Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 3
Rekonstrukce dalšího historického objektu v centru
Prahy úspěšně skončila. Díky týmu Aleše Synka z divi-
ze 1 se prostory v ulici Na Píčí 4 brzy otevřou veřej-
nosti. Dům zahraničních služeb pro poeby minister-
stva školství, mládeže a tělovýchovy bude sloužit i
jednáních s delegacemi Evrops unie, v ízemí se
pak bude naczet vzvací centrum pro mlád.
Pozdně klasicistní a vodně nájemní dům mezi
ulicemi Na Píčí a V Celnici v Praze 1 byl postaven v ro-
ce 1840 podle plánů architekta Jana Jindřicha Frenzela
a později upraven pro kanceřsúčely. Dvoukřídlá bu-
dova s dlážděným atriem (foto č. 2), jedním podzemním
a pěti nadzemními podlažími prošla až na opravu střechy
komplet rekonstrukcí. Provázel ji pečlivý dohled pra-
covníků Národního památkového ústavu Prahy 1, protože
dům stojí v Pražské památkové rezervaci.
Budova sloužila Pedagogicmu centru a její obnova
začala v březnu 2007. Původní plán počítal s dokončením
hem devíti mě, ale nakonec se stavba protáhla
o celý jeden rok. lku a rozsah rekonstrukce je totiž
velmi žké odhadnout. Stavebně-technické průzkumy
nejsou vždy esné a teprve i odkrývání jednotlivých
konstrukcí se zjistí reálná délka provedení stavby.
V průběhu pra se objevily dva zásadní problémy,
které ovlivnily čas i náklady rekonstrukce. Při vestavová-
výtahů s dojezdy do suterénu se ukázalo, že původní
klady budovy v nestabilním písečném podloží jsou
příliš lké. Proto byla místo klasické metody jejich
podezdění použita časově náročnější trysková injektáž.
Ke zpomale stavby ispěly i klasicistní stropy napa-
dené dřevomorkou. Část jich sice zůstala zachována, ale
některá místa již nešlo zachránit a musela být nahrazena
ocelovo-betonovými konstrukcemi.
Ve spolupráci s restaurátory se podařilo obnovit
některé původní části objektu a také jeho vnější vzhled,
který vychází i z dobových fotografií (foto č. 1). V interiéru
zůstalo zachováno hlavevěschodiště s kovovým
zábradlím, část vedlejšího kamenného schodiště, kaze-
tové dveře a spousta dalších uměleckořemeslných prvků.
Původní vnější okna byla nahrazena replikami s izolačními
skly, která značně přispěla k tepelné úspoře objektu.
Rekonstruovaný dům je dnesipraven sloužit svému
novému účelu. Metrostav opět prokázal, že je vhodným
a spolehlivým partnerem při realizaci náročných projektů.
Investor MŠMT oceňuje i jeho velmi dobrou technic-
kou úroveň a vstřícný přístup vedení stavby.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
Stavba tunelového komplexu Blanka zasahuje na Hrad-
čanech až do Pražské památkové rezervace. Velmi
sledovaná je především oblast kolem Prného mostu
(vizualizace), kde se historie setkává se soasnos
na archeologicky cenném území křovatky mezi
Pražským hradem, Generálním štábem AČR, minister-
stvy obrany i vnitra a mnoha dejvickými ambasádami.
Práce na hloubených tunelech v úseku Myslbekova
Prmost Špejchar tu řídí tým Ing. Jiřího žka
z divize 2 Metrostavu.
„Archeologové na staveništi sledují kvýkop hlub-
ší než 40 cm,“ říIng. Růžek a vysvětluje: „Očekávají
lezy pozůstatků kamench strojů či ulovech
mamu nebo srstnatých nosor z doby paleolitic-
kého osídlení asi 300 tisíc let před naším letopočtem.
V souvrst vltavských říčních sedimentů, spraší a na-
žek, které zde dosahují nečekané hloubky až 37 m, se jim
podařilo zachytit i změny související s vybudováním
barokního opevnění Pražského hradu.
Víc n archeologic vykopávky mají na postup
stavby vliv nevyřešené majetkoprávní pory k někte-
rým dotčeným objektům. Podrobný geologický průzkum
také odhalil, že únosný skalní masiv je zde pod sedimenty
uložen hlouběji, než projekt předpokládal. Trasa tune
mezi Myslbekovou ulicí a Prašným mostem proto bude
zahloubena až o šest metrů, což ovlivní řadu stavebních
