Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 2
Lektor – zásadní velina pro vzdělávání
Jednou znašich letošních prvních akcí vcentru vz-
vání bylo setkání našich lektorů, kteří se polejí na
zajištění interních vzvacích akch Skupiny Me-
trostav. Sešli se ve středu 9. ledna 2019 odpoledne
vcentru vzdělávání vPalmovka Parku II.
Na setká, kteho se účastnilo 40 našich kolegyň ako-
legů (foto), se hovořilo nejen ominulých aktivitách sřo-
vach na udržení arozvoj kvalifikace našich zaměstnan,
ale také ozáměrech kdalšímu zdokonalení ceho systému
vzdělávání. Bez nadšených akvalifikovaných zaměstnanců
neže vzniknout kvalitní stavba asystém vzděvání ne-
může být úspěšný bez obětavých, odborně připravených,
dobře komunikujících aprostředí znalých lektorů.
tšinu aktivit z široké nabídky centra vzděvání
zajťují právě interní lekti, kteří se věnují přípravě na
své lektorské aktivity ve většině případů ve svém volm
čase. Vuplynulém roce se část znich účastnila vzděva-
ch aktivit, které se zařily na zkvalitnění prezentch
dovedností. Vsoučasném období se připravují další semi-
ře, které kolem přinesou vletošním roce nejen rozvoj
komunikačních dovedností, ale zejména budou zaměřeny
na chystané zapojení nových technologií a prostředků
do realizace vzdělávání ve Skupině Metrostav. Předpo-
kládá se větší zapojení elektronických forem, vyívání
možností aplikací Office 365 či sdílení účasti vkurzech
pomocí přenosů přes komunikační systém Skype.
Důraz na nové technologie
Pro dosažení ještě vyššího standardu vzděvání vMet-
rostavu bude nutné vylepšit nabízené formy vzdělávacích
aktivit apomocí nových technologií dosáhnout maximální
kvalitu irozsah přenášených znalostí azkušeností.
Zjednodušení přístupu vedoucích pracovních týmů kdů-
ležitým informacím ozsobilostech zastnanců aze-
fektivnění některých kroků při organizaci kurzů přinesou
jistě další žádaná pozitiva. Významným partnerem orga-
nizace akcí budou nadále kontaktní osoby pro vzdělávání
v divich. Systém skupinového vzlávání se však ani
vdobě Stavebnictví 4.0 neobejde bez jedné důležité veli-
činy – osobnosti lektora.
Prostory pro vzdělávací akce i setkávání odborků
ze všech oblastí naší práce v objektu Palmovka Park II
byly opět po roce svědkem příjemného setkání lektorů,
ktí jsou odborky zmnoha oblastí činnosti Metrostavu.
Setkání se vydilo abylo příjemným zastavením na ne-
končící cestě lektorské práce, za kterou paí všem našim
lektorům po zásluze velké poko.
Na setkání s vámi se na vzděvacích aktivitách
i v roce letm těší lekti i tým centra vzdě-
vání. Ucelenou nabídku vzdělávacích naleznete na
http://skupina.metrostav.cz/vzd
Zdeněk Kostříž, foto archiv Metrostavu
Obrazem zkoridoru
VPraze 10 si nelze nevšimnout, že práce vrámci Op-
timalizace traťoho úseku Praha Hostivař – Praha hl.
n., II. část, značně pokročily. Vznikají mosty apodcho-
dy, staré koleje nahrazují nové (foto č. 1).
Stavba je vzávěrečné fázi přípravných prací staveb-
ho postupu SP 0 a v únoru bude zhotoven provizor
propoj nové koleje 102 (foto č. 2) do čekach kolejí
vprostoru napojení na malešickou trať ana straně kže-
lezniční stanici Praha-Vršovice. „Proběhla také výstavba
mostch objek, třeba mostu v Korytech (foto č. 3),
železničho svršku a spodku, traního vedení a tech-
nologických objektů zabezpečovacího zařízení. To nám
vdaí fázi výstavby uvolní staventě pro další realizaci,“
shrnuje ředitel výstavby Ing.Ladislav Šabach zdivize 5.
