Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Záchrana památky na Vltavské
Jez Vítkovice vnovém
Ještě na konci loňského roku tým divize 6 pod vede-
ním Ing. Lubomíra Mika úspěšně dokončil a edal
investorovi Povodí Odry stavbu jezu Vítkovice na řece
Ostravici. Bylo nutné provést opravu přelivné plochy.
Jez (foto), který se naczí na říčním km 8,793, zá-
sobuje vodou průmyslové podniky. Má dvě jezová pole,
kdé ošířce 20,8 m. Dílo spadá do vodohospodářské
soustavy v povodí Odry, která paí v České republice
knejrozsáhlejším, nejrozvinutějším, ale inejsložitějším.
Kopravě povrchů tělesa jezové konstrukce musel in-
vestor přistoupit zvodu poškození obrusem při chodu
štěrkových plavenin za vších průtoků vřece Ostravici.
i rekonstrukci šlo ozměnu tvaru přelivné plochy. Ta
vodní měla nevhodný tvar ai migraci štěrků, která
je na tomto toku velká, docházelo knepříznivé degradaci
betonů. „Původní betonové těleso jezu se muselo od-
bourat vtloušťce 40 cm, ale kli velkým vibracím, kte
by mohly ublížit klapkám, jsme museli použít speciální
skalní frézu (původně určenou spíše krozrušování skalní
zeminy) apostupně povrch opatrně odfrézovávat. Ruč
bourání, které také připadalo vúvahu, by bylo časově afi-
nančně mnohonásobně náročnější. Technologie bourání,
kterou jsme zvolili aprovedli, se tedy nakonec osvědčila,
popisuje inženýr Mik. Vše se podilo anový tvar přeliv
plochy asamotného vývaru by měl být po rekonstrukci
odolnější stejně jako použité speciální betony.
red–, foto archiv stavby
VPísku lyžují
Zmodernizovaný lyžařský
svah vjihočeském Písku –
Hradišti, který rekonstruoval
tým divize 6 vedený Ing.
Milanem Hromádkou, byl
9.ledna zprovozněn. Ihned
po přestřižení slavnostní
sky si svah sjeli první lyžaři aodpolední avečer
lyžování si užívaly také děti (foto). Legendární sjezdovka
zroku 1976 se roířila o15 m, prodloužil se její dojezd
abylo hlavně zmodernizováno zázemí včetně nového vleku.
Změna jednatele ve společnosti BES
Vnaší dciné firmě BES, která se zavá především
realizací dopravních staveb aúdržbou silnic, dlo po
Novém roce ke změně ve vedení: jednatelem aředitelem
společnosti je od 1. ledna 2019 nově jmenován Ing. Luboš
Kurz. Nahradil Ing. Romana Tichovského, který byl uvolněn
pro výkon veřejné funkce.
Pomůžeme ztišit dopravní tepnu
Metrostav vybuduje novou protihlukovou stěnu na
frekventované ulici Snská vpražských Řech. Původ
žlutá anevzhledná kovová konstrukce totiž přestala plnit
svůj účel aněkolik let už spíše hyzdila přilehlé okolí.
Vprůběhu loňského roku byla postupně zbourána any
probíhají přípravné práce na vybudování nové protihlukové
stěny. Hlavní stavební činnost by měla začít vbřeznu.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing.Pavla Piláta,
generálního ředitele Metrostavu str. 2
Nová budova ústecké univerzity již
vyrůstá nad terén str. 3
Na Pražském Semmeringu opět jezdí
vlaky, sanace mostů pokračují str. 3
Divize 4 buduje mohutný most na
obchvatu Pirny v Německu str. 3
Unikátní snímky z projektu
Mlynské Nivy v Bratislavě
více ve fotoreportáži na str. 4
18. ledna 2019 / 1 / XXXI
Bubenská 1, Praha 7: prvně supermoderní sídlo prvo-
republikových Elektrických podniků, před lety prostor
pro Párty Metrostavu, od října 2018 do konce srpna
2020 staveniště, kterému vládnou technici divizí 3 a1
Metrostavu. Modernizaci ojedinělé funkcionalistické
stavby si projektový tým Ing.Davida Vlasáka považuje.
Stejně jako ukaždé jiné rekonstrukce památkově chrá-