objeka návazností, eba i prodlouževýjezdových
ramp. Změnu projektu si vyžádal i dodatečný požadavek
na převedení modernizované železniční trati PrahaKlad-
no z povrchu pod zem. Soás naší stavby je tot
ve Svatovítské ulici i vybudování nového, rozšířeného
mostu přes tuto dráhu.
„Změn oproti zadávacímu projektu řešíme opravdu
hodně,“ vysvětluje Ing. žek. Tým Ing. Pavla Kacíře
z naší divize 1 třeba na Prašném mostě razí šachtu pro
62 metrů hluboké spadiště kanalizace. Ukázalo se totiž, že
stávající stoková ť ze Střovic pože s kapacitou.
Podle požadavku investora proto bude nově převedena
do kmenostoky K, která v hloubce vede pod Svatot-
skou uli. Razi jsou dnes asi 43 m pod tenem.“
Od 1. února, kdy dojde k dlouhodotramvajový-
luce mezi Špejcharem a Prašným mostem, se staveniš
rozšíří a práce rozeběhnou na větší ploše. Zam na sta-
veništi Myslbekova probíhají práce na zajištění stavební
jámy a okolo stanice metra Hradčanská subdodavatel
provádí podzemní konstrukční stěny pro hloubené tunely
s čelním odžováním. „Celkem jich bude víc než 2 km
a hotových je asi 100 metrů, takže máme před sebou ještě
hodně práce,“ uzavírá Ing. Růžek. „Kromě přeložky velké
kanalizace, která brání dalšímu postupu prací po ubourání
vestibulu metra, chceme jletos přeložit o dva metry
na sever kolejiště dejvického nádraží a postavit i zprůjezd-
nit prvčást rozšíření mostu es železnici ve Svatovít-
ské ulici. Zbourání starého mostu vyjde na konec roku.
Území pod Hradem je dopravně velmi vyžené. Tým
divize 2 i její dodavatelé se snaží, aby omezení vyvola
stavbou v tomto prostoru trvala co nejkratší dobu.
l s , v i z u a l i z a c e w w w . t u n e l b l a n k a . c z
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Dům zahraničních služeb zkolaudován
1
Staveniště na strategicky důležitém mís
2
koli venku panují tu mrazy, stavba čtyř nových
bytových domů obytného komplexu Metropole Zličín
se ani na okamžik nezastavila. Její tempo sice museli
stavbaři z divize 6 částečně omezit, ve vytápěných
prostorách ale pracu tak, aby vždy dodrželi techno-
logicedpisy. I na největrnějším místě v Praze tak
stavba es zimu zdárně pokruje.
Ani v příštích několika týdnech nehodláme práce pře-
rušit,“ tvrdí vedoucí projektu Ing. David Tůma a dodává:
„Od jara chceme zahájit omítky a fady a k tomu musíme
mít dokončené veškeré vyzdívky a rozvody. Věříme, že
vysomrazy brzy povolí a práce na stavse zjednodu-
ší…Právě boj s mrazem a operativplánování prací je
teď tou největší těžkostí, s níž se tým Ing.my potýká.
Čti nové domy navážou na výstavbu předchozí
etapy (fota č. 1, 3). V jejím rámci pracovníci pod vedením
Ing. Tůmy před Vánocemi dokončili a investorovi předali
bytový dům D, který v současnosti čeká na kolaudaci.
Podle Ing.my bylo v rámci první etapy nejtěžší dodržet
napnutý harmonogram a šestipatrový dům D dokončit
za necelých patnáct měsíců. „Rád bych za to poděkoval
em lidem, kteří se na stavbě podíleli,“ zdůrazňuje.
Druhá etapa výstavby zahrnuje generální dodávku čtyř
objektů oznených písmeny I, J, K a L s výjimkou komu-
nikací. Vznikne v nich celkem 360 nových bytů, emž
ty větší domy (dům I ve tvaru písmene L a dům J ve tvaru
písmene V) zahrnují celkem 134 by. Ve dvou podzem-
ních podlažích bude budoucím obyvatelům k dispozici
dostatek garážových stání, v sedmi nadzemních podla-
žích pak byty sznou dispozicí od 1+kk až po mezonety.
V dalších dvou menších domech K a L vznikne 45 re-
spektive 48 byvčetně garážových sní. Dům K bude
mít na rozdíl od ostatních jen jedno podzemní podlaží.
V úrovni suterénů budou všechny čtyři domy vzájem
propojeny a celý dorys m vytvoří tvar smene U.
Tak ale budou vypadat domy za deset až jedenáct mě-
síců. Zatím jsou ve Zličíně hotové nosné konstrukce všech
