Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 2
Ohlédnutí jednatele firmy BeMo zarokem 2016
žení kolegové, ve spolnosti BeMo Tunnelling se
opět završil další intenzivní pracovní rok. Rád bych
to příležitosti využil ktomu, abych krátce shrnul jeho
bilanci anasnil výhled firmy dobudoucnosti.
Za uplynulý rok 2016 očeme stavební výkony
vevýši více než 160 milionů eur srním ziskem před
zdaněním kolem 1,5 milionu eur, což je sohledem natržní
podmínky pozoruhodné.
Pokoncentraci ekonomické správy vInnsbrucku (foto
sídlo BeMo) jsme vloni podnikli rozhodující, ale ne po-
slední krok voptimalizaci organizační struktury. Doposud
paralelně existující organizace v Německu – Tunnelbau
pobočka West aTunnelbau, dciná společnost vEchingu
– byly nazátku října sloučeny avkeré zdroje pro vý-
stavbu tunelů, personál či stroje přešly dopobočky BeMo
Tunnelling West, ato včetně realizovaných projektů.
Abychom i nale dokázali dlouhodobě posilovat
výkonnost atržní pozici firmy, vytili jsme si vaktlní
strategii naléta 2017–2020 konkrétní cíle, zejména zvý-
šení rentability projektů.
Nejležitější jsou kvalitní lidé a dostatek práce
Do poedí zájmu chceme postavit také zastnance
jako náš nejdůlií kapitál pro budoucnost. Vnejbližší
době proto považujeme zahlavní úkoly vylepšit opatře
pro snížení fluktuace pracovků, upevnit jejich vazby
navlastní podnik azvýšit atraktivnost společnosti BeMo
jako zaměstnavatele. Pro zajištění obvyklé kvality práce
za konkurenční ceny budeme věnovat zvýšenou pozor-
nost vývoji veškeho personálu, speclně pak dorůsta-
jícím potenciálním vedoucím pracovníkům.
Vtéto souvislosti je důlité zajistit našim zaměstnan-
m dostatek pce podokoení soasných projektů.
Iz této oblasti máme pozitivní zprávy. Ve sře výstav-
by tunelů jsme v posledním čtvrtletí roku 2016 získali,
respektive se krátce předidělením nacházejí zakázky
na vybudování únikové štoly Wendelberg, dálničních
tunelů Spitzenberg aHerrschaftsbuck, napřestavbu ně-
kolika stanic metra vLondýně anaknow-how pro metro
(Valley Line) vkanadském Edmontonu.
Oddělení Inženýrských aprůmyslových staveb aSpe-
ciálního zakládání mohou počítat s dobrým základním
vytížením. To první díky úspěšné výstavbě logistických
hal a železobetonových konstrukcí v Karlsruhe a dru
kvůli projektu BAB A100.
Natrch, kde působíme, aveech nich stavebních
oborech se nac rýsuje řada daích zamavých projektů,
kde se intenzivně angažujeme při zpraconí nadek, do
nichž se zapojují i jiné firmy ze Skupiny Metrostav. Třeba
pro Brenner Basis tunel, S-Bahn vMnichově, tunel pod
letišm ve Stuttgartu a Chilterns Tunnel na trase HS2
vAnglii. Jistě bude nutné rekonstruovat asanovat idalší
tunely, pracovat naúložišti jaderných odpadů, výstavbách
logistických hal či mostů. Všem nim pracovkům tak
určitě budeme schopni nabídnout práci a dlouhodobou
perspektivu dobrého zaměstnání.
Spřáním úspěšného roku 2017
Dipl.-Ing. Friedrich Neureiter
Nové řešení vyhovuje
V historické budově Národho muzea v Praze, jejíž
rekonstrukci řídí tým vedený Janem Kučerou zdivize 9,
vymysleli technici odlišný zsob podchycení nosných
konstrukcí křídla nad podzemní spojovací chodbou, než
navrhovala zadávací dokumentace. Nevyžaduje tolik
stavebních zásahů dohistorického zdiva, je jednodušší
asprávnost jeho volby už potvrzuje praxe.
Ocelové nosky (foto č. 1), které při stavbě chodby
musí přenést zatížení ze středových nosných zdí mu-
zejního křídla, stavbi neukládají do masivních kapes
vvodním základovém zdivu, jak měli, ale naedsa-
zené železobetonové prahy (foto č. 2, 3). Celá konstrukce
podchycení je tak místo nastarých sanovach základech
hlubině založena na injektovaných mikropilotách, které
