Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 4
Zimní nátěva stavebního dvora Metrostavu v Horních Počernicích
Metrostav včetně vedení většiny divizí sídlí na libeňské Palmovce. Mnoho jeho zaměstnanců ale dojíždí do Horních
Počernic, kde ve stavebním dvoře v Bystré ulici a U Tabulky (SDHP) pracuje víc než 350 techniků adělní. Ikdyž
by se mohlo zt, že arl zakrytý sněhem (foto č. 1) v zimě odpočívá (foto č. 2), není to pravda. Ve výrobně
divize3 (foto č. 3 a 4), jež sedisko ocelových konstrukcí vede od lednanově Ing. Petr Hron, dnes oceláři
vyjí asestavují prvky pro obchodní centrum IGY, švédskou chemičku SYRA, polikliniku Budějovická či důlní
zakladač pro Doly Bílina. Také auta Metrostavu musí sle vzbuzovat nejlepší dojem. I v zimě se proto ojejich
čistotu starají zaměstnanci provozu dopravy a mechanizace divize4 v areálové mce strojů a nákladních vozidel
(foto č.5). VSDHP bez ohledu na roční období pracují také jejich divizní kolegové z dalších provozů – zejména
mostních technologií – azrůzch sedisek. Jen finery na opravu dálnic v zimě odpočívají. Nezahálí ani divize 11
etně půjčovny sední a drobné mechanizace. Vopravně důlních mechanismů strojníci pvě prodějí generální
opravu tunelbagru Liebherr R944 aopravu důlho vozidla Paus Universa 50-2 pro odtěžení rubaniny vpropojch
tunelu Ejpovice (foto č.6). Některé stroje na svůj servis ještě čekají (foto č. 7). Součástí SDHP jsou iprostory
společnosti Metrostav stavebniny (foto č. 8), která má sklad v arlu oteený ipro veřejnost ve všední dny od 7 do
16hodin. Ve stavebním dve je přístupný také její pneuservis pro osobní ikladní vozy. Vplné činnosti je provoz
železobetonových konstrukcí divize6, a to včetně armovodu, tesárny a půjčovny bednění. Nemluvěo Centlním
archivu Skupiny Metrostav a nově přestěhované firmě Pragis na jní ple. Aby vše v21hektarom areálu
fungovalo, dohlíží se svým týmem po celý rok Ing.Ivo Rojík z Metrostavu Facility. Kzimní návšvě SDHP zvou nejen
výše uvedené fotografie Jakuba Červenky, ale i bagr-reklama před provozovnou divize 11 (foto č. 9).
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Technické univerzity
tšina inženýrů, ktí pracují v Metrostavu, získala
své vzdělání na některé ze tří tuzemských technických
vysokých škol – na Českém vysokém učení technicm
v Praze, Vysokém učení technicm v Brně nebo na
Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava.
Od založení první techniky letos uplyne 310 let
České vysoké učení technické v Praze (ČVUT) paí
k největším a nejstarším evropským technickým vyso-
kým školám. Vzniklo na popud Němce Christiana Josefa
Willenberga, který chl studenty učit o stavbě vojen-
ských pevností. Jeho profesura byla ustanovena dekre-
tem českých stavů 9. listopadu 1717. Zpočátku ve svém
bytě na Malé Straně učil pouhých dvanáct studentů – šest
svobodných pánů, čti rytíře a dva měšťany. Dnes má
ČVUT osm fakult, 119studijních programů, 442studijních
oborů astuduje na něm přes 21 tisíc studentů.
K přílitosti svého kulatého výrí připravila univer-
zita speciální program, se kterým se můžete seznámit na
webových stránkách www.cvut.cz/310.
Vysoké učení technické v Brně vzniklo před 118 lety
Historie VUT začíná 19. září 1899, kdy císař František
Josef I. podepsal dekret o založení české vysoké školy
technické v Brně, která historicky navázala na tamější,
50let staré česko-mecké Technické učiliště. V součas-
né době VUT nabízí studium téměř 22 tisícům posluchačů
na osmi fakultách ave dvou vysokoškolských ústavech.
Historie Vysoké školy báňské v Ostravě se píše 168 let
B – TU Ostrava navazuje v přímé kontinuitě na činnost
Montánního (báňského) učiliště, které bylo v Příbrami zří-
zeno 23. ledna 1849. Po druhé světové válce došlo kpře-
sunu tehdy už Vysoké školy báňské do Ostravy. VŠB-TUO
dnes poskytuje vzdělání ve 124 akreditovaných studijních
programech v bakalářském, magisterském idoktorském
stupni a studuje na ní přes 20 000 studentů.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 2/2017 vyšlo 2. 2. 2017 (3/2017 vyjde 17. 2. 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing.L. Svobodová, Ing.J.Šob
aIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravili Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Lektoři vCentru
Letní první Čtvrtek v Centru pail lektorům z řad
zaměstnanců našich firem, ktí se polejí navzdělá-
vacích aktivitách Skupiny Metrostav.
Zcelkového počtu 1364 akcí, které Centrum vzdělává-
ní Skupiny Metrostav pořádalo vroce 2016, zajistili interní
lektoři více než čtyřicet procent. Tři detky z nich se
12.ledna sly, aby si pohovořily nejen odosavadních ak-
tivitách směřujících kudržení arozvoji kvalifikace kolegů,
