strana 4

Jubilejní Skybox Cup

INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI

Nečekaný odchod

NAŠE FOTOREPORTÁŽ

V tradičním hokejovém turnaji, který 22. února propukne v O2 areně už podesáté, obhajuje Metrostav loňské

vítězství. Aby se mu náročný úkol podařil, potřebuje

posílit hráčský tým i diváckou podporu. Přidejte se!

Tým Metrostavu se zúčastnil všech ročníků Skybox

Cupu. Dvakrát obsadil třetí místo, třikrát druhé a v letech

2010 a 2015 dokonce zvítězil! Letos tedy má před sebou

náročnou výzvu. Čeká ho víc než šest soupeřů, čtyři hrací

dny, zápasy na 2x 20 minut hrubého času a pohyb na ledě

mezi 17. a 23. hodinou. A nebude to žádná selanka. Uplynulé ročníky ukázaly, že protivníci nikoho nešetří. Do hry

nastupují i hokejisté registrovaní v krajských soutěžích

a úroveň tomu odpovídá. Borci z rybníka nemají šanci.

Náš tým nastoupí v podobné sestavě jako vloni, potřebuje ale drobně doplnit. Pokud se do něj chcete zapojit,

ozvěte se e-mailem na adresu lukas.rybka@metrostav.cz.

Stejný kontakt musí použít i všichni diváci, kteří by kolegy

chtěli podpořit – vstup do O2 areny je sice bezplatný, ale

podléhá předchozí písemné registraci. Využijte příležitost

a zasportujte si nebo se přijďte pobavit!

Nepostradatelné metro

Podle posledních údajů z magistrátu žilo v Praze na

konci loňského června 1 262 612 obyvatel. O pár měsíců později – v listopadu – přepravilo pražské metro

za jeden den 1 272 143 cestujících. Matematicky vzato

svezl se každý Pražák a ještě zbylo místo pro návštěvy.

Průzkum v metru mapoval přepravní vztahy po otevření úseku V.A a tunelu Blanka. Zjistil, že nejvíce lidí jezdí

na lince C – více než půl milionu lidí denně. Nejvytíženější

stanice jsou I. P. Pavlova a Anděl. Naopak nejméně využitá

je Kolbenova, kterou prošlo pouze 3601 cestujících. Za

celý den vstoupilo do prostoru metra celkem 1 272 143 lidí, kteří uskutečnili 1 549 827 jízd. Oproti předchozímu

průzkumu z roku 2008 došlo k nárůstu o více než 73 tisíc

cestujících, resp. téměř 62 tisíc jízd. Celková míra přestupování v metru se snížila z 24,14 % na 21,83 %.

V noci ze 17. na 18. ledna 2016 náhle zemřel Ing. Jiří

Junek. Děkujeme za dlouholetou poctivou práci, kterou

pro Metrostav vykonal. Čest jeho památce.

1

2

3

4

5

Stále se zlepšují

Tým Metrostavu (foto) opět postoupil ve výsledkové

listině štafetového závodu v běhu na lyžích Jizerská firemní. Účastní se ho od roku 2009, kdy byl 38., a letos

mezi 54 družstvy vybojoval krásné 13. místo, nejlepší

v historii. Děkujeme za reprezentaci a gratulujeme!

„Letos se nikomu z nás do Bedřichova moc nechtělo,

protože průběh zimy způsobil, že jsme do startu 9. ledna

měli na tréninkovém kontě nulu. Ve finále jsme si to ale

moc užili a nakonec jsme se všichni shodli, že to byla

zvlášť vydařená akce a s výsledkem jsme byli spokojeni,“

říká člen týmu Martin Jedlička z divize 4.

Do stopy na okruhu s délkou zhruba 1,2 km – který

jel každý dvakrát – s ním na klasický běh převážně soupaž postupně naskočili kolegové Mojmír Stuchlík a Filip

Křesťan z divize 9 a Zdeněk Machuta z centrály. Všichni

skuteční zaměstnanci z Metrostavu, žádní profesionální

„hosté“, kteří obsadili místa v některých jiných týmech.

O to je umístění našich závodníků na 13. místě cennější.

Organizátoři se letos museli poprat s nepřízní počasí,

hlavně s nedostatkem sněhu. Vypořádali se s ním výrobou umělého a obvyklé přímé trasy všech závodů během

Jizerské padesátky nahradili okruhy. Při startu Jizerské

firemní bylo nakonec v sobotu polojasno, lehce pod nulou

a příznivý dojem z počasí podpořila i zimně vyhlížející krajina ozdobená sněhovým popraškem. Pořadatelé připravili

krásnou stopu a pohodlné zázemí, diváci nahuštění kolem

stadionu vytvořili na každém metru trati bouřlivou atmosféru. Běžci je za to odměnili hodnotnými sportovními

výkony a ti z Metrostavu se mezi nimi rozhodně neztratili.

Lyžaři z Metrostavu si letos užili bělostný sníh a modré nebe nad hlavou

Svatý Petr byl v roce 2016 k lyžařům z Metrostavu (foto č. 1) přívětivý – předposlední lednová sobota patřila letos

na horách k těm nejkrásnějším. Více než šedesát slalomářů rozdělených do pěti kategorií se proto na trati mezi

brankami slalomu ve Skiareálu Šachty (foto č. 2) nemuselo šetřit. S plným nasazením mezi nimi závodil i obchodní

ředitel Milan Veselský, který na závěr všem úspěšným pogratuloval (foto č. 3). Na Petruškových vrších si druhý den

už za horšího počasí nazula běžky dvacítka kolegů – mezi nimi i čtyři ženy (foto č. 4), které se utkaly v běhu volnou

technikou na zhruba 2km okruhu. Muži běželi stejným stylem – ale vůbec ne volně – o kolečko víc. Také 9. zimní hry

Metrostavu měly jako vždy vysokou sportovní i společenskou úroveň, pohodu jistil osvědčený produkční tým (foto

č. 5). Výsledky i další fota najdete na firemním intranetu. Sláva vítězům, čest poraženým! Příští rok přijeďte i vy!