jsou soástí zajtění stavební jámy.
i vrtání mikropilot geotechnici navíc zjistili, že se
vdoeném místě už vmalých hloubkách pod únosnými
emenci nepravidelně vyskytují zvětralé až silně zvětralé
idlice svýrazně menší únosností, než předpokdali.
Nechali proto dodatečně provést zážové zkoušky
podloží (foto č.4) apojejich vyhodnocení projekt hlubin-
ho zalení upravili – znili způsob injektáže apro-
dloužili délku mikropilot.
Vsoučasnosti vedvoraně Muzea probíhá odtěžování
stavební jámy (foto č. 5) abagr úspěšně hloubí prostup
pod dvorním železobetonovým prahem. Už dnes je tak
jasné, že řešení, které navrhl realizní tým této části
stavby vedený Ing.Martinem Trnkou zdivize 1, se vp-
běhu stavby osvědčilo.
red, foto Ing.arch. Irena Klingoro
Ing.Pavla Piláta,
generálního ředitele Metrostavu
Jaký byl podle vás uplynulý rok 2016?
Stavebnictví se v m opět nevedlo. Oproti roku 2015,
kdy došlo kjeho růstu zvodu dočerpávání evropských
pez, propadl objem stavební produkce oc než 10 %
a situace na trhu byla snad nejobžnější od vypuknutí
celosvětové recese napřelomu let 2008 a2009. Metro-
stavu se proto vloni jen obtížně dilo blížit kplánovaným
parametrům. Přesto si všichni, kdo se aktivně podíleli
navýsledch firmy, zasloí pokování, prote odved-
li dobrou práci. Ikdyž natrhu panuje recese, stále totiž
provádíme adokoujeme mnoho významných projek
jak napoli dopravní infrastruktury, tak vpozemním sta-
vitelství, ato nejen doma, ale ivcizině. Otevřela se třeba
lnice D8, dokoili jsme Garden Towers, největší byto-
vý projekt us. Rame tunel Ejpovice, v Polsku stavíme
rychlostní komunikaci S7 uměsta Gdsk arekonstru-
ujeme historickou budovu Národho muzea v Praze.
Apřestože ne stavby vznikají vnelehkých podmínkách,
jsou kvalitní ainvestoři jsou snimi spokojení.
Co dalšího bylo pro rok 2016 charakteristické?
Nebyl připraven dostatek velkých infrastrukturních pro-
jektů atož se dá pravděpodobně očekávat iletos. Navíc
naše stavebnictví zalo čelit výraznému ataku zahranič-
ch firem, které dosud načeském trhu nesobily, ale
vloni se zaly hsit dosoutěží. Rok 2016 byl významný
izhlediska legislativy týkající se stavebnict, protože byl
ijat nový zákon ozaní veřejných zakázek ainten-
zivně se pracovalo nanovém stavebním zákonu azákonu
EIA. Oboje přešlo i do roku 2017 stejně jako diskuze
ozákonu oliniových stavbách. Dotvorby této celostát
legislativy jsme se vuplynulém období zapojili mnohem
ce než dřív, ato prostřednictvím profesních organiza,
jako jsou Svaz podnikatelů vestavebnictví vČeské repub-
lice či Hospořská komora.
Bylo něco, co vás vloni obzvšť potěšilo?
Určitě to, že naše stavby obdržely mnoho ocenění třeba
vprestní soutěži Stavba roku. Získali jsme také Cenu
Inženýrské akademie zatunelový komplex Blanka avpro-
sinci jsme převzali Národní cenu ČR zaspolenskou od-
povědnost audržitelný rozvoj, která ukazuje, že Metrostav
nejen ovládá svůj obor, ale také pomáhá potřebným.
Jak se vroce 2016 dařilo Metrostavu vzahraničí?
Naše výkony mimo území České republiky se včetně Slo-
venska pohybují kolem 30 % zcelkového objemu. Pracu-
jeme vPolsku, Finsku, Norsku, naIslandu avBělorusku.
Komplikací ale je, že nazahraničních zakázch nedoká-
žeme použít tolik kapacit apersonálu, jako bychom mohli
us. Jsou ale pro nás nezbyt, když chceme zachovat
naše firemní technologie adoma pro ně není uplat.
Co se dá vestavebnictví očekávat letos?
Rok 2017 by mohl zít přinášet první významné projekty
znového programového období EU, avšak ipřesto to bude
spíše rok rozjezdový. Nečem masivní násty objemů
nově připravovaných staveb, protože ty stále naráže
na komplikovanou českou legislativu. Bude také třeba
