Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 1
Divize 4 dokoila v lednu u Opatovic výstavbu levé
části více než kilometrové estady přes jednu znej-
tších mimrovňových křižovatek vestřední Evropě.
Vedoucí projektu za Metrostav Ing. Richard Rakouš
složitý dopravní uzel popisuje (titulní foto): „V prvním
patře prstencovité mimoúrovňové křižovatky Opatovi-
ce přechází silnice I/37 z Hradce Králové do Pardubic
es historický Opatovický kanál vystavěný naelomu
15. a 16. stole. Druhé patro tví rondel – kruhový
objezd o průměru asi 200 metrů. Lí na násypovém
lese svýškou až 12 metrů nad tenem aspolečně se
čtyřmi mostními objekty umožňuje propojení rychlostní,
vrchem vedené komunikace R35 se silnicí I/37 amístními
komunikacemi – třeba se silnicí III. třídy mezi Opatovicemi
aČeperkou, síjezdem kopatovické elektrně či kvel-
koprodejně SIKO. Tyto části křovatky spolu se zárod-
kem estakády vznikly vprvní etapě výstavby, která byla
dokončena vroce 2009. Pokračoní estady, takzva
‚třetí patro‘ – tedy rychlostní silnici R35 a její napojení
narondel zmoravské strany – jsme vesdružení sfirmou
Skanska DS začali budovatv roce 2010 ainvestorovi jsme
ho předali vtermínu podle smlouvy nakonci minulého ro-
ku. Dodoby výstavby se přitom promítlo tříleté přerení
díla způsobené uplatňováním úsporných opatření.
Nastavbě levého mostu estakády asjezdové rampy,
jež měl tým Ing.Rakouše nastarosti, se podíleli zaměst-
nanci firmy Zakní staveb, ktí most zalili navel-
koprůměrových pilotách. Hlavní díl práce ale odvedli
pracovníci provozu mostních technologií divize4, protože
vlastními silami vybudovali základy, spodní stavbu, nos-
né konstrukce ařímsy (foto č. 1). Kvýstavbě 5polového
lu hlavho mostu srozpletem a8polové rampy použili
spodní pevnou skruž z inventárho materlu. Hlavní
14polový úsek estakády vybudovali nad provozovaným
rondelem také na spodní skri a zobdobných prvků, byla
ale výsuvná a sestavená podle patentu Metrostavu. Pro
opatovický most ji tým Ing.Martina Řediny navíc musel
upravit azesílit, prote rozpětí polí dosahovalo až 60 m.
„Skanska stavěla pravý most natypizované přesuvné
skruži a bylo zajímavé sledovat postupy ačasy výstavby
obou mostů,“ říká Ing.Rakouš. „Skruž Metrostavu vtom-
to porovnání obstála. Ze začátku sice chli trvalo, než
se sní kolegové sžili, ataké doba taktu byla asi oi dny
deí než usousedů, díky šikovnosti nich pracovků ale
nakonec sj úkol splnila navýbornou. Nemuseli jsme tak
platit zanákup ‚mercedesu‘, ale úsšně jsme dojeli docí-
le vlastní ‚škodovkou‘. Aprotože je naše skruž flexibilní, je
už zase vplné práci na Slovensku,“ dodává.
Estakáda přes MÚK sice zatím koí vpoli (foto č.2),
povede ale po ní přístup nastaveniště, z něhož stavbaři
prodlouží R35 kOlomouci. Realizaci tohoto projektu ale
brzdí legislativní důvody. Divize 4 se proto odstěhovala
okus dál, nadálnici D11, kde tým Ing.Rakouše řídí vý-
stavbu úseku mezi Osičkami aHradcem Klové. Také na
m se významně podílejí pracovníci divize 4 – ato nejen
zprovozu mostních technologií, ale izemních prací. Na-
stoupí tu dokonce nově istředisko asfaltových vozovek.
red, foto Jiří Junek a archiv stavby
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Vlastní skruž obstála
Stavba S7 uGdaňsku