–red–, foto archiv Jizerské firemní

Ve stejném termínu jako Metrostav zavítali kolegové ze Subterry do areálu Větrný vrch v Dolní Moravě (foto), aby

tu již potřetí v historii porovnali své lyžařské dovednosti. Při obou slalomech – speciálu i obřím – je první den hřálo

sluníčko a od mrazu zábly prsty. V alpských disciplínách závodilo celkem 28 účastníků ve čtyřech kategoriích,

kterým kralovali Lenka Kobiánová, Vladislav Beneš, Pavel Farský, Martin Mokrovics a Martin Válek. Druhý den se

za silného sněžení na trať běžeckého závodu vydalo 15 odvážných. I oni soutěžili ve čtyřech kategoriích a první místa

v nich vybojovali Jana Komárková, Petr Havelka, Miroslav Rypáček a Zdeněk Pata. Gratulujeme!

Ing. Jiří Junek, CSc., nastoupil do Metrostavu v roce 1977 k tehdejší provozní jednotce 1. Byl zařazen

do týmu, jenž měl na starosti vybudovat linku metra

II.C z Florence do Holešovic. Jako stavbyvedoucí zde

úspěšně dokončil výstavbu stanice Vltavská. Poté již

v pozici hlavního stavbyvedoucího provozní jednotky 3

řídil dokončovací práce při zprovozňování trasy metra I.B

v exponovaném prostoru „zlatého trojúhelníku“ v dolní

části Václavského náměstí. Po splnění tohoto náročného

úkolu se v provozní jednotce 6 podílel na výstavbě Depa

Hostivař, odkud v roce 1989 přešel zpátky k provozní

jednotce 1, kde se stal vedoucím výroby.

V letech 1995 až 2000 pracoval v privátní sféře – jako

výrobní ředitel se věnoval problematice tehdy nové technologie izolačních systémů z PVC fólií. Výstavba trasy

metra IV.C1 z Holešovic do Ládví, která byla zahájena roku 2000, však Ing. Junka zastihla opět v Metrostavu – tentokrát v divizi 8, která byla zřízena pro výstavbu pražského

metra. Pracoval zde v pozici hlavního stavbyvedoucího

pro úsek ražeb. Na úspěšné zprovoznění této trasy navázala v roce 2004 výstavba dalšího úseku IV.C2 z Ládví

do Letňan, kde Ing. Jiří Junek coby vedoucí projektu

řídil ražbu dvoukolejného tunelu mezi stanicemi Letňany

a Prosek. V letech 2010 až 2016 z pozice zástupce ředitele výstavby koordinoval ražby a stavební i technologické

části projektu při stavbě metra V.A z Dejvic do Motola.

Poslední půlrok života pracoval v úseku obchodního

ředitele Metrostavu coby specialista a především pořizoval fotodokumentaci staveb. Jak sám říkal, potkalo jej

velké štěstí, že se jeho celoživotní koníček stal jeho hlavní

pracovní náplní. Vždyť i předtím si jej každý z nás jistě

nejspíš pamatuje s fotoaparátem na krku.

Ing. Pavel Šrámek

Využijme příležitost

Období ročního hodnocení personálu je ve firmách

po celém světě v plném proudu. Probíhá distribuce

hodnoticích listů, školení hodnotitelů, přípravné rozhovory, opakované vysvětlování položek a pravidel,

samotné hodnoticí rozhovory… Odpovídá vynaložené

úsilí efektu, které hodnocení přináší? Záleží na tom,

jak zaměstnanci k samotnému hodnocení přistoupí.

Ve studiích nejrenomovanějších poradenských společností se ukazuje, že roční hodnocení zaměstnanců

má u celé řady firem nižší vliv na výkon, motivaci a angažovanost pracovníků, než se doufalo. V celé polovině

případů je vnímáno jako neefektivní. Proč? Protože cílem

hodnoticího rozhovoru přestal být upřímný dialog, místo

něj jde pouze o vyplnění formuláře. V horším případě se

upustilo i od průběžného hodnocení a provést „pohovor“

jen jednou za rok nefunguje.

Proč se to ale v té druhé polovině firem daří? Drží se

selského rozumu. Manažeři se svými lidmi mluví pravidelně, chválí i vytýkají okamžitě a konkrétně. Roční hodnocení využívají jako čas pro zastavení a vnesení dlouhodobého pohledu na věc. Čas, kdy mohou shrnout, co se jim

na práci lidí líbí a co ne, a předestřít plány na další období.

Zůstávají přitom lidští, srozumitelní a konzistentní.

Do které poloviny bude patřit Metrostav, je na nás

všech. Já doufám, že do té druhé.

M gr. J an a K o ř ín ko v á, M B A

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav

/ Číslo 2/2016 vyšlo 4. 2. 2016 (3/2016 vyjde 22. 2. 2016) / Složení redakční rady Ing. J. Pavlíček (předseda), Ing. J. Kavan, Ing. V. Kostiha, P. Meyer, Ing. J. Neklanová, Ing. L. Profota, Ing. L. Svobodová, Ing. J. Šob, Ing. L. Weinfurtová

a Ing. M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333

/ Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.

Metrostav_02_2016.indd 4

02.02.16 10:19