Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 1
Metrostav vzpomí
Vneditých osmdesáti osmi letech zemřel 10.led-
na 2018 prof.Ing.arch. Karel Bláha, DrSc., který
byl vletech 1977 až 1988 ředitelem národního pod-
niku Metrostav. Čest jeho památce!
Karel Bha po absolvování stavební průmyslo-
vé školy v Českých Bujovich a Stavební fakulty
ČVUT nastoupil v roce 1957 do národního podniku
Vodní stavby. Během dalších více než dvaceti let prá-
ce utéto firmy prel řadou provozně-manažerských
funkcí včetně pozice ředitele závodu a technického
ředitele celého podniku.
K1. lednu roku 1977 byl jmenován podnikovým
ředitelem Metrostavu, který byl v té době generál-
ním dodavatelem stavební části pražského metra.
Postupu donové pozice avcelém jejím průhu
prokazoval schopnost získávat aobklopovat se pra-
xí a životem prověřenými specialisty. Vyíval své
komunikační dovednosti a tím propojoval pracovní
týmy uvnitř ivně Metrostavu. Vneposlední řadě spo-
joval manažerskou práci spedagogickou působností
naStavební fakultě ČVUT v Praze.
Výrazné pracovní stopy zanechal Karel Bha ze-
jména na výstavbě pražského metra – trasách II.C,
II.A, I.B, III.C – anaprojektu Strahovského automo-
bilového tunelu. Zcela výjimnou zásluhu měl naor-
ganizaci asystému řízení výstavby pražského metra
při zapojení velkého množství subdodavatelských
stavebních organizací.
Po11 letech vpozici podnikového ředitele přel
Karel Bha k 1. lednu 1989 do funkce hlavho ar-
chitekta města Prahy. Dále se věnoval pedagogic
činnosti naStavební fakultě ČVUT.
KRÁTCE / AKTUÁL
Nafouknutý obchodní dům
Definitiv tka
Revitalizace 13km jednokolejné trati č. 175 Rokycany
Nezvěstice se třemi přestavovanými mosty, 34 pro-
pustky, 24 úrovňovými přejezdy, dvěma přechody,
devíti vlečkami, čtyřmi dotčenými železničními stani-
cemi ašesti zastávkami slavnostně skoila 25. ledna.
ZaMetrostav stavbu řídili ivlastními silami prováděli
zaměstnanci střediska železničních staveb divize 5. Práci
dokončili před více než rokem, ale zakázku uzaelo až zá-
rečné přebroení kolejnic, kněmuž mohlo dojít teprve
nevno, ponájezdu předepsaho ptu vozokilometrů
porychlejší, modernější, pohodlnější ibezpečí trati.
„Na koordinaci účastků výstavby kladla největší
roky velice krátká nepřetržitá výluka vnárných pově-
trnostch podmínkách závěru roku 2015, kdy bylo nut
neprodleně zahájit stavbu kvůli čerpání prostředků zEU,“
řekl ředitel divize 5 Ing.Roman Fuksa (foto uprostřed).
Vedoucí projektu Ing.Ladislav Šabach zdivize 5 do-
plnil: „Zasebe bych chtěl připomenout obtížné přístupy
nastaveniště. Transport veškerého materiálu avybavení
jsme totiž mohli provádět pouze v ose železnice. Bylo
zde takémnoho úrovňových chráněných inechráněných
ejezdů, které bylo dovolené uzavírat jen po jednom,
což situaci dále ztížilo. Proto rád konstatuji, že i nej-
ročnější části tohoto logisticky složitého procesu všichni
moji spolupracovci zvládli bravurně. Jedná se vtomto
ípadě nejen ofiremní kolegy, ale také opracovníky firem
Chládek & Tintěra aEDIKT, které snámi byly vesdrení.“
Počet nájemních smluv na POP roste
Pracovníci Metrostavu Development zasmluvnili
večtvrtém kvartálu loňského roku čtvrtinu všech
jemch ploch vadministrativní budově Palmovka
Open Park 4. Vprvm čtvrtletí letošního roku by měli
uzavřít nájemní smlouvy na68 procent budovy Palmovka
Open Park 3. Celkový objem transakcí vrámci projektu
Palmovka Open Park dosáhl 56 procent adíky velmi dobré
kondici natrhu pronájmu kancelářských prostor očekáva
kolegové developeři aktivitu ivedruhém kvartálu.
Nominace mezi pět nejlepších
Haly 2. a3. fáze dostavby objektu DC18 vlogisticm
areálu distribního centra Westgate/Prologis Park Rudná,
jejichž stavbu řídil tým Ing.Petra Kolbka zdivize 8,
byly nominovány mezi pět nejlepších komerčních projektů
vsouži BREEAM Awards 2018. Vyhlášení vízů prestižní
souže proběhne 6. března vLondýně.