Úspěšné působení divize 4 vPolsku pokračuje stavbou
ř 20,5 km dlouhého úseku rychlostní komunika-
ce S7 od jho obchvatu Gdsku do sta Nowy
Dr Gdański. Tým ředitele výstavby Ing.Radima Čá-
pa zde pracuje od října 2015 adílo dokoí zatři roky.
Zatím jsme demolovali budovy, odlesnili území apo-
stavili zařízení staveniště. Nyní navážíme násypový mate-
riál namezideponie, jejichž objem narůstá asi o6500 tun
písku denně, aprovádíme přípravu podloží,“ říká hlavní
stavbyvedoucí Ing.Igor Sedláček, který stavbu řídí.
lo uGdaňsku (foto) zahrne ivybudování 18 mostů či
viaduktů – ztoho osmi naS7. Dva mosty budou měřit více
než kilometr avyrostou pomocí tří technologií – napevné
skruži, výsuvem aletmou betonáží. Stavbu hlavní trasy
komplikuje fakt, že leží vinundačním pásmu delty řeky
Visly apodlí tvoří aluviální sedimenty vpodobě nánosů,
kalů a písčitých ištěrkových usazenin včetně lokálního
výskytu rašelin. Pro jeho zleení budou muset stavbi
vyít 11 technologií sanace, které zahrnují izhotovení asi
2000 km betonových pilot. „Logistické zajtění dodávky
stavebch materiálů bude vzhledem kjejich objemu slo-
ži, ale máme vtomto oboru už dost zkušeností. Nejtší
íšek proto nejspíš bude formální – prosadit uinvesto-
ra technické změny v rámci hodnotového inžerství,“
uzavírá Ing.Čáp, vjehož týmu dnes pracujedeset Čechů
a65Poláků. Věinu znich dobře zná zúspěšné stavbyS8
veVaršavě, aproto ví, že se naně může spolehnout.
red, foto archiv stavby
4. února 2016 / 2 / XXVIII
Fotosloupek: Poslední kilometr str. 2
Ptáme se: Ing. Jana Šlajse,
obchodního náměstka divize 6 str. 2
V nové hale v Liberci už zahájili
výrobu vakuových pump str. 2
Centrální železniční dispečink str. 3
V Nové Pace otevřeli o Vánocích
nový bazén str. 3
Fotoreporž: Lyžaři si letos užili
bělostný sníh a modré nebe str. 4
Odmítáme neetické jednání
Přes 620 zaměstnanců Metrostavu se už dokonce ledna
častnilo školení Etiky atrestněprávní compliance.
Všichni jím projdou do konce března, dočervence pak ta
členové orgánů azaměstnanci většiny firem jeho Skupiny.
BIM – Informační model budovy
Vrámci Odborné rady pro BIM založili 6.ledna zástupci
spolností Metrostav, Skanska, VCES aOBERMEYER
Helika pracovní skupinu 03: BIM & Realizace. Více
informací najdete nawebu www.czbim.org.
Rovnocenní partneři
Handy cyklo maraton ponese jméno Metrostavu. Vyplý-
vá to ze smlouvy ogenerálním partnerství narok2016,
kterou 21. ledna podepsali prezident Skupiny Metro-
stav Jiří Bělohlav aHman Volf, předseda neziskové
organizace Cesta zasnem (foto zprava).
Benefičního závodu smíšených týmů cyklistů, kteří
musí štafetovým systémem zdolat 2222 km dlouhou tra-
su vlimitu 111 hodin, se vloni zúčastnilo na250 cyklistů,
jeden tým byl izMetrostavu. „Je to pro nás čest, získat
tak silného společníka. Cítíme, že jsme mu rovnocenným
partnerem, a to nám dodává energii dostat ze sebe to
nejleí,“ řekl po podpisu smlouvy Hman Volf.
1 2
Metrostav_02_2016.indd 1 02.02.16 10:19
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (456 ms)

Rendering Strana 2 (102581): (0/1) (451 ms)

Rendering Strana 1 (102580): (0/1) (483 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2952/vth118916-1.jpg

 i2952/bg102580.svg

 i2952/vth118917-1.jpg

 i2952/vth118918-1.jpg

 i2952/vth118920-1.jpg