čtyř domů s výjimkou 7. NP u domů I a J (foto č. 2), které
právě dokončují kolegové z divize 6 pod vedem Ing. Ho-
čka. Z jedné strany byla již dokončena také fasáda
a pokračují montáže rozvodů,“ vyjmenovává Ing. Tůma
postup prací a doplňuje, že vše probíhá podle operativní-
ho harmonogramu. „Samozřejže vznikaurčité sklu-
zy, ale konečný termín neohrožen. Snažíme se využít
i současné zimní období, abychom si vytvořili rezervy pro
dokončování,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Tůma.
Metrostav předá hotové domy investorovi do konce
letošního listopadu. Tím završí již čtvrtou zakázku pro
společnost Central Group.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Na Zličíně se staví i v nepříznivém počasí
Dvojče v Liberci vyroste za jeden rok
Nová výrobní hala, kterou divize 8 sta v liberec
průmyslo zóně, bude věrnou kopií objektu, který
stoopodál. Stavba běží podle plánu i v zimním obdo-
a složité geologicpodmínky našemu zkušenému
týmu nevadí. Poradí si i s omezeným zásobováním
stavby, které vyvolá bžící se MS v lyžování, jež zkom-
plikuje dopravní obslužnost celého Liberce.
Zazka není jednoduchá edevším z organizho
hlediska. Stavbyvedoucí Josef Patočka, který projekt
od prosince 2008 vede, kdodává: „Novou výrobní halu
stavíme v těsném sousedství jejího dvojčete, ve kterém už
ží výroba, a nesmí dojít k jejímu narušení. Koordinace
řešíme na pravidelných kontrolních dnech se zástupcem
investora, společností Minda Schenk Plastic Solutions.
Nová výrobní hala bude sloužit pro rozšíření stávající
výroby plastových komponentů do automobilů. Přístav-
bou a změnou administrativní a sociální vestavby stávající
haly navíc vyří i moderní zázepro všechny zast-
nance, včetně jejich šaten a stravování.
Přístavba výrobny naváže na západní stěnu svající
budovy a je navržena jako dvoulodní ocelová zateplená
hala o velikosti 140x44 m s jednou jeřábovou dráhou.
V dilatačním koridoru mezi oběma výrobními halami
v 1. NP vymezí prostor pro bezpečný pěší pohyb zaměst-
nanců. V je jižní části je navrženo energeticzemí,
jako například trafostanice, rozvodna a nabijárna aku
vozíků apod. V severním úseku bude vstup do šatno-
ho komplexu a současně expedice hotových výrobků.
Uprostřed stavbaři postaschodiště s výtahem a sklad
elektromateriálu. V vaznosti na montážní prostor jsou
v jižní vestavbě druhého patra navrženy administrativní
prostory s hygienickým zázemím.
Jednotlivá patra propojí vnitř chodby, schodtě
a výtahy, a to jak osobní, tak nákladní. Vstupy do no
výrobní haly jsou obslužné z komunikace kolem celého
výrobního bloku. Samozřejmosje bezbariérovost veš-
kerých dostavovaných prostor.
Celkový obestavěprostor nové výrobní haly bude
t 70 500 m
3
nad 5871 m
2
zastavěné plochy. Na otázku,
co považuje na celé stavbě za nejobtížnější, Josef Patočka
odpovídá: Je to nynější počasí, které nám komplikuje
probíhají zemní práce. Náročná bude i koordinace se
stávajícím provozem i propojokomunikaa tech-
nologických rozvodů tak, abychom neomezili probíhají
výrobu. Ale to je c dohody a s investorem se jistě do-
mluvíme k oboustranné spokojenosti.“
Již koncem letošního roku, kdy bude stavba dokonče-
na, bude moci do zbrusu nové výrobní haly nastoupit až
dvě stě dalších zaměstnanců.
Jarmila Šnoblová
1 2
3
Metrostav_02_09.indd 3 1/29/09 5:13:13 PM
Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2009, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (526 ms)

Rendering Strana 4 (104156): (0/1) (519 ms)

Rendering Strana 3 (104155): (0/1) (568 ms)

Rendering Strana 2 (104154): (0/1) (567 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3126/vth120825-1.jpg (3x)

 i3126/vth120826-1.jpg (3x)

 i3126/bg104155.svg

 i3126/vth120827-1.jpg (3x)

 i3126/vth120824-1.jpg