Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 2
Metrostav rozšiřuje haly vefiremních areálech
Tým divize 8, který vloni v listopadu dokončil pce
nastavbě haly vLysé nad Labem (foto č. 1), se okamži-
tě přesunul nadalší staveniště, ato vNymburce. Také
zde dostal zaúkol rozšířit zaprovozu výrobní prostory,
má tu však diametrálně odlišné pracovní podmínky.
Přístavbu nymburské skladové haly pro firmu Magna
buduje vzimních měsících (foto č. 2) amá nato ex-
trémně krátký termín.
Zakázka vLysé n/L se týkala školicího apředváho
střediska firmy Misan azahrnovala úpravu původní avý-
stavbu nové haly, jejich propojení adalší související práce.
To vše bez omezení provozu sediska, vněmž se používají
CNC obráběcí stroje náročné načistotu prostředí. „Vestá-
vající hale proto musela prvně vyst prachotěsná sna
ovýměře 1300 m
2
ateprve pak jsme mohli demontovat
opláštění, které jsme poili načást nové haly. Bouraly
se tu izděné vestavky adrátkobetonové podlahy, přitom
prostor musel být vždy prachosně uzavřen,“ vzpomíná
vedoucí projektu Ing.Ondřej Matoušek.
Požadavku nazajtění plynulého provozu se podřizo-
val postup všech prací. Nová rozvodna se připojovala přes
kend tak, aby se minimalizoval dopad navýrobu. Totéž
platilo pro kompresorovou stanici – nejprve bylo třeba
zajistit provizorní zdroj, ten napojit nastávající rozvody
aaž pak se mohla stanice bourat. Podobný harmonogram
bylo nutné dodržet ipři instalaci nových rozvodů vytápění
apři přestavbě plynové kotelny.
Stavbaři se museli vypádat isřadou dalších omeze-
ní. „Nemohli jsme třeba vyívat hlavní vjezd, který bloko-
val investor, proto jsme si museli zřídit vlastní příjezdovou
cestu ovýměře 1800 m². Potřebovali jsme ji doposled
chle, takže sadové úpravy jsme prováděli až poúplném
dokončení všech prací,“ vystluje Ing. Matoušek.
Hala Misan, která je propojená sdvoupodlažním blo-
kem administrativní budovy, má vnové podobě rozměry
90 × 20 × 12 metrů. Termín jejího předání stanove
na 30. října se nakonec posunul, a to hlavně kvůli do-
datečným požadavkům na kvalitu podlah. Požadované
opravy železobetonové podlahy sdrátkovým vsypem si
totiž vyžádaly vícepráce, které proběhly až vdobě, kdy
zala stavba vNymburce.
Sklad plastových dílů pro automobilový průmysl
Rovž v Nymburce buduje divize 8 přístavbu haly včet-
ně rekonstrukce původních prostor anavazujících úprav.
Nový objekt opůdorysu 41 × 163 metrů má podokonče
zvýšit dosavadní kapacitu skladovacích prostor společ-
nosti Magna Exteriors odvě pětiny.
Nymburská zakázka má být hotová dokonce března.
Oproti předchozí stavbě obsahuje méně bouní, složií
je však podle Ing.Matouška její plánování. Staví se totiž
v zimě a veech etapách. Uživatel navíc vždy další část
staveniště uvolní až podokončení předchozí fáze díla.
Blanka Růžková, foto archiv stavby
Istandardy se liší
Stejně jako se odlišují auta různých znek, ani auto-
salony, které je nabízejí, nejsou stejné. Vozy Lexus,
jež navrhují konstruktéři japonské Toyoty, patří mezi
luxusnější zbí. Proto i jejich prodej musí probíhat
v prostorách s propracovaným designem odpovídají-
cím nabízeným automobilům.
Metrostav se poprvé se zazkou pro Lexus seznámil
už vroce 2007, kdy tým vedený Ing.Jindřichem Hátlem
zdivize 7 vybudoval prodejnu vozidel této značky vJe-
remiášově ulici vpražských Stodůlch (foto č. 1). Dnes
vtomto objektu sídlí firma AUTO JEREMIÁŠOVA, která už
ale kromě Lexusů nazí iřadu jiných vozů.
Letos koncem ledna však spolnost Louwman Motor
Praha, která dnes značku Lexus zastupuje, zajila prodej
iservis vozů vnovém LEXUS centru (foto č. 2) vBavor-
ské ulici vPraze 5 (foto č. 3). Stavbu jako takovou jí už
30.prosince 2017 předal tým Ing.Stanislava Červeného
zdivize 3 Metrostavu.
„Povrchy vprodejně musely odpovídat požadavkům
vymezeným vmanuálu, kterému jsme říkali Lexus stan-
dard. Materiály si podle něj dodával přímo objednatel amy
je pouze montovali. Jednalo se zejména olesklou černou
dlbu, odníž se dnes odráží tvarovaný strop. Jsou vněm
