Dvorec, kostel, klášter,

nemocnice, škola

2. února 2017 / 2 / XXIX

více v článku na str. 3

Ptáme se: Ing. Martina Staška,

oblastního ředitele divize 6 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

První projekt v Norsku, kam

z divize 5 míří i mostaři str. 2

Začátek stavby Vitality Rezidence

komplikuje průzkumná štola str. 3

Uzel na plzeňské dopravě

Dvouměsíční zkrácení termínu se

v Chlumčanech podařilo str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

směr Žatec, Praha

První překonaný milník v Polsku

Na stavbě silnice S7 nedaleko polského města Gdaňsk

překonali kolegové z divize 4, které vede Ing. Igor

Sedláček, první smluvní milník. S dvouměsíčním

předstihem překročili 20% finanční prostavěnost

realizovaného kontraktu. Gratulujeme!

SO 34-38-04.2

Úspěch v Turecku

Společnost Metrostav

Ankara İnșaat získala první

zakázku – výstavbu depa

metra na trati Kabataș–

Mahmutbey v evropské

městské čtvrti Esenler

turecké metropole Istanbul.

Zvítězila v náročné dvoukolové soutěži, kde pro provedení

stavby investor vyžadoval návrh metodou Design & Build.

Zástupci dceřiné společnosti Metrostavu podepsali

smlouvu o dílo s představiteli odboru železniční dopravy

evropské části z magistrátu města Istanbul 18. ledna 2017.

Útvaru zahraničního podnikání Skupiny Metrostav

pomáhala s referencemi a přípravou nabídky divize 8.

SO 34-38-52.21

SO 34-38-52.2

SO 34-38-12

směr České Budějovice

SO 34-38-07.2

směr Domažlice, Cheb, Klatovy

SO 34-38-08

SO 34-38-53

SO 35-38-41

SO 34-38-13

Subterra pracuje v Divadle Na Zábradlí

Pražské Divadlo Na Zábradlí, jehož je Metrostav

partnerem, dočasně opustilo Švandovo divadlo, kde

hostovalo, a od 16. února bude hrát v bývalém Divadle

Komedie v Jungmannově ulici. V prostorách na Anenském

náměstí zatím probíhá rekonstrukce vstupních prostor

do divadla, kterou provádí tým divize 2 Subterry vedený

Ing. Jaroslavem Hovorkou. Po ukončení stavby získá scéna

nové zázemí, kavárnu a ve vnitrobloku zastřešený foyer.

Poklep na nablýskanou kolejnici zahájil 20. ledna druhou etapu modernizace hlavního plzeňského vlakového

nádraží. Vzhledem k tomu, že zmíněná zakázka zahrne

i přestavbu mostů přes ulice U Prazdroje a hlavně

Mikulášská, zamotá nejen dopravu v železničním uzlu

krajského města, ale i místní provoz aut a tramvají.

vysoutěžili až koncem minulého roku, tedy s půlročním

zpožděním oproti navrženému harmonogramu, a nebylo

proto kdy provést naplánované přípravné práce zahrnující

třeba přeložky některých sítí. Na práci je navíc mnohem

méně času, protože milníky stavby se neposunuly. Prvním

z nich bude dokončení severního železničního mostu přes

Zapište si do diáře

Všichni, kdo se chtějí

připojit k akci Daruj krev

s Metrostavem, by si měli

v kalendářích výrazně

označit termín 7. dubna,

kdy dobrovolné odběry

životodárné tekutiny

proběhnou v naší společnosti už podvaadvacáté. Předem

děkujeme všem, kdo se na ně do PPII dostaví.

Změny v časopise o podzemních dílech

Odborný čtvrtletník Tunel, který vydávají Česká

a Slovenská tunelářská asociace ITA-AITES, má novou

redakční radu. Jejím předsedou se stal prof. Ing. Jiří

Barták, DrSc., z ČVUT v Praze, místopředsedou byl nově

zvolen Ing. Boris Šebesta z divize 8 Metrostavu.

Také letos pojedeme za snem

Prezident Skupiny Metrostav Jiří Bělohlav (vpravo)

a předseda spolku Cesta za snem Heřman Volf (vlevo)

podepsali 24. ledna smlouvu o další spolupráci. Stejně

jako vloni jsme se podle ní stali generálním partnerem

Metrostav Handy Cyklo Maratonu 2017. Více informací

o náročném 2222 km dlouhém nonstop závodě letos

pořádaném mezi barokními památkami napříč všemi

14 kraji Česka najdete na internetových stránkách

www.cestazasnem.cz, kde se dozvíte podrobnosti

nejen o týmech, které nás budou zastupovat.

