Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 2
V nové hale v Liberci už zahájili provoz
Za necelý rok vyrostla v pmyslové zóně Sever vLi-
berci nová výrobní hala pro firmu BUSCH VÝROBACZ.
Její stavbu tým Ing. Jaroslava Stuchlíka z divize 8
nevno zcela dokončil (foto), a tak se vní už dnes se-
stavují moderní vakuové pumpy. Postupně by zde mělo
vzniknout kolem 60 nových pracovních míst.
Novostavba má obdélkový půdorys o rozrech
zhruba 92x 105m a je zalena na pilotách. Tvoří ji dvě
hlavní části – výrobní hala s železobetonovými sloupy
aocelovými příhradovými vazníky a navazující dvoupat-
rová administrativní budova s železobetonovým skeletem.
Celková zastaná plocha objektu dosahuje 9000 m².
„Pro ph stavby byly typické neustálé nové a mě-
cí se požadavky investora, které se následně musely pro-
tnout do změn v projektové dokumentaci,“ jednozn
konstatuje vedoucí projektu Ing. Jaroslav Stuchlík.
Třeba projektová dokumentace na vzduchotechniku
se měnila celkem třikrát. „Změny se nejíve týkaly pouze
jedné pětiny haly, následně se rozšířily na polovinu, aby
se v dalším kroku dotkly celé její výrobní části. Definitiv
řešení potom znamenalo dramatické zvýšení výkonu jed-
notek vzduchotechniky a tím i jejich zvětšení,“ popisuje
vedoucí projektu. Použitím větších jednotek byla víc zatí-
žena stropní konstrukce haly, na což bylo třeba reagovat
jejím posílením. Pro propojení jednotlivých částí haly bylo
nutné použít potrubí o větším pru... Ve výsledku
jsou ale všechny tři jednotky spojené tak, že při chlaze
určiho sektoru mohou být vždy v provozu nejně d
z nich zároveň. Hlavm cílem těchto zn byl požadavek
investora, aby maxilní výkyv teploty v průběhu roku
neesáhl ve výrobních prostorách 2 °C. Ostatní požadav-
ky investora na zny už nebyly tak rozsáhlé a specifické.
Na zakázce se vedle týmu Ing. Stuchka zliberec
oblasti polelo i sedisko elektro divize 8. Společ
sostatními dodavateli si všichni v průběhu realizace dob-
ře poradili i s velmi napjatým harmonogramem stavby.
Martina Vampulo, foto archiv stavby
Poslední kilometr
Zeminovému štu Viktorie, který razí jižní tubus tune-
lu Ejpovice, chybělo na začátku února vyrazit zhruba
jeden kilometr. Zdárně prošel pod vrchem Homolka,
ekonal iúsek szkým nadložím vsedle mezi kopci
ajeho řezná hlava už proniká dohornin Chlumu. Hoto-
vý tunel (foto č. 1) se prodloužil navíc než tři kilometry.
„Zam jsme se stále pohybovali ve zhruba stejném
horninovém masivu změkčích břidlic skřemennými žíla-
mi. Natvrdé spility bychom měli narazit asi až po250 me-
trech pod Chlumem, kde stroj přestavíme nahardrock,“
říká vedoucí projektu ražeb Ing.Štefan Ivor zdivize 5.
Vpravidelných intervalech musí osádka stroje kont-
rolovat aměnit řezné nástroje, které se důsledkem ražby
opotřebovávají. Viktorka má vhlavě (foto č. 2) 154 šk-
bach zubů, které se opravovat nedají amusí se nahra-
zovat. Valivých dlát s průměrem 18 palců má55 adivize 5
je zam vprůměru měnila podle abrazivity hornin zhruba
po150 m vyraženého tunelu. „Pokud mají dta vpořádku
ložisko, můžeme jejich starý kroužek (foto č. 3), který roz-
rušuje horninu, asi čtikrát vynit zanový (foto č.4).
kdy je ale lisko poškozené už poprvé adisk musíme
nahradit okaitě,“ konstatuje Ing. Ivor. Při přestavbě
nahardrock se dláta nac musí ztšit ojeden palec.
Kromě jižní trouby pracuje divize 5 inapropojce čís-
lo 6, která vyczí zedem vyhloubené technologické
šachty. „Můžeme tak jižní tunel vit i z vnějšku (foto
č. 5). Jeho prožku ale provedeme až vprůhu ražby
severho tubusu,“ uzavírá stavbyvedoucí Václav Anl.
red, foto Jiří Junek aVáclav Anděl
Ing.Jana Šlajse,
obchodního náměstka divize 6
c než dvact let jste pracoval nastavbách divize 1.
