomový kryt.
Od jeho otevření 21. 12. 1953 však navíc zkrátil pěší cestu
zjedné strany kopce na druhou na pouhé čtyři minuty.
Projekt dokonce počítal s tím, že by obě strany tunelu
uzaela neprodyšná vrata, a vznikl by tak celistvý prostor,
kam by se v případě potřeby mohlo ukrýt na 1250 obyvatel
Prahy 3, Prahy 8 a zaměstnanců zdejších továren. Po le
straně směrem od Karna se v tunelu dodnes zachovalo
kolik dveří, které ukrývají prostory pro pnované od-
kladiště zeelých, vpravo pak jsou chodby pro „ži“ –
vstup do bunkru, za nímž jsou sil, dobře zabezpečené
kovové dveře. Celý podzemní objekt lze rozlit na dva ne-
závislé kryty se stabilní teplotou kolem 15 ºC. Mají vlastní
zásobárnu vody, vešený přívod nezávadného vzduchu,
izolace inajení elektřinou – vše by mělo vydržet vpro-
vozu po dobu 72hodin. Kryt nebyl nikdy využitý, dodnes
je však udržovaný a připravený pro případ potřeby.
Tunel sám je 303 m dlouhý, 4,4 až 4,8 m široký ajeho
trasu lomí levotivá a pravotočivá zatáčka. Výška vy-
kachlíkovaho tubusu (foto) dosahuje 3,40 m, nadlí
je až 30metrové. Převýšení portálů s rozdílem 28,89 m
znamená, že průměrné stouní pěší i cyklistické stezky
zKarlína na Žižkov přesahuje 8 %. Tunel měl být původně
doplněn ještě větví pro silnní vozidla, která měla v Kar-
ně ústit do Šaldovy ulice, ta ale nebyla nikdy dokoena.
V jeho blízkosti však nedávno vznikly železnní tunely
Nového spojení, které od vítkovské zkratky dělí místy
jen 6metrů horniny. Podzemní dílo si mohou vychutnat
isportovci – atletický klub SK Jeseniova v něm každor-
ně pádá v neděli ve druhé polovině dubna tradní Běh
tunelem. Letní termín najdete na www.behtunelem.cz.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 4, 18000 Praha 8-Libeň, tel.: 266709415; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 1/2014 vyšlo 17. 1. 2014 (2/2014 vyjde 3. 2. 2014) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda),
Ing.J. Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou
37, Praha 7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad
Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejné.
Pro poebu druhých
i stěhování do Palmovka Parku II a předvánm
úklidu odhalily kuchyňské skříňky vjednotlivých divizích
i úsecích centrály velké množství nadbytečných hrnků,
talířů, sklenek i příborů. Nádobí shromáždil útvar vzta
kveřejnosti a dobrovolci je 16. prosince třemi plně na-
ložemi auty převezli a předali k dalšímu vyití klientům
Azylového domu svaté Terezie vKarlíně (foto).
Metrostav_01_2014.indd 4 15.1.14 12:16

 

Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2014, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (483 ms)

Rendering Strana 4 (102875): (0/1) (513 ms)

Rendering Strana 3 (102874): (0/1) (514 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2999/vth119231-1.jpg

 i2999/vth119232-1.jpg

 i2999/bg102875.svg

 i2999/vth119229-1.jpg

 i2999/vth119230-1.jpg