ale také oměrech rozvoje celého systému vzdělávání.
Tak, jak bez dobrých, zkených a odborně vzla-
ných zaměstnanců nemůže vzniknout kvalitní stavba, ani
systém vzdělání nemůže být bez obětavých, procesů
i provozu znalých a dobře komunikujících lektorů. Těm
našim patří zajejich činnost velké poděkování.
Ucelenou nabídku vzdělávacích programů naletošní
rok najdete naskupinovém intranetu.
Mgr.Zdeněk Kostříž
Celý rok najednou
Až do konce letošho února můžete vKnihovně Anto-
nína Švehly na prských Vinohradech navšvit výsta-
vu nazvanou Čtyři roční období.
Svá díla vknihovně Ministerstva zemědělství vysta-
vuje jedenáct amatérských výtvarků zvolného sdružení
nazvaného Bez rámu. Od doby vzniku v roce 2008 uspo-
řádal tento spolek už více než deset výstav. I na této, zatím
poslední, představuje svá díla (foto) také Zdeněk Kosíž
zúseku personálho ředitele Metrostavu. Jeho obrazy
zachycují předeím ulice a náměstí, které sáteli na-
vštívil během společného malířského putování vplenéru.
6
8
2
4
1
7
9
3
5
Vzpomínky pamětníka
Bývalý pracovk Vodních staveb a Metrostavu Ing.Ka-
rel Matzner, s jehož články o historii firmy jsme se
vnovinách setvali vroce 2011, poslal dvě připomín-
ky kloňskému seriálu o umění vmetru:
„V článku ke 45. výročí Metrostavu, který vyšel
v novinách číslo 21/2016, je nesprávně uveden důvod
dodatečného osazení ocelové konstrukce v Nuselském
mostě. Nebyla tam totiž vložena v důsledku změny
provozu podzemních tramvají na metro. ČKD v té době
vyvíjelo pro metro vlastní vagon. Před uvedením do
provozu byl nasazen na zkební trati na Kerově, na
ž měl absolvovat 50 tisíc km. Měl už najeto hodně,
když z neobjasněných příčin údajně najel v depu do vrat
a rozbil se. Vžádné publikaci o metru tuto událost nikdo
nekomentoval. Jejím výsledkem ale bylo, že se pro metro
musely koupit podstatně těžší a provozně dražší vagony
ze SSSR, které byly pro Nuselský most, projektovaný na
parametry našich leích vagonů, nevyhovující. Tehdejší
vládní zmocněnec Otakar Ferfeckýnaštěstí na posled
chli zídil, aby se v ostravských ocelárnách vyrobily
ocelové prahy, které přenášejí zažení spodní desky do
svislých bočních stěn tubusu, čímž se problém vyřešil.
Co se týče pískovcového reliéfu ve stanici Kerov
(foto), je v článku zmíno otevření metra za přítomnosti
generálního tajemníka ÚV KSČ Gustáva Husáka a zdůraz-
na umělecká hodnota tohoto díla ve vestibulu. Dílo je
to skutně mimořádné – hlavně proto, že není tendenční,
ale abstraktní a podle tehdejší doby tedy neideové! A proto
muselo být před otevřením zakryto překližkovou deskou,
aby pohlaváry neuráželo. Po delším čase se deska v ti-
chosti odstranila a nikdo se už k tomu nevracel.“
Děkujeme Ing. Matznerovi za doplnění informací, které
pro noviny Metrostavu velmi zajímavě zpracoval historik
architektury, který zmiňované události nezažil.
Personální statistika
Zátek kho roku přiší statistická srovnání. Ta,
která se týkají personálu, stále naznačují, že staveb-
nictví vloni nerostlo.
K poslednímu dni roku 2016 pracovalo v Metrostavu
2770 zaměstnanců. V porovnání s předchozím obdobím
poklesl petní stav personálu o 2,6 procenta. Vzahranič-
ch organizních složkách spolnosti přitom působilo
193 dalších pracovků.
Zaměstnanci jsou Metrostavu věrní
Pracovní poměr v roce 2016 v Metrostavu ukončilo pouze
373zaměstnanců, což bylo méně než v roce2015. Řada
znich odešla do důchodu po dlouholetém působení ve
společnosti. Zdůvodu nadbytečnosti muselo firmu opus-
tit 13 techniků a pět dělníků.
Nově do zaměstnání k Metrostavu nastoupilo 307pra-
covníků. Zájem o pracovní uplatnění ve Skupině Met-
rostav přitom v průběhu roku 2016 projevilo více n
4500 uchazečů. Aktlní poptávka na doplnění stavu
personálu firem Skupiny Metrostav je umístěna na inter-
netových stránkách www.metrostav.cz.
Průměrný věk zastnanců se sžil
Vedení společnosti velmi dbá na rozvoj personálu. Myslí
itom nejen na blízkou, ale i vzdálenější budoucnost.
VMetrostavu dnes proto pracuje 56 čerstvých absolven
vysokých škol a odbornou praxi získává 48 vysokoškol-
ských studentů převážně stavebních oborů.
Už jedenáctým školním rokem letos prohá projekt na
výchovu řemeslníků. Jeho absolventi už dnes představují
kolem deseti procent z celkového počtu dělníků. Ví-
pravě na zastnání přitom u nás pokračuje 47dalších
smluvních žáků středních technických škol.
Metrostav_02_2017.indd 4 31.01.17 16:14

 

Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (438 ms)

Rendering Strana 4 (102482): (0/1) (465 ms)

Rendering Strana 3 (102480): (0/1) (465 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2927/vth118670-1.jpg

 i2927/vth118672-1.jpg

 i2927/bg102482.svg

 i2927/vth118665-1.jpg

 i2927/vth118668-1.jpg