ho objektu i v Bubenské 1 dostali stavbaři za úkol
zachránit to, co se dá, sanovat poškozené konstrukce,
zateplit je, upravit dispozice anahradit původní rozvody
dií i technologií tak, aby se vybydlený objekt mohl
vrátit do plnohodnotného života (titulní vizualizace).
řím, že máme potřebné zkenosti a se stavbou
si poradíme. Nedávno jsme třeba přebudovali kotelnu
vRadlicích na administrativní objekt, který získal pres-
tižní ocenění Stavba roku. Předpokládám proto, že na
celé zakázce bude nejobžnější nacházet kompromis
řešení mezi účastníky výstavby – investorem, koncovým
jemcem a patkáři – při požadavcích na zacho
historické hodnoty prvků, které zároveň musejí vyhovovat
soasm předpisům apotřebám,“ říká vedoucí projektu
Ing.Vlasák zdivize 3. Ta je lídrem dodavatelského sdru-
žení Metrostavu. Budova Bubenská 1 od roku 2016 patří
do portfolia skupiny CPI Property Group.
Nejen do nového katu
První technický problém čeká stavbe už vzákladech. Na
patky skeletu, ulené na porně únosné letenské břid-
lici, ale vprosedí skolísavou hladinou podzemní vody,
totiž prvorepublikoví stavitelé použili zdnešního pohledu
nevhodné betony s hlinitanovými cementy. Bude proto
nutné původní základy vcelé ploše půdorysu podchytit
hlubinným založením na mikropilotách.
Obvodový pšť stavbi odstrojí až na nosné kon-
strukce, které opraví a zatep. Na tepelnou izolaci pak
kontaktně nalepí tenkovrstvé, slinuté keramické obklady
orozměrech 20 x 40 cm vrastru aspárořezu původch
obkladaček, aby se vzhled objektu neznil.
Funkcionalistická budova obsahovala na svou dobu
neobvyklá aunikátní technická řešení, která vřadě přípa-
dů nejsou zastaralá ani dnes. Třeba klimatizační sysm,
který dovoluje bezprůvanové větrání avytápění a jeh
hodnotné fragmenty zůstanou zachovány. Nebo speciální
odvodňovací systém, který umožňoval zatopit suterén
vodou. Při povodni vroce 2002 ale nepomohl.
Páternostery zůstanou zachovány
Kancelářský objekt doplní moderní výtahy, zůstanou
v m ale i dva původní páternostery s 23 oběhovými
kabinami, které se dočkají generálky pohonu akomplet-
ní repase povrchů. Nový automatický sysm se třemi
svislými dopravky zajistí vsuterénu ve dvou vrstvách
parkování pro 157 osobch aut.
„Kromě toho na nás čekají opravy ocelových historic-
kých výklad, impozantní vstupní lobby se sklobetono-
vými stropy (foto) či historického schodiště. Máme před
sebou zajímavou práci, která pro nás představuje velikou
výzvu,“ uzará Ing.Vlasák.
Lenka Svobodová, vizualizace CPI Property
Group, foto archiv stavby
Bubenská 1 patří mezi nejvýznamnější stavby
funkcionalistické architektury vPraze. Byla
postavena vletech 1927 až 1935 podle návrhu Adolfa
Beneše aJosefa Kříže jako ve své době největší
kancelářská budova metropole.
dorys objektu měří 110 × 80 m. Od ulice byla
budova vysoká 31 m, později byla její centrální část
odvě patra navýšena. Celkový zastavěný prostor
152000 m
3
apodlahová plocha více než 34000 m
2
mohly umožnit pohodlnou práci až 2200 úředníkům.
Zimní sportovní hry
se konají 25. a26. ledna
ve Vysokém nad Jizerou.
Poslední šance kpřihlášení
na intranetu Metrostavu
Metrostav_01_2019.indd 1 16.01.19 14:02
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (819 ms)

Rendering Strana 2 (102270): (0/1) (813 ms)

Rendering Strana 1 (102269): (0/1) (844 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2880/vth118432-1.jpg

 i2880/bg102269.svg

 i2880/vth118433-1.jpg

 i2880/vth118434-1.jpg

 i2880/vth118436-1.jpg