Vzastávce Eden jsou zhotoveny objekty: část nového
podchodu (foto č. 4), nástupištní hrana ukoleje 102 (foto
č. 5) avýstupní rampa podchodu (foto č. 6).
red, foto archiv Metrostavu
Ing.Pavla Piláta,
generálního ředitele Metrostavu
Vstoupili jsme do nového roku anastal čas bilancovat.
Jak se naší firmě loni dařilo?
Uplynulý rok byl pro Metrostav v některých ohledech
slitý, prote jsme dokončovali projekty, které jsme
soutěžili vedcházejících obdoch, arok 2008 byl po-
znamenán jednak nedostatkem kapacit na stavebním trhu
ajednak velkým růstem cen vstupů. Tyto dva aspekty se
mimo jiné negativně protaly do realizace našich pro-
jektů avýsledků. Pozitivní však je, že se výrazně rozhla
realizace zakázek vpozemním stavitelst. Azároveň je
povzbudivé, že voblasti vejch zakázek byla obecně
deklarována chuť stavět, což tady vminulých obdobích
nebylo. Mnohé ovšem komplikují legislativní procesy.
Je vtéto oblasti naděje na zlepšení?
Vroce 2010 byla legislativa na horší úrovni než v roce
2018, ale přesto se dříve stalo více. Vuplynulé deká-
dě totiž investoři čelili všem možm tlakům. Aaby se
nevystavovali pozornosti médií či jiným rizikům, zkrátka
nekonali. Nyní je zhlediska veřejných zadavatelů zt vůle
stavět, byť zmnoch důvodů se to nedaří tak, jak by obor
stavebnictví potřeboval.
Co se podle vás Metrostavu v lském roce nejvíce
povedlo?
Podařilo se nám uzavřít smlouvy v objemu 25 miliard
korun, což je nejce od roku 2008. To znamená, že jsme
výrazně doplnilisobk práce ave výsledch roku 2018
se nám objeví vcelku výrazný, 10procentní nárůst výkonů.
Negativem je, že jsme nedosáhli plánovaných hospodář-
ských výsledků.
Co vám udělalo radost?
Samozřejmě všechny úspěšně dokončené projekty.
Vzhledem ktomu, že na trhu chybí velké zakázky, přibylo
výrazně větší mnství těch menších, které jsou ovšem
neně důležité! Jejich dokončení je vždy potěšu
událost. Radost mám také z budování vlastních kapacit
vregionech iujednotlivých divizí.
Které projekty byly pro naši firmu významné?
Zmínil bych tři významné zakázky uváděné do provozu.
Byly to jednak na území České republiky rekonstrukce
Historické budovy Národního muzea vPraze, tunely Ej-
povice uPlzně a20 km rychlostní silnice S7 uGdaňsku
v Polsku. Segment dopravch staveb je v tuzemsku
poznamenán nedostatkem projektů, které by byly připra-
veny ksoutěžení apotažmo krealizaci. Proto je mume
nahrazovat zahraničními zakázkami.
Ajak se Metrostavu vzahraničí dařilo?
Mysm si, že výkonnost naší společnosti vzahraní je
stabilní. Naše výkony tam čítají 25 procent zcelkových.
Jsou to především projekty v podzemním stavitelst
reprezentované divizí 5 azakázky vsilničním stavitelst
realizované divizí 4. Stat vzahraničí je vždy kompliko-
vanější než vtuzemsku.
Co se dá ve stavebnictví očekávat letos?
Nejsše dále porostou ceny vstupů a bude přetrvávat
nedostatek kapacit, protože v celém česm národním
hospodářství chybí pracovní síly. Obor zdob recese od
roku 2009 a2010 ztratil svou výkonnost, podle Českého
statistického úřadu zněj odešlo přes 60000 zaměstnan-
ců. Akdyž nastal drobný růst, pracovní síly chybě.
Na které projekty by se podle vás měl Metrostav vbu-
doucnu zaměřit?
Metrostav je univerzální stavební firma, proto se ne
říct, na jaký konkrétní typ projektů se soustředit. Zaměřit
bychom se měli na takové projekty, ukterých dokážeme
dosáhnout plánovaných parametrů. Tedy že je dokážeme
