strana 4
Jubilejní Skybox Cup
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Nečekaný odchod
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
V tradičním hokejovém turnaji, který 22. února propukne v O2 areně už podesáté, obhajuje Metrostav loňské
vítězství. Aby se mu náročný úkol podařil, potřebuje
posílit hráčský tým i diváckou podporu. Přidejte se!
Tým Metrostavu se zúčastnil všech ročníků Skybox
Cupu. Dvakrát obsadil třetí místo, třikrát druhé a v letech
2010 a 2015 dokonce zvítězil! Letos tedy má před sebou
náročnou výzvu. Čeká ho víc než šest soupeřů, čtyři hrací
dny, zápasy na 2x 20 minut hrubého času a pohyb na ledě
mezi 17. a 23. hodinou. A nebude to žádná selanka. Uplynulé ročníky ukázaly, že protivníci nikoho nešetří. Do hry
nastupují i hokejisté registrovaní v krajských soutěžích
a úroveň tomu odpovídá. Borci z rybníka nemají šanci.
Náš tým nastoupí v podobné sestavě jako vloni, potřebuje ale drobně doplnit. Pokud se do něj chcete zapojit,
ozvěte se e-mailem na adresu lukas.rybka@metrostav.cz.
Stejný kontakt musí použít i všichni diváci, kteří by kolegy
chtěli podpořit – vstup do O2 areny je sice bezplatný, ale
podléhá předchozí písemné registraci. Využijte příležitost
a zasportujte si nebo se přijďte pobavit!
Nepostradatelné metro
Podle posledních údajů z magistrátu žilo v Praze na
konci loňského června 1 262 612 obyvatel. O pár měsíců později – v listopadu – přepravilo pražské metro
za jeden den 1 272 143 cestujících. Matematicky vzato
svezl se každý Pražák a ještě zbylo místo pro návštěvy.
Průzkum v metru mapoval přepravní vztahy po otevření úseku V.A a tunelu Blanka. Zjistil, že nejvíce lidí jezdí
na lince C – více než půl milionu lidí denně. Nejvytíženější
stanice jsou I. P. Pavlova a Anděl. Naopak nejméně využitá
je Kolbenova, kterou prošlo pouze 3601 cestujících. Za
celý den vstoupilo do prostoru metra celkem 1 272 143 lidí, kteří uskutečnili 1 549 827 jízd. Oproti předchozímu
průzkumu z roku 2008 došlo k nárůstu o více než 73 tisíc
cestujících, resp. téměř 62 tisíc jízd. Celková míra přestupování v metru se snížila z 24,14 % na 21,83 %.
V noci ze 17. na 18. ledna 2016 náhle zemřel Ing. Jiří
Junek. Děkujeme za dlouholetou poctivou práci, kterou
pro Metrostav vykonal. Čest jeho památce.
1
2
3
4
5
Stále se zlepšují
Tým Metrostavu (foto) opět postoupil ve výsledkové
listině štafetového závodu v běhu na lyžích Jizerská firemní. Účastní se ho od roku 2009, kdy byl 38., a letos
mezi 54 družstvy vybojoval krásné 13. místo, nejlepší
v historii. Děkujeme za reprezentaci a gratulujeme!
„Letos se nikomu z nás do Bedřichova moc nechtělo,
protože průběh zimy způsobil, že jsme do startu 9. ledna
měli na tréninkovém kontě nulu. Ve finále jsme si to ale
moc užili a nakonec jsme se všichni shodli, že to byla
zvlášť vydařená akce a s výsledkem jsme byli spokojeni,“
říká člen týmu Martin Jedlička z divize 4.
Do stopy na okruhu s délkou zhruba 1,2 km – který
jel každý dvakrát – s ním na klasický běh převážně soupaž postupně naskočili kolegové Mojmír Stuchlík a Filip
Křesťan z divize 9 a Zdeněk Machuta z centrály. Všichni
skuteční zaměstnanci z Metrostavu, žádní profesionální
„hosté“, kteří obsadili místa v některých jiných týmech.
O to je umístění našich závodníků na 13. místě cennější.
Organizátoři se letos museli poprat s nepřízní počasí,
hlavně s nedostatkem sněhu. Vypořádali se s ním výrobou umělého a obvyklé přímé trasy všech závodů během
Jizerské padesátky nahradili okruhy. Při startu Jizerské
firemní bylo nakonec v sobotu polojasno, lehce pod nulou
a příznivý dojem z počasí podpořila i zimně vyhlížející krajina ozdobená sněhovým popraškem. Pořadatelé připravili
krásnou stopu a pohodlné zázemí, diváci nahuštění kolem
stadionu vytvořili na každém metru trati bouřlivou atmosféru. Běžci je za to odměnili hodnotnými sportovními
výkony a ti z Metrostavu se mezi nimi rozhodně neztratili.
Lyžaři z Metrostavu si letos užili bělostný sníh a modré nebe nad hlavou
Svatý Petr byl v roce 2016 k lyžařům z Metrostavu (foto č. 1) přívětivý – předposlední lednová sobota patřila letos
na horách k těm nejkrásnějším. Více než šedesát slalomářů rozdělených do pěti kategorií se proto na trati mezi
brankami slalomu ve Skiareálu Šachty (foto č. 2) nemuselo šetřit. S plným nasazením mezi nimi závodil i obchodní
ředitel Milan Veselský, který na závěr všem úspěšným pogratuloval (foto č. 3). Na Petruškových vrších si druhý den
už za horšího počasí nazula běžky dvacítka kolegů – mezi nimi i čtyři ženy (foto č. 4), které se utkaly v běhu volnou
technikou na zhruba 2km okruhu. Muži běželi stejným stylem – ale vůbec ne volně – o kolečko víc. Také 9. zimní hry
Metrostavu měly jako vždy vysokou sportovní i společenskou úroveň, pohodu jistil osvědčený produkční tým (foto
č. 5). Výsledky i další fota najdete na firemním intranetu. Sláva vítězům, čest poraženým! Příští rok přijeďte i vy!