ze sádrokartonu vyrobené dva útvary, kterým jsme říkali
bumerang. Ukrývají speciální osvětlení se střídajícími
se barvami, někdy i duhovými (foto č. 4). V jednacích
prostorách sprosklenými snami doprodejny jsou pod
podhledem a osvětlením napnuty stropní fólie Barrisol,
které rozptylují světlo. Vedávací místnosti je nastropě
navíc umísno zrcadlo, aby si zákazník mohl své nové
auto prohlédnout isvrchu,“ popisuje Ing.Červený.
Stavba samotho autosalonu byla pro zkený tým
divize 3 téměř běž. Problémy musel řit pouze uelo-
žek vodovodu aplynovodu, které stavbu nazátku hodně
zdržely, astavbaři pak museli dohánět čas. Nezvyklé byly
edpjaté prefa nosky TT srozpětím asi 24 m, které tvoří
střešní konstrukci nad prostorem dílny. Kromě velké dél-
ky se vyznovaly im, že vyvolaly padavek navelmi
esné kotvení sního pláště, které nesmělo kolidovat
s jejich předpínacími lany. Stavbaři proto museli trasy
kotvení povrchové fólie sechy vytyčovat geodeticky.
red–, foto Josef Huk, Jakub Červenka
Ing. Martina Staška,
oblastho ředitele divize 6
Martin Stek má stavebnictví v genech. Firmy jeho
edků sice po druhé stové válce zanikly, přesto
jsou potomci jihočeských Stašků oboru věrní. Martin
jej vystudoval na ČVUT. U Metrostavu pracoval už bě-
hem studia, po škole ale nastoupil do Hochtiefu. Pak
jako vedoucí projektu a obchodní ředitel pokračoval
v pobce rakouské společnosti a získal zkenosti
takéze soukromého podnikání. Naposledy ve Skupině
ČEZ připravoval rozšíření jaderných elektráren. Vled-
nu roku 2016 přijal nabídku Metrostavu a dnes ří
jihočeské zastoupení divize 6.
te zajímavé zkušenosti. Čím vás zlákal Metrostav?
Už na fakultě na mě působila jeho historie i síla. Při praxi
jsem pak poznal, že i díky své vlastnické struktuře má
unás předpoklady nejlépe zvládnout nástrahy trhu. Jsem
vždy stoprocentně loajální k zastnavateli, pro něhož
pracuji, a lépe se ztotňuji s firmou, která má budouc-
nost. Jiné spolnosti obvykle své pobočky hned prodají,
nebo zavřou, když se jim nedaří. A to zamrzí. Proto si
žím důvěry, kterou jsem dostal v Metrostavu, a byl
bych rád, kdyby se v budoucnu dalo říct, že mé slovo platí.
Jste ve firmě rok. Co pokládáte za nejvěí úsch?
Pracovní úspěchy jsou podle mě vždy kolektivní. Dohne
jich jedině dobrá parta, která si k sobě najde cestu. Ta
sice někdy bývá trnitá, ale myslím, že nám se už podařilo
sehrát se dohromady. I když v Jihočeském kraji patříme
k menším pobočkám, myslím si, že jsme se už prosadili
i v nových podmínkách, které u nás nastaly. Mám oporu
vMilanu Hromádkovi, Honzovi Prokešovi auobchodu se
mohu spolehnout na Ivanu Slabihoudkovou. A to mě těší.
Co se ve ví oblasti oproti minulosti změnilo?
Na jihu Čech byl Metrostav historicky sván s vodními
ly, ale ta už v rozsahu, v jakém se dělaly, nebudou. Dal-
ší splavnění Vltavy hned tak pokračovat nebude, a proto
jsme se museli zaměřit jinam. Náš kraj přitom neobsahuje
žádný velký průmysl, jen Bosch aBudvar, kam se dosud
Metrostavu nepodilo proniknout. Nejsou tu ani logis-
tické areály, protože nemáme azřejmě jtě dlouho mít
nebudeme dálniční spojení s jihem Evropy. Velké projekty
proto unás jen zřídka překročí hranici 300 milionů korun
a ještě bývají etapizované. Nemůžeme se přitom soustře-
dit jen na drobné zakázky, protože ty mají stejná pravidla
hry jako velké, a nám se při nákladech a riích nevyplatí.
Nac jsme omezeni lidskou kapacitou krajského zastou-
pení ablížíme se hranici svých možností. Dobré jméno
Me trostavu ale chceme využít při proniknutí do nových
segmentů stavebnictví.
Vloni jste získali dvě nejtší stavby v Budějovicích.
Podařilo se nám ust v souži na výstavbu centra Piano
i na rekonstrukci nemocničního pavilonu. Další velkým
projektem, do kterého jsme vstupovali spolu s divizí 3,
bylo IGY, tam jsme ale nakonec ze sdružení odstoupili.
esto i tuhle stavbu beru za svou, protože ji provádějí ko-
legové. Další velkou zazku máme ve Veselí nad Lužnicí,
kde budujeme halu pro firmu RM Gastro, jež dodala profe-