zrealizovat včas, vkvalitě azároveň splme hospodářský
výsledek. Naše kapacity se budou muset decentralizovat
plošně na území České republiky aSlovenska. Zkrátka
abychom byli schopni více zakázek zhotovit našimi míst-
ními pracovními silami vregionech. Závěrem bych rád
pokoval všem zaměstnancům naší firmy za ne vždy
snadnou práci vuplynum roce apopřál vám ivašim ro-
dinám zdraví apotřebnou dávku štěstí vnovém roce 2019.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
BeMo: úspěchy vroce 2018 apohled do budoucna
Vuplynulém obchodm roce 2018 dosáhla společnost
BeMo Tunnelling (BeMo) velice uspokojiho hospo-
dářského výsledku. Dokonce lepšího, než byl stano-
ven v ročním plánu, čímž firma významně přispěla
celkomu úspěchu Skupiny Metrostav. Je tak možné
podstatně zvýšit úroveň vlastho základního kapitálu
asamostatně zrealizovat investice ve větším rozsahu.
Vroce 2018 jsme kromě investic do obnovy několika
strojů pro ražbu tunelů investovali především do strojů na
rozšíření činnosti voblasti speciálního zakládání (zízení
na vrtané piloty, zařízení na vrtání kotev), abychom tak
podnítili další rozvoj vtomto stavebm odvětví.
Podepsáním Celkové dohody s investorem na pro-
jektu Kombilösung – výstavby lehho metra vněmec-
kémKarls ruhe (foto č. 1) – jsme koncem listopadu 2018
úsšně jak finančně, tak iz pohledu kvality a ter
završili osmiletý velice náročný projekt, který naší společ-
nosti přinesl finanční stabilitu azároveň podstatně rozšířil
naši technickou kompetenci akonkurenceschopnost.
Upevnění pozice vNěmecku
Společnost BeMo (sídlo firmy v Innsbrucku na snímku
č. 2) byla v uplynum roce úspěšná nejen v realizaci,
brž i v získávání zakázek. Na všech trzích a staveb-
ch oborech se podařilo naplnit knihu objednávek na
řadu let doedu azajistit tak dlouhodobě práci pro cca
500zaměstnanců. Zejména vinženýrském, průmyslovém
stavitelství arealizaci ocelových konstrukcí jsme byli dí-
ky novým zakázkám na stavbu mostů alogistických hal
ajednoho dálnního uzlu schopni upevnit naše postave
na trhu vNěmecku. Pomohlo ito, že vRakousku se po-
dařilo překonat krátkodobý nedostatek zakázek. Pouze ve
Velké Británii se vsoasnosti musíme ještě pořád spo-
kojit saktivitami zaměřemi na poskytování know-how.
Rozšířením plánovaného rozsahu činností a otevřením
kanceláře se stálým zastoupem vstě činnosti dlou-
hodobě plánujeme na „ostrovech“ dostat obrat zase na
íjší úroveň apostupně jej chceme rozšovat.
Stěžejní bod zájmu roku 2018, tedy digitalizace, zů-
stává vcentru pozornosti ivroce 2019. Za tímto účelem
byla vytvořena pracovní skupina, která má veškerý vývoj
vtéto oblasti koordinovaně usrňovat vrámci skupiny
BeMo. Abychom kromě digitalizace ještě více podpořili
další inovace, rozhodli jsme se kromě toho od příšho
roku vypsat dobře dotovanou roční inovační cenu.
Na zár bychom rádi všem zaměstnancům skupiny
Metrostav poáli úspěšné vykročení do nového roku.
Zdařbůh!
Friedrich Neureiter, jednatel společnosti
BeMo Tunnelling
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_01_2019.indd 2 16.01.19 14:02
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (650 ms)

Rendering Strana 3 (102271): (0/1) (642 ms)

Rendering Strana 2 (102270): (0/1) (690 ms)

Rendering Strana 1 (102269): (0/1) (688 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2880/vth118432-1.jpg (3x)

 i2880/vth118433-1.jpg (3x)

 i2880/bg102270.svg

 i2880/vth118434-1.jpg (3x)

 i2880/vth118436-1.jpg