diskutovat olegální, přiměřené aspravedlivé ochraně čes-
kého trhu tak, jako si své trhy chrání ostatní země EU. Kro-
mě legislativy se budeme muset více věnovat ipodpe
vzdělávání, ato nejen učňovského, ale ivysokoškolsho.
Ubývá totiž studentů nastavebních fakulch, což by nám
mohlo dobudoucna přinášet problémy, protože nebude-
me mít kde brát absolventy. Mná se natomto poklesu
polí ineestávající dehonestace našeho oboru. Musí-
me proto přispívat také kvyleování obrazu stavitelst
akvytváření velkých projektů, vizí, strategií asměřo
ceho oboru směrem kbudoucím investicím vČR.
Co bude vroce 2017 největší úkol pro Metrostav?
Vyrovnat se srostoucí konkurencí natrhu asnedostat-
kem zakázek ikapacit, které stavebnictví ztratilo zaobdo
recese. Naším hlavním cílem bude snížit procento zakázek
sneodpovídajícím hospodářským výsledkem aplnit plá-
nované rentability naech stavbách. Pozitivní ale je, že
š zásobk práce pro rok 2017 je lepší, než byl vpřed-
cházejících letech. Stále jsem proto optimista.
strana 2
PME SE
1
Divize 1 staví vPlzni na Borských Polích Unicity
Sousedství areálu Západeské univerzity v Plzni da-
lo název komplexu Unicity (vizualizace č. 1) s osmi
bytovými domy a malometrážmi byty, který vyrůstá
vplzeňské části Borská Pole. Podle plánů investors
společnosti Daramis by v něm měli v budoucnu žít
zejména studenti, profesoři a členové akademicho
setu, kterým areál nabídne komfortní bydlení s veš-
kerými slbami a zázemím. S výstavbou první etapy
la, tedy bytových domů A1 a A2, začal tým Ing. Pavla
Brázdila zplzeňské oblasti divize 1 loni v listopadu.
„Nedávno jsme dokončili pilotové založení obou bu-
dov a teď pracujeme na jejich základových konstrukcích,“
popsal průběh prací na zátku noho roku vedoucí
projektu Ing. Brázdil. „Pokud nám to pasí dovolí, měli
bychom na staveništi už v polovině ledna vztit dva vě-
žové jeřáby,“ dodal. Kolegové z divize 6 se zatím připravu
na betonáže monolitických skeletů.
Rozestané domy A1 a A2 (vizualizace č. 2) budou
t šest nadzemních podlaží a jedno, respektive dvě
podzemní. Vznikne v nich celkem 184bytových jednotek
tšinou o velikosti 1+kk nebo 2+kk. Součástí domu A2
budou také obchodní prostory a v podzemch podlažích
se vedle sklepů pítá i s umístěním gažových stání.
Budoucnost plzeňského univerzitního města
Tři daí objekty Unicity, oznované písmenem B, vy-
rostou při severní části pozemku a v další etapě by pak
ly být postaveny jtě objekty C1, C2 a D. Celkem
by měl komplex po dokončení obhnout 542 jednotek
a 434 parkovacích míst. Ale ne všichni obyvatelé bytů
budou automobily potřebovat, protože Magistrát města
Plzně plánuje vybudovat novou tramvajovou trať, která
povede bezprostředně kolem nového obytného souboru
a propojí ho s centrem města.
První etapa výstavby Unicity by měla být dokončena
v březnu příšho roku. „Žádné větší komplikace při ní
neekám, prověřit sehranost celého realizačního týmu
mohou snad pouze dodatečné klientské zny,“ uvedl
Ing.Brázdil. V případě, že spolupráce investora sdivizí1
bude fungovat na jedničku, mohl by být Metrostav pode-
psán ipod dalšími dvěma plánovami etapami výstavby.
Jedna – oznovaná jako druhá – by podle plánů investora
la být zahájena ještě letos.
Martina Vampulová, vizualizace Daramis
2
1
2
3
4
5
A1
B1
C1
C2
B2
B3
D
A2
Metrostav_01_2017.indd 2 12.01.17 11:23
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (318 ms)

Rendering Strana 3 (102475): (0/1) (312 ms)

Rendering Strana 2 (102474): (0/1) (355 ms)

Rendering Strana 1 (102473): (0/1) (355 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2926/vth118661-1.jpg

 i2926/vth118662-1.jpg

 i2926/bg102474.svg

 i2926/vth118663-1.jpg

 i2926/vth118667-1.jpg