Další kilometr tunelu naIslandu
Razi divize 5 vedení týmem Ing.Josefa Malknechta
prodloužili 24. ledna ražbu silničního tunelu mezi fjordy
Dýrafrður aArnarfur kmetě 1000 metrů. Dílo
ocelkové délce 5,6 km by měli dokončit vzáří roku 2020.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Davida Vlasáka,
vedoucího projektu z divize 3 str. 2
Památkově chráněný vniní prostor
nové haly v POP str. 3
Demolice, rekonstrukce i novostavba
při jedné zakázce v Berouně str. 3
Tři nové haly pro výrobu dlaždic
značky Rako v Chlumčanech str. 3
Prorážka prvho tunelu na
stavbě depa v Istanbulu
více v článku na str. 2
2. února 2018 / 2 / XXX
Největší jiheské obchodní centrum – IGY vČeských
Bujovich (titulní foto) – bylo otevřeno vloni vlis-
topadu. Teprve nevno v m ale tým Ing. Davida
Vlasáka zdivize3 dokoil poslední detaily, které se
týkaly zejména architektonicky zajímavé fasády.
Zakázka pro CPI Property Group obsahovala přestav-
bu části starého nákupního centra IGY1 ajeho nástavbu
pro multikino. Soužně běžela přes ulici novostavba
objektu IGY2 stéměř 50 jednotkami pro obchody i služby
(foto č. 1) ace než 200 parkovacími místy ve sešních
garážích. Obě budovy spojily v patře dvě kryté lávky
asjednotila moderní fasáda snafouknutým nárožím.
„Kvůli výstavbě spojovacích lávek jsme museli nadva
ce uzavřít frekventovanou Pekárenskou ulici, kde
byl přeren iprovoz trolejbusů. Vzhledem krozrům
ocelových nosníků aobjemu konstruk, které bylo nut
hem výluky vybudovat, pracovali montéři pod velkým
tlakem, aby práce stihli včas,“ říká vedoucí projektu.
Všechny nosné ocelové prvky vyrobili asmontovali
zaměstnanci provozu ocelových konstrukcí divize 3. Podle
Ing.Vlasáka si pokování zadobrou spolupráci zaslouží
zejména Ing.Toš Daček aIng.Onej Benčič.
Výrobně nejsložitější byly ocelové konstrukce určené
pro upevní fady na roží Pražské a Perens
ulice, kde má obvodový pšť díky volbě fasádho systé-
mu velmi atypický tvar (foto č. 2). Poněkolika změch
oproti původnímu návrhu jej tví nafukovací potáře
zvícevrstvé fólie ETFE (ethylen-tetrafluorethylen), které
umožňují libovolné tvarování a kvůli nízké hmotnosti
nevyžadují robustní nosný systém. „U nás se použití této
lie dá spočítat naprstech jedné ruky, já jsem se sní ale
už setkal před pár lety, kdy jsme ji poili pro zakrytí atria
budovy Amazon Court,“ vzpomíná Ing.Vlasák.
Soástí obvodového pláště IGY je samostatná tech-
nologie zahrnující trubní rozvod avzduchové agregáty, jež
vefasádních potářích vytřejí trvalý přetlak vzduchu,
apoměrně náročný sysm podsvětlení, který umňuje
zné stelné efekty. Návrh aření všech částí tohoto
atypicho pště byl poměrně dlouhý a po technické
stránce náročný proces, naněmž se podílelo mnoho sub-
jektů včetně němecho dodavatele fólie. Iproto bylo IGY
otevřeno podle padavků investora jako naprosto fun-
ní, ale ještě ne zcela dokončené povzhledové stránce.
Vybudování spojovacích můstků aarchitektonicky za-
jímavé itechnicky náročné fasády ale nebylo tím nejkom-
plikovaím, s čím se stavbi naIGY setkali. „Ikdyž
jsem se už otom zmiňoval dřív, znovu musím nazár
připomenout nejsložitější činnosti, se kterými jsme se
vphu zakázky vypádali. Obtížnost provedení ma-
sivních demolic vetřetím podlaží centra IGY1 a následné
osazení těžkých nosných ocelových konstrukcí multikina
prostě nic nepřekonalo. Všechny tyto práce totiž zama-
ximálních bezpečnostních opatření probíhaly za plného
provozu dvou spodních pater staho obchodního domu
abez přerušení okolní dopravy,“ uzavírá vedoucí projektu.
red–, foto Jan Luxík
1 2
Metrostav_02_2018.indd 1 31.01.18 13:05
Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (300 ms)

Rendering Strana 2 (102390): (0/1) (295 ms)

Rendering Strana 1 (102388): (0/1) (328 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2906/vth118564-1.jpg

 i2906/bg102388.svg

 i2906/vth118566-1.jpg

 i2906/vth118568-1.jpg

 i2906/vth118570-1.jpg