Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 1
Zástupci vedení Metrostavu včele sprezidentem Sku-
piny Metrostav Jím Bělohlavem a firemní odboro
organizace zastoupené jejím předsedou Ing. Petrem
tou (foto zleva) podepsali 16. prosince 2016 něko-
lik doplňujících dokumentů týkajících se kolektivních
smluv. Podrobnosti najdete na straně 4.
KRÁTCE / AKTUÁL
Z Prahy do Drážďan za 90 minut
Bezpečná jízda domů
VNorsku byl 15. prosince uveden doprovozu projekt
fv. 337 Veitastrondvegen, jehož soástí je více n
1,5 km dlouhý tunel Langanes, který vybudovali pra-
covníci divize 5 vedení Ing.Pavlemrgelem.
Symbolickou pásku přestřihla starostka kraje Sogn
og Fjordane Jenny Følling spolu se starostou okresu
Luster Ivarem Kvalenem a Svennem Egilem Findenem
z investorské společnosti Statens vegvesen (foto). Bě-
hem následného slavnostního oběda potěšila naše kolegy
chla adresovaná zejména Metrostavu ajeho místnímu
partnerovi ve sdružení firmě Havnen Anlegg.
Silnice fv. 337 byla jtě nevno kvůli nebezpečí lavin
ce než 100dnů nesjízdná. Vzhledem ktomu, že předsta-
vuje jedinou dopravní spojku mezi obcí Veitastrond asvě-
tem, byla její ochrana před sněhem a kamením jedinou
správnou cestou, aby ji obyvateléneopouštěli.
red, foto Pavel Bürgel
Personální změny vMetrostavu
Odprvho ledna 2017 doczí kněkolika významm
změnám vpersonálm obsazení funkcí vMetrostavu.
Dlouholetý úspěšný ředitel divize 4 Ing.Josef Neuwirth
se stal expertem vúseku generálního ředitele avevedení
divize jej vystřídal Ing.Radim Čáp, který ještě nedávno
sobil vPolsku. Obchodní náměstek Ing.Josef Špryňar
je nově izástupcem ředitele divize 8. Ing.Marek
Gasparovič nastoupil doútvaru zahraničního podnikání
Skupiny Metrostav jako hlavní stavbyvedoucí azástupce
firmy pro projekty vTurecku. Mezi těmi, kdo pomnoha
letech zastní uMetrostavu odli vprosinci 2016
nazasloužený odpočinek, paili idva členové reda
rady našich novin – Ing.Libuše Weinfurtová aPavel Meyer.
Viktorce se daří
Ražba druhého tubusu tunelu
Ejpovice probíhá rychleji
než prvního. Vedoucí ražeb
Ing.Štefan Ivor zdivize 5
uvedl: „Využili jsme poznatky
zrby jižho tunelu.Ještě
před zahájením prací
naseverním jsme masiv Homolky laicky řečeno navrtali
aodvodňovali, abychom při ražbě neměli takové vel
probmy spřítoky vody. Když jsme probmové území
ekonali, otvory jsme zaplnili apodzemní voda vystoupala
doobvyklé výše.“ Kdatu vydání těchto novin by se délka
hotové severní trouby měla pohybovat kolem 1,5 km.
Růstový potenciál stavebnictví – 2,1 %
Vprosinci zhodnotila 82.konference EUROCONSTRUCT
situaci vevropsm stavebním průmyslu ajejí účastníci
konstatovali, že ve všech19státech uskupení je situace
nastavebních trzích méně slibná, než předdali. Důvodem
jebrexit, který snížil střednědobá očevání, spolu se
zpomalením ekonomiky vSRN avČíně, spovolební
nejistotou vUSA, probmy řady evropských bank
aočevání vyšších úroků. Nejenom vČR ktomu přisvá
takénedostatný růst HDP ainžerského stavitelství.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Pavla Piláta,
generálního ředitele MTS str. 2
Nárná stavba v přátelské
spolupráci se Subterrou str. 3
V Černošicích mají nový jez, práce
zde však stále pokračují str. 3
Divize 6 předala v Praze hotový další
luxusní bytový projekt str. 3
Divize 8 srovnala terén
vprůmyslové zóně Triangle
více v článku na str. 3
16. ledna 2017 / 1 / XXIX
Pomnoha letech plánování istavby byl 17. prosince 2016
konečně uveden do provozu i poslední úsek dálnice D8