siolní vybavení třeba i pro kuchyni v PP II. Tahle stavba
je sice časově nár, ale fungují při ní gentlemanské
dohody, a i proto bychom na ni rádi navázali daí etapou.
Také jste se přestěhovali…
Tomu jsem opravdu rád. Staré sídlo naší pobočky mělo
problematický příjezd i parkování a nebyli jsme tam spo-
kojeni se službami. Teď pracujeme hned naproti výstavi-
šti, jsme vidět, dá se k nám snadno dojet i zaparkovat.
Jak tedy vidíte budoucnost?
Jsem optimista. Snažím se u nás na jihu kolegům vštěpo-
vat, že není samostatný obchod, výroba či centrála, ale že
jsme jeden organismus, který se musí znát a fungovat ve
vjemných interakcích. Práce ve stavebnictví je koloběh.
Když není, musíte dělat všechno proto, aby byla, a když je,
tak máte problémy. Ale věřím, že bude líp a že přijde ičas
častnit se zimních sportovch her Metrostavu. Rád
lyžuju, ale vloni jsem byl ve firmě nový a letos se mi pro
hry nepodařilo udělat čas v nabitém pracovním programu.
strana 2
PME SE
První projekt vNorsku, kam míří imostaři
Do Norska se během krátké doby začnou přesouvat
další pracovníci divize 5. Tentokt to ale nebudou
jen tuneláři jako při tamějších předchoch zakázch
(mapa), ale poprvé ijejich kolegové zprovozu mostů
aželezobetonových konstrukcí. Kromě ražby dvou tu-
nelů totiž Metrostav při stavbě části silničho obchva-
tu města Kongsberg, kterou spartnery právě zahájil,
vybuduje itunelové portály adva rámové podjezdy.
Objem našeho projektového podílu ve sdružení
smístními firmami je 17 procent apráce máme jasně roz-
dělené. Nastavbě téměř pětikilometrové dvouproudové
silnice tu ni pracovci ze sediska VNT Tunely vyra
350 m dlouhý tunel Moane a500 m dlouhý tunel Vols,
oba sprofilem 130 m². Tuneláři už mají zkenosti stím,
že ikdyž je vNorsku oficiálním jednacím jazykem pro me-
etingy akorespondenci norština, část komunikace přímo
nastaveništi probíhá vangličtině. Pro kolegy, kteří budou
vNorsku pracovat poprvé natunelových portálech a-
mových podjezdech, to ale bude jedna zmnoha nárných
novinek,“ říká vedoucí projektu zdivize 5 Ing.Jiří Šach,
který vNorsku povede tým až 35 stavbařů zMetrostavu.
Partner vesdružení, společnost HAG Anlegg, prove-
de uKongsbergu zbytek betonových konstrukcí – 300 m
dlouhý most Saggrenda přes řeku Kobberbergselva, tři
menší deskové mosty, rámový podjezd, čtyři technické
budovy aopěrné stěny. Drum partnerem Metrostavu je
firma Bertelsen & Garpestad, sníž poodchodu Ing.Ivana
Piršče nastavbu metra vHelsinkách dokončuje Ing.Šach
tunel Joberg u jezera Granvinsvatnet. Tato společnost
snejím polem naprojektu oficlně nazvaném E134
TrollerudmoenSaggrenda dostala nastarost dokončova-
cí práce vtunelech, trhací práce napovrchu, zemní práce
– stěmi už její zastnanci zali – avozovky. Také už
staví ubytovací kemp azízení staveniště.
Pracovníci divize 5 pak začátkem dubna nastoupí
nastavbu podjezdů aípravu ražby prvho tunelu, kte-
rá by se měla rozhnout hned poVelikonocích. Termín
dokončení celého díla je stanoven na20. září 2019.
Kongsberg lí vkraji Buskerud ažije vněm víc než
25000 obyvatel. Pod jménem Konings Bierg (Klova
hora) byl zalen vroce 1624 dánsko-norským králem
Kristiánem IV. aměl sloužit především pro ubytování
horníků ze síbrch dolů, které tu fungovaly až do
roku 1957. Vzimě je zde možné navštívit velké lyžařské
sedisko aněkolik místních rodáků se naolympijských
hrách proslavilo mezi skokany nalyžích – třeba Petter
Hugsted. Vsoasné době je město známé jako sídlo
firmy Kongsberg Gruppen, která se zabývá stát
ochranou avyrábí například protilodní sely Penguin.
1
2
3
4
1
2
Langanes
Kongsberg
Joberg
Metrostav_02_2017.indd 2 31.01.17 16:14
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (442 ms)

Rendering Strana 3 (102480): (0/1) (434 ms)

Rendering Strana 2 (102478): (0/1) (478 ms)

Rendering Strana 1 (102476): (0/1) (479 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2927/vth118665-1.jpg (2x)

 i2927/vth118668-1.jpg (2x)

 i2927/bg102478.svg

 i2927/vth118670-1.jpg (2x)

 i2927/vth118672-1.jpg