Která znich se vám nejvíc zapsala dopaměti?
Určitě obchodní centrum Šantovka v Olomouci. Byl to
největší a nejročnější projekt, který jsem řídil. Měl
jsem tam však velmi dobrý tým, se kterým jsme odvedli
veliký kus technicky i logisticky náročné práce. Mrzí mě
ak, že po úspěšném otevření Šantovky trvalo celý rok,
než se s námi investor vyrovnal. Proto raději vzpomínám
na předchozí stavby obchodně-zábavho centra Optima
v Košicích a Nové budovy ČVUT pro Fakultu architektury.
Vloni vkvětnu jste přijal nabídku astal jste se obchod-
ním náměstkem divize 6. Byla to velká změna?
Byla, a to nejen po stránce pracovní. Šel jsem totiž do
kolektivu, který jsem s výjimkou pár lidí neznal. Kolegové
mě ale vřele přivítali a tím mi tuto změnu usnadnili.
Liší se sysm řízení vdivizi 6 odtoho, co jste znal?
V zásadě ne, odchylky se ale najdou. Jako vedoucí pro-
jektu v divizi 1 jsem na svých stavbách za všechno od-
povídal, ale i řešil včetně nákupu subdovek. V divizi6
evažuje u kčových dodávek centrální nákup. Tento
model podporuji, protože propojení staveb může přinést
výhody zvlášť dnes, kdy už na stavebním trhu výrazně
chybí kapacity a rostou ceny.
Jaké máte základní obchodní plány?
To, že má letos divize 6 z poloviny zajišn externí obrat,
je dílo mých předchůdců, protože se převážně jedná oza-
kázky, které byly zasmluvny, než jsem nastoupil. Také
musím připomenout, že provoz výroby železobetonových
konstrukcí, který dlouhodobě a úsšně vede kolega Vla-
dimír Pánek, si obchod řídí sám a úzce spolupracujeme.
Co se týče mých pnů, chci především prohloubit komu-
nikaci se zákazníky a získat víc těch strategických, pro
které bychom pracovali opakovaně. Rád bych také polil
spolupráci s výrobou a zaměřil se na aktivní marketing.
Divize 6 by se měla podle vás rovnorně rozkročit na
čtyři pilíře, které by tvořily stavby vodohospodářské,
bytové, průmyslové a občanská výstavba. Co regiony?
V Praze čekáme na vypsání soutěže na stavbu obchod-
ho centra Stromovka a sledujeme záměry firmy Alza
vybudovat nové skladovací haly. Vysočina je specifický
region, v němž se chceme zaměřit převážně na sedně
velké a menší stavby. Velký potenciál ale vidím v Jihes-
kém kraji, kde bych chtěl loňský obrat výhledově výrazněji
navýšit. Rýsuje se tam totiž hned několik projektů pro
zdravotnict, investovat chce i Budvar. Pak je tu oblast
především západního a středního Slovenska, kde chceme
provádět zejména vodohospodářské stavby. Od loňského
září pro nás v Bratislavě pracuje nový obchodní zástupce,
tak si klademe i vyšší cíle. Věříme, že se pro nás brzy roz-
hodne investor stavby v Banské Bystrici, a připravujeme
se na tendr na výstavbu automobilového závodu v Nie.
říte ale idodalších zahraničních zemí…
To ano, ale jen v dojezdové vzlenosti. V Polsku bychom
chli pokračovat v oblasti vodních děl. Jeden z kolegů,
který budoval protipovodňová opatření u Nisy, se tak
nyní věnuje marketingu. Účastníme se tu dvou prekvalifi-
kací na stavbu succh poldrů. Chorvatskou organizační
složku pnujeme posílit o místní zaměstnance, abychom
poptávky a nabídky nemuseli slitě překládat. V březnu
tam ve spolupráci s lokální firmou pome nabídku na
daí přehradu. Podepsali jsme i memorandum o porozu-
ní spartnerem, který pnuje stavby MVE v Rakousku.
Navšechny projekty si troufáte sami?
Mým základním cílem je, aby byla úspěšná divize 6, ale
m zájem rozjet spolupráci i s ostatními divizemi.
Svěí o tom rozpracované projekty s divizí 1 v oko
Plzně, pracujeme i s divizí 3, s divizí 9 se chysme na za-
kázku jihovýchodně od Prahy. Nesmím zapomenout na di-
vizi2 Subterra, s níž připravujeme zamavou akci v Troji.
Nastavch jste byl vesm živlu. Nestýská se vám?
Stýská. Vždy jsem na nich byl rád a vždy je chtěl řídit na-