zPrahy doNěmecka. Metrostav naněm mimo jiné vybudo-
val oba tunely, Radeín (titulní foto) iPrackovice, amosty
u Dobkovek přes Oparenské údolí a Uhelnou strouhu.
Naslavnostní otevření dorazil v čele asi tisíce návštěvní-
kůi český prezident Miloš Zeman (malé foto).
Poslední část dálnice D8 vúseku LovosiceŘehlovice
(stavba 0805), zahrnující téměř 16,5 km dálnice se dvěma
tunely, třemi mimoúrovňovými křižovatkami a29mos-
ty, postavilo Sdrení D8 0805, v mž byla lídrem
EUROVIACS ačleny Metrostav zastoupený divizí5, SMP
CZ a Berger Bohemia. Zanaši společnost zal projekt
řídit tým vedený Ing. Romanem Fuksou. V závěru vedl
stavbu Ing.Pavel Kuděj. ZMetrostavu se ale naní podíleli
nejen technici adělníci zdivize 5, ale i zdivizí 3 a4.
Ohlednutí ředitelů výstavby
„Pro mě byla stavba 0805 obrovskou zkeností se
státní legislativou aochranou přírody,“ říká Ing. Fuksa.
„Dozačátku tohoto projektu jsme totiž byli naučení stavět
navýkon atady bylo prvořadé mít platná všechna povo-
lení. Natěsno jsme spolupracovali s ochranáři a musím
říct, že nám vyczeli vsíc, prote si přáli, aby náš
zásah byl co nejkratší. To, že jsme vchráněném prose
Českého středohí pracovali 10 let, nesli opravdu těžce.
Dlouhodobé působení těžké techniky totiž přírodě vůbec
neprospívá,“ dodává. Ing.Kuj dopuje: „Nastavbě D8
jsem strávil sedm let. Nastupoval jsem nani jako vedoucí
projektu u tunelu Radejčín. Pozji jsem pod vedením
Bc. Alexandra Tvrze, vedouho provozu mostů a žele-
zobetonových konstrukcí divize 5, pracoval i na tunelu
Prackovice. Když jsem pak ve funkci ředitele výstavby
vystřídal Ing. Fuksu, musel jsem se potýkat nejen se
stavební problematikou, ale i s právní, legislativní, me-
diální… Velkou zkeností bylo iření sesuvu u Lito-
chovic. Ztoho nyní těžíme ipři zajťování stability úze
okolo prackovické estakády. Nejdůležií ale pro mě byl
nastavbě 0805 čas strávený s kolegy, kteří se naprojektu
poleli ajimž bych chtěl zapci apodporu uímně po-
kovat.“ Více informací olnici D8 najdete na straně 4.
red, foto Petr Amek aJí Pružina
Jak běžel čas na 92,2 km dálnice D8
1990 zprovoznění úseku Řehlovice–Trmice
1993 zprovoznění úseku Praha–Úžice
1996 zprovoznění úseku Úžice – Nová Ves
1998 zprovoznění úseku Doksany–Lovosice
2001 zprovoznění úseku Nová Ves – Doksany
2006 zprovoznění úseku Trmice – státní hranice
2007 zahájení stavby úseku Lovosice–Řehlovice
2012 zprovoznění úseku Lovosice–Bílinka
2016 zprovoznění úseku Bílinka–Řehlovice
Vednech 27. a28. ledna
se vlyžském areálu Šachty
veVysokém nad Jizerou uskuteční
Zimní sportovní hry
Metrostavu 2017.
Dozávodu voím slalomu
ivběhu nalyžích klasickým stylem
se ženy i muži mohou hlásit
nafiremním intranetu!
MÚK Lovosice
Lovosice
Praha
MÚK Bílinka
MÚK Řehlovice
tunel Radejčín
most přes Uhelnou strouhu tunel Prackovice
estakáda Prackovice
Litochovice
nad Labem
most Dobkovičky
most Oparno
most Vchynice
Ústí nad Labem
Teplice
Schéma dálnice D8, stavba 0805
lka hlavní trasy 16 413 m
Kategorie D 27,5/120
Plocha vozovek 339 600 m²
Počet stavebních objektů 265
Počet mimrovňových křovatek (K) 3
Metrostav_01_2017.indd 1 12.01.17 11:23
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2017, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (309 ms)

Rendering Strana 2 (102474): (0/1) (305 ms)

Rendering Strana 1 (102473): (0/1) (334 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2926/vth118661-1.jpg

 i2926/bg102473.svg

 i2926/vth118662-1.jpg

 i2926/vth118663-1.jpg

 i2926/vth118667-1.jpg