–red–, foto archiv Jizerské firemní
Ve stejném termínu jako Metrostav zavítali kolegové ze Subterry do areálu Větrný vrch v Dolní Moravě (foto), aby
tu již potřetí v historii porovnali své lyžařské dovednosti. Při obou slalomech – speciálu i obřím – je první den hřálo
sluníčko a od mrazu zábly prsty. V alpských disciplínách závodilo celkem 28 účastníků ve čtyřech kategoriích,
kterým kralovali Lenka Kobiánová, Vladislav Beneš, Pavel Farský, Martin Mokrovics a Martin Válek. Druhý den se
za silného sněžení na trať běžeckého závodu vydalo 15 odvážných. I oni soutěžili ve čtyřech kategoriích a první místa
v nich vybojovali Jana Komárková, Petr Havelka, Miroslav Rypáček a Zdeněk Pata. Gratulujeme!
Ing. Jiří Junek, CSc., nastoupil do Metrostavu v roce 1977 k tehdejší provozní jednotce 1. Byl zařazen
do týmu, jenž měl na starosti vybudovat linku metra
II.C z Florence do Holešovic. Jako stavbyvedoucí zde
úspěšně dokončil výstavbu stanice Vltavská. Poté již
v pozici hlavního stavbyvedoucího provozní jednotky 3
řídil dokončovací práce při zprovozňování trasy metra I.B
v exponovaném prostoru „zlatého trojúhelníku“ v dolní
části Václavského náměstí. Po splnění tohoto náročného
úkolu se v provozní jednotce 6 podílel na výstavbě Depa
Hostivař, odkud v roce 1989 přešel zpátky k provozní
jednotce 1, kde se stal vedoucím výroby.
V letech 1995 až 2000 pracoval v privátní sféře – jako
výrobní ředitel se věnoval problematice tehdy nové technologie izolačních systémů z PVC fólií. Výstavba trasy
metra IV.C1 z Holešovic do Ládví, která byla zahájena roku 2000, však Ing. Junka zastihla opět v Metrostavu – tentokrát v divizi 8, která byla zřízena pro výstavbu pražského
metra. Pracoval zde v pozici hlavního stavbyvedoucího
pro úsek ražeb. Na úspěšné zprovoznění této trasy navázala v roce 2004 výstavba dalšího úseku IV.C2 z Ládví
do Letňan, kde Ing. Jiří Junek coby vedoucí projektu
řídil ražbu dvoukolejného tunelu mezi stanicemi Letňany
a Prosek. V letech 2010 až 2016 z pozice zástupce ředitele výstavby koordinoval ražby a stavební i technologické
části projektu při stavbě metra V.A z Dejvic do Motola.
Poslední půlrok života pracoval v úseku obchodního
ředitele Metrostavu coby specialista a především pořizoval fotodokumentaci staveb. Jak sám říkal, potkalo jej
velké štěstí, že se jeho celoživotní koníček stal jeho hlavní
pracovní náplní. Vždyť i předtím si jej každý z nás jistě
nejspíš pamatuje s fotoaparátem na krku.
Ing. Pavel Šrámek
Využijme příležitost
Období ročního hodnocení personálu je ve firmách
po celém světě v plném proudu. Probíhá distribuce
hodnoticích listů, školení hodnotitelů, přípravné rozhovory, opakované vysvětlování položek a pravidel,
samotné hodnoticí rozhovory… Odpovídá vynaložené
úsilí efektu, které hodnocení přináší? Záleží na tom,
jak zaměstnanci k samotnému hodnocení přistoupí.
Ve studiích nejrenomovanějších poradenských společností se ukazuje, že roční hodnocení zaměstnanců
má u celé řady firem nižší vliv na výkon, motivaci a angažovanost pracovníků, než se doufalo. V celé polovině
případů je vnímáno jako neefektivní. Proč? Protože cílem
hodnoticího rozhovoru přestal být upřímný dialog, místo
něj jde pouze o vyplnění formuláře. V horším případě se
upustilo i od průběžného hodnocení a provést „pohovor“
jen jednou za rok nefunguje.
Proč se to ale v té druhé polovině firem daří? Drží se
selského rozumu. Manažeři se svými lidmi mluví pravidelně, chválí i vytýkají okamžitě a konkrétně. Roční hodnocení využívají jako čas pro zastavení a vnesení dlouhodobého pohledu na věc. Čas, kdy mohou shrnout, co se jim
na práci lidí líbí a co ne, a předestřít plány na další období.
Zůstávají přitom lidští, srozumitelní a konzistentní.
Do které poloviny bude patřit Metrostav, je na nás
všech. Já doufám, že do té druhé.
M gr. J an a K o ř ín ko v á, M B A
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 2/2016 vyšlo 4. 2. 2016 (3/2016 vyjde 22. 2. 2016) / Složení redakční rady Ing. J. Pavlíček (předseda), Ing. J. Kavan, Ing. V. Kostiha, P. Meyer, Ing. J. Neklanová, Ing. L. Profota, Ing. L. Svobodová, Ing. J. Šob, Ing. L. Weinfurtová
a Ing. M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333
/ Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.
Metrostav_02_2016.indd 4
02.02.16 10:19