blízko. Teď jsem se však rozhodl věnovat obchodu. Přímo
za okny ale kolega Jarda Kazatel buduje Rezidenci Pal-
movku. Mám tak alespoň její stavbu v přímém přenosu.
strana 2
PME SE
1
Tropický pavilon vjihlavské zoologické zahradě
Statutární město Jihlava se od konce lského roku
pyšní dokončením unikátho projektu nazvaného Zoo
ti kontinentů, jehož téř čtyřletou realizaci zaháji-
la divize 2 Subterra vlistopadu roku 2011.
Ze šestice nových pavilonů, navržených architektem
Jaroslavem Huňáčkem, byla prvně oteena Australská
farma – v dubnu 2013 –, potom následovaly Africká sava-
na, Pavilon afrických pri, Výběh pro hyeny aPavilon
Asie. Posledním aroveň stavebně nejnáročím byl
Tropický pavilon určený předeím plam. „Na první
pohled zaujme návštěvníky nepravidelnou organickou
formou azelem pláštěm změděných plechů připomí-
najících šupinatou kůži ještěra,“ charakterizuje vzhled
originální stavby vedoucí projektu Ing.Radovan Koutek.
Pavilon tvoří tři propojené tubusy s nepravidelmi
průřezy polovní elipsy, snimiž se prolíná jednopodlažní
technické zázemí objektu a daí tělesa (foto č. 1). Že-
lezobetonová skořepina má půdorysné rozry 35 kt
30metrů avýšku přesahující 8,5 metru. Složitá už byla
i základová deska sosmi výškovými úrovmi. „Nejprve
jsme sprojektanty zpřesnili počítový model objektu,
potom následoval návrh nejvhodnějšího způsobu betoná-
že aíprava prostorového bední,“ popisuje důlitou
zi projektu Ing.Koutek. Subterra zvolila pro výstavbu
monolitickou konstrukci svnitřním bedněním apostup-
m vnějším bedněním. Aby stavbaři mohli tubusy vůbec
vytvořit, betonovali vnitřní stěny asloupy až dodatečně.
Pro vlastní stavbu tedy skořepina musela být samonos.
Stejnou pozornost jako samotný nepravidelný tvar pavilo-
nu vyžadovalo ivytvoření několika desítek jeho kruhových
světlíků. Překvapivě složité bylo také závěrečné opláštění
stavby předzvětralým měděným plechem.
Pro všechny zúčastné patřila atypická stavba kto-
mu nejnárímu zjejich dosavadní praxe. Zdiho
výsledku by nedosáhli bez vzájemné spolupráce a in-
tenzivní komunikace se zástupci investora. „V podsta
každý den jsme řešili zásadní otázky, abychom vytvořili
pro všech stránch funkční dílo,“ uzavírá Ing. Koutek.
Návštěvníci jihlavské zoo mohou novou budovu ijejí
exotické obyvatele obdivovat od lského 12. prosince,
kdy byl Tropický pavilon slavnostně otevřen.
Zdroj Subterra
2
5
4
3
2
1
VTropicm pavilonu najdete plazy, ale ikrokodýly,
želvy, hady, drápkaté opice či hmyz. Jehospodní část
iponá tropickou řeku, horní pak paí menším,
suchomilným živočichům. Architekt navrhl interiéry
tak, aby se co možná nejvíce podobaly džungli. Povrch
ztorkretovaho betonu napodobuje skály sjeskymi,
prales tvoří přírodní či ulé kmeny stromů (foto č. 2),
meandrující řece nechybí vodopád. Přírodu doplňují
visutá lávka, chatrč domorodců a vrak malého letadla.
Společnost BUSCH VÝROBA CZ působí v Liberci od
roku2005. Je soástí holdingu Busch Vacuum Pumps
and Systems, který je jedním znejvětších výrob
vývěv, dmychadel a kompresorů na světě. Jeho
sortiment zahrnuje řešení pro vakuové i přetlakové
technologie ve všech průmyslových odvětvích.
Matská firma byla založena v roce 1963 v Německu
adnes má 60dciných spolností ve 42 zemích.
Metrostav_02_2016.indd 2 02.02.16 10:19
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2016, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (340 ms)

Rendering Strana 3 (102582): (0/1) (333 ms)

Rendering Strana 2 (102581): (0/1) (375 ms)

Rendering Strana 1 (102580): (0/1) (374 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2952/vth118916-1.jpg

 i2952/vth118917-1.jpg

 i2952/bg102581.svg

 i2952/vth118918-1.jpg

 i2952/vth118920-1.jpg