Metrostav_02_2017.indd 1

1

„Stavbu provedeme společně s firmou OHL ŽS. Dělení

zakázky je sice půl na půl, ale sdružení vede náš tým z divize 5 v čele s Ing. Janem Zemánkem,“ říká stavbyvedoucí

Ing. Petr Hanzal, který řídí práce na místě. „Samostatně

odpovídáme za třetinu objemu zakázky. Spadají do ní

třeba všechny mosty a podchody (schéma), jejichž rekonstrukce provedou naši pracovníci z provozu mostů

a železobetonových konstrukcí a ze střediska železničních staveb. Dále budeme řešit přeložky inženýrských

sítí, které zvládne divize 1, a tramvajové trati i veškeré

komunikace. V oblasti dopravy přitom využijeme služby

naší divize 4, ocelové konstrukce zadáme trojce a s lešením a tesařskými konstrukcemi nám pomůže šestka. Náš

partner ve své režii provede železniční spodek i svršek

a přestavbu pátého, šestého a částečně i třetího nástupiště. O modernizaci zabezpečovacího zařízení, trakčního

vedení, silno- i slaboproudu a dalších sdělovacích systémů se postaráme společně,“ upřesňuje.

Přestavba plzeňského nádraží se už rozeběhla

Vzhledem k tomu, že se projekt v Plzni nedotýká jen

drážních objektů, je sdružený i investor. Pod SŽDC spadá

asi 90 % zakázky, hlavně přestavba osobního nádraží

a modernizace kolejového rozvětvení ve směru na Cheb

či navazujících částí jižních kolejí. Pro stavbu v lokalitě

kolem Mikulášské ulice – včetně zahloubení ulice s tramvajovou tratí – a rekonstrukci přednádražního prostoru je

investorem statutární město Plzeň.

Stavba v centru západočeské metropole vyžaduje

už od začátku vysoké nasazení. Zakázku totiž kolegové

2

Mikulášskou ulici před koncem tohoto roku. Dalším je

konec srpna 2018, kdy má jít do provozu celá Mikulášská

ulice. Na ní přitom kromě dvou desetidenních výluk bude

po celou dobu zachován provoz tramvají. Stavba na železnici přitom vždycky přináší navíc i vysoké nároky týkající

se organizace prací během předem vymezených a vždy

krátkých výluk a dopravních omezení.

Obyvatelé Plzně i její návštěvníci si od zauzlované

dopravy oddechnou až v prosinci roku 2018, kdy druhá

etapa modernizace hlavního plzeňského vlakového nádraží skončí. Aby se to včas a kvalitně podařilo, popřál

stavbařům z divize 5 také obchodní ředitel Metrostavu

Ing. Milan Veselský (foto č. 1 druhý zprava). Spolu s dalšími pozvanými hosty přitom při slavnostním zahájení

stavby stál na průchozím balkonu v průčelí staniční budovy (foto č. 2), jehož rekonstrukce je také součástí projektu

a má ji opět na starost tým divize 5 Metrostavu.

K plné spokojenosti

Historickou budovu Národního muzea v Praze (NM),

jejíž rekonstrukci řídí Metrostav, navštívil 24. ledna

předseda vlády České republiky Bohuslav Sobotka.

Za velkého zájmu novinářů si premiér spolu s ministrem kultury Danielem Hermanem prohlédl během

kontrolního dne celou historickou budovu NM „od sklepa

až po půdu“ (foto). Doprovázel ho přitom samozřejmě

i ředitel výstavby Jan Kučera z divize 9. Generální ředitel

NM Michal Lukeš při této příležitosti uvedl: „Historickou

budovu muzea jsme zhotoviteli rekonstrukce předali na

jaře roku 2015 a od té doby se práce viditelně pohnuly

kupředu. Usilovně se pracuje na zajištění fasády, na spojovací chodbě s novou budovou muzea, probíhají náročné

restaurátorské zásahy v interiérech a mnoho dalšího. Dělá

se tedy opravdu maximum pro to, abychom mohli v budově přivítat první návštěvníky už na podzim roku 2018.“

–red–, foto Ing. arch. Klingorová

–red–, foto Jiří Zahradník

Schéma: železniční mosty (ŽM), opěrné zdi (OZ)

SO 34-38-04.2 ŽM přes ulici U Prazdroje

SO 34-38-07.2 ŽM – podchod pod tratí Praha–Plzeň

SO 34-38-08

ŽM – tunel pro dopravu zavazadel

SO 34-38-52.21 OZ mezi podchodem a severní OZ

SO 34-38-52.2 OZ v oblasti hlavního nádraží – sever

SO 34-38-53

OZ v oblasti hlavního nádraží – jih

SO 34-38-12

Severní ŽM přes Mikulášskou ulici

SO 34-38-13

Jižní ŽM přes Mikulášskou ulici

SO 35-38-41

Návěstní lávka přes trať Plzeň–Cheb

Slunce, mlhu i mráz nabídly Jizerské hory účastníkům

10. zimních sportovních her Metrostavu, které se letos

konaly za hojné účasti vedení společnosti. Fotografie

už najdete na intranetu, reportáž v příštích novinách.

31.01.17 16:14